Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Zegut noemde nu net Faith No More. Die band schijnt ook met nieuw materiaal bezig te zijn.

Mijn God wat hoop ik hierop. In 2015 waren ze heerlijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Zegut noemde nu net Faith No More. Die band schijnt ook met nieuw materiaal bezig te zijn.

Mijn God wat hoop ik hierop. In 2015 waren ze heerlijk.

Zeker, lekker vooraan genoten toen, zalige groep, zeker live. Meer dan welkom (bv in een co-headline constructie), maar Graspop is ook een mogelijkheid natuurlijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
In de Pearl Jam Community wordt een Europese tour voor 2020 eigenlijk zo goed als bevestigd. Rock Werchter zou een schitterende combinatie kunnen maken met artiesten waar de band / Eddie Vedder graag mee samenspeelt / zelf veel bewondering voor heeft. Met name The Who of Neil Young. Pearl Jam speelt geregeld covers van deze twee, gisteren was Eddie Vedder special act bij de The Who-show in Seattle, Eddie Vedder was al special guest bij de The Who-Londen-show dit jaar, Neil Young en Pearl Jam hebben al samengespeeld enz.

Ik kan maar dromen en hopen... Met Coldplay verkopen ze sowieso TW Classic uit. Met The Who of Neil Young niet. Dus beter om één van die laatste op Rock Werchter zelf te zetten, en Coldplay een eigen veld te geven. Ook financieel beter voor de organisatie.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Woensdag ook bij Pixies geweest in Vorst Nationaal. Een show van 39 (!) songs, twee uur aan een stuk. En aan een stuk mag je letterlijk nemen. Er wordt geen woord tussen de nummers gezegd en ook nauwelijks gepauzeerd. David Lovering speelt als het ware één song van twee uur (vandaar dat hij La La Love You niet brengt deze tour denk ik). Het verschil tussen het nieuwe en oude werk blijft wel groot, ook inzake beleving bij het publiek. Het blijft natuurlijk een fantastische naam om in The Barn te kunnen zetten, laat maar komen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
... Met Coldplay verkopen ze sowieso TW Classic uit. Met The Who of Neil Young niet. Dus beter om één van die laatste op Rock Werchter zelf te zetten, en Coldplay een eigen veld te geven. Ook financieel beter voor de organisatie.
Maar, als zo'n dag uitverkoopt, dan kan Rock Werchter toch ook overwegen Coldplay neer te zetten. Uitverkocht dagje Rock Werchter gegarandeerd. Vast nog andere opties voor TW mogelijk? toch?
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Wtf, Pearl Jam en Faith no More op RW. Zet ze achter elkaar op dezelfde dag dat zou heerlijk zijn!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Hebben die geruchten van Pearl Jam het niet over een zaaltour, en geen festivals? Het lijkt me eigenlijk hoog tijd voor Pearl Jam in het Sportpaleis. Logischer ook, want dat is alweer geleden van 2006 (!). Mocht PJ volgend jaar alwéér op RW staan (stonden ze vorig jaar nog), dan staan ze er 6 keer in 14 jaar. Da's meer dan Editors. Hoe goed ze ook zijn (vond ze de vorige keer sterk!), RW moet opletten dat ze de oude 'RW-kwaal' niet hernemen en bands veel te snel laten terugkeren. Doen/deden ze meer dan eender welk ander majorfestival dan ook, ter wereld.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.973
2.038
Hebben die geruchten van Pearl Jam het niet over een zaaltour, en geen festivals? Het lijkt me eigenlijk hoog tijd voor Pearl Jam in het Sportpaleis. Logischer ook, want dat is alweer geleden van 2006 (!). Mocht PJ volgend jaar alwéér op RW staan (stonden ze vorig jaar nog), dan staan ze er 6 keer in 14 jaar. Da’s meer dan Editors. Hoe goed ze ook zijn (vond ze de vorige keer sterk!), RW moet opletten dat ze de oude ‘RW-kwaal’ niet hernemen en bands veel te snel laten terugkeren. Doen/deden ze meer dan eender welk ander majorfestival dan ook, ter wereld.

Ken op efestivals vanavond:

Pearl Jam is the best selling act at Werchter these last 14 years.

They build their tour every time around Werchter and Ziggo Dome. A band like Pearl Jam needs that. 

It’s clear, if they tour in their period. They will play Werchter. No arena.

Kortom Werchter als je het mij vraagt.
Maar ook Ken kan er naast zitten natuurlijk al is zijn info volgens mij wel betrouwbaar...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Deze opmerking van Ken kunnen we sowieso wegstrepen als we zijn posts gebruiken ter indicatie van leaks. Dit is nu al wel de 17e keer dat ik lees dat Pearl Jam zijn tours altijd om Rock Werchter en de Ziggo Dome bouwt. En nee, ik zit niet dicht bij het vuur.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.329
Deze opmerking van Ken kunnen we sowieso wegstrepen als we zijn posts gebruiken ter indicatie van leaks. Dit is nu al wel de 17e keer dat ik lees dat Pearl Jam zijn tours altijd om Rock Werchter en de Ziggo Dome bouwt. En nee, ik zit niet dicht bij het vuur.

de vorige 2 "leaks" van ken zijn ook niet uit gekomen
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Deze opmerking van Ken kunnen we sowieso wegstrepen als we zijn posts gebruiken ter indicatie van leaks. Dit is nu al wel de 17e keer dat ik lees dat Pearl Jam zijn tours altijd om Rock Werchter en de Ziggo Dome bouwt. En nee, ik zit niet dicht bij het vuur.

Kan natuurlijk ook omdat Ken gewoon 1 op 1 herhaalt wat hij meer dan een maand geleden al zei, iets wat nadien tig keer gequote werd op eFestivals en Festileaks.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Pearl Jam zou wel heel kort dag zijn. Ze brengen veel geld op, maar een reputatie als festival is ook kostbaar. Ik hou enorm van Radiohead maar hen op de 2 jaar op dezelfde plek zetten zou ik zelfs niet fijn vinden. Is het speciale er ook wat van af.

2 andere namen waar ik nu stiekem op hoop omdat ze een nieuwe single dropten/met een album komen: Matt Berninger en Frank Ocean.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Donderdag: Dua Lipa - Coldplay The Strokes - Pearl Jam
Vrijdag: Dua Lipa - KoL – TOP
Zaterdag: RHCP – Tame Impala
Zondag: Royal Blood - Foo Fighters (Met Yorke in de Barn)
En Coldplay op TWC.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.757
Yannick wrote:
Donderdag: Dua Lipa – Coldplay The Strokes – Pearl Jam
Vrijdag: Dua Lipa – KoL – TOP
Zaterdag: RHCP – Tame Impala
Zondag: Foo Fighters (Met Yorke in de Barn)

Ik zie ze KoL niet nog eens boeken eerlijk gezegd. Zeker niet als de rest ook zulke ‘herhaling’headliners zijn. En ToP lijkt me, als ze er al staan, eerder wat voor een sub positie voor pakweg de Foo Fighters, dan voor zo’n afsluitspot. En zei Ken niet dat ze RHCP liever niet meer willen?

Do: Faith No More - Pearl Jam
Vrij: Vampire Weekend - The Strokes - Tame Impala
Zat: Anderson Paak - Dua Lipa - The Weeknd/Kendrick
Zon: ToP - Foo Fighters

Frank Ocean, Pixies, Wilco, Pet Shop Boys en Thommy in de Barn dan graag. ?

Heb je ondanks dingen als PJ en FF alsnog een redelijk gevarieerd en ‘fris’ rijtje. En heel sterk. ? Het is nog maar te zien of een Strokes een Tame Impala na zich zou dulden, maar RW heeft al gekkere onderhandelingen gedaan.
 

Kirsch

Campingartiest
27 okt 2015
71
2
Rockbeer wrote:
Deze opmerking van Ken kunnen we sowieso wegstrepen als we zijn posts gebruiken ter indicatie van leaks. Dit is nu al wel de 17e keer dat ik lees dat Pearl Jam zijn tours altijd om Rock Werchter en de Ziggo Dome bouwt. En nee, ik zit niet dicht bij het vuur.

de vorige 2 “leaks” van ken zijn ook niet uit gekomen

Ben wel keer klaar met holy Ken, tijd voor een Barbie :wink:
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.638
2.244
Mad Cool ontwaakt uit zen zomerslaap, profielfoto op facebook is gewijzigd. Die zullen weldra wel met nieuws komen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Mad Cool ontwaakt uit zen zomerslaap, profielfoto op facebook is gewijzigd. Die zullen weldra wel met nieuws komen.

Ik hoop dat RW deze week of volgende week nog wat gaat droppen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.532
8.810
Hoe erg is het om een headliner om het jaar ergens te zien? Vind ik zelf niet zo erg als het een headliner is waar ik fan van ben. De rest van het dagprogramma is er voor mij door de jaren heen steeds meer om te bezoeken. Op andere festivals dan wel.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Everyknight wrote:
… Met Coldplay verkopen ze sowieso TW Classic uit. Met The Who of Neil Young niet. Dus beter om één van die laatste op Rock Werchter zelf te zetten, en Coldplay een eigen veld te geven. Ook financieel beter voor de organisatie.

Maar, als zo’n dag uitverkoopt, dan kan Rock Werchter toch ook overwegen Coldplay neer te zetten. Uitverkocht dagje Rock Werchter gegarandeerd. Vast nog andere opties voor TW mogelijk? toch?

Werchter verkoopt sowieso al goed (zeker met de Headliners FF, Pearl jam, 21p etc).
Zet Coldplay dan op een apart dagje en LN passeert 2maal langs de kassa....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Twenty One Pilots gaan toch nooit headlinen zelfs niet co'en. Gewoon subben of misschien tijdens een grote rock band in de Barn zou ik zelfs durven zeggen.

DONDERDAG:
Faith No More - Tame Impala
Wilco

VRIJDAG:
Volbeat - Foo Fighters
Twenty One Pilots

ZATERDAG:
Bon Iver - Red Hot Chili Peppers
Thom Yorke

ZONDAG:
Royal Blood - Coldplay
Foals
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken