Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

tommieradler

Nieuw lid
1 aug 2019
1
0
Live en Bush touren weer samen. Wat zou dat tegek zijn!
Verder hoop ik op Bazart (raar dat zij er dit jaar niet waren na het uitbrengen van hun nieuwe album) en Volbeat
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.480
4.812
No Code wrote:
Foo Fighters vieren komend jaar hun 25 jarig jubileum. Deze zou ik toch met potlood bij willen schrijven

Die doen dit jaar al hun derde rondje langs de (Europese) festivals op rij. Die zullen wel een keer een pauze nemen denk ik dan?

Bij een jubileum verwacht ik ook eerder dat ze in Amerika iets speciaals doen en niet zozeer weer een Europese festivaltour.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
https://www.nme.com/news/music/nick-cave-hints-that-third-grinderman-album-is-coming-2535046
Headliner voor de barn?

Of gewoon Nick Cave & TBS als headliner met sterke sub of coheadliner. Vond het veruit het beste optreden in 2018 dus mag van mij gerust!
https://www.nme.com/news/music/nick-cave-bad-seeds-new-album-2019-amazing-update-2436527#8Oi4IK73jE6u2u9H.99
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Headliner voor de barn?

Of gewoon Nick Cave & TBS als headliner met sterke sub of coheadliner. Vond het veruit het beste optreden in 2018 dus mag van mij gerust!

Jarne, ik hou van jou. En jouw posts.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
https://www.nme.com/news/music/biffy-clyro-new-album-update-8-opus-rocking-2531665

Dit jaar dan wel echt?
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Highly Suspect brengt 16 augustus ook een nieuw album uit (leid ik af uit hun facebookpagina). Volgend jaar moeten ze er absoluut staan, ik wacht er al lang op! Verder hoop (en verwacht ik) Volbeat, Bush, Live, Metallica en The Hives. Die laatste hebben toch een nieuw nummer uitgebracht, maar weet niet of ze voor de rest nog veel plannen hebben. Is al lang geleden in ieder geval en is toch altijd een dik feestje, rond een uur of 16 op de main!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Nieuwe album Volbeat op plaats 1 in de ultra top, Sportpaleis bijna uitverkocht. Hoeveel voorbodes moeten er nog zijn dat ze op Werchter gaan staan?
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Nieuwe album Volbeat op plaats 1 in de ultra top, Sportpaleis bijna uitverkocht. Hoeveel voorbodes moeten er nog zijn dat ze op Werchter gaan staan?

[/Ze moeten nog aangekondigd worden ;-)]
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
ben ook maar eens begonnen met een clashfinder. https://clashfinder.com/s/rockwerchter20/ comments mogen altijd :D

grotere namen die mij vrij logisch/zeker lijken zijn: (meeste daarvan zijn hier denk ik wel al besproken)
Tame Impala (laatste keer Werchter 2016)
The Black Keys (nieuw album en werd heel fel gepromoot vorig jaar op en rond de weide) (laatste keer Werchter 2014)
Vampire weekend (enkel in AB in België in 2019) (laatste keer Werchter 2013)
Foals (nieuw stevig album in oktober) (laatste keer Werchter 2016)
Royal Blood (nieuw album volgend jaar) (laatste keer Werchter 2017) (vraag me wel af hoe hoog ze op Werchter zouden krijgen)
Editors (nieuw album en alweer 3 jaar geleden op Werchter terwijl ze toch wel de huisband zijn) (laatste keer werchter 2016)
Volbeat (of graspop) (laatste keer Werchter 2013)
Metallica (of graspop) (laatste keer Werchter 2014)

Kleinere namen:
Biffy Clyro: Nieuw album in 2020, niet in België in 2018/2019 (laatste keer Werchter 2014)
Highly Suspect (nieuw album in augustus) (nooit eerder op Werchter)
Haim: LKW 2014
Sam Fender (nieuw album in september) (laatste keer Werchter 2018)
Keane: LKW 2007
Clairo (nooit eerder op Werchter)
Catfish & The Bottlemen (niet in België te vinden in 2019, 2020 dan maar?) LKW: 2015
Dermot Kennedy (nieuw album eind 2019) TKW: 2018
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nieuwe album Volbeat op plaats 1 in de ultra top, Sportpaleis bijna uitverkocht. Hoeveel voorbodes moeten er nog zijn dat ze op Werchter gaan staan?
ik verwacht wel een festivaltour met dat nieuwe album...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
ben ook maar eens begonnen met een clashfinder. https://clashfinder.com/s/rockwerchter20/ comments mogen altijd
1f600.svg


grotere namen die mij vrij logisch/zeker lijken zijn: (meeste daarvan zijn hier denk ik wel al besproken)
Tame Impala (laatste keer Werchter 2016)
The Black Keys (nieuw album en werd heel fel gepromoot vorig jaar op en rond de weide) (laatste keer Werchter 2014)
Vampire weekend (enkel in AB in België in 2019) (laatste keer Werchter 2013)
Foals (nieuw stevig album in oktober) (laatste keer Werchter 2016)
Royal Blood (nieuw album volgend jaar) (laatste keer Werchter 2017) (vraag me wel af hoe hoog ze op Werchter zouden krijgen)
Editors (nieuw album en alweer 3 jaar geleden op Werchter terwijl ze toch wel de huisband zijn) (laatste keer werchter 2016)
Volbeat (of graspop) (laatste keer Werchter 2013)
Metallica (of graspop) (laatste keer Werchter 2014)

Kleinere namen:
Biffy Clyro: Nieuw album in 2020, niet in België in 2018/2019 (laatste keer Werchter 2014)
Highly Suspect (nieuw album in augustus) (nooit eerder op Werchter)
Haim (laatste keer Werchter 2014)
Sam Fender (nieuw album in september) (laatste keer Werchter 2018)
Keane (laatste keer Werchter 2007)
Clairo (nooit eerder op Werchter)
Catfish & The Bottlemen (niet in België te vinden in 2019, 2020 dan maar?) (laatste keer Werchter 2015)
Ik kan me alleszins niet inbeelden dat Prophets of Rage plots een headliner wordt op RW. Ze treden op PKP ook maar een uurtje op, dus ik zie het niet gebeuren. Mijn gevoel zegt dat ze volgend jaar misschien eens Graspop zullen doen. Ik zie daar dan eerder The Black Keys of Royal Blood staan. Dan heb je met Vampire Weekend, TBK en Tame Impala drie namen die mooi aansluiten, lijkt me.
Hoewel Volbeat zeer hard gepusht wordt door stubru, zie ik hen eerder in de Jack White positie van 2018. Een volwaardige headlineset van anderhalf uur en een aparte aankondiging, maar eerder voor de grootste headliner zoals Metallica of Pearl Jam. Ik hoop alleszins dat we niet én RHCP én Editors én Metallica krijgen als afsluiters.
Ik denk niet dat we Biffy Clyro nog moeten verwachten op RW. Ze zijn hier gewoon veel te klein t.o.v. andere landen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.261
1.323
Afgelopen vrijdag naar de Lokerse Feesten geweest om The Chemical Brothers te kunnen zien. Al wie zegt dat dit vergane glorie is: vergeet het ! De nieuwe songs van No Geography stonden als een huis, ze brachten ook trance, electro, disco... in hun set. Die set was vernieuwend hoor. Daarbij al de hits en de visuals en special effects die grootser dan ooit waren: het was grandioos!

Getuige de vijf sterren op vijf van Het Nieuwsblad, de vier sterren op vijf van De Standaard, Gazet van Antwerpen die de Brothers het "absoluut hoogtepunt" vonden en De Morgen/Humo die het zelfs heeft over "het absoluut hoogtepunt in de geschiedenis van het festival".

Mensen, dit was zo denderend, hopelijk worden ze in 2020 alsnog op de Werchterwei geplaatst, daar waar ze thuis horen! (al besef ik dat de kans kleiner is als ze al eens met dezelfde tour op een Belgisch festival gestaan hebben)
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Ken19 op Efestivals
Oscar needs to release a new record, then he is maybe an option.
They know that there is an overkill with acts as Bazart and OATW.
Grinderman, off course if they are available :). Perfect for the Barn...
Take a good look at the line up of Pukkelpop this weekend :).

Aangezien het nog vroeg is zal het voornamelijk over grotere namen gaan
Tame Impala, Royal Blood, Billie, POR, ADTR (als nieuw album er is), Stormzy, Anderson.Paak?

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
Ken19 op Efestivals
Oscar needs to release a new record, then he is maybe an option.
They know that there is an overkill with acts as Bazart and OATW.
Grinderman, off course if they are available :). Perfect for the Barn…
Take a good look at the line up of Pukkelpop this weekend :).

Aangezien het nog vroeg is zal het voornamelijk over grotere namen gaan
Tame Impala, Royal Blood, Billie, POR, ADTR (als nieuw album er is), Stormzy, Anderson.Paak?

Ik hoop toch vooral op The National maal 2.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
jarne wrote:
Ken19 op Efestivals
Oscar needs to release a new record, then he is maybe an option.
They know that there is an overkill with acts as Bazart and OATW.
Grinderman, off course if they are available :). Perfect for the Barn…
Take a good look at the line up of Pukkelpop this weekend :).

Aangezien het nog vroeg is zal het voornamelijk over grotere namen gaan
Tame Impala, Royal Blood, Billie, POR, ADTR (als nieuw album er is), Stormzy, Anderson.Paak?

Ik hoop toch vooral op The National maal 2.
ik denk dat het vooral over de Belgische namen gaat? Gezien de rest van de tekst.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
jarne wrote:
ben ook maar eens begonnen met een clashfinder. https://clashfinder.com/s/rockwerchter20/ comments mogen altijd
1f600.svg


Kleinere namen:
Biffy Clyro: Nieuw album in 2020, niet in België in 2018/2019 (laatste keer Werchter 2014)




Ik denk niet dat we Biffy Clyro nog moeten verwachten op RW. Ze zijn hier gewoon veel te klein t.o.v. andere landen.

Denk dat de fanbase van Biffy in België idd niet super groot is maar werchter wil ook buitenlanders aantrekken. Voor Britten is een main stage met Biffy Clyro, Foals, en nog 2 internationale headliners (bv Kings of leon en Arcade fire van een paar jaar terug) gewoon een main stage met 4 headliners in UK. 2019 ook de BMTH, The 1975, Tool en The Cure op 1 main stage zijn 4 namen die Reading & Leeds kunnen headlinen. Door Biffy dus rond 5 uur te programmeren trek je heel wat Britten mee naar Werchter. + gewoon een heerlijke liveband!
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
En Placebo? las net een artikel uit november 2018 dat ze op het gemakje want werken waren aan nieuwe plaat. Wordt dat dan niet stilletjes aan tijd ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken