Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Was eigenlijk al redelijk zeker, maar niet minder blij ermee.
John Frusciante gaan zien op mijn lievelingsfestival, ook nog eens het festival afsluiten. Zó gaaf!
Heerlijk wakker worden dit.

wat met SOAD en volbeat dan?
Ik denk/ hoop dat SOAD/volbeat naar vrijdag verhuizen en we the strokes misschien samen met RHCP op zondag zien. dan kan er toch een mooie metal dag komen op vrijdag voor de liefhebbers.
SOAD is waarschijnlijk niet meer in Europa te vinden tijdens Werchter. Ze hebben aangegeven minder tijd te hebben om te touren volgende zomer en een aantal festivals zijn ook naar voren verplaatst speciaal om SOAD te kunnen behouden. Ik verwacht niet dat ze in Juli nog in Europa zijn.

Op de Gorillaz na trekken de headliners me nu nog niet zo.

Heb ik ook. Tot nu toe sprankelt het nog niet echt vind ik. En hoewel ik Gorillaz echt fantastisch is, blijft het ook een recente herhaling. Met The Strokes en Kendrick had 2020 twee unieke headliners die de lineup spannender maken, nu is het vooralsnog wat flets. Vind ik. Voor mij.

De namen die ik echt wil zien zijn tot nu toe op 4 vingers te tellen. (Thom, Gorillaz, Big Thief en Fontaines D.C.)

Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze Billie Eilish kunnen strikken om haar te laten co-headlinen. Die zondag-headliner is natuurlijk RHCP maar kijk wel uit naar een hoopje nieuwe namen volgende week.
:)

dinofest wrote:
Heerlijk! Wordt een zalige afsluiter van het weekend. Dat het maar snel zomer is

Dat dacht ik in 2012 ook…

Ach, degelijke headliner hoor. Wat ik het leukste vind is dat Flea en Thom Yorke beide backstage zijn. Daar moet toch een guest appearance van komen? Hebben ze al weleens gedaan.
Halve AfP reünie yes pls

x

Timmetje wrote:
Op de Gorillaz na trekken de headliners me nu nog niet zo.

Heb ik ook. Tot nu toe sprankelt het nog niet echt vind ik. En hoewel ik Gorillaz echt fantastisch is, blijft het ook een recente herhaling. Met The Strokes en Kendrick had 2020 twee unieke headliners die de lineup spannender maken, nu is het vooralsnog wat flets. Vind ik. Voor mij.

De namen die ik echt wil zien zijn tot nu toe op 4 vingers te tellen. (Thom, Gorillaz, Big Thief en Fontaines D.C.)
Gorillaz heeft wel een hoop nieuw werk natuurlijk. Verder is dit same old, same Werchter line-up.

Gorillaz heeft wel een hoop nieuw werk natuurlijk.

Dat wel ja. En hoe. Die nieuwe nummers maken meer impact dat de laatste twee Gorillaz albums samen. Erg benieuwd hoe ze dat live gaan brengen, en met wie allemaal.

Indiaantje89 wrote:

Dat wel ja. En hoe. Die nieuwe nummers maken meer impact dat de laatste twee Gorillaz albums samen. Erg benieuwd hoe ze dat live gaan brengen, en met wie allemaal.
Die laatste 2 albums staan ook gewoon pareltjes op hoor. Magic CIty is een heerlijke wegdroom plaat _O_

Edit: straks nemen ze Robert Smith nog mee als gast artiest ;).

Als Thom Yorke gelijktijdig met de RHCP in de Barn staan, heb ik een mooi alternatief.
En anders is de RHCP ook niet echt een slechte boeking en vermaak ik me daar ook wel.

mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:

Die laatste 2 albums staan ook gewoon pareltjes op hoor. Magic CIty is een heerlijke wegdroom plaat _O_

Edit: straks nemen ze Robert Smith nog mee als gast artiest ;).

Oh, maar ik vond die ook echt goed hoor, vooral The Now Now waar inderdaad een paar parels op staan. Hollywood, Tranz, Lake Zurich, Magic City inderdaad.

Ik sta redelijk neutraal tegenover deze aankondiging. Op zich niet veel interesse maar ik zag ze in 2016 maar een kwartiertje dus ze verdienen nog wel een kans.
Ik denk dat er nog steeds kans is op RHCP - Tame Impala dus zeer benieuwd naar de volgende aankondigingen!

Blijft toch lekker wakker worden hoor, wanneer je weet dat Werchter een naam heeft gelost.

Over de Peppers, vreemd genoeg nog niet eerder live gezien terwijl het enkele jaren geleden een van mijn favoriete bands was, dus heel erg blij hiermee. Is voor mij nu al een prima RW aan het worden, maar waar blijven The Strokes?!? :wink:

Royal Blood > RHCP > Tame Impala is wel een rijtje hoor moest 't zo ver komen.

Volbeat dus naar Graspop, evenals Gojira. Na het wegvallen van SOAD blijft er weinig hardere muziek over voor RW zo.

Volbeat dus naar Graspop, evenals Gojira. Na het wegvallen van SOAD blijft er weinig hardere muziek over voor RW zo.

ik zie bijvoorbeeld geen disturbed op de graspop lineup, zullen die de oversteek gemaakt hebben? babymetal zie ik trouwens ook niet meer staan

airbourne en alter bridge is normaal aangezien die mee waren in de iron maiden tour

Users who are viewing this thread