Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
mattman wrote:
In april Sportpaleis, in juli co-headliner op RW. Perfect.
1f642.svg


Denk je?
Lijkt me dat het de kans op Werchter juist veel kleiner maakt.

Nah. Die doet zeker en vast een rondje langs de festivals. April - juli ligt ver genoeg uit elkaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.332
7.323
Kans lijkt me echt nihil. Hebben dit jaar ook al een Europese festivaltour gedaan.

Nog een paar maanden en we weten het. Zou het wel een mooie toevoeging vinden.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Denk ook dat de kans nu een pak kleiner is geworden. Hij heeft in minder dan 2 jaar echt verschillende keren naar Europa gegaan voor korte periodes.
Als hij ook nog op RW zou staan, zou hij op +/- anderhalf jaar minstens 6x in Benelux hebben gestaan... Zou een beetje een overkill zijn, niet?

Nu ook in het Sportpaleis dat is een grote zaal.... Zijn laatste album is goed, maar hoor er weinig fuzz over. Dus om zowel een sportpaleis te vullen én een hoge plaats te krijgen op RW... Ik heb mijn twijfels.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Is ook een beetje een deel wens hoor. Het zou verdomme eens tijd worden, dat RW ze heeft. En The National mag na 7 jaar afwezigheid ook nog eens terugkeren.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Timmetje wrote:

mattman wrote:
In april Sportpaleis, in juli co-headliner op RW. Perfect.
1f642.svg



Denk je?
Lijkt me dat het de kans op Werchter juist veel kleiner maakt.

Nah. Die doet zeker en vast een rondje langs de festivals. April – juli ligt ver genoeg uit elkaar.
Valt momenteel gewoon niet te voorspellen.
Als zijn concert in Sportpaleis op 1u is uitverkocht zal er wel de vraag komen van LN om ook op festival te staan.
Maar moet dan ook in zijn planning vallen...

Teveel als & maar....
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Met wat we nu al weten (vage geruchten, hoera!) waag ik mij alvast ook maar eens aan een voorspelling voor RW2020. Hiervoor zou ik alvast terug combi naar Werchter gaan, zeker als de undercard nog goed mee valt. ;-)

Foals - Vampire Weekend - The Strokes
Coldplay
Eminem - Tame Impala
Metallica

Was het al maar oktober. Die eerste namen komen stilaan dichterbij. ;-)
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
202
24
Met wat we nu al weten (vage geruchten, hoera!) waag ik mij alvast ook maar eens aan een voorspelling voor RW2020. Hiervoor zou ik alvast terug combi naar Werchter gaan, zeker als de undercard nog goed mee valt. ;-)

Vampire Weekend - Black Keys - The Strokes
Coldplay
Eminem - Tame Impala
Metallica

Was het al maar oktober. Die eerste namen komen stilaan dichterbij. ;-)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.091
5.456
Met wat we nu al weten (vage geruchten, hoera!) waag ik mij alvast ook maar eens aan een voorspelling voor RW2020. Hiervoor zou ik alvast terug combi naar Werchter gaan, zeker als de undercard nog goed mee valt.
1f609.svg

Ik zou er nog iets als Volbeat of Royal Blood aan toevoegen, om de fans van het iets hardere werk te overtuigen om een combi te kopen.
Vampire Weekend – Black Keys – The Strokes
Coldplay
Eminem – Tame Impala
Metallica

Was het al maar oktober. Die eerste namen komen stilaan dichterbij.
1f609.svg
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.091
5.456
Soad zien we ze terug op Werchter of zal dit naar graspop gaan? Persoonlijk zou ik ze graag zien en hoop dat ze dus op werchter terechtkomen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Onder de naam The Hella Mega Tour slaan Green Day, Fall Out Boy en Weezer de handen ineen. Green Day zal headlinen
14 juni in het Stadspark van Groningen (stadspark Live?)
17 juni Sportpaleis in Antwerpen

kunnen worden afgeschreven voor RW denk ik

edit: Stadspark live is een week later
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Onder de naam The Hella Mega Tour slaan Green Day, Fall Out Boy en Weezer de handen ineen. Green Day zal headlinen
14 juni in het Stadspark van Groningen (stadspark Live?)
17 juni Sportpaleis in Antwerpen

kunnen worden afgeschreven voor RW denk ik
Goed nieuws! Had het oprecht zonde gevonden van een (sub) headline plek als ze er hadden gestaan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.091
5.456
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.

Nu met Green Day en (waarschijnlijk) Bon Iver 2 potentiële headliners zijn weggevallen. Wie krijgen we dan wel te zien?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Ik zou Bon Iver niet wegstrepen, wel integendeel. Green Day zie ik nu niet meer gebeuren nee.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.

Plus Fall Out Boy en Weezer zijn daarenboven ook niet de minste support acts. Volgende tournee mogen ze Lokerse Feesten headlinen en nadien helemaal op retour.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Kereltje wrote:
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.

Plus Fall Out Boy en Weezer zijn daarenboven ook niet de minste support acts. Volgende tournee mogen ze Lokerse Feesten headlinen en nadien helemaal op retour.

Ben oprecht benieuwd hoe de verkoop in andere landen zal lopen. Stadions zijn toch een grote stap voor een act die in Europa nooit op hetzelfde niveau als Metallica, Muse, Rammstein etc gezeten heeft.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Kereltje wrote:
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.

Nu met Green Day en (waarschijnlijk) Bon Iver 2 potentiële headliners zijn weggevallen. Wie krijgen we dan wel te zien?

Metallica, Coldplay, Eminem, Red Hot Chili Peppers, Tame Impala, The National, Neil Young, Bruce Springsteen, The Strokes, System Of A Down, Editors,... nog genoeg geruchten in de running waar er ongetwijfeld nog van zullen afvallen maar ook ongetwijfeld nog zullen bij komen!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.758
Yannick wrote:

Kereltje wrote:
Vorst terwijl andere landen kaliber Sportpaleis krijgen, Sportpaleis terwijl ze elders stadions aandoen.

Onderstreept het verhaal wel dat de ticketverkoop in 2013 tegenviel en ze enkel nog op RW zullen passeren indien bereid tot een cohead-constructie.


Plus Fall Out Boy en Weezer zijn daarenboven ook niet de minste support acts. Volgende tournee mogen ze Lokerse Feesten headlinen en nadien helemaal op retour.

Ben oprecht benieuwd hoe de verkoop in andere landen zal lopen. Stadions zijn toch een grote stap voor een act die in Europa nooit op hetzelfde niveau als Metallica, Muse, Rammstein etc gezeten heeft.

Helpt natuurlijk dat het 3 bands zijn die de tour 'dragen', ipv eentje. Lijkt me op die manier sowieso moeilijke rte vergelijken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken