Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Die zondag zeg, Liam Gallagher, The National en Tame Impala na elkaar! Zou zalig zijn! Hoop trouwens dat ze er gewoon alle drie daadwerkelijk staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Die zondag zeg, Liam Gallagher, The National en Tame Impala na elkaar! Zou zalig zijn! Hoop trouwens dat ze er gewoon alle drie daadwerkelijk staan.

En dan nog eens King Gizzard, FKA Twigs (nieuwe plaat komt eraan!), IDLES (word ik nooit moe) en BBC erbij. Woehoe! Borokov Borokov lijkt me trouwens een per-fecte Slope naam.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Editors komt donderdag met groot nieuws, zal wel een nieuwe plaat zijn of tour. Maar denk wel dat dit echt een zekerheidje is voor Werchter .
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
Agnes Obel heeft vandaag een voorjaarstour aangekondigd met een show op 23 maart in het Koninklijk Circus. Bovendien komt ze dit najaar met een nieuw album. Met al haar vorige albums stond ze op Rock Werchter (2012-2014-2017). Hopelijk met dit album ook... altijd enorm genieten van haar optredens in The Barn! Boek haar opnieuw aub!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Timmetje wrote:
RHCP komen met een nieuw album.

klopt, maar stonden er 2016 als ik me niet vergis.
Stond PJ er 2018, maar is dat gevoelsmatig kloppend.
Voor RHCP zie ik gevoelsmatig anno 2020 toch andere opties.

Maar vind ik.
Maar waarschijnlijk heeft Yannick een heel goede reden, dus…
Met hun laatste 7 albums stonden ze 6x tijdens die tour op Rock Werchter. Maar 1x niet (met Californication) en toen stonden ze op Pukkelpop! Lijkt me een vrij vaste waarde hoewel hun laatste 2 albums (onterecht) minder aandacht kregen. Live is het niet meer zoals met Frusciante maar lijkt me toch een gevestigde waarde, en wat headliners betreft niet al te duur en bereid om te co-headlinenen wat bv. een Green Day niet is!

Maar misschien zou het wel eens een gezonde wending zijn om ze op Pukkelpop te zien... .
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ken op eFestivals: "This thursday Editors will announce their new album. The sportpaleis show will be announced thursday or next week normally.
Until now, no indication they will play werchter. RW is looking for better options. That can change off course."

Daarna zei hij ook nog dat Pukkelpop ook niet meteen staat te springen voor Editors vandaag de dag.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.784
12.466
Ken op eFestivals: “This thursday Editors will announce their new album. The sportpaleis show will be announced thursday or next week normally.
Until now, no indication they will play werchter. RW is looking for better options. That can change off course.”

Daarna zei hij ook nog dat Pukkelpop ook niet meteen staat te springen voor Editors vandaag de dag.

Ah interessant. Blijkbaar is de verzadiging nu toch echt opgetreden. Editors worden nu beetje 'slachtoffer' van het feit dat in België eigenlijk alleen nog als headliner kunnen staan, daar zijn nu simpelweg frissere opties voor. Ik denk dat het nog steeds een erg sterke sub is en dat weinig mensen er een probleem mee hebben als ze op zo'n plek terugkomen. Als headliner ligt dit anders. En ik zeg dit als Editors fan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Tsja, wat doe je met bands die je kapot gespeeld en gemarketeerd hebt binnen je land dat fans er wel nog om zouden geven en dat Sportpaleis laten uitverkopen maar jij als organisatie beslist dat het wel welletjes is geweest en je naar de volgende band moet gaan kijken die hopelijk hetzelfde trucje kan toepassen wat band x of y voor de voorbije 5 à 10 jaar heeft gedaan. Bazart is bv. zo'n bandje dat letterlijk hetzelfde lijkt te doen als Oscar & The Wolf een aantal jaar daarvoor en binnenkort zien we ook de eerste Angèle-kloon gepusht worden want die verkoopt weldra ook gewoon het Sportpaleis uit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Tsja sommige bands moeten gewoon een beetje naar hun tourschema kijken, een paar jaar wegblijven van het podium kan ook geen kwaad. Editors is nog steeds een goede liefhebber, en hun eerste 3 albums was ik echt "fan". Maar nu loop je niet heel warm meer voor dat soort bands.

Ee nvan mijn favoriete bands The National moet daar ook enigzins voor oppassen. Die zijn ook ieder jaar te zien op de planken, nog steeds erg goed... maar een paar jaar pauze kan stiekem geen kwaad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Maar dat is toch gewoon een gevolg van het succes dat ze in een bepaald land klinisch hebben bereikt i.t.t. andere? Dan ga je je tourschema beginnen schikken naar een aantal landen waar je goed verkoopt - er is een gigantisch onevenwicht. Een aantal jaren weg blijven is voor bepaalde bands helemaal niet mogelijk gezien hun geldkraan maar uit één à twee landen komt.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Bij bands als Editors stel ik me toch steeds de vraag: waarom niet eens een paar jaar volledig herbronnen? Lijkt steeds meer op albums uitbrengen louter om te kunnen blijven touren..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Ee nvan mijn favoriete bands The National moet daar ook enigzins voor oppassen. Die zijn ook ieder jaar te zien op de planken, nog steeds erg goed… maar een paar jaar pauze kan stiekem geen kwaad.

Al zijn ze dit jaar jaar blijkbaar wel beter dan ooit. Hoop ergens dat ze volgend jaar Rock Werchter aandoen, want dat is alweer geleden van 2013...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.894
6.138
Indiaantje89 wrote:
Ee nvan mijn favoriete bands The National moet daar ook enigzins voor oppassen. Die zijn ook ieder jaar te zien op de planken, nog steeds erg goed… maar een paar jaar pauze kan stiekem geen kwaad.

Al zijn ze dit jaar jaar blijkbaar wel beter dan ooit. Hoop ergens dat ze volgend jaar Rock Werchter aandoen, want dat is alweer geleden van 2013…
(Lowlands) Optreden technisch was het zeker niet verkeerd. Nu ben ik sowieso niet super fan van het laatste album zoals je weet, en de andere aanvullingen in de setlist vond ik wel erg cliché. Zou mooi zijn dat ze daar een beetje vanaf stappen en wel meer variatie in hun setlijsten stoppen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
mattman wrote:

Indiaantje89 wrote:
Ee nvan mijn favoriete bands The National moet daar ook enigzins voor oppassen. Die zijn ook ieder jaar te zien op de planken, nog steeds erg goed… maar een paar jaar pauze kan stiekem geen kwaad.


Al zijn ze dit jaar jaar blijkbaar wel beter dan ooit. Hoop ergens dat ze volgend jaar Rock Werchter aandoen, want dat is alweer geleden van 2013…

(Lowlands) Optreden technisch was het zeker niet verkeerd. Nu ben ik sowieso niet super fan van het laatste album zoals je weet, en de andere aanvullingen in de setlist vond ik wel erg cliché. Zou mooi zijn dat ze daar een beetje vanaf stappen en wel meer variatie in hun setlijsten stoppen.

Ja, naast die nieuwe nummers weinig gekke toevoegingen. Van mij mogen ze zo'n Don't Swallow The Cap weleens van de setlist halen. Die eerste (vrijdag)show was wel net dankzij die nieuwe nummers zo legendarisch. Live werkt I Am Easy To Find perfect. Hey Rosie, You Had Your Soul, Rylan, Oblivions, Light Years, Where Is Her Head (!) en Quiet Light bloeien zo prachtig open op een podium. Alleen jammer dat ze Not In Kansas niet op de setlists zetten, mogelijk een van de mooiste nummers van het jaar. (hence mijn signature ;-))

Die Pukkelpopshow mogens ze van mijn part 1 op 1 in de Barn van RW spelen. Al zullen ze sneller op de main belanden.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Editors is nu el een zekerheid durf ik te stellen. Op 27 juni 2020 komt de band naar het Zuiderpark Den Haag
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Back-up plannetje lijkt me, het kanaal is nu ook weer niet zo ver om even heen en weer te springen. Hoop dan ook dat festivals als Pinkpop of Down The Rabbit Hole hiermee gespaard gaan blijven van hen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
https://twitter.com/rockwerchter/status/1169913378221035520?s=21
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.048
343
Vorige maand toch nog overwacht op PKP geraakt en dit daar toen opgevangen:
- 4 weekends terug feest op de werchterse weide (4 weekend aansluitend en dacht beginnend met weekend dat samenvalt met Graspop)
- Gesprekken aan de gang met Coldplay en Pearl Jam (informeel of afronden, i don't know).
- metallica, Bon Iver, Vampire Weekend, National , ea gaan ze zeker proberen indien mogelijk (zoals altijd eigenlijk en dus geen nieuws)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Vorige maand toch nog overwacht op PKP geraakt en dit daar toen opgevangen:
– 4 weekends terug feest op de werchterse weide (4 weekend aansluitend en dacht beginnend met weekend dat samenvalt met Graspop)
– Gesprekken aan de gang met Coldplay en Pearl Jam (informeel of afronden, i don’t know).
– metallica, Bon Iver, Vampire Weekend, National , ea gaan ze zeker proberen indien mogelijk (zoals altijd eigenlijk en dus geen nieuws)

Thx! Klinkt tof. Eigenlijk dan vooral excited voor Bon Iver, Vampire Weekend en National. Coldplay wordt natuurlijk, ALS het 'm wordt, iets voor een losse dag. Gaan ze gelukkig nooit never terug op RW zetten. PJ lijkt me wel héél kort dag...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken