Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Ga eens een voorzichtig gokje wagen voor de headliner op Belgische festivals deze zomer:

TW CLASSIC: Slipknot + metal dagje
BOUTIQUE: Coldplay
RW: Eminem + Editors, Tame Impala + Blur, Red Hot Chili Peppers, Metallica

GRASPOP: Tool + Alter Bridge, Iron Maiden, Korn + Volbeat
PUKKELPOP: Arctic Monkeys, Taylor Swift, Childish Gambino + Vampire Weekend

Ga eens een voorzichtig gokje wagen voor de headliner op Belgische festivals deze zomer:

leuk...

ik denk:
TW CLASSIC: AC/DC
BOUTIQUE: Guns N Roses
RW: Pearl Jam, Tame Impala + The Weeknd, Neil Young + Liam Gallagher, Coldplay

GRASPOP: Tool + Alter Bridge, Ghost + System of a Down, Korn + Volbeat
en Pkp geen idee

neracroft wrote:

leuk…

ik denk:

en Pkp geen idee
Dat zou mij weer veel geld kosten. Maar ik teken meteen.

ik denk:

en Pkp geen idee

Denken of hopen? Dat lijken me wel érg veel classic rock acts. Is het ooit al gebeurd dat zowel Classic als Boutique een classic rock act was? En dat daarbovenop op Werchter zelf ook nog 1 à 2 classic rock acts staan? :D

Van mij mag het alleszins ook!

Is het ooit al gebeurd dat zowel Classic als Boutique een classic rock act was?
Die keuze zou me alleszins erg verwonderen. Ook al zijn dat gemiddeld fans die graag geld uitgeven aan concerten, de kans dat ze dan een keuze maken tussen of classic, of boutique, is zelfs bij hen redelijk groot.
Dat risico gaat Werchter volgens mij dus niet nemen.

En overal classic acts, maar op graspop bovenaan alleen bands van de jaren '90 of '00. Daar geloof ik ook niet in.

Mijn gok:
TW CLASSIC: The Who + Neil Young
RW: The Strokes + The Chemical Brothers, Iron Maiden, Tame Impala +The Black Keys, Green Day

GRASPOP: Volbeat + Korn, Tool + Alter Bridge, Guns 'n Roses + Judas Priest
PUKKELPOP: Vampire Weekend + Foals, Eminem, The Weeknd

Mijn gok:

TW Classic: Foo Fighters of Pearl Jam
Boutique: Coldplay

RW: Billie Eilish - Metallica - Ghost // Bon Iver - RHCP (of andere standaard RW-act) - Vampire Weekend // Tame Impala - The Black Keys - Lorde // Pearl Jam of Foo Fighters - Royal Blood - Liam Gallagher

Pukkelpop: Lana del Rey // Arctic Monkeys // Flume + Bring me The Horizon

Voor RW lijken The Black Keys en Tame Impala mij de grootste zekerheden voor een (co-)headlinepositie. Royal Blood zal ook wel een hoge spot innemen met hun nieuw album volgend jaar. In de plaats van Metallica hoop ik persoonlijk op The Strokes, maar dat zal wel niet ...

Mijn gok:

- TW Classic: Queen + Adam Lambert
- Boutique: Eminem
- Rock Werchter: Iron Maiden - The Weeknd + Billie Eilish - RHCP + Imagine Dragons - Coldplay

Mijn gok:

– TW Classic: Queen + Adam Lambert
– Boutique: Eminem
– Rock Werchter: Iron Maiden – The Weeknd + Billie Eilish – RHCP + Imagine Dragons – Coldplay

Werchter maar drie dagen in 2020?

Mijn gok:

– Rock Werchter: Iron Maiden – The Weeknd + Billie Eilish – RHCP + Imagine Dragons – Coldplay

Dat zou voor mij de slechtste voorspelling zijn die hier al genoemd zijn. ;-) Hoef ik in heel 2020 niet op de Werchterwei te zijn...

rhcp wrote:
Mijn gok:

Dat zou voor mij de slechtste voorspelling zijn die hier al genoemd zijn.
1f609.svg
Hoef ik in heel 2020 niet op de Werchterwei te zijn…
2
En dan zelfs Maiden die ik nooit meer wil zien bij een publiek dat totaal niet bij hun past.

ik denk eerder aan Sportpaleis voor Maiden in 2020, of zelfs België overslaan

mattman wrote:

rhcp wrote:
Mijn gok:

Dat zou voor mij de slechtste voorspelling zijn die hier al genoemd zijn.
1f609.svg
Hoef ik in heel 2020 niet op de Werchterwei te zijn…

2
En dan zelfs Maiden die ik nooit meer wil zien bij een publiek dat totaal niet bij hun past.

Ach, dat van Iron Maiden op Rock Werchter wordt door sommigen hier zó overdreven... Komt waarschijnlijk door het "laserincident" en de programmatie (met nog A-Trak en The Black Eyed Peas na hen, niet het beste plan, laat dat duidelijk zijn). Rondom mij waren nochtans veel fans aan het genieten van de show, er waren massa's Maiden-shirts in het publiek en als ik nu de Humo-recensie terug opzoek, dan was dat een concert van 4 sterren en half op vijf. In het verslag van de VRT staat letterlijk dat "Iron Maiden op Rock Werchter past".

Van mij mogen ze alleszins zeker nog eens weerkomen! En dat gaat werken op de wei (zeker als er wat beter geprogrammeerd wordt in vergelijking met 2011).

Mijn (te) vroege gok:

Boutique: Coldplay

Classic: AC/DC

Rock Werchter:
Royal Blood - Pearl Jam
The National - Tame Impala
The Strokes - The xx
The Black Keys - Red Hot Chili Peppers

PS: Mods, onder mijn gebruikersnaam "Rock Werchter Orakel" mag misschien weg nu, afgelopen festivalseizoen was er geen wedstrijd meer, dus ik verdien die eretitel niet meer :)

Met de bevestiging van Wolf Alice voor Glastonbury kunnen we hen ook voor Werchter opschrijven lijkt mij. En dit keer graag een spot in The Barn in plaats van weggestopt voor een half uur op de The Slope.

Rock Werchter:
Royal Blood – Pearl Jam
The National – Tame Impala
The Strokes – The xx
The Black Keys – Red Hot Chili Peppers

Zeer lekker! 5 die ik heeel graag zie komen! En maar 1 van de 8 die ik niet zou gaan zien dan! (wissel The XX nog voor Blur en het is werkelijk een droom voor me)
Al mist dit minstens een grote knaller voor Werchter-normen lijkt me... Alleen Pearl Jam is een echt grote (dure) naam lijkt me. En Werchter wil meer uitpakken met een Metallica, Muse, Coldplay, Foo Fighters... 'stadionacts' om het zo te noemen, lijkt me! Ook lijkt dit iets te veel van het 00's indie rock.

Maar hiervoor koop ik zonder enige twijfel meteen een combi!!!!

Hoewel een nieuwe plaat wel eens tijd werd, stel ik me de vraag of het niet te snel is dat de band terug naar Werchter keert (sure, het is het verleden nog al gebeurd en zeker met een aantal andere bands..), maar toch.

Geen Bon Iver, @everyknight? :(

Even een overzichtje gemaakt van hoe snel headliners terug komen de laatste 8 edities! (sorry voor de lange post maar ze op 1 lijn zetten is ontzettend onduidelijk.

2019:
Muse (4)
Mumford & Sons (4)
Tool (13)
The Cure(7)
Pink(9)

2018:
Gorillaz (-)
QOTSA (7)
The Killers (9)
Pearl Jam (4)
Arctic Monkeys (4)

2017:
Kings Of Leon (3)
Radiohead (9)
Linkin Park (6)
System Of A Down (-)
Foo Fighters (12)

2016:
Florence & The Machine (1)
Editors (3)
Red Hot Chili Peppers (4)
Rammstein (3)
Paul McCartney (-)

2015:
Muse (5)
Lenny Kravitz (7)
Mumford & Sons (3)
Pharell Williams (-)
Faith no More (22)

2014:
Metallica (5)
Arctic Monkeys (3)
Pearl Jam (2)
Kings Of Leon (1)

2013:
Green Day (3)
Kings Of Leon (2)
Blur (14)
Rammstein (3)
Editors (1)

2012:
The Cure (8)
Pearl Jam (2)
Editors (2)
Red Hot Chili Peppers (6)

Conclusie: de laatste jaren zijn ze er echt op aan het letten dat er niet te veel snelle herhaling is (vergelijk maar even met 2012, 2013, 2014). Vanaf een 4-tal jaar is het van mijn meer dan oké om een headliner te laten terug komen. Soms kan 3 ook wel als er een grote groei of een belangrijke plaats is bij gekomen...

Als RW hem daadwerkelijk al jaren wil, dan zou het dit jaar met dat nieuwe album en die nieuwe show die gemaakt is voor de grote podia toch niet mogen mislopen? Ik kan me voorstellen dat Roskilde Bon Iver zeker zal willen. Ook Open'er valt dit jaar in hetzelfde weekend. Beiden hebben Bon Iver als headliner gehad in 2012!
Met Roskilde en Open'er die lopen van 1 t.e.m. 4, DTRH van 3 t.e.m. 5 en RW van 2 t.e.m.5 vermoed ik dat Tame Impala ze sowieso alle 4 zal doen en Bon Iver dan wellicht op zijn minst 3 van de 4? Idealiter zet je beiden in een afsluitende positie na eventueel een meer gevestigde headliner à la RHCP ofzo.

Enige wat tegen de komst van Bon Iver (en The National) spreekt is dat in 2020 opnieuw Eaux Claires doorgaat, waarvan de datum nog niet gekend is.

Met de bevestiging van Wolf Alice voor Glastonbury kunnen we hen ook voor Werchter opschrijven lijkt mij. En dit keer graag een spot in The Barn in plaats van weggestopt voor een half uur op de The Slope.
schrijf de reunie van Supergrass daar maar bij ;)

Users who are viewing this thread