Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

Ik hoop eigenlijk stiekem dat ze Billie Eilish kunnen strikken om haar te laten co-headlinen. Die zondag-headliner is natuurlijk RHCP maar kijk wel uit naar een hoopje nieuwe namen volgende week.

maar, " zondag-headliner is natuurlijk RHCP" , is dat echt zo klaar als een klontje?
voor een act die al best eea aangekondigingd heeft, is het ook vreemd dat ze nog niet aangekondigd zijn, lijkt me...

Ik denk ook meteen aan RHCP voor die zondag. Maar ze mogen, samen met hen, er ook The Strokes en Billie Eilish bijsteken heren.

Over The Strokes op BKS: volgens mij waren die sneller omdat er nog tourplannen gemaakt werden in juli, niet? NOS Alive heeft ook even moeten wachten om ze te delen.

Ik denk ook meteen aan RHCP voor die zondag. Maar ze mogen, samen met hen, er ook The Strokes en Billie Eilish bijsteken heren.

Over The Strokes op BKS: volgens mij waren die sneller omdat er nog tourplannen gemaakt werden in juli, niet? NOS Alive heeft ook even moeten wachten om ze te delen.

Of Billie Eilish als vervanger boutique?

De verkoop van Werchter Boutique pop up met Billie Eilish liep qua kaartverkoop al niet echt goed.
Dus ik denk niet dat ze dat volgend jaar nog een keer gaan proberen.
Eerder zal een Metallica headliner zijn van Werchter Boutique.

Ik weet natuurlijk niet hoe de tourschema's er gaan uitzien, maar zal Billie Eilish niet een headliner zijn
op Pukkelpop in 2021? Ook al stond ze er in 2019, ik denk dat de jongere garde op Pukkelpop haar best nog eens willen zien.

Is er ook een kans dat de RHCP niet op Rock Werchter maar op Werchter Boutique of TW Classic spelen?

De verkoop van Werchter Boutique pop up met Billie Eilish liep qua kaartverkoop al niet echt goed.
Dus ik denk niet dat ze dat volgend jaar nog een keer gaan proberen.
Eerder zal een Metallica headliner zijn van Werchter Boutique.

Ik weet natuurlijk niet hoe de tourschema’s er gaan uitzien, maar zal Billie Eilish niet een headliner zijn
op Pukkelpop in 2021? Ook al stond ze er in 2019, ik denk dat de jongere garde op Pukkelpop haar best nog eens willen zien.
Je kan natuurlijk ook proberen de jongere garde naar Werchter te krijgen en dan is Billie Eilish wel echt de ideale naam! Vorig jaar kwam Billie een week te laat naar Europa voor Werchter (dit antwoordde Roskilde steevast wanneer er vragen kwamen over haar afwezigheid), dus ik ben er dan ook vrij van overtuigd dat Roskilde er alles zal aan doen om haar op hun festival te krijgen als Swift niet meer terugkomt. En dan lijkt Werchter me zeker een kanshebber.

Maar goed, ik verwacht ook wel eerder RHCP (hoewel nog geen enkel festival in hun weekend hen bekend gemaakt hebben).

Ik weet natuurlijk niet hoe de tourschema’s er gaan uitzien, maar zal Billie Eilish niet een headliner zijn

Dat dacht ik ook, tot bleek dat Reading en Leeds haar niet hadden (en daar staan nochtans wel 6 headliners). Dus dan zal ze in die periode niet touren lijkt me. IDays festival lijkt haar wél te hebben aangezien we een soort aankondiging van een aankondiging voor haar kregen. En ik gok dan dat ook Mad Cool ze heeft, aangezien we daar nog 3 grote headliners missen. Misschien een full tour aankondiging volgende week?

Grove misser idd van LN dat ze haar zo hebben overschat (een jaar of twee te vroeg if you ask me) zo'n losse evenementen zijn aan niet velen gegeven om zoiets goed te laten verkopen dus op zich is het ook niet echt een schande dat het niet echt lukte. Desalniettemin denk ik dat ze gemakkelijk 20k tickets kan doen verschuiven mits goed ondersteund door passende undercard - geldt voor zowel RW als PKP. Het feit dat ze haar op een los evenement hebben gezet, doet me wel vermoeden dat ze haar absoluut wilden hebben voor een evenement in België en dat zowel RW als PKP tourgewijs niet echt mogelijk waren. Metallica is idd logisch op los evenement en denk dat dat ook wel zal gebeuren.

edit: wat @mattman idd ook zegt, ze was geboekt voor Mad Cool, NOS Alive, I-Days etc., misschien lukt het komend jaar wél?

Ik hoor geluiden dat er in de VS hevig zal gesnoeid worden op LN-based festivals m.n. festivals die niet voldoende rendabel zijn om volgend jaar nog in het circuit terug te keren. Gezien LN hier ook wel wat in de pap te brokken heeft, vraag ik me af of dat hier evenwel het geval zou kunnen zijn. Laten we niet vergeten hoeveel het bedrijf effectief verloren lijkt te hebben dit jaar – ook Rock Werchter en co. Ik heb geen flauw idee van hoeveel mensen hun tickets precies hebben laten overdragen naar komende editie maar dat zal wel wat tijd hebben gekost, maar uiteraard geen extra geld. Als ik het goed begrepen had dan waren de helft van de tickets zo ongeveer verkocht wanneer alles in de soep draaide, wat wil zeggen dat die tweede moeilijkere helft nu dus nog moet verkocht geraken. Kan men break-even draaien op de verkoop van slechts de helft van de tickets?

Laten we aub nu geen medelijden krijgen met LN omdat ze 1 jaar grote verliezen leiden...
Alle andere jaren waarin ze de winsten opstapelen, die mogen we zeker niet vergeten (zelfs 2016 was ene winstgevend jaar voor LN, ondanks de vele "regen" maatregelen die Werchter heeft gedaan).
Reken maar op een prijsverhoging binnen de 2 volgende edities, 100% zeker van. Een slecht jaar is een reden om de prijzen te laten stijgen, een goed jaar is een reden om winsten op te strijken en zeker niet te verdelen onder de bezoekers ;-)
(is hetzelfde principe met frieten of bier hé, slecht jaar -> prijzen omhoog, goed jaar doen we niets)

trouwens, wie denk dat de grootste "afnemer" van de Live2020 pot gaat zijn ? En dat allemaal op de kap van de GRATIS vrijwilligers die de zomerbar georganiseerd hebben.

LN 'verdiend' in zekere zin wel eens een klap. Het spijtige is dat dit zich vooral gaat laten voelen op lokaal vlak en bij de kleine subcontractors die toch leven van hun contract met LN. Voor LN is het een bump in the road. Maar ik wil hun proces niet maken, ik heb al vele onvergetelijke momenten gehad bij optredens van hun.

Laten we aub nu geen medelijden krijgen met LN omdat ze 1 jaar grote verliezen leiden…
Ik las gisteren een stuk dat er weer hevig zou gesnoeid worden - eveneens weer Noord-Amerika gezien we er hier niets van afweten maar toch. Hoe erg ik je sentiment ook deel tav LN, het gros van die mensen zijn ook maar gewone mensen zoals gij en ik.

https://nl.investing.com/equities/live-nation-entertainment-inc-income-statement

Het valt mij nog tegen wat zo'n groot bedrijf aan winst heeft gemaakt:

- 2016: 2,94 miljoen winst
- 2017: 61,7 miljoen verlies
- 2018: 60,25 miljoen winst
- 2019: 69,89 miljoen winst
- 2020: 750 miljoen verlies (alleen het eerste half jaar en als ik de resultatenrekening goed lees)

En het klopt dat de gewone man/vrouw als eerste de pineut is wanneer er medewerkers ontslagen moeten worden.

Birdy heeft een nieuw nummer uitgebracht en het album komt begin volgend jaar.
Wellicht ook een kanshebber voor KlubC of the Barn?

De tourpagina van de website van MUSE ligt eruit (en alleen die pagina zoals het lijkt, alle andere pagina's op de site werken nog) en Pinkpop is alles aan het klaarzetten. Lijkt me dat er een grote kans is dat er straks of later deze week een MUSE aankondiging is bij Pinkpop?!

Is MUSE ook kanshebber voor één van de Werchter festivals (Werchter, TW of Classic)? Misschien als de zondag headliner? Of is dat echt te snel en onlogisch na 2019?

De tourpagina van de website van MUSE ligt eruit (en alleen die pagina zoals het lijkt, alle andere pagina’s op de site werken nog) en Pinkpop is alles aan het klaarzetten. Lijkt me dat er een grote kans is dat er straks of later deze week een MUSE aankondiging is bij Pinkpop?!

Is MUSE ook kanshebber voor één van de Werchter festivals (Werchter, TW of Classic)? Misschien als de zondag headliner? Of is dat echt te snel en onlogisch na 2019?

Rock Werchter lijkt me uitgesloten want daar stonden ze de vorige editie. TW of Classic misschien? Al vrees ik of dat nog werkt. Zoals gezegd: vorig jaar verkocht hun zondag ook erg matig. En uiteindelijk nooit uit.

https://nl.investing.com/equities/live-nation-entertainment-inc-income-statement

Het valt mij nog tegen wat zo’n groot bedrijf aan winst heeft gemaakt:

– 2016: 2,94 miljoen winst
– 2017: 61,7 miljoen verlies
– 2018: 60,25 miljoen winst
– 2019: 69,89 miljoen winst
– 2020: 750 miljoen verlies (alleen het eerste half jaar en als ik de resultatenrekening goed lees)

En het klopt dat de gewone man/vrouw als eerste de pineut is wanneer er medewerkers ontslagen moeten worden.

Dit is een overzicht van LN is USA.
Je moet natuulijk het ganse (doorsluis) plaatje bekijken....
Je heb Live nation Belgium, Live Nation Festivals, ....
En dan alle vzw's (altsien, werchter park), alle "persoonlijke" vennootschappen van Herman, Chokri, etc....

Chiel wrote:

Het valt mij nog tegen wat zo’n groot bedrijf aan winst heeft gemaakt:

– 2016: 2,94 miljoen winst
– 2017: 61,7 miljoen verlies
– 2018: 60,25 miljoen winst
– 2019: 69,89 miljoen winst
– 2020: 750 miljoen verlies (alleen het eerste half jaar en als ik de resultatenrekening goed lees)

Dit is een overzicht van LN is USA.
Je moet natuulijk het ganse (doorsluis) plaatje bekijken….
Je heb Live nation Belgium, Live Nation Festivals, ….
En dan alle vzw’s (altsien, werchter park), alle “persoonlijke” vennootschappen van Herman, Chokri, etc….

Aaah, nou dat grote onderzoek laat ik dan maar voor wat het is.

Timmetje wrote:
De tourpagina van de website van MUSE ligt eruit (en alleen die pagina zoals het lijkt, alle andere pagina’s op de site werken nog) en Pinkpop is alles aan het klaarzetten. Lijkt me dat er een grote kans is dat er straks of later deze week een MUSE aankondiging is bij Pinkpop?!

Rock Werchter lijkt me uitgesloten want daar stonden ze de vorige editie. TW of Classic misschien? Al vrees ik of dat nog werkt. Zoals gezegd: vorig jaar verkocht hun zondag ook erg matig. En uiteindelijk nooit uit.

Misschien op Classic samen met the Killers?
Op zich wel een sterke combinatie met een mooie undercard.
Zowel the Killers als Muse hoeven van mij niet naar Rock Werchter 2021.

Users who are viewing this thread