Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Er wordt hier wat losjes over Daft Punk gesproken… Is er iemand die daar ook maar iets van weet? Ik zou ZEEEEEER graag hebben dat ze komen, maar ik denk dat dit zo goed als onmogelijk is.

Wat ik er van weet is dat er ieder jaar in ieder forum van ieder festival hordes mensen om Daft Punk roepen. Weet niet wanneer ze voor laatst hebben opgetreden, maar ik heb ze voor het laatst in 2007 in Hyde Park gezien. Volgens mij zijn er daarna niet veel shows meer geweest. Ik denk dat het vooral heel veel hopen, maar helaas heel weinig weten, is.

Er is ook een licht sprankeltje hoop op een My chemical romance reunie, als hier iets van aan is zou dit ook wel headliner mogen zijn voor mij

Er is ook een licht sprankeltje hoop op een My chemical romance reunie, als hier iets van aan is zou dit ook wel headliner mogen zijn voor mij

Is dat niet meer iets voor Graspop? Misschien zijn ze te soft hoor, maar als Within Temptation kan dan kan dit ook, voor mijn gevoel. Weet niet of ze op Werchter een dag kunnen trekken, misschien na een andere grote acts. Co-headliner zou moeten kunnen. Emo avondje met Placebo erbij? :lol:

xydroh wrote:

Is dat niet meer iets voor Graspop? Misschien zijn ze te soft hoor, maar als Within Temptation kan dan kan dit ook, voor mijn gevoel. Weet niet of ze op Werchter een dag kunnen trekken, misschien na een andere grote acts. Co-headliner zou moeten kunnen. Emo avondje met Placebo erbij?
1f606.svg
Bespaar ons daar van.
En al zeker als ze een hoge spot eisen, daar hebben die toch totaal geen recht op?

xydroh wrote:

Is dat niet meer iets voor Graspop? Misschien zijn ze te soft hoor, maar als Within Temptation kan dan kan dit ook, voor mijn gevoel. Weet niet of ze op Werchter een dag kunnen trekken, misschien na een andere grote acts. Co-headliner zou moeten kunnen. Emo avondje met Placebo erbij?
1f606.svg

Stonden bij hun laatste Belgische passage om 14h op de Main Stage. Bij een eventuele reunie hoeven die niet op meer te hopen dan een vroege namiddag op Werchter/Pukkelpop.

Ah juist, zo goed ken ik ze niet dus ik ging een beetje mee in de hoge inzet van @xydroh. Maar prima als dat geen optie is. Lijkt me alsnog wel lachen om te zien!

Ik denk dat er hier toch zwaar onderschat is hoe zwaar d fans aan het hopen zijn op die reünie, waren trouwens reading en Leeds headliner net voor ze stopten en zijn sindsdien enkel populairder geworden. Als de reünie er überhaupt komt is het een headliner spot.

Ik denk dat er hier toch zwaar onderschat is hoe zwaar d fans aan het hopen zijn op die reünie, waren trouwens reading en Leeds headliner net voor ze stopten en zijn sindsdien enkel populairder geworden. Als de reünie er überhaupt komt is het een headliner spot.

Dat was dezelfde zomer waarin ze 's middags op Werchter stonden, dus het mag duidelijk zijn dat hun populariteit sterk verschilt van die in de UK.

The 1975, Biffy Clyro en Foals zijn de voorbije jaren overigens ook headliner geweest op Reading/Leeds. Geen echte graadmeter dus.

The 1975 gaat ook in Europa langzaam wel richting een hogere spot... Ze waren echt goed op Rock Werchter vind ik. Over 3 jaar gaan ze hier niet meer in de brandende zon spelen. Ik vermoed als Barn-headliner of anders als subheadliner.

Interessant verhaal op efestivals, RHCP waren in 2016 vervangers van een band die gecancelled had. Ze zouden in 2020 dus ook geen optie omdat ze zelfs niet meer in staat zijn het sportpaleis uit te verkopen. We zullen zien.

Interessant verhaal op efestivals, RHCP waren in 2016 vervangers van een band die gecancelled had. Ze zouden in 2020 dus ook geen optie omdat ze zelfs niet meer in staat zijn het sportpaleis uit te verkopen. We zullen zien.

Sportpaleis (later dat jaar in 2016) was nochtans toch wel wat op voorhand uitverkocht hoor. Niet op 1, 2, 3 maar denk toch dat dat een poosje op voorhand uitverkocht was.
RHCP werd vorige keer in de eerste helft van november aangekondigd dat is dan best heel snel gegaan allemaal als ze maar "vervanger" waren.

Dat ze niet meer op de MUST-lijst staan als headliner kan ik enigsinds geloven. Maar als het headliner aanbod toch wat kleiner blijkt te zijn of ze grijpen naast iets dan staan ze er gewoon denk ik hoor. Of een goeie co-head zoals met Editors vorig jaar.

jefferke wrote:

Sportpaleis (later dat jaar in 2016) was nochtans toch wel wat op voorhand uitverkocht hoor. Niet op 1, 2, 3 maar denk toch dat dat een poosje op voorhand uitverkocht was.
RHCP werd vorige keer in de eerste helft van november aangekondigd dat is dan best heel snel gegaan allemaal als ze maar “vervanger” waren.

Dat ze niet meer op de MUST-lijst staan als headliner kan ik enigsinds geloven. Maar als het headliner aanbod toch wat kleiner blijkt te zijn of ze grijpen naast iets dan staan ze er gewoon denk ik hoor. Of een goeie co-head zoals met Editors vorig jaar.

Mee eens. Het is niet meer de meest urgente band van het moment, dus een must zal het niet zijn. Maar ze hebben nog steeds een brede fanbase en erg veel bezoekers kennen hen. Tijdens hun vorige doortocht was het een meer dan prima optreden. Ik zou hen dus niet zomaar links laten liggen, natuurlijk wel afhankelijk van de eisen van de band.

en zou dit enkel te maken hebben met ticketverkoop? Kan ook zijn dat dit gewoon geen fijne mensen zijn ofzo. Weet dat dit de reden is waarom bijvoorbeeld motley crue nooit meer op graspop zal staan volgens de organisator.

Van wat ik weet zijn ze echt wel vrij oké met hun eisen en vrij laidback people. Zeker Flea en Chad! Denk dat hun gage echt ook wel niet bij de allerhoogste ligt van het hele headliner-wereldje. Geven ook altijd veel naar goeie doelen en dergelijke (al wil dat natuurlijk niet alles zeggen).

Al is de zang vaak niet meer onpoint en komt daar wel veel commentaar over, vond ik ze vorige keer ook echt nog wel goed hoor.

Over dat concert va RHCP in sporpaleis. Vergeet niet dat dit al het 2e concert van hen was in 5 maand tijd!
Herinner mij dat hun show op werchter TOP was en dat het sportpaleis mij vrij vol leek (ben wel een beetje fan).

Als Werchter zegt dat RHCP geen Werchter materiaal meer is zou ik me toch vragen beginnen stellen bij de organisatie. Ken mensen die hun balaton-uitstap graag zouden inruilen voor een nieuw concert van hen.

Hopelijk komen ze terug eventueel met een mooie band in combo (denk aan Volbeat/Smashing Pumpkins/Royal Blood)

Kan me indd niet voorstellen dat de organisatie RHCP zou laten schieten.
Met een nieuw album toch wel relevant (waren bezig in de studio, zonder nieuw album zou ik het wel eerder begrijpen), vond dat laatste album ook erg fijn (wel groot fan, dus misschien niet objectief).
Overigens (2 jaar geleden) op Coldplay, The Beatles, Twenty One Pilots, Imagine Dragons (natuurlijk veel jongeren die luisteren), Linkin Park na de meest gestreamde band op spotify.
Was zelf ook in het Sportpaleis in 2016, zang is inderdaad niet meer echt goed, en daarom vind ik RHCP ook wel een beetje een échte festivalband. Voor de echte fans is zo'n optreden gaaf, maar ja die zullen ze eerder al wel hebben gezien, misschien zelfs met Frusciante, wat toch (ook al vind ik die "nieuwe" gitarist ook top) kwalitatief wel beter was. Maar omdat iedereen wel meerdere liedjes van ze kent, ze er gegarandeerd een feestje van maken, nog steeds strak spelen, nieuwe albums uitbrengen en inderdaad niet de duurste zullen zijn, lijkt het mij toch een redelijke safe boeking. Zie ze sowieso niet komen voor minder dan headliner, dat zou ook niet juist voelen om ze met zo'n repertoir 60 of 75 minuten te laten spelen... Maar als het aanbod headliners groot genoeg is, kunnen er natuurlijk ook alternatieven geboekt worden.

Donderdag: billie ellish - rhcp - kendrock lamar
Vrijdag: ghost - royal blood - green day - slipknot
Zaterdag : war on drugs - black keys - tame impala
Zondag: imagine dragons - coldplay

Ken heeft weer een post geplaatst op EFestivals... En zijn uitspraak was inderdaad wat uit de context gehaald.En is inderdaad wat meer zoals wij denken. RHCP is niet hun gedroomde headliner waar ze alles voor doen om hen binnen te halen, maar als ze Europa doen staan ze er hoogstwaarschijnlijk wel... (al begin ik nu te denken dat het misschien ook niet slecht zou zijn moesten ze eens op Pukkelpop staan).

Ken's quote:
"About KOL or RHCP, these bands will always have their place at RW but are not the bands anymore where they would go all in for to have them. Acts as Radiohead, bon iver, pearl jam... are bands they always want, that’s the difference. In 2016 they had a better option (legendary british band), rhcp announced all their festival dates the same day (Pinkpop, opener...), werchter followed a few weeks later. It was the best b plan possible. "

maar ja die zullen ze eerder al wel hebben gezien, misschien zelfs met Frusciante, wat toch (ook al vind ik die “nieuwe” gitarist ook top) kwalitatief wel beter was

Je moet de intro jam van Werchter 2006 eens bekijken op Youtube. Frusciante speelt daar ongetwijfeld alle andere artiesten van dat jaar naar huis!

Users who are viewing this thread