Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.193
6.667
Het probleem is toch gewoon dat die hun dag meteen zouden uitverkopen en de rest van het programma overbodig wordt?
PoUwvnx.jpg
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Wat Coldplay betreft en hun te "grote " status zegt Ken: "RW was the only one with a solution > Coldplay on one of their other event".

Kortom Coldplay op TW Classic of Boutique volgend jaar?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Wat Coldplay betreft en hun te “grote ” status zegt Ken: “RW was the only one with a solution > Coldplay on one of their other event”.

Kortom Coldplay op TW Classic of Boutique volgend jaar?
Ik denk dat dit gaat over het voornemen van afgelopen jaar om een festivaltour te doen, wat er uiteindelijk niet van gekomen is. Maar inderdaad, mocht Coldplay in de toekomst toch een festivaltour (kunnen) doen, kun je er wel vanuit gaan dat dat in België dan op een Boutique (of desnoods TWC) gaat gebeuren.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.075
1.370
Ik zit er niet op te wachten. Hebben 1 (misschien 2) leuke albums gemaakt, de rest is een flauw afkooksel van het oudere werk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.785
12.474
Wat Coldplay betreft en hun te “grote ” status zegt Ken: “RW was the only one with a solution > Coldplay on one of their other event”.

Kortom Coldplay op TW Classic of Boutique volgend jaar?

Dat kan je inderdaad wel met stift opschrijven nu ja. Pinkpop zie ik hen trouwens wel gewoon boeken. Daar past dit nog wel gezien de focus op grote headliners.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.761
neracroft wrote:
Wat Coldplay betreft en hun te “grote ” status zegt Ken: “RW was the only one with a solution > Coldplay on one of their other event”.

Kortom Coldplay op TW Classic of Boutique volgend jaar?

Dat kan je inderdaad wel met stift opschrijven nu ja. Pinkpop zie ik hen trouwens wel gewoon boeken. Daar past dit nog wel gezien de focus op grote headliners.

Ik denk dat Ken het had over het afgelopen (of huidige) festivalseizoen, niet 2020. Het was duidelijk dat Coldplay even aan touren dacht en een gerucht was voor een los Werchter event.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Eddie Vedder hintte tijdens z'n optreden in Amsterdam naar een EU-tour met Pearl Jam in de zomer van 2020. Het is uiteraard snel na de vorige keer (2018), maar dat was het in 2010-2012-2014 ook... Ik zie de kans dus vrij groot dat ze er gewoon weer staan. En als grote fan hoop ik het ook.

Verder denk ik dat de kans op Volbeat ook wel vrij groot is. Een grote rockband die z'n optreden verplaatst van de Lotto Arena naar het Sportpaleis, ik denk dat ze dat in Werchter in de gaten houden.

Gooi daar pakweg Metallica en The Black Keys bij en iedereen die dit jaar kloeg dat er te weinig rockbands stonden, zal meteen z'n mond houden ;)

Zelf hoop ik vooral op Pearl Jam - Volbeat - The Strokes - Bon Iver. Als 2 (of meer) bands uit die lijst er staan, koop ik wellicht een ticket! :)

Edit: ik lees hierboven trouwens ergens dat Tame Impala pas geboekt zou worden in 2020 ipv 2019 omdat hun nieuw album dan klaar is. Wishful Thinking: zouden The Strokes in datzelfde verhaal kunnen passen?
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Edit: ik lees hierboven trouwens ergens dat Tame Impala pas geboekt zou worden in 2020 ipv 2019 omdat hun nieuw album dan klaar is. Wishful Thinking: zouden The Strokes in datzelfde verhaal kunnen passen?

Nee, zou kunnen dat ze er staan maar als ze ze dit jaar hadden kunnen krijgen hadden ze dat gedaan (en ben zeker dat ze heel hard geprobeerd hebben).

Die band word eerder minder relevant dan beter met hun nieuwe albums en heeft er denk ik nog nooit(?) gestaan, geen reden om dus te wachten op een volgend album. Tame Impala daarintegen stond er nog sinds hun laatste worp, daar is het een pak voor de hand liggender dat ze een jaartje wachten tot dat nieuwe album er is.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Eddie Vedder hintte tijdens z’n optreden in Amsterdam naar een EU-tour met Pearl Jam in de zomer van 2020. Het is uiteraard snel na de vorige keer (2018), maar dat was het in 2010-2012-2014 ook… Ik zie de kans dus vrij groot dat ze er gewoon weer staan. En als grote fan hoop ik het ook.

Verder denk ik dat de kans op Volbeat ook wel vrij groot is. Een grote rockband die z’n optreden verplaatst van de Lotto Arena naar het Sportpaleis, ik denk dat ze dat in Werchter in de gaten houden.

Gooi daar pakweg Metallica en The Black Keys bij en iedereen die dit jaar kloeg dat er te weinig rockbands stonden, zal meteen z’n mond houden
1f609.svg


Zelf hoop ik vooral op Pearl Jam – Volbeat – The Strokes – Bon Iver. Als 2 (of meer) bands uit die lijst er staan, koop ik wellicht een ticket!
1f642.svg


Edit: ik lees hierboven trouwens ergens dat Tame Impala pas geboekt zou worden in 2020 ipv 2019 omdat hun nieuw album dan klaar is. Wishful Thinking: zouden The Strokes in datzelfde verhaal kunnen passen?

Tot een paar dagen geleden stonden de staanplaatsen voor dit concert op sold out maar staan nu terug op beschikbaar.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
311
176
Verder denk ik dat de kans op Volbeat ook wel vrij groot is. Een grote rockband die z’n optreden verplaatst van de Lotto Arena naar het Sportpaleis, ik denk dat ze dat in Werchter in de gaten houden.


Tot een paar dagen geleden stonden de staanplaatsen voor dit concert op sold out maar staan nu terug op beschikbaar.

Gaat snel dan, want nu niet meer... :)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Wilco komt met een nieuw album. Lijkt me een mooie kanshebber voor een hogere Barn-positie.

Ik zou net denken dat de verhuis van Volbeat naar het Sportpaleis de kans op hen kleiner maakt. Nu zit ik er niet echt op te wachten, maar het zou alleszins wel iets 'verfrissender' zijn dan andere mogelijke rockheadliners.

Ghost lijkt me ook wel een grote kanshebber. Krijgen ongelooflijk veel airtime op Stubru met hun laatste album en hebben nog nooit op Werchter gestaan. Ik zou zeggen: sub.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.686
6.864
Ghost lijkt me ook wel een grote kanshebber. Krijgen ongelooflijk veel airtime op Stubru met hun laatste album en hebben nog nooit op Werchter gestaan. Ik zou zeggen: sub.

Ik zou zeggen: die zitten dan waarschijnlijk in de studio voor hun nieuwe album.

Maar verder eens hoor.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
werchter12 wrote:
Ghost lijkt me ook wel een grote kanshebber. Krijgen ongelooflijk veel airtime op Stubru met hun laatste album en hebben nog nooit op Werchter gestaan. Ik zou zeggen: sub.


Ik zou zeggen: die zitten dan waarschijnlijk in de studio voor hun nieuwe album.

Maar verder eens hoor.

Ik denk dat je als lid van Ghost geen leven hebt, binnen enkele maanden terug een korte EU tour om daarna naar australië te gaan. ik vermoed dat er nu een ep opgenomen wordt als we hun huidige releases mogen volgen is dit altijd album ep album ep etc.
Ik zie geen enkel moment vrije tijd in dat schema.

Tobias van Ghost heeft ook al bevestigd dat de nieuwe nummers op tour gemaakt worden, hier wordt geen extra studio tijd voor vrijgemaakt.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Het ontbreken van een Belgische datum tijdens de nieuwe tour van Slipknot doet me vermoeden dat ze in België sowieso een festival zullen spelen en dan lijkt Werchter me misschien wel eens de grote kanshebber. Al is Graspop natuurlijk ook niet vies van een herhaling en durft Alcatraz misschien wel eens uit te pakken?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Slipknot vraagt een heel hoog bedrag dus Alcatraz lijkt uitgesloten, zou ze graag op Werchter zien sinds dat ze vorig jaar al op Graspop stonden. Maar kan evengoed gewoon geen Belgische show worden
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
387
61
Denk dat SlipKnot hun dag op graspop in 2015 en 2019 uitverkocht was,
Als je een beetje zekerheid wilt in je ticketverkoop zou ik SlipKnot toch durven boeken
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Slipknot vraagt een heel hoog bedrag dus Alcatraz lijkt uitgesloten, zou ze graag op Werchter zien sinds dat ze vorig jaar al op Graspop stonden. Maar kan evengoed gewoon geen Belgische show worden

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat Slipknot (of LiveNation) in zo'n uitgebreide tour België links zou laten liggen. Hier zijn ze toch best populair (zeker in vergelijking met bv Nederland waar ze wel passeren) ...
 

kris1978

Playlistbediener
29 jun 2019
13
0
xydroh wrote:
Slipknot vraagt een heel hoog bedrag dus Alcatraz lijkt uitgesloten, zou ze graag op Werchter zien sinds dat ze vorig jaar al op Graspop stonden. Maar kan evengoed gewoon geen Belgische show worden

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat Slipknot (of LiveNation) in zo’n uitgebreide tour België links zou laten liggen. Hier zijn ze toch best populair (zeker in vergelijking met bv Nederland waar ze wel passeren) …
dan mogen ze van mij gerust is op de Lokerse komen ,maar waarschijnlijk veel te duur
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken