Yannick wrote:
Ondanks de onbetrouwbaarheid en eisen die de man tegenwoordig stelt, zou het bijna uniek en heel prestigieus zijn om Frank Ocean binnen te halen. Ik las dat ie de nog niet aangekondigde headliner zou zijn van Camp Flog Gnaw en Coachella met ‘m bezig zou zijn. Herman, plis?
Dan zit je weer met dezelfde vraag als enkele jaren terug: waar zet je hem?
Omdat sinds de opkomst en het mainstream worden van hiphop en r&b op Werchter nooit op een normale manier werden geïntegreerd in het programma, zouden hij en waarschijnlijk ook leeftijdsgenoten als een Childish Gambino, Solange, A$AP Rocky etc. worden verwezen naar de Barn. Dat wannabe Macklemore dat dan weer wel allemaal kan en mag is vrij onbegrijpelijk gezien die man sinds The Heist (dat hem richting Pukkelpop afsluiter stootte) eigenlijk niets meer van waarde gemaakt. Russ en - na succesvolle passage het jaar voordien - Rae Sremmurd mochten recent al eens de main opwarmen maar die opgave was voor beiden eigenlijk onbegonnen werk me dunkt. Hoge spots toekennen aan bovenstaande artiesten is nog steeds ongezien, wat jammer is. De laatste keer dan een r&b-er een topspot mocht inpikken was Pharell dankzij hits als Happy, Freedom, Get Lucky etc. ookal fungeerde die eigenlijk meer als "dance-afsluiter" en oogste Stromae het jaar voordien z'n succes met als afsluiter van het festival. Realistisch gezien en in het profiel passend van Pharell zou J Balvin wel eens kunnen afsluiten of Post Malone, die er in 2018 nog maar stond en tevens Pukkelpop dit jaar afsloot . Meer alternatieve dingen binnen beide genres kennen hier geen plaats, zelfs niet wanneer ze mainstream succes hebben (zie Drake, Kendrick Lamar of The Weeknd) waarmee ik ook het antwoord op mijn eigen vraag geef.