Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.654
11.453
Relevanter is misschien dat een forumlid op Efest (die beweert goede bronnen te hebben) zegt dat RHCP niet zal touren in Europa in 2020.

Verdomd. Daar zou ik enorm van balen. Maar, zoals altijd: eerst zien, dan geloven.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Vind het trouwens gek dat iedereen vind dat WOD een echte Barn act is. Volgens mij hebben die wel een groots geluid die zich perfect leent voor een veld.

Precies. Lekker anderhalf uur op main met daarachter nog een act anderhalf uur al la Tame Impala, The Strokes oid en je hebt een sterkere dag dan de gemiddelde de laatste edities (M&S + F&tM, London Grammer + the Killers, Macklemore + F&tM, etc).

Wanneer kunnen we de eerste naam eindelijk verwachten? Aankomende vrijdag 8:00? Volgende week vrijdag? 8 november? of zullen ze niet meer aan de vrijdag vast zitten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.550
Maar de vraag ging ook “wie denk jij dat de headliners van de toekomst zijn”…

Ik dacht llang aan Biffy Clyro, maar die kunnen blijkbaar de stap niet maken buiten de UK, jammer. Nothing but Thieves wordt veel gehypet en zie ik stapje voor stapje wel groter worden. Greta van Fleet zal veel afhangen van hun volgende album. Dan ben ik toch bang dat je naar de bands als Imagine Dragons gaat.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Maar de vraag ging ook “wie denk jij dat de headliners van de toekomst zijn”…

Billie Eilish, Rosalia misschien, Lizzo misschien, Greta van Fleet, Yungblud bouwt ook een aardige fanbase op alleen is denk ik iets te specifiek. Sam Fender ook al is het nog een lange weg te gaan ..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
NBT is hier na twee albums (?) toch nooit grotere zalen beginnen spelen dan de AB of Trix. In Nederland heb ik de indruk dat die wel een pak populairder zijn. Het ging inderdaad puur hypothetisch over de vraag welke headliners we in de toekomst zouden kunnen zien en minder over of die dat dit jaar al zouden kunnen doen, maar zoals gezegd lijken de meesten nu gewoon al sub of coheadlinewaardig dus dat is op zich al een goed vooruitzicht.

Over de vraag naar r&b en rapheadliners moesten de meesten zich dan weer wel van een antwoord verontschuldigen. Ik vraag me ergens af of Werchter in de toekomst altijd dat typische rockfestival gaat blijven met 7 à 8 gitaarheadliners óf dat die invloed van de vermelde genres toch de programmatie gaat beginnen binnen dringen zoals bv. op Pukkelpop nu wel meer duidelijk het geval is en dus meer uit categorie 1 gaat putten die ik vermelde dan een mix met categorie 2. (Voor categorie 1 en 2, zie de namen die ik had gegeven op de vraag van Indiaan).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
Gemiddelde leeftijd is op RW natuurlijk ook een stukje hoger dan op Pukkelpop. Het lijkt dan ook een kwestie van tijd dat op Rock Werchter ook ooit headliners uit andere genres zich zullen laten zien. De categorie bezoekers van Pukkelpop, die de 'urban' genres al meer omarmd hebben, zullen mogelijk toch een keer de overstap maken naar RW.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
Gisteren Boston Manor gezien in KAVKA, wat een zalige band om op de slope een feestje te bouwen! Hoop enorm dat ze er volgend jaar staan! Geweldige sfeer en band zweept het publiek goed op om alles te geven!

Hier hun afsluitend nummer:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Rw85yLl0Rk8[/video]
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.717
2.384
Låpsley heeft ook een nieuwe single uitgebracht. Ondanks haar mislukte (owv technische problemen) passage in 2016, zou ik haar toch graag nog eens willen zien in de Barn of Klub C.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
En daar is de wishlist... Dan zal een aankondiging nog wel even duren, lijkt me.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
297
vorig jaar kwam de wishlist online op 19 september, en de eerste naam kwam 4 oktober. Dus wrs nog een tweetal weken wachten! Namen in het filmpje: Green day, Coldplay, Tamino, Beyoncé, Rihanna, Octavian, QOTSA en Clouseau. Lijkt mij toch dat er eentje in zal zitten die dit jaar komen. In het filmpje vorig jaar zat Muse en Greta van Fleet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.186
4.339
visdave34 wrote:
En daar is de wishlist… Dan zal een aankondiging nog wel even duren, lijkt me.

Wishlist sluit op 17 november pas…

Dan ga ik er toch vanuit dat we in de week van 18 november de eerste namen krijgen, start verkoop op 6 december. Misschien zit het mee en krijgen we eerder al een naam.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.608
4.587
vorig jaar kwam de wishlist online op 19 september, en de eerste naam kwam 4 oktober. Dus wrs nog een tweetal weken wachten! Namen in het filmpje: Green day, Coldplay, Tamino, Beyoncé, Rihanna, Octavian, QOTSA en Clouseau. Lijkt mij toch dat er eentje in zal zitten die dit jaar komen. In het filmpje vorig jaar zat Muse en Greta van Fleet.
Dan zou ik Coldplay en QOTSA gokken
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
299
171
Misschien hebben ze Green Day er wel in gestoken om te zien hoeveel wishlists die nog haalt na het uitverkochte Sportpaleis? Ik ben misschien alleen met die mening, maar van mij zou het zeker mogen! :)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
neracroft wrote:

visdave34 wrote:
En daar is de wishlist… Dan zal een aankondiging nog wel even duren, lijkt me.


Wishlist sluit op 17 november pas…

Dan ga ik er toch vanuit dat we in de week van 18 november de eerste namen krijgen, start verkoop op 6 december. Misschien zit het mee en krijgen we eerder al een naam.

Vorig jaar kregen we de eerste naam (The Cure) twee weken na de wishlist.

Nu is het zo dat het volgende week herfstvakantie is, dus ik zou durven gokken op de vrijdag NA de kerstvakantie, 8 november. Dan loopt de wishlist alweer een kleine 2,5 weken. Past perfect. 18 november lijkt me een tikkeltje te laat, ervan uitgaande dat StuBru steeds vroeger (lees: het grootste deel van december) de Warmste Week opeist.

Dus mijn voorspelling: vrijdag 8 november eerste naam, met elke vrijdag in november een nieuwe bevestiging.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.992
565
vorig jaar kwam de wishlist online op 19 september, en de eerste naam kwam 4 oktober. Dus wrs nog een tweetal weken wachten! Namen in het filmpje: Green day, Coldplay, Tamino, Beyoncé, Rihanna, Octavian, QOTSA en Clouseau. Lijkt mij toch dat er eentje in zal zitten die dit jaar komen. In het filmpje vorig jaar zat Muse en Greta van Fleet.
Ik verwacht eigenlijk niemand uit het filmpje...

- Green Day zie ik naast Sportpaleis niet nog een Belgische show doen
- Coldplay, als ze al touren, zal wel TWC doen (of anders Koning Boudewijn Stadion)
- Tamino stond er dit jaar al, hoewel dat voor een Belgische naam wat minder uitmaakt
- Beyoncé, gaat die überhaupt op tour? Nee toch?
- Rihanna zie ik na het eerdere Boutique/PKP debacle zeker niet meer gebeuren
- Octavian, who?
- QOTSA, daar is nog helemaal geen nieuws over toch? Tour sowieso niet, maar album volgens mij ook niet...
- Clouseau, tja wie weet, maar vind ik niet echt een RW-naam
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
jarne wrote:
vorig jaar kwam de wishlist online op 19 september, en de eerste naam kwam 4 oktober. Dus wrs nog een tweetal weken wachten! Namen in het filmpje: Green day, Coldplay, Tamino, Beyoncé, Rihanna, Octavian, QOTSA en Clouseau. Lijkt mij toch dat er eentje in zal zitten die dit jaar komen. In het filmpje vorig jaar zat Muse en Greta van Fleet.

Ik verwacht eigenlijk niemand uit het filmpje…

– Green Day zie ik naast Sportpaleis niet nog een Belgische show doen
– Coldplay, als ze al touren, zal wel TWC doen (of anders Koning Boudewijn Stadion)
– Tamino stond er dit jaar al, hoewel dat voor een Belgische naam wat minder uitmaakt
– Beyoncé, gaat die überhaupt op tour? Nee toch?
– Rihanna zie ik na het eerdere Boutique/PKP debacle zeker niet meer gebeuren
– Octavian, who?
– QOTSA, daar is nog helemaal geen nieuws over toch? Tour sowieso niet, maar album volgens mij ook niet…
– Clouseau, tja wie weet, maar vind ik niet echt een RW-naam

Wie weet komen ze wel allemaal. En komt Daft Punk ook. Maar dan zetten ze die wel in The Barn als alternatief op Beyoncé.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Paddy wrote:

neracroft wrote:

visdave34 wrote:
En daar is de wishlist… Dan zal een aankondiging nog wel even duren, lijkt me.


Wishlist sluit op 17 november pas…


Dan ga ik er toch vanuit dat we in de week van 18 november de eerste namen krijgen, start verkoop op 6 december. Misschien zit het mee en krijgen we eerder al een naam.

Vorig jaar kregen we de eerste naam (The Cure) twee weken na de wishlist.

Nu is het zo dat het volgende week herfstvakantie is, dus ik zou durven gokken op de vrijdag NA de kerstvakantie, 8 november. Dan loopt de wishlist alweer een kleine 2,5 weken. Past perfect. 18 november lijkt me een tikkeltje te laat, ervan uitgaande dat StuBru steeds vroeger (lees: het grootste deel van december) de Warmste Week opeist.

Dus mijn voorspelling: vrijdag 8 november eerste naam, met elke vrijdag in november een nieuwe bevestiging.

Denk ook zoiets ja. En dan afsluiten met PJ begin december, vooraleer de Warmste Week de aandacht opeist.

Nu zit Tame Impala wel nieuws te teasen (nieuw album?) en speelt Volbeat begin november in België. Twee namen die logisch in de loop van november gedropt zouden kunnen worden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Denk ook niet dat we te veel vast stramien moeten zoeken achter dat filmpje... Is ook gewoon een beetje marketing en gaat geen ontzettend grote invloed hebben.

Mijn stem:
1) The Strokes: moet gewoon eens gebeuren maar veel liever dan een andere setting - Best Kept Secret bijvoorbeeld.
2) Red Hot Chili Peppers: om te tonen dat er nog wel mensen op zitten te wachten, en niet helemaal passé zijn
3) Pavement: zal niet voor dit jaar zijn maar wat meer van die 90's slacker/ culthelden mogen zeker wat meer komen!
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken