Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
18/02: Iemand die niet komt, en er komt nog een naam... dat is random as fuck
25/02: Met een volledige line-up is dit heel goed te voorspellen
28/02: Biffy Clyro deed vorig jaar enkel wat headline shows in de UK, en Deichbrand festival als headliner. Verder was er geen spraken van Werchter.
28/02: Chem Bros part 2... weer een of ander verklaring van een "act" die niet komt. Dit valt onder geen enkel beding op waarheid te onderzoeken.
1/03: My guess... lekker vele kennis
1/03: Dus de line-up is complete en dan komt hij er achter dat die Pink donderdag wat anders is dan anders?

Het is vooralsnog allemaal "achteraf" conclusies maken. Ik zie vooralsnog weinig conclusies en "feiten" in deze berichten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.319
7.311
Indiaantje89 wrote:
Ik begin steeds meer mijn twijfels aan Ken te krijgen:

Nog een laatste keer Ken zijn kennis bewijzen, met wat quotes van hem uit het forum van RW19:
18/02: “There is no place anymore for Chemicals on the main stage. Expect one more sub, sunday before muse.” -> 9 dagen voor Great Van Fleet als sub werd aangekondigd, en terwijl iedereen zat te discussiëren of balthazar of Parkway Drive misschien zelfs sub zouden zijn.
25/02: “Balthazar will play third down normally.” -> timetable kwam pas veel later
28/02: “No, Biffy Clyro, not this year, not the next year, not 2021… they have no fanbase in Belgium. Remember Pukkelpop 2016. Maybe, they release an album that changes everything in the future, but i doubt it.”
28/02: “The last two times they played RW the field was really empty… that does not help. They are not really cheap. It would help if they want to play a tent stage. ” -> over waarom ze Chemical Brother niet meer booken.
1/03: “Rolling Blackouts CF was on their wishlist, but are not touring in june. Next year another chance.”
1/03: “Line up complete today… my guess there are some small additions later on with the time schedule. Like the last 2 years.” -> verschillende uren voor de announcement, niemand had verwacht dat de line up zo vroeg compleet ging zijn.
1/03: “Thursday will be a lot different this year. It will be more like the first years with 4 festival days. ”

Goh… Ik kan bezig blijven, dit is maar van een ruime 2 weken die ik random uitkoos, en ik geloof dat je zo iets hebt van “dit kan ik ook wel gokken… en een keertje juist hebben” maar hij heeft het altijd juist!

Ja, dit dus. Ken is 100% een insider, heeft vrijwel altijd gelijk en laat nieuws weten dat niemand zonder voorkennis zomaar kan posten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
25/02: Met een volledige line-up is dit heel goed te voorspellen
- Line up was niet compleet, Muse stond bovenaan en dan stond Balthazar en Parkway Drive op dezelfde lijn... Dus iedereen was toen aan het discussiëren wie van die 2 zou subben, of zou toch The Strokes nog komen? Was zowat het praatpunt van dat moment.

28/02: Biffy Clyro deed vorig jaar enkel wat headline shows in de UK, en Deichbrand festival als headliner. Verder was er geen spraken van Werchter.
- Biffy Clyro word al jaren op rij elk jaar naar boven gehaald als mogelijkheid, hier is een goede uitleg waarom.

1/03: My guess… lekker vele kennis
Hij bedoelde wel degelijk vandaag is de line up compleet, iedereen kwam uit de lucht gevallen er werden inderdaad 25 of meer namen bekend gemaakt en RW maakte dit bekend als "line up compleet". Uurschema was er nog niet, hij denkt gewoon dat bij het uurschema nog wat kleine namen bij komen. (vaak zijn dit grote bands die nog een kleine band meenemen op tour, of vervangers van cancellations ofzo)

1/03: Dus de line-up is complete en dan komt hij er achter dat die Pink donderdag wat anders is dan anders?
Dit werd een halve dag voor de laatste aankondiging gedaan. Dit is niet iets dat je zomaar kan "raden" hoor, iedereen verwachte toen nog een volwaardige dag die donderdag!

Maarja je hoeft het natuurlijk niet te geloven! Ik kom binnen een half jaartje terug met wat Ken dit jaar zei en dan vergelijken we nog eens ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
We shall see, i'm not impressed vooralsnog. Misschie ndat wat festivalnieuws me wat kan opbeuren dan ;). Vooralsnog vrij stil overal.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
die niet komt, en er komt nog een naam… dat is ran

19/02 poppy names today -> Yungblud, Halsey, Travis Barker, Alice Phoebe Lou
01/03 Thursday will be a lot different this year. It will be more like the first years with 4 festival days. -> op de dag van de bekendmaking van de volledige line-up.
10/04 They are trying to do something... But it's not easy... Hopefully you'll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk moet de inside info zijn?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen "juist" geweest. Had het the "same gebleven" had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Ik krijg stilaan zin in een eerste aankondiging.

Die het begin is van een reeks andere aankondigingen. :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Er zit een gitaar headliner tussen, en op zaterdag zal er een Belgische band staan op de mainstage. Ook zal er een headliner staan die eerder op Pukkelpop stond. Ze zijn met Coldplay bezig, deze staat vast, maar er kan altijd natuurlijk wat tussen komen. De aankondiging komt nog in oktober. Ajax gaat kampioen worden of PSV moet er nog tussen komen!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.895
4.038
Er zit een gitaar headliner tussen, en op zaterdag zal er een Belgische band staan op de mainstage. Ook zal er een headliner staan die eerder op Pukkelpop stond. Ze zijn met Coldplay bezig, deze staat vast, maar er kan altijd natuurlijk wat tussen komen. De aankondiging komt nog in oktober.

Da's goed, we zullen je geloofwaardigheid als livenation-spy van deze voorspelling laten afhangen ;) Wordt wel een mooie eerste worp zo te zien, ik zou gegokt hebben dat ze headliners wel apart aankondigen. Of komen de aankondigingen gewoon in de loop van de komende 15 dagen?
Ohja, Ken kon ook wel zeggen welk jaar die headliner op Pukkelpop stond, dus bedoel je er eentje van 2019? hahaha
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.203
503
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen “juist” geweest. Had het the “same gebleven” had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).

De inside info dat ze iets proberen te veranderen aan de ingekorte donderdag (die hij op de dag zelf voor de laatste aankondigen ook juist voorspelde) is toch niet vanzelfsprekend? Daar heb je kennis vanuit de organisatie voor nodig.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Indiaantje89 wrote:
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen “juist” geweest. Had het the “same gebleven” had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).

De inside info dat ze iets proberen te veranderen aan de ingekorte donderdag (die hij op de dag zelf voor de laatste aankondigen ook juist voorspelde) is toch niet vanzelfsprekend? Daar heb je kennis vanuit de organisatie voor nodig.
Dat was na al die kritiek wel duidelijk toch? Dat is geen rocket science. Maar ik laat het hier bij, Blijkbaar heeft hij een heilige status, prima maar niet voor mij.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.895
4.038
Indiaantje89 wrote:
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen “juist” geweest. Had het the “same gebleven” had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).

De inside info dat ze iets proberen te veranderen aan de ingekorte donderdag (die hij op de dag zelf voor de laatste aankondigen ook juist voorspelde) is toch niet vanzelfsprekend? Daar heb je kennis vanuit de organisatie voor nodig.

Hij heeft wel een punt dat dit de wazigste is van allemaal. Stel dat er niets had veranderd, wie had dan geweten of ze wel of niet hadden geprobeerd om hier nog iets aan te doen? Wanneer er wel iets verandert, is het evident dat ze aanpassingen hebben gedaan. Daarnaast hadden ze vanuit RW zelf iets gelijkaardigs gecommuniceerd.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
gesp wrote:

Indiaantje89 wrote:
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen “juist” geweest. Had het the “same gebleven” had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).


De inside info dat ze iets proberen te veranderen aan de ingekorte donderdag (die hij op de dag zelf voor de laatste aankondigen ook juist voorspelde) is toch niet vanzelfsprekend? Daar heb je kennis vanuit de organisatie voor nodig.

Hij heeft wel een punt dat dit de wazigste is van allemaal. Stel dat er niets had veranderd, wie had dan geweten of ze wel of niet hadden geprobeerd om hier nog iets aan te doen? Wanneer er wel iets verandert, is het evident dat ze aanpassingen hebben gedaan. Daarnaast hadden ze vanuit RW zelf iets gelijkaardigs gecommuniceerd.

Ik heb er ook maar gewoon een paar uitgenomen hoor... De mensen die vorig jaar actief waren op het forum kunnen hem toch niet meer niet geloven...? :D

Dingen als "morgen om 4 uur komt Dour met 53 namen" of dergelijke zijn ook voorbeelden die ik me nog herinner... Maar bon we gaan die nutteloze discussie niet weer voeren zeker.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
nikita wrote:

gesp wrote:

Indiaantje89 wrote:
10/04 They are trying to do something… But it’s not easy… Hopefully you’ll see it very soon. But it is also possible that everything stays the same. -> achteraf juist.

Hoe duidelijk dit moet zijn? Het had in alle situaties en gevallen “juist” geweest. Had het the “same gebleven” had het juist geweest, had het anders geweest dan had hij juist.

Maar goed het zal wel aan mij liggen dan :).


De inside info dat ze iets proberen te veranderen aan de ingekorte donderdag (die hij op de dag zelf voor de laatste aankondigen ook juist voorspelde) is toch niet vanzelfsprekend? Daar heb je kennis vanuit de organisatie voor nodig.


Hij heeft wel een punt dat dit de wazigste is van allemaal. Stel dat er niets had veranderd, wie had dan geweten of ze wel of niet hadden geprobeerd om hier nog iets aan te doen? Wanneer er wel iets verandert, is het evident dat ze aanpassingen hebben gedaan. Daarnaast hadden ze vanuit RW zelf iets gelijkaardigs gecommuniceerd.

Ik heb er ook maar gewoon een paar uitgenomen hoor… De mensen die vorig jaar actief waren op het forum kunnen hem toch niet meer niet geloven…?
1f600.svg


Dingen als “morgen om 4 uur komt Dour met 53 namen” of dergelijke zijn ook voorbeelden die ik me nog herinner… Maar bon we gaan die nutteloze discussie niet weer voeren zeker.
Dat waren gelekte pers berichten....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Gohja doe er mee wat je wilt... Ken is voor mij betrouwbaarder dan pakweg en Zegut. Of op zijn minst even betrouwbaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.178
6.654
Ik ving trouwens dit weekend op de radio op dat "in november" nieuwe muziek van Coldplay zou vallen, misschien kan er rond die periode dan ook meteen een tournee worden aangekondigd? Misschien krijgen we als eerste naam iets als Tame Impala om daarna met Coldplay de aankondigingen helemaal op gang te trekken. Ik vind het daarbuiten nog steeds vrij moeilijk om over andere namen te speculeren. Pak 'm beet The Strokes, Bon Iver of RHCP etc.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
In de evenementen wereld kan alles om de seconde veranderen.
Wat vandaag zo is, kan morgen al niet meer zo zijn... (zie eminem vorig jaar)
dus Ken is zeker juist met info...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.715
Gohja doe er mee wat je wilt… Ken is voor mij betrouwbaarder dan pakweg en Zegut. Of op zijn minst even betrouwbaar.
oh, Zegut is heel betrouwbaar, let maar op
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.807
9.754
Ik ving trouwens dit weekend op de radio op dat “in november” nieuwe muziek van Coldplay zou vallen, misschien kan er rond die periode dan ook meteen een tournee worden aangekondigd? Misschien krijgen we als eerste naam iets als Tame Impala om daarna met Coldplay de aankondigingen helemaal op gang te trekken. Ik vind het daarbuiten nog steeds vrij moeilijk om over andere namen te speculeren. Pak ‘m beet The Strokes, Bon Iver of RHCP etc.

Ik blijf erbij dat Coldplay eerder iets is voor een losse dag op de Werchterwei. TW Classic dus, of hoe die dag ook zal heten.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.893
6.136
Gohja doe er mee wat je wilt… Ken is voor mij betrouwbaarder dan pakweg en Zegut. Of op zijn minst even betrouwbaar.
Doe ik ook, nu zie ik weer een bericht over Coldplay, terwijl die info ook gewoon op social media te vinden. Hij is daar niet als eerst mee. Als hij dit bericht nu om 09:00 vanochtend zou plaatsen dan zou hij wat weten, maar hij plaatst het een enkele minuten nadat het andere het al op social media zetten. Zo was hij ook vaag over de Graspop bekendmaking, en lost hij het op "komt wel later, niks aan de hand" en dan met een random insert bericht dat ze nog andere festivals afwachten. Tsja... Ik geef het op.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken