Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Omtrent de opmerkingen hierboven:

@neracroft: ja, Blur zou voor mij een absolute topnaam zijn... Maar zijn er dan geruchten dat ze gaan touren of met nieuwe muziek bezig zijn? The Good, the Bad and the Queen is alleszins op zijn einde gelopen en Albarn is een bezige bij, dat wel.

@Yannick: bedoel je met 'de band' Pearl Jam? Ja, het zal dan slechts twee jaar geleden zijn, maar als Werchter ze kan pakken gaan ze dat gewoonweg doen volgens mij. Zeker als er nieuw werk zou zijn.

Voorts: Bon Iver zou zeker kunnen, het is 'algemeen geweten' dat de organisatie al jaren probeert Bon Iver te strikken. Als ze komen, staan ze alleszins op mainstage volgens mij.

Eigenlijk had ik initieel ook een 'hardere' headliner opgeschreven. Tot dat bericht van Ken op eFestivals over zijn gok over de Graspopheadliners. Nochtans was System of a Down een enorm succes en was het experiment vorig jaar op zondagnamiddag met Parkway Drive ook zeer geslaagd. Dus zulke dingen werken wel op Rock Werchter. Graspop moet natuurlijk twee mainstages vullen, maar mijn onderbuikgevoel zegt toch dat of Iron Maiden of Slipknot of Volbeat op Rock Werchter terecht komen. Om allerlei redenen, maar ook al om Graspop niet té extreem veel op herhaling te laten boeken.

Voorts ben ik zeker ook fan van een classic-act als The Who, Neil Young of (iets minder classic) Guns N' Roses.

We gaan het zien, momenteel lijken er zeer veel opties (ook Green Day is bijvoorbeeld een groot gerucht voor een tour in 2020) te zijn, maar dat is meestal zo in augustus. Het is wachten tot wat bands gaan afvallen, want dat gaat de komende weken/maanden zeker gebeuren.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.107
581
https://www.nu.nl/muziek/5984222/ed-sheeran-kondigt-pauze-van-anderhalf-jaar-aan-om-bij-zijn-vrouw-te-zijn.html

Als Ed Sheeran al een gerucht was, dan kan die nu ontkracht worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Ik merk dat er in dat lijstje dat in het Geruchtenkeuken-topic ook namen als Radiohead en Depeche Mode verschijnen. Zouden die dan ook alweer met nieuwe muziek komen tegen volgend jaar? Beide bands brachten in 2016 een album uit met een festivaltour het jaar erop.. Op deze manier breidt de poel met namen zich wel heel erg uit en dan zou er ook nieuw werk in de pijplijn zitten van Kendrick Lamar en The Weeknd, beide mogen voor mijn part eens een dag afsluiten eigenlijk.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Depeche Mode heeft er dan al 7 jaar niet gestaan, zou voor mij een reden zijn om meteen een kaartje te kopen. Radiohead natuurlijk altijd welkom. Is dan wel kort geleden, maar zoals Ken ook al aangaf op efestivals, Pearl Jam en Radiohead zijn van die acts die ze altijd willen boeken. Met je eens wat betreft Kendrick Lamar en The Weeknd, zou ik erg leuke popheadliners vinden.
Edit: Ken zegt zojuist op efestivals dat Pearl Jam een optie is voor Europa komende zomer, maar dat dat in komende weken duidelijker wordt. Zou de grootste zekerheid zijn om te boeken als band,omdat het de best verkopende band is.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Is het niet vreemd dat zowel Thom Yorke als Radiohead in die lijst staat? Het zal toch maar één van de twee worden komende zomer, toch? Waarbij ik persoonlijk gok op Thom solo met dat nieuwe album. Zie hem volgend jaar wel zijn rondje Europese festivals afwerken met o.a. Glastonbury en Rock Werchter, een beetje zoals dat gebeurde met de tours van Radiohead in 2016-2017 langs de Europese festivals.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Edit: Ken zegt zojuist op efestivals dat Pearl Jam een optie is voor Europa komende zomer, maar dat dat in komende weken duidelijker wordt. Zou de grootste zekerheid zijn om te boeken als band,omdat het de best verkopende band is.

Zou wel "al" de 6e keer zijn in 14 jaar. Dat is bijna om het jaar... na een tijdje gaat iedereen ze wel (meerdere malen) gezien hebben en gaat het enthousiasme daar omtrent ook wel zakken denk ik.

Al mogen ze van mij zeker weer komen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
RubenFrusciante wrote:
Edit: Ken zegt zojuist op efestivals dat Pearl Jam een optie is voor Europa komende zomer, maar dat dat in komende weken duidelijker wordt. Zou de grootste zekerheid zijn om te boeken als band,omdat het de best verkopende band is.

Zou wel “al” de 6e keer zijn in 14 jaar. Dat is bijna om het jaar… na een tijdje gaat iedereen ze wel (meerdere malen) gezien hebben en gaat het enthousiasme daar omtrent ook wel zakken denk ik.

Al mogen ze van mij zeker weer komen!
Zeker waar, zou ook veel zijn, zeker in die tijdsapnne. Maar dat is wel zo'n beetje de reactie die ik bij iedereen zie en hoor "Ja dat zou wel wat veel zijn... MAAR van mij mogen ze komen", dus denk dat het inderdaad wel meevalt met zakkend enthousiasme. Daarbij komt nog, dat ze waarschijnlijk een nieuw album hebben dus acht ik de kans toch zeker wel erg aanwezig dat ze er weer staan.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Ik vermoed dat een groot deel van dat lijstje nog wel gaat afvallen en wordt doorgeschoven naar 2021.

Mijn gokje momenteel:
Billie Eilish - Twenty One Pilots - Bon Iver (popheadliner)
Lorde - The National - Tame Impala (alternatieve dag)
Imagine Dragons - RHCP - The XX (standaard Werchter dag)
Vampire Weekend - Royal Blood - Pearl Jam (grote rockact als afsluiter)

Vul aan met dingen als Foals, Cage The Elephant, paar elektronische dingen als Klub C afsluiters, nog een paar vrouwelijke namen (hopelijk iets exclusiever zoals Solange of FKA Twigs) en een hoop popmuziek/Belgische namen en we zitten weer op niveau 2018.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Ik vermoed dat een groot deel van dat lijstje nog wel gaat afvallen en wordt doorgeschoven naar 2021.

Mijn gokje momenteel:
Billie Eilish – Twenty One Pilots – Bon Iver (popheadliner)
Lorde – The National – Tame Impala (alternatieve dag)
Imagine Dragons – RHCP – The XX (standaard Werchter dag)
Vampire Weekend – Royal Blood – Pearl Jam (grote rockact als afsluiter)

Vul aan met dingen als Foals, Cage The Elephant, paar elektronische dingen als Klub C afsluiters, nog een paar vrouwelijke namen (hopelijk iets exclusiever zoals Solange of FKA Twigs) en een hoop popmuziek/Belgische namen en we zitten weer op niveau 2018.
Vind dit best een plausibel lijstje, maar denk dat dit toch iets te veel "jonge" namen zijn. RHCP en Pearl Jam zijn de enige "gevestigde namen" als in "namen die al meer dan 10 jaar headliner zijn." Denk dan eerder dat the XX of Bon Iver ingeruild wordt voor een meer "gevestigdere" headliner die er ook al een aantal jaar niet heeft gestaan zoals Depeche Mode of Iron Maiden, aangezien een wat hardere naam ook ontbreekt.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Mijn gokje momenteel:
Billie Eilish – Twenty One Pilots – Bon Iver (popheadliner)
Lorde – The National – Tame Impala (alternatieve dag)
Imagine Dragons – RHCP – The XX (standaard Werchter dag)
Vampire Weekend – Royal Blood – Pearl Jam (grote rockact als afsluiter)

Werchter denkt nooit zo hard in hokjes hoor. Ik zie ze eerder nog een Volbeat in de plaats van Twnetu One Pilots zetten of een Billie Eilish op een dag met Royal Blood en Peral Jam. Soms doen ze dat op 1 dag (zie Jimmy Eat World - Blink 182 - SOAD - Linkin Park een paar jaar terug of de P!nk dag dit jaar) maar alle 4 de dagen gaan ze nooit zo mooi verdelen is een soort van zelfmoord wat combi's betreft denk ik.

Bon Iver gaat echt niet dé headliner van een dag zijn ook niet hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
aangezien een wat hardere naam ook ontbreekt.
Dat hoeft niet per se, dit jaar was er ook geen metal headliner. Daarenboven dient een festival als Werchter zeker eens na te denken over de verjonging van haar festival. De headliners van afgelopen jaar waren stuk voor stuk gevestigde waarden, plus de headlinerset van Pukkelpop bewees dat het wel degelijk kan werken (hoewel hun publiek gemiddeld een kleine tien jaar jonger is ivm Werchter).

Bon Iver gaat echt niet dé headliner van een dag zijn ook niet hoor.
Co-headliner à la Nick Cave imo.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
RubenFrusciante wrote:
aangezien een wat hardere naam ook ontbreekt.

Dat hoeft niet per se, dit jaar was er ook geen metal headliner. Daarenboven dient een festival als Werchter zeker eens na te denken over de verjonging van haar festival. De headliners van afgelopen jaar waren stuk voor stuk gevestigde waarden, plus de headlinerset van Pukkelpop bewees dat het wel degelijk kan werken (hoewel hun publiek gemiddeld een kleine tien jaar jonger is ivm Werchter).
Tool. Maar hoeft inderdaad niet nee, al is afwezigheid van een hardere act in de 3 grootste namen in 4 dagen wel opvallend.
Wat betreft de verjonging, deels mee eens. Zo'n Tame Impala,Imagine Dragons, Twenty One Pilots zijn perfecte voorbeelden van nieuwe headliners, maar ze hoeven niet het hele festival in beslag te nemen. Kunt ze denk ik beter per jaar (met z'n 2en apart naar voren brengen) dan allemaal in één editie. Komend jaar Tame Impala en Volbeat, volgend jaar Twenty One Pilots en The XX bijvoorbeeld.
 

Jerre93

Campingartiest
2 feb 2016
56
20
ben een grote Metallicafan en volgens mij is het nog wel mogelijk dat zij in 2020 een Festivaltour doen. Wat ze nu doen is 5-6 optredens met daartussen pauzes van 1 maand. Na elke grote leg of tour doen ze meestal 4-5 maanden pauze. Ik denk om het hunzelf minder zwaar te maken.
Of ze nog met Hardwired op festivals komen lijkt mij eerlijk gezegd nog steeds mogelijk. Is trouwens een topact, samen met bv Volbeat of Ghost ( kan op Werchter perfect). Ik denk dat de kans klein is dat ze op Graspop komen aangezien Metallica een grote fan is van Werchter. niet vergeten dat hun eerste optreden buiten Europa in België was!! Ze zijn volgens mij ook te duur voor Graspop.
één ding sluit ik echt uit, dat is Slipknot op Werchter. Ze horen daar naar mijn mening niet thuis, ze weinig commercieel en te hard voor een plaats op Werchter.

Ik vond Tool vorig jaar 1 van de beste optredens maar vond niet dat dit thuishoorde op Werchter. Hen zie ik met hun nieuw album volgend jaar wel op Graspop.

Wat Green Day betreft, hebben meerdere malen geteased op hun instagram dat ze met nieuwe muziek bezig zijn en kans zit er dik in dat ze komen in 2020. Een show van anderhalf uur zit er bij die mannen niet in, dat willen zelf niet.
Denk niet dat Green Day komt voor minder dan 2u te mogen spelen. Hier lijkt me een gewone subheadliner toch wel mogelijk??
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
RubenFrusciante wrote:
aangezien een wat hardere naam ook ontbreekt.

Dat hoeft niet per se, dit jaar was er ook geen metal headliner. Daarenboven dient een festival als Werchter zeker eens na te denken over de verjonging van haar festival. De headliners van afgelopen jaar waren stuk voor stuk gevestigde waarden, plus de headlinerset van Pukkelpop bewees dat het wel degelijk kan werken (hoewel hun publiek gemiddeld een kleine tien jaar jonger is ivm Werchter).

Met tool stond er misschien wel de meest gehypte metal band van dit moment (en heel wat eerdere momenten ook)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
ben een grote Metallicafan en volgens mij is het nog wel mogelijk dat zij in 2020 een Festivaltour doen. Wat ze nu doen is 5-6 optredens met daartussen pauzes van 1 maand. Na elke grote leg of tour doen ze meestal 4-5 maanden pauze. Ik denk om het hunzelf minder zwaar te maken.
Of ze nog met Hardwired op festivals komen lijkt mij eerlijk gezegd nog steeds mogelijk. Is trouwens een topact, samen met bv Volbeat of Ghost ( kan op Werchter perfect). Ik denk dat de kans klein is dat ze op Graspop komen aangezien Metallica een grote fan is van Werchter. niet vergeten dat hun eerste optreden buiten Europa in België was!! Ze zijn volgens mij ook te duur voor Graspop.
één ding sluit ik echt uit, dat is Slipknot op Werchter. Ze horen daar naar mijn mening niet thuis, ze weinig commercieel en te hard voor een plaats op Werchter.

Ik vond Tool vorig jaar 1 van de beste optredens maar vond niet dat dit thuishoorde op Werchter. Hen zie ik met hun nieuw album volgend jaar wel op Graspop.

Wat Green Day betreft, hebben meerdere malen geteased op hun instagram dat ze met nieuwe muziek bezig zijn en kans zit er dik in dat ze komen in 2020. Een show van anderhalf uur zit er bij die mannen niet in, dat willen zelf niet.
Denk niet dat Green Day komt voor minder dan 2u te mogen spelen. Hier lijkt me een gewone subheadliner toch wel mogelijk??

Reden waarom werchter niet meer zo zwaar achter green day zit volgens Ken19 dan is omdat Green day niet komt in een dubbele headliner setting, ze spelen enkel als zij alleen headliner zijn van de dag. in 2017 ging origineel green day samen met system of a down headliner geweest zijn
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
k vond Tool vorig jaar 1 van de beste optredens maar vond niet dat dit thuishoorde op Werchter. Hen zie ik met hun nieuw album volgend jaar wel op Graspop.

Tool was heel goed + ik stond niet echt helemaal vooraan en kwam vrij laat toe omdat mijn vrienden even langs de merch wou passeren (eerste nummer was net ingezet). En het was echt niet zo druk, dus hoe goed het ook was de achterste helft van het veld was vrij leeg als je dat vergelijkt met een The Cure, Arctic Monkeys, Queens Of The Stone Age of dergelijk e afgelopen jaren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Het was helemaal niet zo druk bij Tool (als je het eens vergelijkt met The Cure daarvoor bijvoorbeeld), maar het publiek was wel toegewijd.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Het was helemaal niet zo druk bij Tool (als je het eens vergelijkt met The Cure daarvoor bijvoorbeeld), maar het publiek was wel toegewijd.

Ik denk dat een niet te onderschatten onderdeel hier was dat tool gewoon heel erg laat begon aan hun set.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken