Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Dat betekent dus dat er ook weer een los concert zal te zien zien dat niet ihkv Werchter valt (zoals Ed Sheeran een aantal jaar terug), Coldplay kan hier best ja. Verder is de vraag is in welke mate Eaux Claires roet in het eten gaat gooien voor Bon Iver/The National. Kan me bv. best voorstellen dat Vernon en co het na Glastonbury het voor bekeken houden en huiswaarts trekken voor een thuisset in die nieuwe setup van hun.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dat betekent dus dat er ook weer een los concert zal te zien zien dat niet ihkv Werchter valt (zoals Ed Sheeran een aantal jaar terug), Coldplay kan hier best ja. Verder is de vraag is in welke mate Eaux Claires roet in het eten gaat gooien voor Bon Iver/The National. Kan me bv. best voorstellen dat Vernon en co het na Glastonbury het voor bekeken houden en huiswaarts trekken voor een thuisset in die nieuwe setup van hun.
Heeft Eaux Claires dan een datum al? Heeft niet echt een vaste datum lijkt me. Al eens half juni en begin juli georganiseerd. Lijkt me dat ze daar dus wel eventueel mee kunnen schuiven voor de Europese festivals. Is het niet eerder logisch voor beide om te starten in Glastonbury en dan via Open'er, Roskilde en RW te gaan? Misschien nog Bilbao BKK of andere daar achteraan. Allemaal majors die ook een iets alternatievere headliner durven te plaatsen en daar passen beiden perfect lijkt me!

Ik had met dat nieuwe album van The National eigenlijk al een datum voor een zaalshow verwacht! Daarom gaat mijn hoop dus toch uit naar RW (en voor Bon Iver geldt hetzelfde).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.716
Vorige maand toch nog overwacht op PKP geraakt en dit daar toen opgevangen:
– 4 weekends terug feest op de werchterse weide (4 weekend aansluitend en dacht beginnend met weekend dat samenvalt met Graspop)
– Gesprekken aan de gang met Coldplay en Pearl Jam (informeel of afronden, i don’t know).
– metallica, Bon Iver, Vampire Weekend, National , ea gaan ze zeker proberen indien mogelijk (zoals altijd eigenlijk en dus geen nieuws)
"weekend dat samenvalt met Graspop" = weekend Pinkpop ;)

maar leuk berichtje, thnx, iets om in de gaten te houden komende weekjes
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Zit nog liever op een Koude Plee dan Coldplay te moeten doorstaan.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
Zit nog liever op een Koude Plee dan Coldplay te moeten doorstaan.

Een warme dixi lijkt mij ranziger, maar vooruit.

Coldplay trekt natuurlijk hele volksstammen en zal onder het reguliere werchterpubliek ook genoeg liefhebbers hebben. Maar wordt natuurlijk een aparte dag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Ken19 lijkt op eFestivals te suggereren dat The Strokes eindelijk zou kunnen gebeuren.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Ken19 lijkt op eFestivals te suggereren dat The Strokes eindelijk zou kunnen gebeuren.
Letterlijke tekst: "The cards are looking good for some acts who are very high on their wishlist for years, and have never made it... until now? It’s still very early, a lot can go wrong, but the vibe is good ;-).

Is this it, finally? I hope so."

Some acts dus... een naam die mij meteen te binnen schiet is Bon Iver, die zijn ze toch al een paar keer misgelopen...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ik heb een steeds beter gevoel bij volgend jaar jongens. ? Een 2018 gevoel.

The Strokes zou geweldig zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Kereltje wrote:
Ken19 lijkt op eFestivals te suggereren dat The Strokes eindelijk zou kunnen gebeuren.

Letterlijke tekst: “The cards are looking good for some acts who are very high on their wishlist for years, and have never made it… until now? It’s still very early, a lot can go wrong, but the vibe is good ;-).

Is this it, finally? I hope so.”

Some acts dus… een naam die mij meteen te binnen schiet is Bon Iver, die zijn ze toch al een paar keer misgelopen…

Maar "is this it" zou wel zomaar een hint kunnen zijn.

Edit: meervoud inderdaad, dan kan Bon Iver er ook bij zijn.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Ken19 lijkt op eFestivals te suggereren dat The Strokes eindelijk zou kunnen gebeuren.
Ik heb waarschijnlijk echt iets gemist, maar.. The Strokes dus... Ik ken ze van naam, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik op fora de naam voorbij zie komen. Wat betreft hun muziek heb ik tot zover ik weet nog nooit iets van ze gehoord, maar ze worden als mogelijke headliner genoemd. Nu wil ik niet zeggen dat mijn kennis ook maar iets zegt over de status van bepaalde bands, maar waarom zouden zij headliner zijn?
(ik bedoel dus niet te zeggen dat ik ze niet ken en dat ze daarom geen headliner zouden kunnen zijn, maar ik ben oprecht benieuwd wat ik de afgelopen jaren gemist heb :))
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Kereltje wrote:
Ken19 lijkt op eFestivals te suggereren dat The Strokes eindelijk zou kunnen gebeuren.

Ik heb waarschijnlijk echt iets gemist, maar.. The Strokes dus… Ik ken ze van naam, maar dat is eigenlijk alleen omdat ik op fora de naam voorbij zie komen. Wat betreft hun muziek heb ik tot zover ik weet nog nooit iets van ze gehoord, maar ze worden als mogelijke headliner genoemd. Nu wil ik niet zeggen dat mijn kennis ook maar iets zegt over de status van bepaalde bands, maar waarom zouden zij headliner zijn?
(ik bedoel dus niet te zeggen dat ik ze niet ken en dat ze daarom geen headliner zouden kunnen zijn, maar ik ben oprecht benieuwd wat ik de afgelopen jaren gemist heb :))

The Strokes is voor mij zowat de nummer 1 van acts die ik nog wil zien. Maar ik zie ze niet als stand-alone headliner op Werchter. Op een festival als Werchter zie ik ze eerder in een combo staan bv. The Strokes - Tame Impala. Of The Strokes - Red Hot Chili Peppers of iets dergelijks.

Als je hen een kans wil geven begin gewoon met hun debuut plaat integraal te luisteren. Word als een van dé gitaar/indie platen van de jaren 2000 genoemd.

The Strokes hebben er grotendeels voor gezorgd dat de gitaar/garage revival in de early 2000's mee opgang getrokken werd (denk aan White Stripes, Arctic Monkeys en in latere maten The Black Keys, Vampire Weekend en dergelijke)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Wat Neracroft zegt. ? Heel invloedrijke band geweest in de 00’s wat betreft gitaarrock.

Ze zijn vooral vrij zeldzaam. Komen weinig naar Europa en als ze dat doen, zijn de tours altijd erg kort. Maar als ze ergens staan, zijn ze overal absolute headliner.

Kan me voorstellen dat The Strokes misschien wel het hoogst op de wishlist van Rock Werchter staat, na de laatste 3 jaren ook ‘RW nieuwelingen’ als SOAD, Gorillaz en Tool te hebben binnengehaald. Ik denk dat The Strokes een soortgelijke headlineplek zouden krijgen als die 3 bands.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Zoals jullie t omschrijven klinkt het als iets dat best in mn straatje past. Ga ik zeker even checken, thanks! :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
The Strokes ook hier zo ongeveer de band bovenaan de bucketlist. "Is This It" is een vrij legendarisch album. Daarna nog wel toffe platen gemaakt, maar niets wat er echt bovenuit steekt, imo. Het is vooral de exclusiviteit die het maakt dat ik ze nog nooit gezien heb en dat wel graag eens zou willen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken