Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Mijn gok:

The War on Drugs - Pixies - Pearl Jam
Royal Blood - Metallica
Faith No More - Twenty One Pilots - ???
Imagine Dragons - Red Hot Chili Peppers
 
  • Verdrietig
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Mijn gok:

The War on Drugs - Pixies - Pearl Jam
Royal Blood - Metallica
Faith No More - Twenty One Pilots - ???
Imagine Dragons - Red Hot Chili Peppers
Dit is echt wel worst case scenario. Die zondag ook. Pixies en Royal Blood nog steeds zo hoog zetten terwijl menig festival 3 headliners per dag neerzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en Timmetje

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik ben ook een rockliefhebber, maar dan maar hopen dat er in de tenten ook andere genres worden geprogrammeerd.
Het hele weekend bovenstaande is een beetje teveel van het goede.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Dit is echt wel worst case scenario. Die zondag ook. Pixies en Royal Blood nog steeds zo hoog zetten terwijl menig festival 3 headliners per dag neerzet.
Pixies staat op Mad Cool bv. ook op het hoogste rijtje hoor.

Mijn toevoegingen (Royal Blood, The War on Drugs en Imagine Dragons), daarvan gaan er toch gewoon twee of drie staan, dat lijkt mij een zekerheid. Dan kan je misschien hopen dat er nog een grotere act voor Metallica komt te staan, maar daar geloof ik niet in.

En er is nog ??? op zaterdag natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Florence + The Machine, Queens Of The Stone Age, Haim, Animal Collective (!), Lucy Dacus, Yves Tumor, Villagers, Arlo Parks, Sam Fender, Glass Animals, Four Tet, Nathy Peluso, Chvrches, Flume en meer erbij voor Mad Cool.

Animal Collective wel een heel leuke nieuwe naam in het circuit. For the love of god, RW: boek deze band. Zou de eerste keer ooit zijn dat ze er staan.

Los van de twee headliners natuurlijk, al stond Flo er de vorige keer en QOTSA ook redelijk recentelijk. Zou wel een lekkere naam zijn om voor Metallica te zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Ergens hoog (headliner?) in de Barn please. Of op de main in de namiddag. Heerlijke naam dit. Veel nieuwe namen vandaag!

1b9f41fe-ea16-4ddf-82a1-8f17736da28d.jpeg
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.142
Letterlijk al die headliners (op Metallica na dan) van Mad Cool zijn de afgelopen 2-3 jaar al eens de revue gepasseerd. Please, show me something new wtf is ditttttt. Wat een eenheidsworst is me dat. Undercard is dan wel weer héél erg stacked hoor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Festivals als Primavera, Hellfest en Mad Cool stapelen de headliners wel op elkaar hé. 3-4 per dag daar overal.

Benieuwd of Rock Werchter dit kan evenaren of overtreffen. Want meestal zijn zij de koning in 'meeste headliners op één lineup krijgen'.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.150
Festivals als Primavera, Hellfest en Mad Cool stapelen de headliners wel op elkaar hé. 3-4 per dag daar overal.

Benieuwd of Rock Werchter dit kan evenaren of overtreffen. Want meestal zijn zij de koning in 'meeste headliners op één lineup krijgen'.
Hellfest in ieder geval zeker weten niet. Maar denk niet dat RW het voor elkaar kan krijgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.910
6.142
3-4 per dag daar overal.
Begint zo naderhand ook op te vallen, ja. Lagere gages? Minder haantjesgedrag om absoluut te headlinen / avond af te sluiten door het overaanbod. Langs de andere kant.. Die headliners, ik kan er echt niet om heen, maar dit is zo'n recycleerbare headlinerset.. Iemand die de afgelopen jaren een keertje naar een festival of twee is geweest, heeft deze namen toch al gezien? En te denken dat dus Mumford & Sons daar voor '21 gepland stonden, die komen er misschien ook wel nog bij en heb je het volgens mij hélemaal gehad lol.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Ja, zijn de headliners die zich 'laten opstapelen' dan vooral geen Kings of Leon, Editors, The Killers, Florence + the Machine...?

Ik denk dat Pearl Jam, Metallica en Red Hot Chili Peppers niet zo voor al te grote stapels zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.408
3.375
Zonder afbreuk te doen aan die line ups, maar het ligt er ook wel een beetje aan hoe je het presenteert. Tuurlijk kan je Pixies, Phoenix, Jorja Smith, Beck, Alice Cooper, The Yeah Yeah Yeahs en Placebo bovenaan de line up zetten maar lijkt me sterk dat er naar hen allemaal is gecomunniceerd 'jullie zijn headliner op ons festival'.
Maar maakt ook niet uit, denk dat wij ook zoiets gaan krijgen:
Do: Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam
Vrij: Liam Gallagher - Imagine Dragons - Metallica
Zat: Faith No More - 21Pilots - Gorillaz
Zon: Royal Blood - The Strokes - RHCP
En dan nog een Disclosure, Beck, Jorja Smith, HAIM daaronder/in plaats van een naam hierboven of eerder als afsluiters van een tent. Ook vrij stacked zou ik zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken