Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

werchter12 wrote:

RubenFrusciante wrote:
Vet kut ja, gooi dan Tame Impala er achter aan.
Lijkt me een pijnlijk aanzicht, The National afsluitend voor die grote weide..
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.

The National doet dit op nogal wat festivals doorheen Europa, ik zie niet in wat er pijnlijk aan zou zijn. De weide zou zeker niet leger zijn dan Radiohead of Tool naar het einde toe! Meer nog, ze worden erg vaak op de radio gespeeld, dus er zal voldoende herkenning zijn om genoeg mensen voor de Main te houden!
Ook Bon Iver in de Barn mag je vergeten. Die komen voor niet minder dan headliner.
Ik zie wel een mooie Bon Iver // Tame Impala headline tour langsheen de Europese festivals gebeuren: Glastonbury (enkel Bon Iver dan) -> Roskilde -> Open’er -> Rock Werchter -> DTRH.

Bon Iver als headliner Van de mainstage? Op Werchter? Kan ik me niet voorstellen, die gaan nooit een dag uitverkopen. Als headliner van de Barn daarentegen zou het een prima naam zijn, kan me ook niet voorstellen dat ze dat zouden weigeren.
Wie Vorst op 10 minuten kan uitverkopen, kan mijn inziens een Main Stage co-headlinen. Tel daarbij op dat het een eerste passage zou zijn en het feit dat hij een zeer breed publiek aanspreekt. (Wie in Vorst aanwezig was,kan denk ik wel bevestigen dat het publiek best divers was qua leeftijd e.d.) Vul deze dag aan met logische namen uit een rijtje a la Tame Impala//The Raconteurs//Sharon Van Etten//The National//Vampire weekend en je krijgt een dag die volgens mij echt wel goed zal verkopen! En als je echt geen risico's wilt nemen, zet je dit neer op zaterdag en heb je sowieso een uitverkochte dag.

Het zou bovendien ook eens 'iets anders' zijn en daar heeft een deel van het Werchterpubliek echt wel eens nood aan. Zeker in een directe clash met DTRH zal dit noodzakelijk zijn, denk ik!

Op dit moment zou ik zeggen dat Bon Iver veel te groot is voor de Barn. Voor een festival als RW is dat gewoon een main stage co-headliner/dikke sub. Hij is ook hoofdact op pakweg Mac Cool, NOS alive en Melt.

Zie het wel gebeuren dat RW ze volgend jaar eindelijk weet te strikken.

Op dit moment zou ik zeggen dat Bon Iver veel te groot is voor de Barn. Voor een festival als RW is dat gewoon een main stage co-headliner/dikke sub. Hij is ook hoofdact op pakweg Mac Cool, NOS alive en Melt.

Zie het wel gebeuren dat RW ze volgend jaar eindelijk weet te strikken.

De drie festivals die jij noemt spreken toch (lichtjes) een andere doelpubliek aan.
Te groot voor de Barn, te klein voor een co-headliner te zijn. Zijn show moet ook best in het donker zijn.

Moeilijk geval.

TheMotherload wrote:

werchter12 wrote:

RubenFrusciante wrote:
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.

The National doet dit op nogal wat festivals doorheen Europa, ik zie niet in wat er pijnlijk aan zou zijn. De weide zou zeker niet leger zijn dan Radiohead of Tool naar het einde toe! Meer nog, ze worden erg vaak op de radio gespeeld, dus er zal voldoende herkenning zijn om genoeg mensen voor de Main te houden!
Ook Bon Iver in de Barn mag je vergeten. Die komen voor niet minder dan headliner.
Ik zie wel een mooie Bon Iver // Tame Impala headline tour langsheen de Europese festivals gebeuren: Glastonbury (enkel Bon Iver dan) -> Roskilde -> Open’er -> Rock Werchter -> DTRH.

Bon Iver als headliner Van de mainstage? Op Werchter? Kan ik me niet voorstellen, die gaan nooit een dag uitverkopen. Als headliner van de Barn daarentegen zou het een prima naam zijn, kan me ook niet voorstellen dat ze dat zouden weigeren.

Wie Vorst op 10 minuten kan uitverkopen, kan mijn inziens een Main Stage co-headlinen. Tel daarbij op dat het een eerste passage zou zijn en het feit dat hij een zeer breed publiek aanspreekt. (Wie in Vorst aanwezig was,kan denk ik wel bevestigen dat het publiek best divers was qua leeftijd e.d.)

Maar Vorst is voor, wat is t, 8000 man? Dat is toch iets heel anders dan een mainstage? Als ik zie wie daar zoal optreden staan er niet echt potentiële (co-)headliners tussen hoor.

Prima als ze er zouden staan, en sub zou ik nog kunnen accepteren, met zoals ik zei Tame Impala als afsluiter bijvoorbeeld. Maar Bon Iver of The National als headliner moeten we niet aan beginnen.. En dat de weide voller is dan bij een Radiohead durf ik zeker te betwisten maar ja, dat kunnen we niet meten, dus heeft ook weinig zin om een welles nietes te beginnen. Zie ze beiden gewoon niet als headliner, maar dat ze te klein voor de Barn zijn, zit wel wat in. Al staan daar ook grote namen als Elbow dusja..

werchter12 wrote:

TheMotherload wrote:

werchter12 wrote:

RubenFrusciante wrote:

Wie Vorst op 10 minuten kan uitverkopen, kan mijn inziens een Main Stage co-headlinen. Tel daarbij op dat het een eerste passage zou zijn en het feit dat hij een zeer breed publiek aanspreekt. (Wie in Vorst aanwezig was,kan denk ik wel bevestigen dat het publiek best divers was qua leeftijd e.d.)

Maar Vorst is voor, wat is t, 8000 man? Dat is toch iets heel anders dan een mainstage? Als ik zie wie daar zoal optreden staan er niet echt potentiële (co-)headliners tussen hoor.
Green Day, Gorillaz bijvoorbeeld beide namen die Vorst op 10 minuten uitverkochten en zonder twijfel co-headliner zijn. En wellicht ook daar waren neergezet ipv het Sportpaleis met het idee hen later op Werchter te zetten. Dat idee had ik ook met Bon Iver.

Bon Iver is een ander paar mouwen, wilt niet in eender welke zaal spelen. Speciale situatie.

Ik zie Bon Iver nog wel in de Barn staan zou maar "even zot" zijn als Tame Impala in 2016 in de Barn of Nine Inch Nails in 2018 voor mij.
Of nét voor de grote headliner op de Main kan ook wel. Als het zonnetje aan het ondergaan is. Kan nog wel magisch worden.

De nieuwe plaat wordt toch precies weer wat luchtiger dan zijn laatste worp. Dus kan nog wel goed uitpakken op een Main denk ik hoor.

Bon Iver is een ander paar mouwen, wilt niet in eender welke zaal spelen. Speciale situatie.

Hij zei zelf nog in Vorst dat hij zalen als deze te groot vind, hij vind intiemer leuker aks hij bij wijze van spreke zelf in het publiek staat.

Als Bon Iver komt ben ik er ook van overtuigd dat ie in The Barn staat. Komt daar veel beter tot zijn recht ook ;)

Ik vraag me eigenlijk af hoe ver RW zou gaan om een band op hun must have lijst te zetten. Ik herinner me nog dat ACDC in 2010 op download UK speelde, die hadden toen een eigen podium naast het hoofdpodium enkel en alleen voor AC/DC.

Als Bon Iver komt ben ik er ook van overtuigd dat ie in The Barn staat. Komt daar veel beter tot zijn recht ook
1f609.svg

Lijkt mij dus ook. Is denk ik ook voor iedereen het beste, komt veel beter tot zn recht in de Barn en ook qua publiek zal het veel beter uitpakken.

Wordt dit zo'n gevalletje Nick Cave waarbij er wordt getwijfeld of iemand op de mainstage past of niet, of? Nogmaals, Bon Iver verkocht net als Gorillaz en Green Day, sneller dan The National trouwens, gigantisch snel Vorst Nationaal uit. Laten we trouwens niet vergeten dat Ben Howard in 2015 de mainstage zou gaan subben, alt-J subte voor de Foo Fighters in 2017 en James Blake in datzelfde jaar Radiohead. Dus Bon Iver kan dat ook wel ookal zouden we hem allemaal graag in een tent willen zien..

Alsof het een schande is om de Barn te headlinen? Past 20.000 man in en nog een pak buiten die op het scherm kijken. Vorst nationaal uitverkopen, een zaal kleiner dan Klub C, lijkt mij daar sowieso wel een voorwaarde voor. De afgelopen jaren hebben in de Barn toch ook niet de kleinste namen gestaan. Volgens mij moet je als fan Bon Iver ook helemaal niet op de main willen. Maar als sub zou prima kunnen. Er hebben wel kleinere namen als sub op de main gestaan. Dat was de discussie toch ook niet?

Wordt dit zo’n gevalletje Nick Cave waarbij er wordt getwijfeld of iemand op de mainstage past of niet, of? Nogmaals, Bon Iver verkocht net als Gorillaz en Green Day, sneller dan The National trouwens, gigantisch snel Vorst Nationaal uit. Laten we trouwens niet vergeten dat Ben Howard in 2015 de mainstage zou gaan subben, alt-J subte voor de Foo Fighters in 2017 en James Blake in datzelfde jaar Radiohead. Dus Bon Iver kan dat ook wel ookal zouden we hem allemaal graag in een tent willen zien..
Vergeet ook niet dat die 2 bands die daar toen op de mainstage stonden allemaal gefaald hebben, wegens te groot, te massief.

Oh qua grootte kan het zeker op de Main, het is meer een onderbuikgevoel. We gaan het meemaken; als hij überhaupt al komt.

Users who are viewing this thread