Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
Aaran wrote:
Ik heb voor het eerst een x geprobeerd een poster te maken met alle geruchten van dit moment. Feedback is welkom maar wees lief xx
1f609.svg




Allereerst, zeer nette poster. Wat mij betreft mag Red Hot Chili Peppers op de zondag staan en dan koop ik zeker een dagkaart.
Is “Kaene” echt een band of moet dat “Keane” zijn (ook op de zondag)?

Thanks! En klopt inderdaad hahaha typfoutje ?
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Sure, dat geloof ik graag maar die band is gewoon te groot geworden om op een wei te staan. Trekken volgens mij een festivaldag helemaal uit balans (maw dagjesmensen die enkel en alleen geïnteresseerd zijn in Coldplay, gebeurde in bepaalde mate met P!nk ook dit jaar me dunkt).



denk dat er bij Coldplay wel nog steeds een fanbase is die veel meer aansluit bij het algemene RW publiek dan P!nk. Maar hoe dan ook is Coldplay een ideale pasmunt voor Boutique of TW Classic, soms moeilijk om daar gepaste namen voor te vinden elk jaar
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Hoewel het Werchter-publiek ongetwijfeld niet echt zou warm lopen (alhoewel!) voor een co-headline-set van Lana Del Rey, zou het wel echt ballsey om er wel mee uit te pakken samen met daarachter dan iets leuks dat daar goed bij aansluit, The National/The XX ofzo (want een heruitgave van dat alt-J-drama of haar eigen set op TWC net voor The Boss hoeft nou ook weer niet). Die nieuwe plaat is écht goed en aangezien ze België overslaat moet er toch meer aan de hand zijn of heb ik m'n tin foiled hat op?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
mooie poster!!
Die eerste dag lijkt mij net iets te sterk in de bovenste laag: Editors stond een paar jaar geleden nog gewoon als afsluiter samen met RHCP. En met Editors, Eminem, Bon Iver, Tame Impala, The National, The Weeknd en Billie Eilish staan er wel heeeeeel veel co-headliner waardige namen op de eerste twee dagen.

Verder lijkt Cardi B mij geen naam die Werchter gaat proberen boeken, zal enorm duur zijn en niet echt heel betrouwbaar.
Mike Shinoda gaat toch eerst met nieuwe muziek moeten komen voor hij zijn tour nog eens verlengt.

Sam Fender twee keer zou ik niet erg vinden ;) + maar als je hem ergens moet schrappen, schrap hem dan op donderdag en vervangen door Highly Suspect (die dag kan nog wel een stevig gitaartje gebruiken). Sam Fender x Lewis Capaldi lijkt me heerlijk. Ben zelf niet zo'n van fan Lewis zijn muziek maar is gewoon een heerlijk grappige kerel en zijn filmpjes over zijn rivaal Sam Fender zijn gewoon hilarisch!

+ Architects op Werchter zou ik GEWELDIG VINDEN!! LET IT HAPPEN!

Oh ja en als we dan toch bezig zijn met commentaar te geven om hier zo een realistisch mogelijke poster van te maken: op dag 1 staan als ik mij niet vergis 6 belgische namen, dag 2 2, dag 3 3, en dag 4 geen. (don't shoot me if i'm wrong). Dus mss wat namen van donderdag naar zondag zetten ;)
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Hoewel het Werchter-publiek ongetwijfeld niet echt zou warm lopen (alhoewel!) voor een co-headline-set van Lana Del Rey, zou het wel echt ballsey om er wel mee uit te pakken samen met daarachter dan iets leuks dat daar goed bij aansluit, The National/The XX ofzo (want een heruitgave van dat alt-J-drama of haar eigen set op TWC net voor The Boss hoeft nou ook weer niet). Die nieuwe plaat is écht goed en aangezien ze België overslaat moet er toch meer aan de hand zijn of heb ik m’n tin foiled hat op?
Ik was erbij in het Sportpaleis vorig jaar en zou haar dolgraag eens een festivalsetting zien, maar heb toch meer een PKP-gevoel bij haar. Volgens mij zou ze daar een groter publiek trekken en kan ze misschien ook de grote headliner van haar dag zijn - iets wat ze volgens mij wel eist?

Nu vond ik dat concert in Sportpaleis niet zo goed eigenlijk, maar dat werd mede veroorzaakt door het publiek, dus vandaar wel eens benieuwd naar een festivalshow van haar!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Nu vond ik dat concert in Sportpaleis niet zo goed eigenlijk, maar dat werd mede veroorzaakt door het publiek

Hoezo? Veel luid getier en geroep?

Pukkelpop zou haar inderdaad goed passen maar ze moet beschikbaar zijn natuurlijk.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
werchter12 wrote:
Nu vond ik dat concert in Sportpaleis niet zo goed eigenlijk, maar dat werd mede veroorzaakt door het publiek

Hoezo? Veel luid getier en geroep?

Pukkelpop zou haar inderdaad goed passen maar ze moet beschikbaar zijn natuurlijk.
Veel gekrijs (los door de zang heen in het begin), veel gsm's, wenende fans en als ze vroeg om een stukje te zingen, volgde er rondom mij een awkward stilte ...

Zelf werkte ze het ook wel wat in de hand door al zeer snel het publiek in te duiken voor foto's en cadeautjes te ontvangen. Ik vermoed dat zo'n taferelen wel minder zullen zijn op een festival, maar of Werchter dan de juiste plek is voor haar? Ik betwijfel het toch een beetje.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
576
22
mooie poster!!
Die eerste dag lijkt mij net iets te sterk in de bovenste laag: Editors stond een paar jaar geleden nog gewoon als afsluiter samen met RHCP. En met Editors, Eminem, Bon Iver, Tame Impala, The National, The Weeknd en Billie Eilish staan er wel heeeeeel veel co-headliner waardige namen op de eerste twee dagen.

Verder lijkt Cardi B mij geen naam die Werchter gaat proberen boeken, zal enorm duur zijn en niet echt heel betrouwbaar.
Mike Shinoda gaat toch eerst met nieuwe muziek moeten komen voor hij zijn tour nog eens verlengt.

Sam Fender twee keer zou ik niet erg vinden
1f609.svg
+ maar als je hem ergens moet schrappen, schrap hem dan op donderdag en vervangen door Highly Suspect (die dag kan nog wel een stevig gitaartje gebruiken). Sam Fender x Lewis Capaldi lijkt me heerlijk. Ben zelf niet zo’n van fan Lewis zijn muziek maar is gewoon een heerlijk grappige kerel en zijn filmpjes over zijn rivaal Sam Fender zijn gewoon hilarisch!

+ Architects op Werchter zou ik GEWELDIG VINDEN!! LET IT HAPPEN!

Oh ja en als we dan toch bezig zijn met commentaar te geven om hier zo een realistisch mogelijke poster van te maken: op dag 1 staan als ik mij niet vergis 6 belgische namen, dag 2 2, dag 3 3, en dag 4 geen. (don’t shoot me if i’m wrong). Dus mss wat namen van donderdag naar zondag zetten
1f609.svg

Ja klopt inderdaad ik had eerst editors naast Eminem staan en the National niet. Alleen wist geen naam in plaats van editors op de plaats waar ik hem nu heb staan. Verder weet ik niet of Billie eilish al op het sub-headliner niveau zit (voor mij persoonlijk wel).
Cardi B vind ik opzich wel een leuke toevoeging juist kijkende naar het publiek en als voorbeeld rae sremmurd die in 2017 in de barn stond.
Over de Belgische namen hier heb ik inderdaad niet echt op gelet en zal is kijken of ik binnenkort een geüpdate variant van de poster kan maken.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Zou hier meteen een kaartje voor kopen, erg leuke line up.
Verder niet als aanmerking op jouw line up, maar heb sowieso nooit gesnapt hoe dat Foals zo hoog staat.
Ik ken ze toevallig van een lied uit godbetert Fifa 2009 en latere edities, maar dat is toch gewoon zo'n Bifffy Clyro die in de UK de hoge spots heeft maar in de Benelux nauwelijks bekend is?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.478
4.809
@Yannick, geen gekke poging. Voor mij persoonlijk stelt jouw affiche na 2 goede dagen wel teleur met een zwak weekend. Maar dat ligt ook aan mijn eigen smaak. Die zondag kan wel iets als Prophets of rage gebruiken. En stop Alter bridge er ook nog ergens tussen.

Mag overigens hopen dat Deftones niet tegelijk met Pearl Jam speelt, want die clash zou echt balen zijn.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.077
429
Naar jaarlijkse gewoonte:



Laat het speculeren beginnen.
1f609.svg

Leuk leuk :D gooi er de laatste twee dagen nog wat power bij en ik ben tevreden :D Wel heeeeel veel namen die dit jaar op pukkelpop stonden (als ik me niet vergis 35) is wel een beetje veel :) Hoewel er veel van de grote namen die dit jaar op pukkelpop realistisch zijn om dit jaar op werchter te zien denk ik dat Twenty One Pilots net om die reden kan geschrapt worden. Lijkt me logischer om voor Tame Impala, Billie Eilish, Royal Blood, The National en Stormzy te gaan. Wat eigenlijk al veel is in vergelijking met normaal.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.321
En The Weeknd én Dua Lipa én J. Baldwin én Twenty One Pilots én Stormzy én Lorde tussen de grote namen vind ik wat te veel van het goede. Wel leuk zo om die posters door te nemen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.191
6.666
Redenering achter het affiche was net zoals de afgelopen jaren een gevestigde waarde op donderdag te zetten gemixt met een hoop pop namen (want geld moet rollen en zeker op donderdag), op vrijdag staat alles in het teken van Pearl Jam (zie hieronder), zaterdag indie/pop dag weer voornamelijk vrij jeugdig ingericht en zondag een indie dag met voldoende afwisseling.

Wat betreft de overlap met Pukkelpop was dat zeer onbewust, Jarne. Jammer eigenlijk dat het er zoveel geworden zijn, hield me voornamelijk bezig met namen die ofwel bezig zijn met nieuw werk of dit jaar nieuw werk hebben uitgebracht en mogelijks terug zouden gaan touren volgend jaar; zo bracht bv. een Mura Masa dit jaar nog geen album uit maar verwacht ik dat volgend jaar bv. wel van 'm. Oh well.

PS: Op de plek waar TOP staat, had ik normaal gezien Editors staan.. Je kiest zelf maar wat je 't leukst vind. :lol:

Dagindeling voor wie het zich interesseert;
Mainstage: Equal Idiots > PVRIS > The Vaccines > J Balvin > Dua Lipa > Red Hot Chili Peppers > The Weeknd
Slope: Pile > Blu Samu > Jay Som > IDER > Fontaines D.C. > Joost
Klub C: Mooneye > Dominic Fike > slowthai > Whitney > Nick Murphy > Kölsch
Barn: Pip Blom > Compact Disk Dummies > Angel Olsen > > The Raconteurs > Trixie Whitley > Vampire Weekend > Pixies

Mainstage: Brutus > Gang Of Youths > A Day To Remember > Deftones > dEUS > Royal Blood > Pearl Jam
Slope: Mannequin Pussy > SASAMI > TheColorGrey > LIFE > Sudan Archives > Elderbrook
Klub C: Hydrogen Sea > Eefje De Visser > Little Simz > Jordan Rakei > Oh Wonder > The Opposites
Barn: Mabel > Declan McKenna > Hot Chip > Hozier > Billie Eilish > Grinderman

Mainstage: Black Pistol Fire > Blackwave. > Cage The Elephant > Foals > Lorde > Twenty One Pilots > Bon Iver
Slope: The Chats > Flohio > Amber Run > girl in red > The Teskey Brothers > Bedouine
Klub C: Laura Misch > Big Thief > Loyle Carner > MEUTE > Charli XCX > Goose
Barn: Inhaler > Wolf Alice > Lizzo > Cigarettes After Sex > Stormzy > Flume

Mainstage: The Hunna > Bombay Bicycle Club > Of Monsters & Men > HAIM > Liam Gallagher > The National > Tame Impala
Slope: Ari Lennox > Jpegmafia > FULCO > The Slow Show > Borokov Borokov > KOKOKO!
Klub C: Tessa Dixson > Clairo > IDLES > Tove Lo > King Gizz > Mura Masa
Barn: Pond > Sam Fender > Michael Kiwanuka > FKA Twigs > The Lumineers
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.759
Naar jaarlijkse gewoonte:



Laat het speculeren beginnen.
1f609.svg

Mooie voorspelling! Een vrij realistische en ook meteen vette lineup vind ik. Het zou ‘m zomaar kunnen worden. ? Ook wat kleine namen betreft vrij plausibel.

Persoonlijk vind ik dit ook meteen een pak beter dan de lineup van dit jaar. Werchter kennende gooien ze er op pakweg die zondag nog een headliner sized naam bij trouwens.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
prachtig, leuk gedaan weer!
Naar jaarlijkse gewoonte:



Laat het speculeren beginnen.
1f609.svg

Dat je Pearl Jam laat terug komen snap ik. Maar is Red Hot Chili Peppers reëel, dat vraag ik me af.

( btw, zie Sam Fender staan.... Afvaller Pinkpop afgelopen editie, misschien meenemen in mijn voorspelling voor volgend jaar, thnx )
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
RHCP komen met een nieuw album.
klopt, maar stonden er 2016 als ik me niet vergis.
Stond PJ er 2018, maar is dat gevoelsmatig kloppend.
Voor RHCP zie ik gevoelsmatig anno 2020 toch andere opties.

Maar vind ik.
Maar waarschijnlijk heeft Yannick een heel goede reden, dus...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken