Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.356
2.695
Slipknot kan perfect die metaldag op Lokeren dragen volgend jaar, voor Werchter zijn ze imo ook wat te zwaar.

Volbeat > Metallica lijkt me op papier nu de meest plausibele één-twee van een metaldag voor Werchter volgend jaar.
Lokeren lijkt me veel te klein voor Slipknot.

Op Werchter hoeft ook niet, je gaat daar nooit de juiste sfeer hebben voor zulke band.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.461
700
Slipknot is inderdaad net iets te hard, maar vooral ook te weinig commercieel om bovenaan de Werchteraffiche te staan. Die andere grote metalnamen (Metallica, Rammstein, Tool, Volbeat, Ghost, Parkway Drive, ...) scoren stuk voor airplay op Stubru en komen zelfs in de Afrekening terecht. Ik moet de eerste keer Slipknot buiten de hardere uitzendingen nog steeds horen.

Dat ze niet langskomen in België op de volgende Europese tour wil ook weinig zeggen. Hebben sinds 2000 nog maar 3 keer een Belgische zaalshow gespeeld, de laatste keer al 11 jaar geleden.

Vraag is uberhaupt of ze in juni/juli in Europa zullen zitten. Ze hebben dit jaar immers reeds alle grotere metalfestivals bezocht, blijft weinig over voor een festivaltour zonder op herhaling te gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Metallica durf ik te zeggen dat er een streep door kan voor 2020.
Hoezo?

Scorpions en Europe (twee GMM headliners) stonden dit jaar samen op één dag in Lokeren en was nipt uitverkocht, het kan misschien zijn dat Slipknot beter verkoopt maar 'te klein'? Het kan ook gewoon zijn dat ze inderdaad gewoon België even links laten liggen, fans hebben nl. ook hun kans al gehad op GMM (ookal is er net een nieuwe plaat uit) en net na Nieuwjaar passeren ze zowel in Nederland als in Luxemburg.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Ik moet de eerste keer Slipknot buiten de hardere uitzendingen nog steeds horen.

Herinner me x-aantal maandan geleden nochtans Wait And Bleed op Stu Bru. Het volgde op een aankondiging van nieuwe namen op Graspop, dus is inderdaad wel niet dat ze het "zomaar" speelde. Eerder om Graspop wat te promoten.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Voorspelling:
Metallica
Royal Blood - Red Hot Chili Peppers
Black Keys - Green Day
The National - Tame Impala
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
als slipknot komt dan nemen die enkel maar genoegen met een headliner positie hoor
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
DennisvdBr wrote:
Metallica durf ik te zeggen dat er een streep door kan voor 2020.

Hoezo?

Scorpions en Europe (twee GMM headliners) stonden dit jaar samen op één dag in Lokeren en was nipt uitverkocht, het kan misschien zijn dat Slipknot beter verkoopt maar ‘te klein’? Het kan ook gewoon zijn dat ze inderdaad gewoon België even links laten liggen, fans hebben nl. ook hun kans al gehad op GMM (ookal is er net een nieuwe plaat uit) en net na Nieuwjaar passeren ze zowel in Nederland als in Luxemburg.

europe is nog nooit headliner geweest op graspop
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
emmers met glijmiddel wrote:
Slipknot als afsluiter Barn anders?

Dat zou ik wel op de zondag doen dan, denk dat de Barn gesloopt wordt
1f642.svg

Die is bij Nine Inch Nails ook wel overeind gebleven. Komt goed. ?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Kereltje wrote:
Ik moet de eerste keer Slipknot buiten de hardere uitzendingen nog steeds horen.

Herinner me x-aantal maandan geleden nochtans Wait And Bleed op Stu Bru. Het volgde op een aankondiging van nieuwe namen op Graspop, dus is inderdaad wel niet dat ze het “zomaar” speelde. Eerder om Graspop wat te promoten.

Naar aanleiding van graspop (gecombineerd met de reclame) hebben ze Slipknot inderdaad wel een aantal keer gespeeld. Waarvan 3x Wait and Bleed en 1x Psychosocial - of zoiets ongeveer. Meestal was het (telkens ook hetzelfde grootste hitje natuurlijk) Lynyrd Skynyrd, Stone Temple Pilots, Kiss, Whitesnake, Def Leppard en toch een keertje of 2 Slayer.
In mei, met de release van Unsainted, hebben ze deze om 16u30 ook gespeeld. Heb hen toen nog via de app gestuurd 'de catch of the day voor morgen lijkt me duidelijk, SLIPKNOT!!' gewoon al om hun antwoord te zien, maar heb er nooit reactie op gehad hahahaha (en het is uiteraard ook geen catch of the day geworden de volgende dag).
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
neracroft wrote:

Kereltje wrote:
Ik moet de eerste keer Slipknot buiten de hardere uitzendingen nog steeds horen.


Herinner me x-aantal maandan geleden nochtans Wait And Bleed op Stu Bru. Het volgde op een aankondiging van nieuwe namen op Graspop, dus is inderdaad wel niet dat ze het “zomaar” speelde. Eerder om Graspop wat te promoten.

Naar aanleiding van graspop (gecombineerd met de reclame) hebben ze Slipknot inderdaad wel een aantal keer gespeeld. Waarvan 3x Wait and Bleed en 1x Psychosocial – of zoiets ongeveer. Meestal was het (telkens ook hetzelfde grootste hitje natuurlijk) Lynyrd Skynyrd, Stone Temple Pilots, Kiss, Whitesnake, Def Leppard en toch een keertje of 2 Slayer.
In mei, met de release van Unsainted, hebben ze deze om 16u30 ook gespeeld. Heb hen toen nog via de app gestuurd ‘de catch of the day voor morgen lijkt me duidelijk, SLIPKNOT!!’ gewoon al om hun antwoord te zien, maar heb er nooit reactie op gehad hahahaha (en het is uiteraard ook geen catch of the day geworden de volgende dag).

https://www.last.fm/user/Studio-Brussel/library/music/Slipknot
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
jsftm60.jpg


Wat een absolute kutlijst.

Kutlijst = scrobbles van de laatste 90 dagen van de studio brussel playlist ;)
want dat staat er niet bij in je foto.

En Slipknot in 2019 dus 19x gespeeld op stubru, waarvan 11x wait and bleed
Tov de top 10 gespeelde artiesten van 2019 op stubru:
1 Florence + the Machine 434 scrobbles
2 Billie Eilish 411
3 Muse 372
4 Mumford & Sons 363
5 Rammstein 359
6 Sam Fender 356
7 Editors 343
8 Vampire Weekend 314
9 Yungblud 307
10 Bastille 306

Conclusie; de kans dat je Slipknot mag verwachten op Rock Werchter lijkt me 0,1%
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
39
30
Yannick wrote:
jsftm60.jpg


Wat een absolute kutlijst.

Kutlijst = scrobbles van de laatste 90 dagen van de studio brussel playlist
1f609.svg

want dat staat er niet bij in je foto.

En Slipknot in 2019 dus 19x gespeeld op stubru, waarvan 11x wait and bleed
Tov de top 10 gespeelde artiesten van 2019 op stubru:
1 Florence + the Machine 434 scrobbles
2 Billie Eilish 411
3 Muse 372
4 Mumford & Sons 363
5 Rammstein 359
6 Sam Fender 356
7 Editors 343
8 Vampire Weekend 314
9 Yungblud 307
10 Bastille 306

Conclusie; de kans dat je Slipknot mag verwachten op Rock Werchter lijkt me 0,1%


Tool kreeg 103 keer gespeeld (59 meer dan slipknot), en de meeste nadat ze waren aangekondigd voor Werchter ...
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Tool kreeg 103 keer gespeeld (59 meer dan slipknot), en de meeste nadat ze waren aangekondigd voor Werchter …

Tool had dan ook al 13 jaar geen nieuwe nummers :-D
Fear Innoculum is nu al 21x gespeeld (en dat nummer duurt 10 minuten).

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Sow, dat komt van diep hè…
oei oei…

Maar wat is er zo erg, Rammstein op 1 ?
Staan leuke namen tussen imo
Maak je niet druk, ik zit niet zo snel op m'n paard of vlieg uit in rants zoals jij, Dennis. Ik had het over de gehele lijst, niet specifiek op Rammstein. Die lijst van Nikita toont wat beterschap met toch één redelijk alternatieve band nl. Vampire Weekend, de rest zijn één voor één producten voor de massa of voor massa dat nog moet komen (cfr. Inhaler, Sons of Tessa Dixson de afgelopen weken/maanden en daarvoor Yungblud, Portland, Sam Fender, Tamino etc.).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.874
2.677
Ken19 zegt op Efestivals dat zijn gok voor Graspop is: Slipknot, Volbeat en Tool. Lijkt mij dus dat ze niet naar Werchter komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ken19 zegt op Efestivals dat zijn gok voor Graspop is: Slipknot, Volbeat en Tool. Lijkt mij dus dat ze niet naar Werchter komen.
Mooie gok, al denk ik dat Slipknot 2 jaar op rij Graspop best onwaarschijnlijk is.
Ik wacht ff nieuws van SOAD af, voor die spot.

Maar sowieso, namen die je kan doorstrepen voor RW verwacht ik wel idd
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken