Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Die vrijdag en zondag zouden wel echt heel erg lekker zijn. En vooruit die Miley Cirus op die vrijdag kan ik dan ook wel hendelen.
Pearl Jam zou wel heel erg snel op retour zijn dan.

Kaasrasper wrote:
Zoiets als het volgende? HAHA.

Main: Tame Impala, The Chemical Brothers, Vampire Weekend, Aphex Twin, The National, Yak, Disclosure, Pixies, The Strokes, The Raconteurs, Volbeat, Editors, Daft Punk, The War On Drugs, The Black Keys

KluBC: Hot Chip, FKA twigs, Roses Gabor, Four Tet, Flume, Little Simz, Modeselektor, Flying Lotus, Rhye, Crows, Gesaffelstein, Weval, Grimes, Kelly Lee Owens

Barn: Massive Attack, Aldous Harding, Róisín Murphy, UNKLE, Foals, Dead Man Ray, The Tallest Man On Earth, Mark Ronson, Apparat, Bat For Lashes, Sufjan Stevens, Solange, Local Natives, James Blake

Ik stuur jouw listje door naar de organisatie. Mogen ze 100% overnemen.

Op zich eens, maar dit leest wel heel erg als een BKS/Lowlands line up moet ik zeggen. Denk dat je het voor Werchter nog iets meer mainstream/plattere namen ertussen nodige heeft, of een groot deel van het normale publiek blijft weg.

Uit zijn eerdere opmerkingen is op te maken dat Tame Impala inderdaad vastligt en op de opmerking over RHCP, een broertje Gallagher en Black Keys, gaat hij alleen in op RHCP dat die niet meer prioriteit zijn, dus misschien een Gallagher en Black Keys ook wel al vast ja.

ben ik hier de enige die helemaal niks heeft aan the black keys?

Wellicht.

Moet zeggen, vind hun eerdere albums heel tof en ze waren best groot (dikke sub voor PJ laatste keer). Maar ik heb het idee dat ze door hun tijdelijke stop en nu met het nieuwe album hun populariteit een beetje kwijt zijn. Ik hoor althans zelden meer iets over hen, tenzij ik er gericht naar zoek. Ik zou ze dus eerder een plekje onder de sub geven, of als goeie Barn afsluiter zetten ofzo. Maar dat kan aan mij liggen (of in België anders zijn).

jefferke wrote:
Verder liggen 2 headliners officieel vast en nog wat kleinere namen.

Metallica en Tame Impala?

Als je trouwens naar deze quote in het Metallica topic kijkt, is het niet waarschijnlijk dat er voor Metallica al iets vastligt voor de zomer van 2020. En twijfel ik zelfs of de Worldwired tour niet sowieso gewoon afloopt voor die tijd. Maar zoals daarna ook in het zelfde topic genoemd wordt, er kan altijd nog weer een nieuwe tour beginnen natuurlijk :)

Nu net na hun pauze van een paar jaar misschien niet nee, maar is vóór een Tame Impala of dance afsluiter als Daft Punk een prima plek.
Al zou ik het als (niet kwalitatief mindere, maar) goedkopere dag ook best begrijpen dat ze wel headliner zijn met The Raconteurs of Royal Blood ofzo ervoor.
Als je de namen leest die hier veelvuldig voorbij komen (Coldplay, Bruce Springsteen, Metallica) is zo'n goedkopere dag voor de balans met die Black keys + één van die bands best prima denk ik.

RHCP geen prio meer in zijnde ze komen niet want ze willen/kunnen niet of zijnde we hebben ze al?

Laat Ken19 zich niet over uit, is altijd heel erg cryptisch, natuurlijk ook om niets te verklappen maar voor liefhebbers op forums toch iets meer om over te praten te hebben. Alleen Tame Impala komt over alsof die al heel lang vastligt, en dat de Schuur ze expres deze zomer niet heeft geboekt maar wacht tot het nieuwe album uit is. Gezien zijn eerdere uitingen en statements en aankondigingen wel iemand die weet waar hij het over heeft en veel meer weet dan hij vermeldt.

ben ik hier de enige die helemaal niks heeft aan the black keys?

Het is niet dat ik er helemaal niks mee heb, maar ik begrijp de hype er om heen ook nooit helemaal. Over het algemeen vrij simpele recht-toe-recht-aan-13-in-een-dozijn liedjes met af en toe een leuke uitschieter. Prima voor op een festival maar zou nooit een kaartje voor een losse show kopen.

Er wordt hier wat losjes over Daft Punk gesproken... Is er iemand die daar ook maar iets van weet? Ik zou ZEEEEEER graag hebben dat ze komen, maar ik denk dat dit zo goed als onmogelijk is.

Er wordt hier wat losjes over Daft Punk gesproken… Is er iemand die daar ook maar iets van weet? Ik zou ZEEEEEER graag hebben dat ze komen, maar ik denk dat dit zo goed als onmogelijk is.

Elk jaar komt DP hier voorbij. Elk fucking jaar..........Tis een beetje de Pearl Jam van Pinkpop

Timmetje wrote:
Black Keys is een leuke band maar geen headliner.

Greta van Fleet is geen leuke band en was ook subheadliner.
Dus de Black Keys kan die positie makkelijk innemen.

Laten we alsjeblieft niet meegaan in de bijzonder lage standaard die GvF gezet heeft.

MAIN: The Who - The War On Drugs - The Libertines
BARN: Billie Eilish - Tourist LeMc

MAIN: Coldplay - Sigur Ros - Twenty One Pilots
BARN: Prophets Of Rage - Wilco

MAIN: Editors - Volbeat - The Raconteurs
BARN: Arsenal - Foals

MAIN: Metallica - Red Hot Chili Peppers - The Black Keys
BARN: Lorde - Liam Gallagher

Users who are viewing this thread