Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
dus jij zegt Volbeat naar RW en niet naar Graspop?
intressant! (voor Pinkpop)

Royal Blood, touren die volgend jaar weer?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Royal Blood, touren die volgend jaar weer?

Hebben in een interview aangegeven dat de korte festivaltour voorbije zomer vooral diende als excuus om de studio uit te kunnen. Lijkt me sterk dat die plaat er niet is tegen volgende zomer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Twenty One Pilots stond met deze tour in een uitverkocht (?) Paleis 12, no way dat die in de Barn gaan staan of zelfs maar zouden subben. Maak jezelf geen illusies, neracroft die zijn gewoon minstens co-headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Voor RW lijkt 21P me een sub. Plekje van Bastille. Al geloof ik dat Basille meer Werchterpubliek aanspreekt dan 21P.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Twenty One Pilots stond met deze tour in een uitverkocht (?) Paleis 12, no way dat die in de Barn gaan staan of zelfs maar zouden subben. Maak jezelf geen illusies, neracroft die zijn gewoon minstens co-headliner.
klopt volledig
En volgens mij ook Volbeat op RW en SOAD op Graspop...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Twenty One Pilots stond met deze tour in een uitverkocht (?) Paleis 12, no way dat die in de Barn gaan staan of zelfs maar zouden subben. Maak jezelf geen illusies, neracroft die zijn gewoon minstens co-headliner.

Denk toch echt van wel hoor... Barn is misschien wat veel van het goede (al kan dat echt wel volgens mij) maar die gaan echt niet co'en (ik zie co-headlinen als beide bands kunnen perfect van plaats gewisseld worden zonder dat het raar zou zijn. Sub-headlinen vind ik als er nog een duidelijk verschil is tussen beiden bv. Foo Fighters - Twenty One Pilots). Zag ze 1 album geleden nog in een zaal van 1.100 man... En dat laatste album is bagger, dus anderzijds snap ik ook niet dat ze nu ineens 10x zo groot zijn geworden.

Het feit dat het al de 3e keer is dat ze met dat album zullen spelen in België én ze net nog op Pukkelpop stonden en dergelijke doet er ook toe hoor. We zullen zien, lijkt een beetje op onderstaande kwesties:
- Tool voor of na The Cure
- Arcade Fire voor of na Kings Of Leon
- Nine Inch Nails (te groot?) voor Barn vs. lage spot op de Main

Allemaal discussies waar ettelijke pagina's over zijn gevuld hier. Moesten ze binnenkort Twenty One Pilots als enige voor een bepaalde dag bekend maken zie ik deze discussie wel weer naar boven komen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.608
4.587
en op een leuke manier teasen ook:
can you feel it? eerst posten
can you see it? tweede post
can you hear it today? derde post
en boem de aankondiging
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Yannick wrote:
Twenty One Pilots stond met deze tour in een uitverkocht (?) Paleis 12, no way dat die in de Barn gaan staan of zelfs maar zouden subben. Maak jezelf geen illusies, neracroft die zijn gewoon minstens co-headliner.

Denk toch echt van wel hoor… Barn is misschien wat veel van het goede (al kan dat echt wel volgens mij) maar die gaan echt niet co’en (ik zie co-headlinen als beide bands kunnen perfect van plaats gewisseld worden zonder dat het raar zou zijn. Sub-headlinen vind ik als er nog een duidelijk verschil is tussen beiden bv. Foo Fighters – Twenty One Pilots). Zag ze 1 album geleden nog in een zaal van 1.100 man… En dat laatste album is bagger, dus anderzijds snap ik ook niet dat ze nu ineens 10x zo groot zijn geworden.

Het feit dat het al de 3e keer is dat ze met dat album zullen spelen in België én ze net nog op Pukkelpop stonden en dergelijke doet er ook toe hoor. We zullen zien, lijkt een beetje op onderstaande kwesties:
– Tool voor of na The Cure
– Arcade Fire voor of na Kings Of Leon
– Nine Inch Nails (te groot?) voor Barn vs. lage spot op de Main

Allemaal discussies waar ettelijke pagina’s over zijn gevuld hier. Moesten ze binnenkort Twenty One Pilots als enige voor een bepaalde dag bekend maken zie ik deze discussie wel weer naar boven komen.
Billie Eilish kon je 1 album geleden nog in een zaaltje van ongeveer de helft van die capaciteit zien.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Ten eerste: laten we niet weer de discussie over Ken zijn credibility naar boven halen.
Ten tweede: Ken antwoorde dit op eFestivals waarom Pearl Jam altijd dezelfde tour doet (rondom RW):

"They are all family men, take their family with them on tour. (That is why they cancelled 2016) They need to have some things that are the same on Every tour, to feel a certain comfort. And they appreciate the things they know that will be 100% allright.
They love to spend multiple days in Amsterdam, Ziggo has the best sound possible for them to rehearsel. The family enjoys Amsterdam.
Werchter is so well organised, that it feels like home for them. They arrive early, with their family, a couple of times they did a bbq backstage, they invite friends... sort of reunion."
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Zoals ik al zei in het PJ forum, Pearl Jam wil graag op Rock Werchter spelen. Ze verkopen de meeste tickets van allemaal, en het is gewoon een goeie band die straks ook met een nieuw album gaat touren. Als zo'n goed verkopende band op jouw festival wil spelen, zou je toch wel gek zijn om dat af te slaan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ondanks de onbetrouwbaarheid en eisen die de man tegenwoordig stelt, zou het bijna uniek en heel prestigieus zijn om Frank Ocean binnen te halen. Ik las dat ie de nog niet aangekondigde headliner zou zijn van Camp Flog Gnaw en Coachella met 'm bezig zou zijn. Herman, plis? ?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Ondanks de onbetrouwbaarheid en eisen die de man tegenwoordig stelt, zou het bijna uniek en heel prestigieus zijn om Frank Ocean binnen te halen. Ik las dat ie de nog niet aangekondigde headliner zou zijn van Camp Flog Gnaw en Coachella met ‘m bezig zou zijn. Herman, plis?
1f97a.svg

Dan zit je weer met dezelfde vraag als enkele jaren terug: waar zet je hem?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken