Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
RubenFrusciante wrote:
maar ja die zullen ze eerder al wel hebben gezien, misschien zelfs met Frusciante, wat toch (ook al vind ik die “nieuwe” gitarist ook top) kwalitatief wel beter was

Je moet de intro jam van Werchter 2006 eens bekijken op Youtube. Frusciante speelt daar ongetwijfeld alle andere artiesten van dat jaar naar huis!
Hij staat niet voor niets in mijn username he :wink: , maar inderdaad waanzinnige gitarist. Was 9 toen hij uit de band stapte dus nooit live kunnen zien, maar met Klinghoffer wel frisse sound, en kan ook echt wel spelen.
Ja dacht al dat Ken hem zo bedoelde, blijf ik toch hopen dat ze er gewoon zullen staan komende zomer!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
RHCP is op cd fantastisch maar de zang gooit voor mij bij de liveoptredens altijd roet in het eten. Fantastische band maar live niet altijd even best. Hoeven van mij daarom geen festivals meer te headlinen.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat was mijn eerste werchter. 1 dag met Tool, manu chao, RHCP. genieten.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Is nooit een "echt" goede zanger geweest en gaat stilaan richting de 60 ook... Dus wel een beetje begrijpelijk dat de stem het dan soms (al is het eerder vaak) laat afweten.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
De recensies waren idd niet zo goed. Manu Chao had te lang gespeeld en RHCP moest die avond nog doorvliegen. Daarom vielen de bisnummers weg. Daarnaast was er ook iets mis met de geluidsmix. Maar zoals je op youtube kan zien, was Frusciante legendarisch.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
Volledige show staat op Youtube dus kan je lekker zelf oordelen. Ik vind het goed klinken los van af en toe de zang tegen het einde aan, maar heb ook wel eens in de comments gelezen dat hij wat ziekjes was die dag + inderddad dat ze hun set hebben moeten inkorten.

Maar muzikaal zit dat toch wel goed vind ik, set is ook lekker. Gohja voor RHCP moet je natuurlijk niet voor flammenwerpers, gave lichtshows of crowdparticipation à la Green Day gaan. Die spelen meestal gewoon maar wat, wat ik als iets positiefs zie! Wetende dat de jams en gitaar solo's 95% uniek zijn en on the spot verzonnen en elke avond anders in het Frusciante tijdperk maakt het alleen nog maar beter!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Laatste keer Peppers was ok, keren daarvoor vond ik ze maar tegenvallen. Speelden ze vrij ongeïnspireerd. Kwamen op mij echt over van: we spelen wat, strijken onze beloning op en zijn weer weg. Ik vind de Peppers echt leuke muziek en ook veel herinneringen bij, maar live hebben ze op Werchter nooit echt waar kunnen maken.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Peppers konden in 2006 op tijd starten, roadies hebben wel eerst de stekker eruit getrokken bij Manu chao, die had anders los over zijn tijd gegaan. Was Manu chao natuurlijk niet amused over. Peppers moesten kort na middernacht hun ferry naar de uk hebben. Helaas waren er zware technische problemen, hebben ze iets moeten lenen van Manu chao (niet gelogen), kwartier later begonnen. Maar ze moesten zeker op het gepland uur eindigen, anders viel de planning in duigen. Dus het einde was wat rommelig door de improvisatie die nodig was.
Verder legendarische dag natuurlijk, met een legendarisch slecht black eyed peas.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Green Day komt met nieuwe muziek maar zal net zoals RHCP, KOL, Editors etc enkel komen als ze zich schikken in een co headline constructie, daarom zijn ze geen nummer 1 prioriteit meer. In 2017 heeft RW de onderhandelingen met Green Day stop gezet omdat ze dit niet konden, het plan was SOAD-Green Day te zetten.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
Wat mij betreft is Green Day zeker welkom! Heb ze nog nooit gezien en volgens mij is het gewoon een leuke energieke show! Zeker in een coheadlineconstructie, waarbij ze waarschijnlijk dan anderhalf uur gaan spelen. Dat lijkt me beter dan een 2 uur durende show van hen, en dan een leuke act er voor of erna, kom maar door!
Maar man, ik ben wel blij dat het Linkin Park is geworden in 2017 ipv Green Day, want dat was om meerdere redenen een fenomenale show!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
In 2013 speelde Green Day 2 1/2 uur en dat was echt te lang. Denk dat een anderhalf uur show een stuk beter zou zijn. Vraag is of de band hiermee akkoord gaat.

Als ik mag kiezen dan liever de Peppers dan Green Day.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
716
646
Laat zowel Green Day als RHCP maar lekker leuk zitten waar ze zijn. Green Day speelt al duizend jaar met dezelfde toer, die ze bovendien al twee keer hebben gebracht op Werchter. rHCP zijn over hun houdbaarheidsdatum heen. Horen eerder op TW Classic dan nog op Rock Werchter. Laten we eens wat nieuwe en leukere bands programmeren dan een 90s en 00s afkooksel die nog vaak gestreamed wordt op Spotify.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Laten we eens wat nieuwe en leukere bands programmeren dan een 90s en 00s afkooksel die nog vaak gestreamed wordt op Spotify.
Inderdaad wat een spannende vooruitzichten weer.. :roll: Ik veronderstel dat Twenty One Pilots wel mee een dag kan co-headlinen en als Lorde haar plaat af heeft tegen volgende zomer mag ze voor mijn part subben à la Ellie Goulding een aantal jaren terug. Volbeat kunnen we in principe ook wel opschrijven als mogelijke headliner als die show in het Sportpaleis wat goed verkoopt en dan heb je The National nog die net een nieuwe plaat hebben uitgebracht, om de een of andere reden nog geen Belgische datum hebben toegevoegd hebben aan hun najaarstournee en sowieso graag naar België komen, kunnen ook gewoon mee co-headlinen/subben à la Nick Cave.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Bon Iver komt met een nieuwe plaat op 30 augustus.

Het zal volgend jaar toch wel een keertje moeten lukken om deze act te strikken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.949
6.204
Het zal volgend jaar toch wel een keertje moeten lukken om deze act te strikken.
Doe mij maar een indie-dagje à la Vampire Weekend > Bon Iver > The National, zou echt vet zijn.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.414
3.386
Vet kut ja, gooi dan Tame Impala er achter aan.
Lijkt me een pijnlijk aanzicht, The National afsluitend voor die grote weide..
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.234
mattman wrote:
Het zal volgend jaar toch wel een keertje moeten lukken om deze act te strikken.

Doe mij maar een indie-dagje à la Vampire Weekend > Bon Iver > The National, zou echt vet zijn.

Ja idd! Fantastisch dagje. Kom maar door Werchter.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vet kut ja, gooi dan Tame Impala er achter aan.
Lijkt me een pijnlijk aanzicht, The National afsluitend voor die grote weide..
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.

The National doet dit op nogal wat festivals doorheen Europa, ik zie niet in wat er pijnlijk aan zou zijn. De weide zou zeker niet leger zijn dan Radiohead of Tool naar het einde toe! Meer nog, ze worden erg vaak op de radio gespeeld, dus er zal voldoende herkenning zijn om genoeg mensen voor de Main te houden!
Ook Bon Iver in de Barn mag je vergeten. Die komen voor niet minder dan headliner.
Ik zie wel een mooie Bon Iver // Tame Impala headline tour langsheen de Europese festivals gebeuren: Glastonbury (enkel Bon Iver dan) -> Roskilde -> Open'er -> Rock Werchter -> DTRH.
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
RubenFrusciante wrote:
Vet kut ja, gooi dan Tame Impala er achter aan.
Lijkt me een pijnlijk aanzicht, The National afsluitend voor die grote weide..
In de Barn als afsluiter komen ze beter tot hun recht net als Bon Iver denk ik, Vampire Weekend als sub voor Tame Impala is ook niet wauw, maar draaglijk als afsluiting van je mainstage.

The National doet dit op nogal wat festivals doorheen Europa, ik zie niet in wat er pijnlijk aan zou zijn. De weide zou zeker niet leger zijn dan Radiohead of Tool naar het einde toe! Meer nog, ze worden erg vaak op de radio gespeeld, dus er zal voldoende herkenning zijn om genoeg mensen voor de Main te houden!
Ook Bon Iver in de Barn mag je vergeten. Die komen voor niet minder dan headliner.
Ik zie wel een mooie Bon Iver // Tame Impala headline tour langsheen de Europese festivals gebeuren: Glastonbury (enkel Bon Iver dan) -> Roskilde -> Open’er -> Rock Werchter -> DTRH.

Bon Iver als headliner Van de mainstage? Op Werchter? Kan ik me niet voorstellen, die gaan nooit een dag uitverkopen. Als headliner van de Barn daarentegen zou het een prima naam zijn, kan me ook niet voorstellen dat ze dat zouden weigeren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken