neracroft wrote:
Paddy wrote:
neracroft wrote:
xydroh wrote:
mattman wrote:
Het was helemaal niet zo druk bij Tool (als je het eens vergelijkt met The Cure daarvoor bijvoorbeeld), maar het publiek was wel toegewijd.
Ik denk dat een niet te onderschatten onderdeel hier was dat tool gewoon heel erg laat begon aan hun set.
00u30 is voor een festival toch echt niet “laat”? Zeker niet nog maar de 2e dag van het festival + de eerste avond van het weekend. Betwijfel dat het daar aan lag hoor.
Tuurlijk lag het daar wel aan. Als Tool voor the Cure had gespeeld, dan was de wei bij the Cure een stuk leger geweest dan nu het geval was.
Minder dan nu bij The Cure wel ja… Maar er ging om 1u00 meer volk gestaan hebben bij The Cure dan bij Tool denk ik. Ook al vind ik Tool beter. Hoe fantastisch de booking en de timing van Tool ook was, zij trekken minder volk dan een Queens Of The Stone Age, Florence & The Machine, System Of A Down,… om maar wat co-heads te noemen van afgelopen edities. Anderzijds zet Tool om 00u30 op Grapop en die wei staat/stond nokvol!
Mij hoor je zeker niet klagen hoor, dat de uitloop wat rustiger verloopt is alleen maar een plus! En dan kon je nog relatief dicht gaan staan zonder het té druk te hebben. Ik hoop gewoon dat Werchter niet alleen kijkt naar hoe veel volk er blijft staan… Want anders gaan ze zo’n “gedurfde” zet niet meer doen lijkt me en kunnen ze beter een “goedkoper” alternatief als Chemical Brothers na The Cure gezet hebben of The Cure laten afsluiten en Imagine Dragons ervoor ofzo.
feit blijft wel dat tool het meest prominente tshirt was die heel de dag misschien zelfs weekend te zien was op de weide. The cure is volgens mij een band waar veel volk op afkomt mits een deftig programma terwijl tool een band is waar een hoop volk op afkomt zelfs al staat er helemaal niks anders die dag.