Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik hou me altijd vast aan namen verwachten vanaf november. Moest het vroeger zijn des te beter maar met dat in mijn achterhoofd, zit ik niet al van half september te hopen wanneer komen ze nu? Voor 1 november namen voor festivals als Rock Werchter, Best Kept Secret, Pinkpop e.d. is voor mij vroeg!

Dat gezegd zijnde, Werchter kondigt vaak relatief snel na elkaar aan. Dus zij gaan geen naam aankondigen gewoon om ook iets aangekondigd te hebben om daarna een maand niets van hun te laten horen. Als ze een eerste naam aankondigen willen ze graag in de volgende weken nog wat aparte namen kunnen aankondigen lijkt me.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.756
Uitgaande van eerste bekendmakingen van vorige jaren (thx @Paddy voor het lijstje :wink: ) zou ik mijn geld zetten op volgende week vrijdag.

En omdat we dus nog geen namen kennen en nog alles open ligt, wil ik nog (net?) op tijd m’n mega RW- wishlist in dit topicje droppen. De meeste namen hebben nog (geen) tour gedopt, maar ik heb ook het gevoel dat we het overgrote deel van de tours nog moeten krijgen, met wat er nu nog maar bekend is. Heb het bewust zo gevarieerd mogelijk gehouden: oud, nieuw, poppy, hard,…

Bovenaan de lineup:
The Strokes, Blur, Tame Impala, Bon Iver, Depeche Mode, Faith No More, Neil Young, Kendrick Lamar, Bruce Springsteen, The National, The Weeknd, Lana Del Rey, Nine Inch Nails, Thom Yorke

Verder op de lineup:
Vampire Weekend, Wilco, FKA Twigs, Pet Shop Boys, Desert Sessions, Big Thief, Pixies, Deftones, Liam Gallagher, Beck, Caribou, Angel Olsen, Anderson Paak, dEUS, Lorde, Taxiwars, The Raconteurs, Bombay Bicycle Club, Brittany Howard, Kate Tempest, Michael Stipe, The Whitest Boy Alive, Jamie XX, Michael Kiwanuka, Danny Brown, Sons, Blossoms, Cage The Elephant, Bat For Lashes, Grimes, King Gizzard & the Lizard Wizard, Run The Jewels, Richard Hawley, Wolf Alice
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik doe even mee!

Bovenaan de lineup:
The Strokes, Red Hot Chili Peppers, Blur, Tame Impala, The War On Drugs, Faith No More, The National, The Libertines, System Of A Down (al zie ik die liever naar GMM gaan)

Verder op de lineup:
Vulfpeck, Parquet Courts, Aloe Blacc, Twin Peaks, Wilco, Modest Mouse, Beach House, Anderson Paak, Sebadoh, Beach Fossils, Stella Donnelly, Lorde, The Shins, The Raconteurs, Car Seat Headrest, A Tribe Called Quest, Hinds, King Gizzard & the Lizard Wizard, Fontaines DC, Rolling Blackouts CF, IDLES, Big Red Machine, Skegss, The Notwist

Very very very very unlikely:
Rage Against The Machine, The Replacements, Pavement en Sufjan Stevens
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.756
Zo. Die Hurricane lineup is ook geen hoogvlieger. Van mijn part gaan er nul namen van door naar RW.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Behalve While She Sleeps en Miya Folick op de Slope, zie ik liefst zo weinig mogelijk namen vanop de Hurricane line-up doorkomen! Al denk ik dat Sofi Tukker wel een grote kans maakt met die twee StuBru hitjes van hen.

Phoebe Bridgers en Matt Berninger hebben samen een zeer mooie single uitgebracht vandaag! Phoebe Bridgers werkt ook aan een nieuw album. Kansje voor een Klubc spot voor haar?


 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.674
Van mij mogen Wolf Alice, Miya Folick en Aurora (op herhaling) doorkomen vanop Hurricane.

Wat Phoebe Bridgers betreft: yes please! Fantastische artieste die live zeker haar mannetje staat. Blijft jammer dat Boygenius alleen in de VS heeft getourd.
 

rockwerchterfan

Playlistbediener
17 okt 2019
12
0
Ik doe ook maar eens een gokje :)
Donderdag: System Of A Down, Thom Yorke, The Lumineers, Birdy, Tout Va Bien
-Thom Yorke zie ik wel in de Barn spelen als alternatief voor System of a down, voor de rest nog enkele leuke namen...

Vrijdag: Nick Cave and the bad seeds, The National, Mura Masa, Milky Chance, The Van Jets
-Met Nick Cave en The National heb je 2 grote headliners die elkaar mooi opvolgen... Mura Masa kan het alternatief zijn in de Barn...

Zaterdag: Coldplay, The Black Keys, Bon Iver, Sons, Whitney
-Wellicht de grootste naam van het festival (zoals ik het voorspel :) ) is Coldplay, de Black Keys en Bon Iver zijn hier zeker een mooi voorprogramma voor. Whitney kan samen met Coldplay spelen in The Barn...

Zondag: Foo Fighters, Tame Impala, Vampire Weekend, Crystal Fighters, Of mosters and men
-Foo Fighters kan het festival in stijl afsluiten... Tame Impala en Vampire Weekend kunnen hier voor spelen en Crystal Fighters is een leuke naam om de Barn te sluiten...

Dit is mijn voorspelling... Uiteraard zal deze verre van perfect zijn maar hier zou ik voor tekenen...
 

rockwerchterfan

Playlistbediener
17 okt 2019
12
0
Ik doe ook maar eens een gokje ?
Donderdag: System Of A Down, Thom Yorke, The Lumineers, Birdy, Tout Va Bien
-Thom Yorke zie ik wel in de Barn spelen als alternatief voor System of a down, voor de rest nog enkele leuke namen…

Vrijdag: Nick Cave and the bad seeds, The National, Mura Masa, Milky Chance, The Van Jets
-Met Nick Cave en The National heb je 2 grote headliners die elkaar mooi opvolgen… Mura Masa kan het alternatief zijn in de Barn…

Zaterdag: Coldplay, The Black Keys, Bon Iver, Sons, Whitney
-Wellicht de grootste naam van het festival (zoals ik het voorspel ? ) is Coldplay. The Black Keys en Bon Iver zijn zeker een mooi voorprogramma voor Coldplay. Whitney kan tegelijk met Coldplay spelen in The Barn…

Zondag: Foo Fighters, Tame Impala, Vampire Weekend, Crystal Fighters, Of mosters and men
-Foo Fighters kan het festival in stijl afsluiten… Tame Impala en Vampire Weekend kunnen hier voorspelen op de Main en Crystal Fighters is een leuke naam om de Barn te sluiten…

Dit is mijn voorspelling… Uiteraard zal deze verre van perfect zijn maar hier zou ik voor tekenen…
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.187
6.657
Zo. Die Hurricane lineup is ook geen hoogvlieger. Van mijn part gaan er nul namen van door naar RW.
Miya Folick en Wolf Alice would like to have a word.

Maar deze headliners kunnen dus met viltstift opgeschreven worden voor Werchter tenzij ze worden weggestoken in een zaal maar dat denk ik niet. Verder kun je Sofi Tukker ook wel opschrijven denk ik (vreemd dat die er dit jaar niét stonden).

Donderdag: Dua Lipa - Coldplay
Vrijdag: KoL - TOP
Zaterdag: RHCP - Tame Impala
Zondag: Foo Fighters ...? (Met Yorke in de Barn)
Dagen zijn natuurlijk vrij inwisselbaar maar ik zie altijd eerder een gevestigde waarde plaatsnemen naast een nieuwe headliner à la Tame of TOP.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.756
Donderdag: Dua Lipa – Coldplay
Vrijdag: KoL – TOP
Zaterdag: RHCP – Tame Impala
Zondag: Foo Fighters …? (Met Yorke in de Barn)

Oef. Dit zou er voor zorgen dat ik de eerste keer in vele jaren RW moet skippen. Dua Lipa en Chris en co achter elkaar. KoL en TOP achter elkaar. Vond dit jaar de headliners, op die van de vrijdag, al plattekes maar zou wel erg belabberd zijn voor mij.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
257
17
mattman wrote:
Zo. Die Hurricane lineup is ook geen hoogvlieger. Van mijn part gaan er nul namen van door naar RW.

Miya Folick en Wolf Alice would like to have a word.

Maar deze headliners kunnen dus met viltstift opgeschreven worden voor Werchter tenzij ze worden weggestoken in een zaal maar dat denk ik niet. Verder kun je Sofi Tukker ook wel opschrijven denk ik (vreemd dat die er dit jaar niét stonden).

Donderdag: Dua Lipa – Coldplay
Vrijdag: KoL – TOP
Zaterdag: RHCP – Tame Impala
Zondag: Foo Fighters …? (Met Yorke in de Barn)
Dagen zijn natuurlijk vrij inwisselbaar maar ik zie altijd eerder een gevestigde waarde plaatsnemen naast een nieuwe headliner à la Tame of TOP.

Vorig jaar deelde Hurricane amper namen met Werchter dus maak van die viltstift maar een dun potloodje.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
KoL, Pearl jam, Foo Fighters, 21Pilotes, Tom Yorke, Dua Lipa.
Coldplay op Classic of KBS

Zal wel zoiets zijn peinsk
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
21 Pilots - Foo Fighters
Christine & The Queens - KoL - The Strokes
Dua Lipa - RHCP - Tame Impala
Royal Blood - Pearl Jam

Thom Yorke - Pixies - dEUS - The Raconteurs in de Barn.

Zoiets dan maar?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Maar Rock Werchter boekt normaal toch geen headliners die hun 3e headlineset met hetzelfde album zouden geven op RW? En dat zou voor 21P na Paleis12 en Pukkelpop wel het geval zijn. Het is nu ook niet dat die zondag op PKP direct uitverkocht was, ondanks de steun van een Billie Eilish. Ik zie het niet gebeuren, zeker niet i.c.m. een KoL, dat gaat echt niet voldoende verkopen hoor.

Op vorig jaar na delen RW en Hurricane meestal slechts 1 headliner met elkaar (2018: AM, 2017: LP, 2016: Rammstein ...).
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
The Strokes - Tame Impala
Coldplay - Dua Lipa
Foals - Foo Fighters
Volbeat - Red Hot Chili Peppers

Nick Cave, Raconteurs, pixies, yungblud, sons royal blood, vampire weekend mogen er van mij ook nog ergens tussen gestoken worden.
System of a down mag ook altijd ipv Volbeat

Eerste aankondiging morgen van Coldplay?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken