ChiquitaChaser wrote:
Chiel wrote:
https://nl.investing.com/equities/live-nation-entertainment-inc-income-statement
Het valt mij nog tegen wat zo’n groot bedrijf aan winst heeft gemaakt:
– 2016: 2,94 miljoen winst
– 2017: 61,7 miljoen verlies
– 2018: 60,25 miljoen winst
– 2019: 69,89 miljoen winst
– 2020: 750 miljoen verlies (alleen het eerste half jaar en als ik de resultatenrekening goed lees)
En het klopt dat de gewone man/vrouw als eerste de pineut is wanneer er medewerkers ontslagen moeten worden.
Dit is een overzicht van LN is USA.
Je moet natuulijk het ganse (doorsluis) plaatje bekijken….
Je heb Live nation Belgium, Live Nation Festivals, ….
En dan alle vzw’s (altsien, werchter park), alle “persoonlijke” vennootschappen van Herman, Chokri, etc….
Aaah, nou dat grote onderzoek laat ik dan maar voor wat het is.
Laten we vooral geen spijt hebben met Livenation, de directie onder leiding van de heer Rapino verdeelde in 2019 $ 24.000.000,- aan salaris met z'n vijven (Rapino 14 mio).
En ja winst is niet zo sterk, (operationele kasstroom met afgerond half miljard zeer zeker wel) maar in de kosten zitten vele verborgen zaken zoals salarissen van alle directies over de hele wereld. Kortom een volle ruif voor velen om uit te eten ten faveure van de aandeelhouder van Livenation, waaronder die Prins uit 't midden oosten die journalisten door een gehaktmolen laat draaien!
Wie niet profiteert is de ZZP subcontractors, die mogen hun hand ophouden bij de overheid (lees belastingbetaler).
Eigen vermogen daalt nu inderdaad hard, maar in plaats dat men jarenlang profiterende aandeelhouders laat bij- (terug) storten, gaat men snoeien in Jan Modaal.....
Overigens heeft men nog 3,25 miljard dollar op de bank staan (je weet wel van die vouchers die we allemaal hebben)