Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Even de discussie overbrengen naar hier: Hurricane/Southside in Duitsland teast Twenty One Pilots en Kings Of Leon 2 weken voor Rock Werchter? Van mij mag Twenty One Pilots gerust cohead zijn (maar misschien kan Werchter ze laten subben voor iets groter), zou goed passen in de lijn van de laatste jaren waar toch iets vaker nieuwe, frissere headliners een kans krijgen. Volgens diezelfde lijn mag KOL ver weg blijven natuurlijk, hopen dat ze lang genoeg touren en op Pukkelpop staan?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.186
6.657
Woooo Kings Of Leon, daar zat nu eens iedereen op te wachten se!!! Sex On Fire, baby. Waarom doen die mannen eigenlijk nooit zalen aan bij ons? Is intussen alweer tien jaar geleden dat ze eens in het Sportpaleis stonden - tevens de periode waarin ze werden gebombardeerd van middagact tot absolute headliner bij ons.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.137
Woooo Kings Of Leon, daar zat nu eens iedereen op te wachten se!!! Sex On Fire, baby. Waarom doen die mannen eigenlijk nooit zalen aan bij ons? Is intussen alweer tien jaar geleden dat ze eens in het Sportpaleis stonden – tevens de periode waarin ze werden gebombardeerd van middagact tot absolute headliner bij ons.
Ik vind het oprecht een goede band. Vind het juist wel fijn om soms een keer geen over de top headline show om je oren te krijgen :p.

Maar een zaalshow zou inderdaad beter zijn, of een keer de kleinere festivals doen.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Even de discussie overbrengen naar hier: Hurricane/Southside in Duitsland teast Twenty One Pilots en Kings Of Leon 2 weken voor Rock Werchter? Van mij mag Twenty One Pilots gerust cohead zijn (maar misschien kan Werchter ze laten subben voor iets groter), zou goed passen in de lijn van de laatste jaren waar toch iets vaker nieuwe, frissere headliners een kans krijgen. Volgens diezelfde lijn mag KOL ver weg blijven natuurlijk, hopen dat ze lang genoeg touren en op Pukkelpop staan?
Als Werchter- en Pukkelpop ganger hoop ik liever dat ze ergens in een zaal worden weggestopt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.755
KoL vind ik best oké, maar ook wel een beetje suf soms. 21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
21P zou wel eens die PKP headliner kunnen zijn waarover gehint werd.. Stuk van die show gezien en vond het schaamtelijk
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Sta ook niet te springen voor Twenty One Pilots... Heb ze wel nog nooit gezien.

Kings of Leon altijd welkom voor mij! Telkens genieten! Mooi in een co-headlineconstructie.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.325
7.312
KoL vind ik best oké, maar ook wel een beetje suf soms. 21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.

In de Ziggo Dome waren ze fantastisch. Op PP misschien een off day?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
21P zou wel eens die PKP headliner kunnen zijn waarover gehint werd.. Stuk van die show gezien en vond het schaamtelijk
Tame Impala kan ook prima. Of allebei. Tame Impala gaf dan wel weer een voortreffelijke show weg, in de stromende regen. Met als hoogtepunt dat tijdens nummers als 'Eventually' de lasers in combinatie met de regendruppels zorgen voor een magisch aangezicht. Ik wens de Rock Werchter-gangers bijna regen toe als Tame Impala komt headlinen in de nacht, puur doordat dit zo mooi is.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.413
6.122
duyck wrote:
21P zou wel eens die PKP headliner kunnen zijn waarover gehint werd.. Stuk van die show gezien en vond het schaamtelijk

Tame Impala kan ook prima. Of allebei. Tame Impala gaf dan wel weer een voortreffelijke show weg, in de stromende regen. Met als hoogtepunt dat tijdens nummers als ‘Eventually’ de lasers in combinatie met de regendruppels zorgen voor een magisch aangezicht. Ik wens de Rock Werchter-gangers bijna regen toe als Tame Impala komt headlinen in de nacht, puur doordat dit zo mooi is.

Zat geen tempo in en muziek klonk nooit vol. Maar wel populair bij een bepaalde categorie mensen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
duyck wrote:
21P zou wel eens die PKP headliner kunnen zijn waarover gehint werd.. Stuk van die show gezien en vond het schaamtelijk

Tame Impala kan ook prima. Of allebei. Tame Impala gaf dan wel weer een voortreffelijke show weg, in de stromende regen. Met als hoogtepunt dat tijdens nummers als ‘Eventually’ de lasers in combinatie met de regendruppels zorgen voor een magisch aangezicht. Ik wens de Rock Werchter-gangers bijna regen toe als Tame Impala komt headlinen in de nacht, puur doordat dit zo mooi is.
Dan veel liever Tame Impala dan die piloten. Zouden een mooie act zijn voor de 00.30-0200uur spot.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
627
299
21 Pilots was geweldig op Sziget. Hele vette show. Veld stond ook bomvol. Ze moeten alleen stoppen met die House of Pain, Seven Nation Army covers, want dat hebben ze helemaal niet nodig. Genoeg sterk eigen materiaal wat daardoor niet gespeeld kan worden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wie is 'velen'? Buiten een paar zure recensies die niet veel dieper gaan dan 'ik vind die showelementen allemaal niet nodig', heeft Twenty One Pilots voor zover ik weet een prima livereputatie. Qua show en ook muzikaal vind ik ze echt 1000 keer frisser en beter dan iets als Imagine Dragons of Bastille, die vaak in dezelfde categorie worden geplaatst. Het zal wel aan mijn subjectiviteit als fan liggen maar als Werchter dan toch voor een popheadliner kiest, staat TOP bovenaan mijn lijstje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.466
mattman wrote:
21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wie is ‘velen’? Buiten een paar zure recensies die niet veel dieper gaan dan ‘ik vind die showelementen allemaal niet nodig’, heeft Twenty One Pilots voor zover ik weet een prima livereputatie. Qua show en ook muzikaal vind ik ze echt 1000 keer frisser en beter dan iets als Imagine Dragons of Bastille, die vaak in dezelfde categorie worden geplaatst. Het zal wel aan mijn subjectiviteit als fan liggen maar als Werchter dan toch voor een popheadliner kiest, staat TOP bovenaan mijn lijstje.

Helemaal mee eens hoor. TOP zou ik best graag zien dit jaar. Hebben een aantal goede nummers en durven uit te pakken. Over the top? jazeker! Maar ik zou ze graag zien op Werchter dit jaar als nieuwe headliner.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.755
mattman wrote:
21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wie is ‘velen’? Buiten een paar zure recensies die...

Meer dan die ‘zure’ recensies hoor. (Als waren De Morgen en Humo toen helemaal niet zuur, nooit zoveel 5-sterrenrecensies gezien voor 1 festival. Die vonden precies alles goed)

2 afzonderlijke vriendengroepjes (waarvan 1tje eigenlijk collega’s) waren echt heel negatief over die show. En dat terwijl ik van eentje weet dat ze fan is. Dat en de verslagen op fora als deze. 21P komt bijvoorbeeld letterlijk 0 keer voor in een ‘beste shows’ lijstje in het PkP19 topic (wel tussen de dieptepunten).

Nu ben ik ook niet meteen enthousiast als ik lees over van links naar rechts springen op een kermisremix van Dimi en Mike. En over het feit dat geen zak live spelen.

Ik zie trouwens graag een frisse pop of hiphop headliner komen trouwens.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Thijs wrote:

mattman wrote:
21P vind ik echt verschrikkelijk. Die show op Pukkelpop was genant volgens velen.


Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar wie is ‘velen’? Buiten een paar zure recensies die…

Meer dan die ‘zure’ recensies hoor. (Als waren De Morgen en Humo toen helemaal niet zuur, nooit zoveel 5-sterrenrecensies gezien voor 1 festival. Die vonden precies alles goed)

2 afzonderlijke vriendengroepjes (waarvan 1tje eigenlijk collega’s) waren echt heel negatief over die show. En dat terwijl ik van eentje weet dat ze fan is. Dat en de verslagen op fora als deze. 21P komt bijvoorbeeld letterlijk 0 keer voor in een ‘beste shows’ lijstje in het PkP19 topic (wel tussen de dieptepunten).

Nu ben ik ook niet meteen enthousiast als ik lees over van links naar rechts springen op een kermisremix van Dimi en Mike. En over het feit dat geen zak live spelen.

Ik zie trouwens graag een frisse pop of hiphop headliner komen trouwens.

Oke, fair enough. Spijtig wel dat je vrienden het zo slecht vonden, uiteraard is hun mening niet minder relevant dan de mijne. Over dat Dimi&Mike momentje ben ik het ook met je eens, bij het bekijken van de livestream was ik hard aan het cringen, dat doen ze beter niet meer :lol: Maar over dat ze geen zak live spelen, heb je denk ik verkeerde informatie gekregen. Alle drums zijn altijd live en de zanger staat bijna altijd wel met iets in zijn handen (bas, ukelele, vaak piano). Uiteraard staan er veel extra dingen (synths, vocale effecten) op band maar ze zijn ook met geen 21 bandleden he :wink:

Dat is meteen ook het punt dat ik wil maken. Voor jou klinkt zo'n TOP-show misschien wel als een even grote hel als P!nk juist door zo'n dingen (Dimi&Mike moment, alles op bandje, show belangrijker dan de muziek) waar altijd wordt over gepraat, normaal dat je daar niet enthousiast van wordt. Maar alle keren dat ik ze zag, kan ik alleen maar samenvatten met de kernbegrippen: veel energie door twee harde werkers, creëren van een samenhorigheidsgevoel, oprechte en goed uitgevoerde live(!) performance en muziek, mooie lichtshow en productie. Kortom, helemaal geen te bombastische show waar muziek op de tweede plaats staat. Spijtig dat sommigen dat wel zo ervaren maar dat is hun goed recht natuurlijk.

Edit: excuses als jullie niet geïnteresseerd zijn in mijn blokken test en analyses over een band. Ik deel gewoon graag ervaringen en probeer verkeerde info te verbeteren over een band die me nauw aan het hart ligt.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.679
7.396
Ik heb top gezien op Lowlands en schaar ik het kamp negatievelingen. Verschrikkelijke gemaakte show waarvan veel publiek interactie ronduit tenenkrommend was.
Tante Impala is dat in tegen van harte welkom.

Was die hint van een Pukkelpop headliner niet van vorig seizoen? Die is nu een paar keer aangehaald met die hele ken discussie.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.475
4.806
Was benieuwd wanneer we de eerste naam kunnen verwachten. Voor mijn gevoel altijd wel in oktober de eerste namen bekend. Maar als ik kijk naar de laatste edities, valt dat nog tegen:

RW 2019
Eerste aankondiging: 5 oktober 2018 the Cure
Start kaartverkoop: 26 oktober 2018

RW 2018
Eerste aankondiging: 17 november 2017 Nick Cave and the bad seeds
Start kaartverkoop: 25 november 2017

RW 2017
Eerste aankondiging: 28 oktober 2016 Radiohead
Start kaartverkoop: 19 november 2016

RW 2016
Eerste aankondiging: 21 oktober 2015 Rammstein
Start kaartverkoop: 5 december 2015

RW 2015
Eerste aankondiging: 17 november 2014 Foo Fighters
Start kaartverkoop: 29 november 2014


Dus wellicht deze week al, maar het zou ook pas over een maand kunnen zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken