Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Vraag is inderdaad in welke mate Werchter indie-darlings als The Strokes, The National of Bon Iver heeft weten binnenhalen of niet. Coldplay zou dan in principe inderdaad op een los evenement kunnen staan met een typisch indiedagje op daarvoor in de plaats op Werchter maar dan nog lijken me dit soort namen nu niet echt bands die gemakkelijk 60/88k kaarten kunnen over de toonbank laten schuiven.

Dit zou een klein drama zijn. TOP is mij volledig ontgaan. Heb ze moeten opzoeken om er een nummer van te herkennen. KOL hun set kennen we intussen ook wel. Die zaterdag is wel leuk.

Ik ben er eventjes uit geweest ... maar ik verwacht Coldplay niet op Rock Werchter. 21P zou ook maar een miskleun van een headliner zijn hoor.

Ik ben er eventjes uit geweest … maar ik verwacht Coldplay niet op Rock Werchter. 21P zou ook maar een miskleun van een headliner zijn hoor.

Zou me verwonderen moesten ze na PKP, 21P headliner op Rock Werchter maken.
Kregen hun zondag ook al niet uitverkocht op PKP (mits steun van Billie Eilish), laat staan dat ze een dag dragen op RW. Hoogste plek zal wel sub zijn.

En van wat ik begrijp uit Ken zijn laatste eFestivals bericht, zou KoL 2 jaar geleden co-head geweest zijn met Arcade Fire, maar had oorspronkelijk Arcade Fire moeten afsluiten.
Als dat het geval is, en KoL het OK zou vinden om terug als co-head/sub onder een andere band op te treden, mogen ze van mij gerust ook geboekt worden (mits nieuwe muziek). Voor de niet fans, zal Werchter wel iets goed ertegenover zetten in de tenten.

Rock Torhout wrote:
Ik ben er eventjes uit geweest … maar ik verwacht Coldplay niet op Rock Werchter. 21P zou ook maar een miskleun van een headliner zijn hoor.

Kregen hun zondag ook al niet uitverkocht op PKP (mits steun van Billie Eilish), laat staan dat ze een dag dragen op RW. Hoogste plek zal wel sub zijn.

Pearl Jam tot 23u en daarna 21P is een combo dat wel zal werken en uitverkopen.
Iedereen blij, mooie geleidelijke uitstroom,....

En van wat ik begrijp uit Ken zijn laatste eFestivals bericht, zou KoL 2 jaar geleden co-head geweest zijn met Arcade Fire, maar had oorspronkelijk Arcade Fire moeten afsluiten.
Als dat het geval is, en KoL het OK zou vinden om terug als co-head/sub onder een andere band op te treden, mogen ze van mij gerust ook geboekt worden (mits nieuwe muziek). Voor de niet fans, zal Werchter wel iets goed ertegenover zetten in de tenten.
In 2013 stond Blur achter KOL en in 2014 was dat Stromae. Het kan dus zeker en zie het eventueel ook wel gebeuren i.c.m. bijvoorbeeld een The Strokes. Maar hoop toch echt dat ze dit niet meer als afsluiter boeken. Zie ze gewoon een Sportpaleis doen, het is ten slotte alweer 10 jaar geleden dat ze nog eens een zaal deden in België?

Nick Cave & the Bad Seeds, 30 april sportpaleis, het kan maar wordt onwaarschijnlijk.

Nick Cave & the Bad Seeds, 30 april sportpaleis, het kan maar wordt onwaarschijnlijk.

32 shows in 4 maanden. Zo zeg. En wat een gigantische zalen overal.

Was een mooie headliner geweest voor RW, maar dat zo wel héél kort dag geweest zijn. 2021 lijkt me logisch. Dan in het donker, als afsluiter graag (Tool spot).

Maar goddelijk nieuws! Dit worden weer de shows van het jaar.

Rock Torhout wrote:

Zaterdag en zondag waren dit jaar gewoon uitverkocht hoor, Pukkelpop had de best verkopende editie in jaren. RW is natuurlijk nog wat groter, ik verwacht ze ook niet hoger dan sub of eventueel cohead, maar laten we nu ook niet doen alsof die spot op Pukkelpop onverdiend was.

Over Nick Cave: inderdaad slechts 2 maanden voor Werchter en stonden er nog in 2018. Dat lijkt me iets voor 2021.

pigital wrote:

Rock Torhout wrote:

Zaterdag en zondag waren dit jaar gewoon uitverkocht hoor

Klopt! Mijn foutje :wink:

Ik zie 21 Pilots gewoon de typische sterke sub spelen op donderdag. Qua populariteit valt die act volgens mij ook perfect in de categorie Bastille - The Script - Imagine Dragons - Ellie Goulding van de voorbije jaren.

Niet alleen qua populariteit, ook qua niveau. Ik heb ze nog nooit live gezien, maar dat hoeft ook niet. Los van dat het type show mij niet aanspreekt (als ik de verhalen daarover zo lees), kan ik ook amper een goed nummer ontdekken. ik kan hier heel weinig mee. Van mij mogen ze ver weg blijven, of er iets moois in de Barn tegenover zetten.

Jumpsuit, stressed out, heathen, Car radio, blurry line. Prima nummers wat mij betreft.

Voor de wat harde namen hoop ik op de volgende:

Korn: doen Europese festivals. Staan 1 en 2 juli in Portugal/Spanje. —> Graspop?

Deftones: doen Europese festivals.

Fever333: nog geen festivaldata in 2020.

Gojira: doen Europese festivals.

The Offspring: doen Europese festivals.

Airbourne: najaar 2019 Europese concerttour. Zomer 2020 nog vrij.

Volbeat: zijn aan het touren in Europa. RW en GMM nog vrij.

Alter bridge: nog geen Europese festivaldata.

Flogging Molly: augustus 2020 op een Duits festival (Open flair festival).

Zien jullie nog andere vergelijkbare bands als kanshebber?

Zien jullie nog andere vergelijkbare bands als kanshebber?

Ik ben niet echt een kenner, maar misschien Royal Blood? Tot nu toe nog geen tourbevestigingen maar wel albumplannen. Nine Inch Nails schijnt ook weer te touren (over harde bands gesproken!) maar die stonden er heel recent al. Misschien Faith No More? Zou ik ook geweldig vinden. Verder lijkt me dat Desert Sessions project van Josh Homme me heerlijk.

Van jouw lijstje: Deftones zie ik wel gebeuren. Zou ik ook wel tof vinden. Gojira ook, vette band! (En ik geloof dat die een 2-tal jaar geleden als eens op Main Square stonden dus wie weet).

Offspring zou trouwens wel een zwaktebod zijn. Het vet is toch echt van de soep bij die band?

Deftones zou mooi zijn. Nine Inch Nails ook. Qua hardere (sub)headliners kom je weer bij Volbeat en SOAD. Denk dat Metallica ook bij die twee kan maar die kunnen alle 3 ook goed op de graspop jubileum editie staan. Evenals Korn. Ze hebben alle vier al ooit op RW gestaan. Maarja Marilyn Manson en Iron Maiden ook. Maar daar geloof ik niet zo in. Misschien toveren ze GnR of AcDc of zoiets dit jaar uit de hoed. Al weet ik niet eens of die naar Europa komen.
RW heeft altijd wel ooit verrassende hardere namen; Stone Sour, Parkway Drive, Tool, Enter Shikari..
Komt vast goed!

Van hardere namen
Channel zero (30 jaar)
Fleddy Melculy (nieuw album incoming)
Bad Wolves (stonden afgelopen editie op graspop en dat was bangelijk goed)
Disturbed (tour)
While she sleeps (ook in europa)
Fever 333, korn, soad, metallica, gojira zijn ook zeker welkom

Users who are viewing this thread