Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
volgens een gebruiker op efestivals heeft the black keys beslist om in 2020 geen festivals te doen, geen idee als dit een betrouwbare bron is, ik geef het maar mee
zou jammer zijn, maar dan verkiezen ze wellicht zelf voor stadion shows

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
xydroh wrote:
volgens een gebruiker op efestivals heeft the black keys beslist om in 2020 geen festivals te doen, geen idee als dit een betrouwbare bron is, ik geef het maar mee

zou jammer zijn, maar dan verkiezen ze wellicht zelf voor stadion shows

Of gewoon helemaal niet meer?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Ik heb voor het eerst een x geprobeerd een poster te maken met alle geruchten van dit moment. Feedback is welkom maar wees lief xx :wink:

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Ik heb voor het eerst een x geprobeerd een poster te maken met alle geruchten van dit moment. Feedback is welkom maar wees lief xx
1f609.svg



als die zondag maar voor de helft waar is kom ik! architects op werchter, zie ik wel zitten
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.467
Ik heb voor het eerst een x geprobeerd een poster te maken met alle geruchten van dit moment. Feedback is welkom maar wees lief xx
1f609.svg



Nice!!! Hiermee sta ik zonder twijfel weer op de wei volgend jaar. Paar toffe headliners en mooie undercard. Ik zeg doen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik zou misschien
- Metallica omwisselen met Pearl Jam.
- Eminem omwisselen met Neil Young
- RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
Ik heb voor het eerst een x geprobeerd een poster te maken met alle geruchten van dit moment. Feedback is welkom maar wees lief xx
1f609.svg



Allereerst, zeer nette poster. Wat mij betreft mag Red Hot Chili Peppers op de zondag staan en dan koop ik zeker een dagkaart.
Is "Kaene" echt een band of moet dat "Keane" zijn (ook op de zondag)?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Opvallend trouwens hoe vaak je in deze discussie hoort ‘dat Pearl Jam dat wel mag’, terwijl dat bij quasi geen enkele andere band het geval is. Zegt toch iets over het krediet dat ze blijkbaar bij veel muziek/festivalliefhebbers genieten.

Dat heb ik nou bij Rammstein :)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.

Ik weet niet hoe het in nederland zit maar in België is kensington echt niet zo groot om op diezelfde plaats te gaan spelen, Ik denk dat je ze hoogstens als 3e band op de mainstage kan zetten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.463
DennisvdBr wrote:
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.

Ik weet niet hoe het in nederland zit maar in België is kensington echt niet zo groot om op diezelfde plaats te gaan spelen, Ik denk dat je ze hoogstens als 3e band op de mainstage kan zetten.

En van mij mag het nog lager.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
xydroh wrote:

DennisvdBr wrote:
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.


Ik weet niet hoe het in nederland zit maar in België is kensington echt niet zo groot om op diezelfde plaats te gaan spelen, Ik denk dat je ze hoogstens als 3e band op de mainstage kan zetten.

En van mij mag het nog lager.

Is mogelijk, ik denk niet dat er veel mensen bij werchter aan het wachten zijn op die band
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.

Kensington? Die zijn helemaal niet zo bekend in België. Wordt compleet genegeerd door StuBru. Dus de kans dat ze nog eens op RW staan lijkt me vrij klein.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
wenteldave wrote:

xydroh wrote:

DennisvdBr wrote:
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.


Ik weet niet hoe het in nederland zit maar in België is kensington echt niet zo groot om op diezelfde plaats te gaan spelen, Ik denk dat je ze hoogstens als 3e band op de mainstage kan zetten.


En van mij mag het nog lager.

Is mogelijk, ik denk niet dat er veel mensen bij werchter aan het wachten zijn op die band
Stonden vorig jaar nog op een gratis studentenfestival in Gent. Gelukkig gaan de meesten daar niet voor de muziek :p
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Laat ze er alsjeblieft alleen al staan, zodat HUMO weer zo'n geweldige recensie kan schrijven.
Wel als max. 3e band op de main inderdaad.
https://www.humo.be/rock-werchter/366275/review-kensington-op-rock-werchter-2016
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.
Neil Young zit al een hele lange tijd niet meer bij LN en strijkt jaarlijks liever zelf wat geld op door in het Sportpaleis te spelen dan een festivalshow te doen.

Vanwaar komt Coldplay opeens? Er is geen enkele indicatie dat die gaan touren. Bovendien is Coldplay al enkele jaren geen festivalband meer. Ca twee jaar geleden stonden ze in het KBS, hadden even goed op Werchter kunnen gestaan hebben.

Black Keys verwachten we juist wél. Nieuwe plaat, geliefd bij Werchter publiek en StuBru is er wel fan van. Kensington is gelukkig maar een middagbandje in België, laat die maar op Suikerrock staan ofzo lol.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Vanwaar komt Coldplay opeens? Er is geen enkele indicatie dat die gaan touren. Bovendien is Coldplay al enkele jaren geen festivalband meer. Ca twee jaar geleden stonden ze in het KBS, hadden even goed op Werchter kunnen gestaan hebben.

Coldplay wilt heel graag festivals spelen (was vorig jaar al zo) maar de meeste festivals hebben scrhik dat Coldplay te groot zou zijn geworden voor festivals... RW was een van de enige festivals die toen wou toehappen (al is niet zeker of het voor RW of een los event op die wei was)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Neil Young zit al een hele lange tijd niet meer bij LN en strijkt jaarlijks liever zelf wat geld op door in het Sportpaleis te spelen dan een festivalshow te doen.
zouden Depeche Mode of Green Day een optie zijn voor die spot?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Yannick wrote:
Vanwaar komt Coldplay opeens? Er is geen enkele indicatie dat die gaan touren. Bovendien is Coldplay al enkele jaren geen festivalband meer. Ca twee jaar geleden stonden ze in het KBS, hadden even goed op Werchter kunnen gestaan hebben.

Coldplay wilt heel graag festivals spelen (was vorig jaar al zo) maar de meeste festivals hebben scrhik dat Coldplay te groot zou zijn geworden voor festivals… RW was een van de enige festivals die toen wou toehappen (al is niet zeker of het voor RW of een los event op die wei was)
Sure, dat geloof ik graag maar die band is gewoon te groot geworden om op een wei te staan. Trekken volgens mij een festivaldag helemaal uit balans (maw dagjesmensen die enkel en alleen geïnteresseerd zijn in Coldplay, gebeurde in bepaalde mate met P!nk ook dit jaar me dunkt). Ik denk dat een losse festivaldag à la TWC/Boutique nog het meest logisch is.

Yannick wrote:
Neil Young zit al een hele lange tijd niet meer bij LN en strijkt jaarlijks liever zelf wat geld op door in het Sportpaleis te spelen dan een festivalshow te doen.


zouden Depeche Mode of Green Day een optie zijn voor die spot?
Zou wel kunnen, ja. Vraag me dan wel nog steeds af in welke mate dat lijstje van FiB legit is en bands als Depeche Mode, The Killers, Imagine Dragons, Foo Fighters of Radiohead effectief volgend jaar alweer zouden gaan touren in de zomer (wat tevens inhoudt dat die ofwel hun tour verlengen met een ouder album ofwel alweer met nieuw werk zouden afkomen).
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Ik zou misschien
– Metallica omwisselen met Pearl Jam.
– Eminem omwisselen met Neil Young
– RHCP omwisselen met Coldplay

en Black Keys verwachten we niet meer, toch? Misschien vervangen door Kensington.

Ik verwacht eerder metallica dan Pearl jam aangezien het wel kort redelijk op elkaar is (persoonlijk heb ik ook liever Pearl jam tho). En Neil Young verwacht ik eerder op classic en dan Coldplay op boutique.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken