Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
En ook bij mij staat The Strokes hoog op het lijstje, ook nog nooit gezien dus.

Kan echt een mooie editie worden:

- een dag Neil Young met erna Pearl Jam, waar ze bij elkaars shows komen spelen, hoe legendarisch zou dat zijn zeg!
- een dag The National - Tame Impala
- een dag The Strokes gekoppeld aan Red Hot Chili Peppers of Bon Iver bijvoorbeeld
- een Metallicadag.

En dan nog een sterk programma in de breedte, dat is minstens even belangrijk natuurlijk.

 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
En ook bij mij staat The Strokes hoog op het lijstje, ook nog nooit gezien dus.

Kan echt een mooie editie worden:

– een dag Neil Young met erna Pearl Jam, waar ze bij elkaars shows komen spelen, hoe legendarisch zou dat zijn zeg!
– een dag The National – Tame Impala
– een dag The Strokes gekoppeld aan Red Hot Chili Peppers of Bon Iver bijvoorbeeld
– een Metallicadag.

En dan nog een sterk programma in de breedte, dat is minstens even belangrijk natuurlijk.

Begint een sterk TW Classic gehalte te krijgen dan. Vervang hier en daar nog wat headliners met iets modernere headliners, en ik kom zeker en vast!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
En ook bij mij staat The Strokes hoog op het lijstje, ook nog nooit gezien dus.

Kan echt een mooie editie worden:

– een dag Neil Young met erna Pearl Jam, waar ze bij elkaars shows komen spelen, hoe legendarisch zou dat zijn zeg!
– een dag The National – Tame Impala
– een dag The Strokes gekoppeld aan Red Hot Chili Peppers of Bon Iver bijvoorbeeld
– een Metallicadag.

En dan nog een sterk programma in de breedte, dat is minstens even belangrijk natuurlijk.

Heerlijke lijst, Everyknight. Ik zou persoonlijk Pearl Jam echt veéé te vroeg vinden aangezien ze er vorig jaar nog stonden. En ook: die gaat echt niet voor Pearl Jam staan. Ok: PJ trekt meer volk, maar ik vind Young een grotere legende die niets achter hem moet dulden. Of het moet een soort van dance afsluiter zijn (zoals het op PkP13 moest zijn met Young en Prodigy). Maar voor de goede verstaander: ik zie 'm zeker graag komen!

The Strokes - Bon Iver zou trouwens een droomavond zijn. Met daarvoor nog een Vampire Weekend. Werchter is wel in staat op zoiets te fixen (terwijl Strokes en Iver op andere plekken meestal wel 'alleen' headlinen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Neil Young die begint tussen 20u - 20u30 en PJ omstreeks 22u30 - 23u
Is realisitischer dan omgekeerd denk ik :)
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Op eFestivals wordt net dit gepost:

Acts touring Europe around summer:
Dead Kennedys, Spiritualized, Yes feat. ARW, Band of Horses, Gesaffelstein, Glass Animals, Kesha, Of Monsters and Men, Deftones, Mastodon, Baroness, Faith No More, Mac de Marco, Bat for Lashes, Fink, Slow Pulp, OneRepublic, Wolfmother, Westlife, Haim, Norah Jones, Sohn, Mew, Primal Scream, Black Label Society, SOAD, Aerosmith, Judas Priest, Deep Purple, Meryfcul Fate, Down, Green Day, Peter Frampton, Gojira, Billie Eilish, Foo Fighters, Iggy Pop, Johnny Marr,
maybe Springsteen, Pearl Jam, Neil Young & Crazy Horse, AC/DC


Volgens Ken19 klopt deze lijst, van mij mag een groot deel hiervan doorkomen naar Werchter.

 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Mooi lijstje, al ook wel enigzins cliché. Deftones zou ik graag zien de volgende zomer.
Zeker! Hoop namen die ook zomaar op Graspop terecht kunnen komen, dat wel. Maar Deftones zou ik graag zien op Werchter, volgens mij zijn die afgelopen jaren ook steeds wel als gerucht voorbij gekomen.
Faith No More staat ook hoog op mn lijst, nog nooit gezien en wordt toch echt wel eens tijd.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Wel een beetje een eenzijdig lijstje. Ik zie het ook eerder als een Live Nation lijstje waarvan er dus nog veel naar Graspop en andere festivals gaan. Het zou me verbazen als er meer dan 5 van die hardere namen op Werchter verschijnen.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Op eFestivals wordt net dit gepost:

Acts touring Europe around summer:
Dead Kennedys, Spiritualized, Yes feat. ARW, Band of Horses, Gesaffelstein, Glass Animals, Kesha, Of Monsters and Men, Deftones, Mastodon, Baroness, Faith No More, Mac de Marco, Bat for Lashes, Fink, Slow Pulp, OneRepublic, Wolfmother, Westlife, Haim, Norah Jones, Sohn, Mew, Primal Scream, Black Label Society, SOAD, Aerosmith, Judas Priest, Deep Purple, Meryfcul Fate, Down, Green Day, Peter Frampton, Gojira, Billie Eilish, Foo Fighters, Iggy Pop, Johnny Marr,
maybe Springsteen, Pearl Jam, Neil Young & Crazy Horse, AC/DC


Volgens Ken19 klopt deze lijst, van mij mag een groot deel hiervan doorkomen naar Werchter.

Geen Strokes hiertussen, Geen SlipKnot, Geen Tame Impala, Geen Volbeat, Geen Peppers... Al wat hier al een beetje is genoemd van tevoren staat niet in deze lijst, betrouwbaar??
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
TheMotherload wrote:
Op eFestivals wordt net dit gepost:

Acts touring Europe around summer:
Dead Kennedys, Spiritualized, Yes feat. ARW, Band of Horses, Gesaffelstein, Glass Animals, Kesha, Of Monsters and Men, Deftones, Mastodon, Baroness, Faith No More, Mac de Marco, Bat for Lashes, Fink, Slow Pulp, OneRepublic, Wolfmother, Westlife, Haim, Norah Jones, Sohn, Mew, Primal Scream, Black Label Society, SOAD, Aerosmith, Judas Priest, Deep Purple, Meryfcul Fate, Down, Green Day, Peter Frampton, Gojira, Billie Eilish, Foo Fighters, Iggy Pop, Johnny Marr,
maybe Springsteen, Pearl Jam, Neil Young & Crazy Horse, AC/DC


Volgens Ken19 klopt deze lijst, van mij mag een groot deel hiervan doorkomen naar Werchter.

Geen Strokes hiertussen, Geen SlipKnot, Geen Tame Impala, Geen Peppers…

Nee, maar dit is ook maar een kleine greep van de acts die zouden touren volgend jaar hè. Zou triestig zijn als het hierbij blijft. ?
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Wel een beetje een eenzijdig lijstje. Ik zie het ook eerder als een Live Nation lijstje waarvan er dus nog veel naar Graspop en andere festivals gaan. Het zou me verbazen als er meer dan 5 van die hardere namen op Werchter verschijnen.
Het is ook niet zo dat dit "het lijstje met de bands die touren" is he? Slechts een overzicht van bands die volgende zomer waarschijnlijk in Europa te vinden zijn. Natuurlijk gaat daar nog veel meer bij komen, en natuurlijk gaan deze niet allemaal naar Werchter. Dat bedoelde ik (en de originele bron) ook absoluut niet.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Everyknight wrote:
En ook bij mij staat The Strokes hoog op het lijstje, ook nog nooit gezien dus.

Kan echt een mooie editie worden:

– een dag Neil Young met erna Pearl Jam, waar ze bij elkaars shows komen spelen, hoe legendarisch zou dat zijn zeg!
– een dag The National – Tame Impala
– een dag The Strokes gekoppeld aan Red Hot Chili Peppers of Bon Iver bijvoorbeeld
– een Metallicadag.

En dan nog een sterk programma in de breedte, dat is minstens even belangrijk natuurlijk.

Begint een sterk TW Classic gehalte te krijgen dan. Vervang hier en daar nog wat headliners met iets modernere headliners, en ik kom zeker en vast!

Niet akkoord. Tame Impala, Bon Iver, The National zijn geen classic-namen. Verse, frisse namen worden sowieso ook geprogrammeerd door Rock Werchter, wel meestal overdag.

Metallica had ik er in gezet door het lijstje van @ChiquitaChaser. Op basis van het lijstje dat vandaag op eFestivals verscheen kan dat bv ook Foo Fighters zijn. Een band van dat kaliber dus.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Everyknight wrote:
En ook bij mij staat The Strokes hoog op het lijstje, ook nog nooit gezien dus.

Kan echt een mooie editie worden:

– een dag Neil Young met erna Pearl Jam, waar ze bij elkaars shows komen spelen, hoe legendarisch zou dat zijn zeg!
– een dag The National – Tame Impala
– een dag The Strokes gekoppeld aan Red Hot Chili Peppers of Bon Iver bijvoorbeeld
– een Metallicadag.

En dan nog een sterk programma in de breedte, dat is minstens even belangrijk natuurlijk.

Begint een sterk TW Classic gehalte te krijgen dan. Vervang hier en daar nog wat headliners met iets modernere headliners, en ik kom zeker en vast!

Niet akkoord. Tame Impala, Bon Iver, The National zijn geen classic-namen. Verse, frisse namen worden sowieso ook geprogrammeerd door Rock Werchter, wel meestal overdag.

Metallica had ik er in gezet door het lijstje van @ChiquitaChaser. Op basis van het lijstje dat vandaag op eFestivals verscheen kan dat bv ook Foo Fighters zijn. Een band van dat kaliber dus.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Als ik moet kiezen tussen een Foo Fighters of Metallica, doe mij maar die laatste. Is alweer wat langer geleden. (Ik wens de Foos na 3 jaren achter elkaar Europese festivals een keertje wat rust.)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Meer dan waarschijnlijk geen Green Day, zullen blijkbaar in het Sportpaleis staan volgens Ken op eFestivals.

Faith No More vind ik trouwens een zeer interessante naam, hun optreden enkele jaren geleden op Rock Werchter was immers redelijk indrukwekkend. Mogen altijd weerkomen. Al kan Graspop ook voor hen natuurlijk.

En wat met Lana Del Rey? Haar recentste album wordt (terecht volgens mij) overal bejubeld... Maar blijft zo'n naam als Bon Iver of alt-J... in de zin van : te groot voor The Barn en misschien wel misplaatst op de Werchtermainstage 's avonds.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
En wat met Lana Del Rey? Haar recentste album wordt (terecht volgens mij) overal bejubeld… Maar blijft zo’n naam als Bon Iver of alt-J… in de zin van : te groot voor The Barn en misschien wel misplaatst op de Werchtermainstage ’s avonds.

Lana Del Rey is zeker welkom. Ze heeft veel indruk gemaakt met wat misschien wel de beste plaat van het jaar is, tot nu toe. Maar denk dat een Barn headlineshow wel veruit de beste optie is. Maar dan moet ze wel willen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.333
7.323
In april Sportpaleis, in juli co-headliner op RW. Perfect. ?

Denk je?
Lijkt me dat het de kans op Werchter juist veel kleiner maakt.

Ik ben trouwens volgens mij de enige op dit forum die, als hij de keus krijgt, eerder voor Coldplay kiest dan voor the Strokes. :lol:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken