Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
En Placebo? las net een artikel uit november 2018 dat ze op het gemakje want werken waren aan nieuwe plaat. Wordt dat dan niet stilletjes aan tijd
1f609.svg

Topgroep, kwaliteit. Alleen al voor die naam kopen velen in onze groep een ticket. Graag dus!
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Do Vampire Weekend - Nick Cave - Tame Impala
Vr The Strokes - Chemical Brothers
Za Prophets Of Rage - SlipKnot
Zo Volbeat - Red Hot Chili Peppers

Dagdromen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Do Vampire Weekend – Nick Cave – Tame Impala
Vr The Strokes – Chemical Brothers
Za Prophets Of Rage – SlipKnot
Zo Volbeat – Red Hot Chili Peppers

Dagdromen

Wauw. Dat zou ongelooflijk sterk en gevarieerd zijn.

Ben nu The National, live op Pukkelpop, op de facebookpagina van Studio Brussel aan het bekijken. Die mogen er ook nog wel eens staan. En een mooie plek voor hen. Op de mainstage. In het donker. Zet ze in bovenstaand schema in de plaats van Prophets of Rage, die kunnen dan mooi naar Graspop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
The National speelt die marquee helemaal plat. Twee keer.

Laat die er volgend jaar nog maar eens staan? Hebben op veel plekken gestaan, maar als sinds 2013 niet meer op RW.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Kreeg vandaag een mailtje van The XX-site n.a.v. de tiende verjaardag van hun debuutplaat. Onderaan de mail stond dat er 'soon' nieuwe muziek zou komen. Nu is soon in de muziekwereld een nogal hol begrip, maar misschien toch een kansje dan op The XX volgend jaar?

The National lijkt op dit moment zowel op de top van hun kunnen als op de top van hun populariteit. Dit zou fantastisch werken op de Main Stage van Werchter in het donker, denk ik! In The Barn mogen ze van mij uiteraard ook staan, maar denk dat die op Werchter toch te klein zal zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Kreeg vandaag een mailtje van The XX-site n.a.v. de tiende verjaardag van hun debuutplaat. Onderaan de mail stond dat er ‘soon’ nieuwe muziek zou komen. Nu is soon in de muziekwereld een nogal hol begrip, maar misschien toch een kansje dan op The XX volgend jaar?

The National lijkt op dit moment zowel op de top van hun kunnen als op de top van hun populariteit. Dit zou fantastisch werken op de Main Stage van Werchter in het donker, denk ik! In The Barn mogen ze van mij uiteraard ook staan, maar denk dat die op Werchter toch te klein zal zijn.

dagje met The national en The xx als coheadliners lijkt mij wel mooi :)

 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
[video]https://www.youtube.com/watch?time_continue=165&v=lWAO3ZGFZys[/video]

Declan McKenna is ook terug met nieuwe muziek. ook opschrijven met potlood? Lijkt mij een typische naam voor vroeg in een tent. Of mss op de Slope.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Even over de elektronische acts, dit jaar waren er enkele geweldige elektronische acts als The Blaze, Underworld, Maribou State, Paul Kalkbrenner,... Wie past in dit rijtje voor volgend jaar? Flume? Jamie XX? Ross From Friends?

Wat denken jullie? Zowel The Blaze als Maribou state stonden vorig jaar op Pukkelpop dus daar kan ook altijd naar gekeken worden. Daar denk ik dan aan James Blake, Jon Hopkins,...
 

Bert

Support act
14 nov 2014
945
936
Even over de elektronische acts, dit jaar waren er enkele geweldige elektronische acts als The Blaze, Underworld, Maribou State, Paul Kalkbrenner,… Wie past in dit rijtje voor volgend jaar? Flume? Jamie XX? Ross From Friends?

Wat denken jullie? Zowel The Blaze als Maribou state stonden vorig jaar op Pukkelpop dus daar kan ook altijd naar gekeken worden. Daar denk ik dan aan James Blake, Jon Hopkins,…

ik hoop op LCD Soundsystem of Above and Beyond
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Even over de elektronische acts, dit jaar waren er enkele geweldige elektronische acts als The Blaze, Underworld, Maribou State, Paul Kalkbrenner,… Wie past in dit rijtje voor volgend jaar? Flume? Jamie XX? Ross From Friends?

Wat denken jullie? Zowel The Blaze als Maribou state stonden vorig jaar op Pukkelpop dus daar kan ook altijd naar gekeken worden. Daar denk ik dan aan James Blake, Jon Hopkins,…
Twee jaar geleden zou ik nog geöpperd hebben dat Flume mogelijks wel eens de mainstage zou kunnen afsluiten, maar nu vlot de verkoop van zijn show in de Lotto Arena toch ook niet zo, heb ik de indruk? Barn-headliner? Jamie xx kan inderdaad, zou met nieuwe muziek bezig zijn heb ik vernomen (niet The xx dus) en Ross From Friends kan ook wel, misschien laatste act op de Slope? Ik kijk ook meer richting een James Blake die hoog in de Barn kan staan, Modeselektor die de Klub C kan afsluiten, Mura Masa die wherever kan staan (hoewel die mainstage-set van 'm blijkbaar weinig fut had) of Hot Chip met die nieuwe plaat maar ook acts als The Subs, Amelie Lens, Meute en Compact Disk Dummies kunnen eventueel. Nick Murphy kan ook wel trouwens.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mura Masa zou met een nieuw album komen. Na PKP dit jaar, lijkt RW dan wel een grote kanshebber. Ik zou daar persoonlijk niet zo blij van worden omdat ik denk dat ie een veel te hoge spot zal innemen. Ook Goose zal wel weer een grote kanshebber zijn volgend jaar na 4 jaar afwezigheid.

Flume, James Blake en Jamie XX zullen de grootste kanshebbers zijn voor hoge spots, maar zie één of meerdere van deze ook wel gewoon een Dour headlinen!

Persoonlijk hoop ik dan weer op Rüfüs du Sol en Ross from Friends als kleinere danceacts.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.415
6.125
Ook disclosure heeft een pak nieuwe muziek klaar.
Maar die kunnen even goed eens een dag pkp afsluiten.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Is Slipknot niet de naam die we momenteel met de dikste stift mogen opschrijven? Nieuw album, Europese voorjaarstour zonder Belgische datum en in 2019 op Graspop gestaan. Pukkelpop, Lokerse Feesten of tweede keer Graspop op twee jaar kan ook, maar grootste kans lijkt mij dan toch Rock Werchter?
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Is Slipknot niet de naam die we momenteel met de dikste stift mogen opschrijven? Nieuw album, Europese voorjaarstour zonder Belgische datum en in 2019 op Graspop gestaan. Pukkelpop, Lokerse Feesten of tweede keer Graspop op twee jaar kan ook, maar grootste kans lijkt mij dan toch Rock Werchter?

Knotfest meets TW Classic?!
In navolging van 'Knotfest meets Hellfest 2019'
Qua concept zou ik het geweldig vinden, qua uitwerking iets minder met hun idiote Golden Circle.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Het mag zeker van mij maar kan het me nog moeilijk voor stellen, qua headliners heeft RW nog nooit zo iets hard gehad. Slipknot is toch nog een streepje harder dan Metallica, Rammstein, Volbeat en Iron Maiden... Zie inderdaad ook eerder een Boutique of Classic dagje in het thema van de zwaardere gitaren zoals met Metallica een 5-tal jaar geleden.

Dikste stift voor Rock Werchter 2020 is voor mij Tame Impala.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Is Slipknot niet de naam die we momenteel met de dikste stift mogen opschrijven? Nieuw album, Europese voorjaarstour zonder Belgische datum en in 2019 op Graspop gestaan. Pukkelpop, Lokerse Feesten of tweede keer Graspop op twee jaar kan ook, maar grootste kans lijkt mij dan toch Rock Werchter?
Ik denk dat ook ja (samen met Tame Impala en Vampire Weekend)! Ik vermoed dat na deze tour de Lollapalooza's in Zuid-Amerika zullen volgen, waarna de oversteek naar Europa meestal volgt.

Het wordt Werchter of een Knotfestachtig iets op de wei van Graspop denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Slipknot kan perfect die metaldag op Lokeren dragen volgend jaar, voor Werchter zijn ze imo ook wat te zwaar.

Volbeat > Metallica lijkt me op papier nu de meest plausibele één-twee van een metaldag voor Werchter volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Slipknot kan perfect die metaldag op Lokeren dragen volgend jaar, voor Werchter zijn ze imo ook wat te zwaar.

Volbeat > Metallica lijkt me op papier nu de meest plausibele één-twee van een metaldag voor Werchter volgend jaar.
Metallica durf ik te zeggen dat er een streep door kan voor 2020.
Volbeat ben ik bang dat die naar Graspop gaan met nieuwe album.
Ook beetje gebaseerd op dat ik te weinig headliners kan verzinnen voor Graspop, SOAD, TOOL en Volbeat lijken me hard op weg voor de Main 1 spots daar.
Gewoon onderbuikgevoel...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Slipknot kan perfect die metaldag op Lokeren dragen volgend jaar, voor Werchter zijn ze imo ook wat te zwaar.

Volbeat > Metallica lijkt me op papier nu de meest plausibele één-twee van een metaldag voor Werchter volgend jaar.

Slipknot & Metallica gaan samen op tour in Australië, dus wie weet kan dat ook wel gewoon doorkomen. (kans is wel erg klein denk ik)

Volbeat hoeft imo met dat laatste album niet meer per se op een metaldag te staan. Die kan je neerzetten voor elke mogelijke headliner.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken