Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
jefferke wrote:

RubenFrusciante wrote:

jefferke wrote:

RubenFrusciante wrote:

jefferke wrote:

jimmywe wrote:
Ik twijfel er niet aan dat ze Kendrick nog gaan toevoegen. Roskilde heeft daar wel de ruimte voor.


Het is voor RW wel jammer dat ze te snel hebben geanticipeerd. Zeker als het de enige show is die niet ingehaald zal worden. Het heeft er alle schijn naar.


Voor Woo Hah! een tikkeltje erger als gedroomde headliner voor een hiphopfestival. Daar komt hij ook niet, dus RW is niet de enige.


Tgoh Woo hah! heeft toch nog een kans? Daar staat nog een headliner plaats open. Woo hah! communiceerde toen er nog geen sprake was van een inhaaltour. RW heeft die positie ingevuld.


Woo Hah! heeft gecommuniceerd dat Kendrick sowieso niet komt. Dus tuurlijk er is altijd een kans, maar ze zouden zichzelf volledig tegenspreken.


Ja maar ze communiceerden voor er nieuwe Kendrick data kwamen. Te vroeg geschoten van zowel Woo hah als RW lijkt het.

Als een act als Kendrick doorgeeft niet te touren in 2021, en je wil je bezoekers goed informeren, toch niet verkeerd?
Btw, volgens den tamtam was Gorillaz al lang een zekerheid voor 2021, nog voor de cancel van 2020. Denk dat alles wat samenkomt.

Als het gerucht van een dubbele main stage klopt is er veel opgelost.
Tuurlijk, direct duidelijkheid scheppen. Het beste voor iedereen. Alleen achteraf gezien is het zuur voor de organisaties.
Een dubbele main stage zou dat haalbaar zijn, in huidig opzet, met de Slope. Is er geen groot risico op soundbleed?
Het zou wel RW de nodige verfrissing kunnen geven want de kansen voor bands verdubbelen zowaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Geen idee, ik denk wel dat het boeiende brainstormsessies zijn.

2 main stages. Waarbij de grote barnacts doorschuiven naar de main stage. Een open grote tent en een open kleine tent (ter vervanging van de slope). Zie ik wel zitten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Let the guessing game begin. Ik denk dat de Barn dus geen volwaardige 2e MAIN gaat worden, maar wel iets openair, die iets meer capaciteit heeft als nu en waarbij ze als laatste weer iets meer "elektronisch" kunnen booken. Wat de andere stage worden zien we wel.

WOENSDAG (extra vooravond)
Main: Guns 'n Roses - The Raconteurs - The Hives
Open Barn: Tame Impala - Brutus - Blackwave

DONDERDAG
Main: Pearl Jam - Foals - Beck - The Lumineers - Ragn 'N' Bone Man
Open Barn: Massive Attack - Pixies - Miles Kane - Fontaines DC - Phoebe Bridgers
Other: The Dead South - The Black Pumas - dirk

VRIJDAG
Main: The Strokes - The War On Drugs - Anderson Paak - The Streets - Wolf Alice
Open Barn: Paul Kalkbrenner - Alt J - Megan Thee Stallion - Cigarettes After Sex - Spielbergs
Other: Girl In Red - Boy Pablo - Meskerem Mees

ZATERDAG
Main: Gorillaz - Twenty One Pilots - Tyler, The Creator - IDLES - Future Islands
Open Barn: Jamie XX - Faith No More - Wilco - King Gizzard & The Lizard Wizard - Haim - Kevin Morby
Other: The Comet Is Coming - The Beths - Cavetown

ZONDAG
Main: Red Hot Chili Peppers - Kings Of Leon - Royal Blood - Jimmy Eat World - Nothing But Thieves
Open Barn: Thom Yorke - dEUS - Slowthai - Inhaler - Whitney - Big Thief
Other: GoGo Penguin - Easy Life - Pup
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Ben zeer benieuwd. De vibe in het land is aan het beteren, nog even doorbijten. Kom maar op met wat nieuws RW.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
mattman wrote:

Yannick wrote:
Pearl Jam
Metallica
TOP x Gorillaz
RHCP x The Strokes of Kendrick (of was dat uitgesloten?)


WOE: Metallica (als zij het zijn natuurlijk)
DON: PJ
VRIJ: Strokes en WOD
ZAT: TOP en Gorillaz
ZON: RHCP en KL

In 2016 werd Editors, na de Peppers, verkochtals dance afsluiter. Daarom dat ik twijfel dat ze dit zullen willen. En indien wel, sluit ik liever af met Tame Impala (maar dat is persoonlijk
1f609.svg
)

Editors werden toen aangekondigd als “headliner” bij mijn weten en wat ik nu nog kan terugvinden.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
jefferke wrote:

mattman wrote:

Yannick wrote:
Pearl Jam
Metallica
TOP x Gorillaz
RHCP x The Strokes of Kendrick (of was dat uitgesloten?)


WOE: Metallica (als zij het zijn natuurlijk)
DON: PJ
VRIJ: Strokes en WOD
ZAT: TOP en Gorillaz
ZON: RHCP en KL


In 2016 werd Editors, na de Peppers, verkochtals dance afsluiter. Daarom dat ik twijfel dat ze dit zullen willen. En indien wel, sluit ik liever af met Tame Impala (maar dat is persoonlijk
1f609.svg
)

Editors werden toen aangekondigd als “headliner” bij mijn weten en wat ik nu nog kan terugvinden.
Er was alleszins een verhaal rond. Kon ook zijn dat de Peppers moesten invallen en dat het zo verkocht aan hun dat zij dé headliner waren en Editors de 'dance' naam. Nu ja wat is er van aan natuurlijk. Die dingen zullen we nooit weten.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
Geen idee, ik denk wel dat het boeiende brainstormsessies zijn.

2 main stages. Waarbij de grote barnacts doorschuiven naar de main stage. Een open grote tent en een open kleine tent (ter vervanging van de slope). Zie ik wel zitten.

Ik weet het niet, 2 main stages.
Moet eerlijk zijn, ben door allerhande redenen nog niet op Graspop geraakt sinds die 2 Main Stages hebben dus kan moeilijk oordelen of het een goed idee is...

En puur praktisch, hoe gaan ze dat doen ?
Backstage staat al redelijk vol? Gaan ze burelen of Perstent achter de bos zetten? Heeft StageCo main stage in dubbele uitvoering? Want dacht dat Werchter main (dakconstructie) toch iets "speciaal" was dat niet veel stageco'ers konden/mochten bedienen...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Fml had ik hier dus een hele uitleg geschreven over hoe twee mainstages niet alleen praktisch, financieel maar ook logistiek compleet onrealistisch maar Chiquita stelt eigenlijk dezelfde soort vragen.

Het terrein is nog maar pas volledig aangepast. Om zoiets te laten werken heb je gewoonweg meer terrein nodig, kun je dat neerpoten zo'n tweede giga-stage? Zouden die acts dan zoals op GMM idd om de beurt spelen of spelen die los van elkaar (zoals Barn vs Main) met eigen tijdschema's. Allemaal mooi hè die kanonnen maar financieel gezien is dat op de lange termijn volgens mij ook niet echt rendabel; je verkoopt nog steeds dezelfde hoeveelheid aantal tickets voor duurdere acts (tenzij je gaat snoeien in aanbod, wat ook niet echt bevorderlijk is). Wat met crowd control ook en noise polution?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ben al paar keer naar Graspop geweest met die dubbele stage. Non Stop muziek is vooral zeer vermoeiend! Zeer leuk he, maar zondag avond gaat je kaarsje toch langzaam aan uit hoor ;-p

Maar ik juich het zeker toe!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ben al paar keer naar Graspop geweest met die dubbele stage. Non Stop muziek is vooral zeer vermoeiend! Zeer leuk he, maar zondag avond gaat je kaarsje toch langzaam aan uit hoor ;-p

Maar ik juich het zeker toe!

Juist niet vermoeiend! Je kan de hele dag op dezelfde plek blijven staan en alle bands komen om en om voorbij ipv rennen naar The Barn.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.399
1.907
Qua crowd control denk ik wel dat er minder geloop zal zijn. Nefast daaraan is kampeerders aan de main, nog meer dan tevoren.
Logistiek zou het misschien wel kunnen? Hoe groot is het Graspop terrein in vergelijking met het Werchter veld? Qua stage zelf zal er wel een verandering moeten komen, deze gigant kan je er niet voor gebruiken.
De soundbleed is onvermijdelijk als je 2 Mains zet in huidig opzet met nog een Barn, Klub C en Slope.

Buiten de haalbaarheid van een dubbele main stage, zouden jullie pro of contra zijn en waarom?

 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Qua crowd control denk ik wel dat er minder geloop zal zijn. Nefast daaraan is kampeerders aan de main, nog meer dan tevoren.
Logistiek zou het misschien wel kunnen? Hoe groot is het Graspop terrein in vergelijking met het Werchter veld? Qua stage zelf zal er wel een verandering moeten komen, deze gigant kan je er niet voor gebruiken.
De soundbleed is onvermijdelijk als je 2 Mains zet in huidig opzet met nog een Barn, Klub C en Slope.

Buiten de haalbaarheid van een dubbele main stage, zouden jullie pro of contra zijn en waarom?
Contra omdat dat meer shows in het daglicht zet met het typische mainstagepubliek waardoor nog meer shows zullen doodvallen op een veel te groot podium ook.

Maar als daardoor acts als tyler wél kunnen geboekt worden, kan ik misschien van gedacht veranderen. :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Ik denk dat de halfopen Barn een stuk realistischer is - ookal werd hier al aangegeven dat er bepaalde contracten zijn gesloten voor het gebruik van die podia. StageCo werkt al zo lang samen met Werchter. Twee mainstages van dezelfde omvang is gewoonweg niet mogelijk, die mainstage is 100 meter breed ofzo? :p
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Weide Graspop is ongeveer even breed. Maar smaller naar het uiteinde.
Productioneel zijn die 2 main stages geen probleem, het komt niet neer op 2x 100m. Maar de vraag is of het wel een plan is op maat van RW.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
dinofest wrote:
Denk dat die stekker vooral bij werchter zelf ligt. Als je ziet dat jonge mensen pas ten vroegste in de zomer worden gevaccineerd wordt ’t afwachten of ze de voorbereidingen wel gaan opstarten in de lente. Volgens bronnen binnen stageco is dat heel twijfelachtig..

https://www.hln.be/binnenland/dromen-van-rock-werchter-daarvoor-is-het-nog-te-vroeg~acd7e808/

Tot een tijdje terug was dat erg twijfelachtig. Logisch. Maar chiquita kan net zoals mij bevestigen dat er ineens een ommezwaai in vibe is.
Er zitten erg machtige mensen in dat wereldje, die veel verder staan in informatie en lobbywerk dan wij weten.

Klopt de vibe is anders maar vandaag in de berichtgeving is wel duidelijk gemaakt, met de letterlijke woorden dat we niet moeten uitgaan van een normale zomer. Er werd ook het idee geopperd een bewijs van vaccinatie te moeten voorleggen. Moeilijk als de massa pas tijdens het 3e kwartaal gevaccineerd zal worden. Heb dit trouwens op een meeting met stageco baas hdm zo vernomen over werchter.

Los daarvan.. Laat maar komen mooi weer, pintjes, slechte frieten en heerlijke muziek.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
jimmywe wrote:

dinofest wrote:
Denk dat die stekker vooral bij werchter zelf ligt. Als je ziet dat jonge mensen pas ten vroegste in de zomer worden gevaccineerd wordt ’t afwachten of ze de voorbereidingen wel gaan opstarten in de lente. Volgens bronnen binnen stageco is dat heel twijfelachtig..

https://www.hln.be/binnenland/dromen-van-rock-werchter-daarvoor-is-het-nog-te-vroeg~acd7e808/


Tot een tijdje terug was dat erg twijfelachtig. Logisch. Maar chiquita kan net zoals mij bevestigen dat er ineens een ommezwaai in vibe is.
Er zitten erg machtige mensen in dat wereldje, die veel verder staan in informatie en lobbywerk dan wij weten.

Klopt de vibe is anders maar vandaag in de berichtgeving is wel duidelijk gemaakt, met de letterlijke woorden dat we niet moeten uitgaan van een normale zomer. Er werd ook het idee geopperd een bewijs van vaccinatie te moeten voorleggen. Moeilijk als de massa pas tijdens het 3e kwartaal gevaccineerd zal worden. Heb dit trouwens op een meeting met stageco baas hdm zo vernomen over werchter.

Los daarvan.. Laat maar komen mooi weer, pintjes, slechte frieten en heerlijke muziek.

Logisch dat ze voorzichtig blijven.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.002
261
jimmywe wrote:

dinofest wrote:
Denk dat die stekker vooral bij werchter zelf ligt. Als je ziet dat jonge mensen pas ten vroegste in de zomer worden gevaccineerd wordt ’t afwachten of ze de voorbereidingen wel gaan opstarten in de lente. Volgens bronnen binnen stageco is dat heel twijfelachtig..

https://www.hln.be/binnenland/dromen-van-rock-werchter-daarvoor-is-het-nog-te-vroeg~acd7e808/


Tot een tijdje terug was dat erg twijfelachtig. Logisch. Maar chiquita kan net zoals mij bevestigen dat er ineens een ommezwaai in vibe is.
Er zitten erg machtige mensen in dat wereldje, die veel verder staan in informatie en lobbywerk dan wij weten.

Klopt de vibe is anders maar vandaag in de berichtgeving is wel duidelijk gemaakt, met de letterlijke woorden dat we niet moeten uitgaan van een normale zomer. Er werd ook het idee geopperd een bewijs van vaccinatie te moeten voorleggen. Moeilijk als de massa pas tijdens het 3e kwartaal gevaccineerd zal worden. Heb dit trouwens op een meeting met stageco baas hdm zo vernomen over werchter.

Los daarvan.. Laat maar komen mooi weer, pintjes, slechte frieten en heerlijke muziek.
µ

Hedwig is altijd al een "voorzichtig" iemand geweest. Eerder werken en weinig grootspraak, er zijn er andere :p
Alles zal afhangen van de hoeveelheid vaccins er kunnen geleverd worden. Als de eerste golf in gevaccineerd en de resultaten zijn goed, dan verwacht ik wel dat de producenten hun productie nog gaan opdrijven waardoor we sneller kunnen vaccineren dan nu is gepland.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Snap de post in Billie Elish d'r verhaal niet helemaal. Ze zegt dat ze iedereen hun tickets zo snel mogelijk wil terug laten betalen, en heeft het over een 'next tour', cancelt ze haar 2021 tour dus?..
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.961
538
Snap de post in Billie Elish d’r verhaal niet helemaal. Ze zegt dat ze iedereen hun tickets zo snel mogelijk wil terug laten betalen, en heeft het over een ‘next tour’, cancelt ze haar 2021 tour dus?..
Haar eigen tour wel. Ticketmaster heeft de terugbetalingsmails al de deur uit gedaan met het bericht dat de show gecanceld is. Maar Mad Cool leek toch wel erg stellig in hun communicatie. Evenals een Italiaans festival waar de naam me even van ontschiet. Benieuwd of ze dan nog wel een paar festivals doet of dat die straks door het slijk moeten dat ze tóch niet komt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken