Wie Vorst op 10 minuten kan uitverkopen, kan mijn inziens een Main Stage co-headlinen. Tel daarbij op dat het een eerste passage zou zijn en het feit dat hij een zeer breed publiek aanspreekt. (Wie in Vorst aanwezig was,kan denk ik wel bevestigen dat het publiek best divers was qua leeftijd e.d.) Vul deze dag aan met logische namen uit een rijtje a la Tame Impala//The Raconteurs//Sharon Van Etten//The National//Vampire weekend en je krijgt een dag die volgens mij echt wel goed zal verkopen! En als je echt geen risico's wilt nemen, zet je dit neer op zaterdag en heb je sowieso een uitverkochte dag.werchter12 wrote:
RubenFrusciante wrote:
Vet kut ja, gooi dan Tame Impala er achter aan.
Lijkt me een pijnlijk aanzicht, The National afsluitend voor die grote weide..
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.
The National doet dit op nogal wat festivals doorheen Europa, ik zie niet in wat er pijnlijk aan zou zijn. De weide zou zeker niet leger zijn dan Radiohead of Tool naar het einde toe! Meer nog, ze worden erg vaak op de radio gespeeld, dus er zal voldoende herkenning zijn om genoeg mensen voor de Main te houden!
Ook Bon Iver in de Barn mag je vergeten. Die komen voor niet minder dan headliner.
Ik zie wel een mooie Bon Iver // Tame Impala headline tour langsheen de Europese festivals gebeuren: Glastonbury (enkel Bon Iver dan) -> Roskilde -> Open’er -> Rock Werchter -> DTRH.
Bon Iver als headliner Van de mainstage? Op Werchter? Kan ik me niet voorstellen, die gaan nooit een dag uitverkopen. Als headliner van de Barn daarentegen zou het een prima naam zijn, kan me ook niet voorstellen dat ze dat zouden weigeren.
Het zou bovendien ook eens 'iets anders' zijn en daar heeft een deel van het Werchterpubliek echt wel eens nood aan. Zeker in een directe clash met DTRH zal dit noodzakelijk zijn, denk ik!