Rock Werchter 2021 - Nieuws & geruchten

ChiquitaChaser wrote:

Chiel wrote:
https://nl.investing.com/equities/live-nation-entertainment-inc-income-statement

Het valt mij nog tegen wat zo’n groot bedrijf aan winst heeft gemaakt:

– 2016: 2,94 miljoen winst
– 2017: 61,7 miljoen verlies
– 2018: 60,25 miljoen winst
– 2019: 69,89 miljoen winst
– 2020: 750 miljoen verlies (alleen het eerste half jaar en als ik de resultatenrekening goed lees)

En het klopt dat de gewone man/vrouw als eerste de pineut is wanneer er medewerkers ontslagen moeten worden.

Dit is een overzicht van LN is USA.
Je moet natuulijk het ganse (doorsluis) plaatje bekijken….
Je heb Live nation Belgium, Live Nation Festivals, ….
En dan alle vzw’s (altsien, werchter park), alle “persoonlijke” vennootschappen van Herman, Chokri, etc….

Aaah, nou dat grote onderzoek laat ik dan maar voor wat het is.

Laten we vooral geen spijt hebben met Livenation, de directie onder leiding van de heer Rapino verdeelde in 2019 $ 24.000.000,- aan salaris met z'n vijven (Rapino 14 mio).

En ja winst is niet zo sterk, (operationele kasstroom met afgerond half miljard zeer zeker wel) maar in de kosten zitten vele verborgen zaken zoals salarissen van alle directies over de hele wereld. Kortom een volle ruif voor velen om uit te eten ten faveure van de aandeelhouder van Livenation, waaronder die Prins uit 't midden oosten die journalisten door een gehaktmolen laat draaien!

Wie niet profiteert is de ZZP subcontractors, die mogen hun hand ophouden bij de overheid (lees belastingbetaler).

Eigen vermogen daalt nu inderdaad hard, maar in plaats dat men jarenlang profiterende aandeelhouders laat bij- (terug) storten, gaat men snoeien in Jan Modaal.....

Overigens heeft men nog 3,25 miljard dollar op de bank staan (je weet wel van die vouchers die we allemaal hebben)

Yannick wrote:
Agnes Obel is met de aankondiging van Gent Jazz evenwel zo goed als out.

Ging normaal sowieso beide combineren dacht ik in 2020.

Hopelijk. Is toch steeds een meerwaarde voor het festival.

Heb ook tickets voor het Koninklijk Circus, deze show is echter al twee keer verplaatst qua datum :) Nu staat de show gepland voor 27 mei 2021. Als ze ook op Rock Werchter staat zou dat betekenen dat ze drie keer België aandoet in anderhalve maand... Lijkt wat veel, maar goed, bij een nieuw album doet ze ALTIJD Rock Werchter aan, dus laat maar komen!

jimmywe wrote:

Yannick wrote:
Agnes Obel is met de aankondiging van Gent Jazz evenwel zo goed als out.

Ging normaal sowieso beide combineren dacht ik in 2020.

Hopelijk. Is toch steeds een meerwaarde voor het festival.

Heb ook tickets voor het Koninklijk Circus, deze show is echter al twee keer verplaatst qua datum ? Nu staat de show gepland voor 27 mei 2021. Als ze ook op Rock Werchter staat zou dat betekenen dat ze drie keer België aandoet in anderhalve maand… Lijkt wat veel, maar goed, bij een nieuw album doet ze ALTIJD Rock Werchter aan, dus laat maar komen!
Ze heeft verdorie net een nieuwe album uit... Luistert heerlijk weg overigens.

RHCP op zondag dus. Er staat niet bij dat ze afsluiten maar dat stond er bij SOAD ook niet. Velen zullen er blij mee zijn, maar ik vind het zeer teleurstellend.

LA funk-rock icons Red Hot Chili Peppers are set to appear at Rock Werchter 2021! ?️ One of the most successful acts in rock history, Red Hot Chili Peppers – singer Anthony Kiedis, bassist Flea, drummer Chad Smith, and guitarist John Frusciante – will take the stage on Sunday 4 July 2021. It is always party time when they are on our stage, and we can’t wait to see them again.
Earlier announced names for #RW21: Pearl Jam, Gorillaz, Twenty One Pilots, Pixies, alt-J, Jamie xx, Royal Blood, The Lumineers, Thom Yorke Tomorrow’s Modern Boxes, Rag’n’Bone Man, Nothing But Thieves, The Streets, Cigarettes After Sex, Miles Kane, Fontaines D.C., GoGo Penguin, Cavetown, Big Thief, Black Pumas, girl in red, The Dead South and Boy Pablo. Many more will be added in the coming months. Prepare for an epic festival. Together we will be making unforgettable memories – that’s beyond question.

Kan nooit de leemte opvullen die SOAD nalaat maar prima boeking, zeker nu Frusciante daar weer speelt.
Hopelijk blijft voor de rest heel die zondag intact.

Oej wat vroeg haha. Maar een naam waar ik zeer blij mee ben! Hiermee weer een stapje dichter bij toch een ticket halen, met deze namen kan ik mijn groepje tenminste overtuigen.

Heerlijk! Wordt een zalige afsluiter van het weekend. Dat het maar snel zomer is

Dat dacht ik in 2012 ook...

Ach, degelijke headliner hoor. Wat ik het leukste vind is dat Flea en Thom Yorke beide backstage zijn. Daar moet toch een guest appearance van komen? Hebben ze al weleens gedaan.

dinofest wrote:
Heerlijk! Wordt een zalige afsluiter van het weekend. Dat het maar snel zomer is

Dat dacht ik in 2012 ook…

Ach, degelijke headliner hoor. Wat ik het leukste vind is dat Flea en Thom Yorke beide backstage zijn. Daar moet toch een guest appearance van komen? Hebben ze al weleens gedaan.
2016 was voor mij een grote teleurstelling.
MAAR ik ben er zeker van dat het nu wel een heel goed optreden gaat worden (alleen John terug zien maakt het :-) )

2016 vond ik een verrassend prima optreden! En numet John er weer bij, alle vertrouwen in. Hij maakte voor mij de show in het Goffertpark ergens way back in de regen. Wat een gitarist.

RHCP op zondag dus. Er staat niet bij dat ze afsluiten maar dat stond er bij SOAD ook niet. Velen zullen er blij mee zijn, maar ik vind het zeer teleurstellend.

Ik ook. Had gehoopt dat ze op een eigen Werchter event zouden spelen (Boutique of Classic). Hopelijk staat er wat moois tegenover.

Op de Gorillaz na trekken de headliners me nu nog niet zo.

wat met SOAD en volbeat dan?
Ik denk/ hoop dat SOAD/volbeat naar vrijdag verhuizen en we the strokes misschien samen met RHCP op zondag zien. dan kan er toch een mooie metal dag komen op vrijdag voor de liefhebbers.

Users who are viewing this thread