Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Ik denk dat Bon Iver gewoon DTRH en RW gaat afsluiten, die arena shows bevestigen dat alleen maar. Maar met die data kan dat natuurlijk ook Lowlands en Pukkelpop worden, even goed. Tame Impala en Bon Iver op 1 dag, waar kan ik tekenen?
Afsluiten als in Main Stage? Kan me niet voorstellen dat Bon Iver als headliner neergezet gaat worden. Sub of headliner Barn lijkt me echt wel het maximale.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.536
2.679
gesp wrote:
Bon Iver was dit jaar headliner op Best Kept Secret. Als ze begin juli 2020 festivals aandoen behoort DTRH wel degelijk tot de mogelijkheden.
Als Ken het zegt zou ik ze voor RW in ieder geval wel verwachten. Net als Tame Impala eigenlijk niet mis kan

Als Bon Iver daadwerkelijk op Werchter staat, is de kans aannemelijk dat ze ook op DTRH staan, lijkt me. Als je kijkt naar de overlap in namen bij deze twee festivals de afgelopen jaren.

Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Niet alleen omdat Mojo die Ziggoshow niet doet, maar ook omdat het voor DTRH niet erg aantrekkelijk is om een middelgrote headliner te boeken die de liefhebbers het jaar daarvoor al op BKS en Ziggo dome (of beide) hebben gezien. DTRH zit ook erg kort op die Ziggoshow.
Voor RW ligt dat misschien anders, omdat Bon Iver dit jaar alleen in Nederland heeft gestaan, en zij kunnen werken met een duo-headliner.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.023
Friendly Fire organiseert zoals gekend ook BKS.

Ah oke, ik had niet in de gaten dat de boeking in Ziggo door Friendly Fire werd gedaan. In dat geval is de kans inderdaad niet groot.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Ah oke, ik had niet in de gaten dat de boeking in Ziggo door Friendly Fire werd gedaan. In dat geval is de kans inderdaad niet groot.
Dat is ook niet per definitie zo.
Zit niet specifiek een boekingskantoor aan Ziggo Dome, LiveNation, Mojo, Friendly Fire... Het is maar een locatie hè...

Maar, er kan ook zomaar een Friendly Fire act op een Mojo event staan, wilde ik eigenlijk zeggen..
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.091
5.456
theblackmadness wrote:
Foals – vampire weekend – the strokes
Prophets of rage – soad – red hot chili peppers
Live – the black keys – pearl jam
Liam gallagher – royal blood – Metallica

Hoop ik verder nog op:
Fever 333
While she sleeps
Slipknot
Bad wolves
Inhaler
Rise against
Flogging molly
Breaking Benjamin
Idles
Faith no more
Equal idiots
Nathaniel rateliff and the night sweats
The struts

Al zijn dit wellicht veel te veel gitaren, maar artiesten/bands zoals the 1975 bvb. konden me afgelopen jaar echt niet bekoren. Ik hoop dus toch op een groot deel van die namen, al zie ik er wel een aantal van (weer) op graspop staan.

Je geeft het zelf al een beetje aan, maar heb je ooit overwogen een weekend Graspop te pakken? Jouw wensenlijst koppel ik persoonlijk veel meer aan het gemiddelde affiche van Graspop dan aan de line-up van Rock Werchter.

Ik ben afgelopen jaar naar beiden geweest, maar het probleem is dat graspop dit jaar midden in de examens valt en ik dus meeval moet hebben met de planning van mijn examens.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.374
3.397
Opvallend van Ken: "Tame Impala is big enough to play co for a band like pearl jam. Not big enough to play in a co-headline combo."
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
Opvallend van Ken: “Tame Impala is big enough to play co for a band like pearl jam. Not big enough to play in a co-headline combo.”

Was als reactie op de suggestie van een Bon Iver - Tame Impala combo. Denk inderdaad dat beide acts te klein zijn om samen te headlinen en eerder een grotere "partner" nodig hebben om een dag op RW te dragen.

Royal Blood - RHCP - Tame Impala
Bon Iver - Pearl Jam

Zoiets dus, aangezien PJ geen afsluiter na zich zal tolereren.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
Thijs wrote:
Opvallend van Ken: “Tame Impala is big enough to play co for a band like pearl jam. Not big enough to play in a co-headline combo.”

Was als reactie op de suggestie van een Bon Iver – Tame Impala combo. Denk inderdaad dat beide acts te klein zijn om samen te headlinen en eerder een grotere “partner” nodig hebben om een dag op RW te dragen.

Royal Blood – RHCP – Tame Impala
Bon Iver – Pearl Jam

Zoiets dus, aangezien PJ geen afsluiter na zich zal tolereren.

Over dat laatste: in 2012 stond Deadmau5 na Pearl Jam op de mainstage geprogrammeerd. Kleine kans, maar het kan dus dat er nog een act na Pearl Jam (als ze komen natuurlijk) komt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Bon Iver lijkt me met alle respect nou niet de band die nog even na Pearl Jam gaat spelen. Ik zie Rock Werchter er wel voor aan Bon Iver een Pixies plek te geven van in 2014: keihard tegelijkertijd met Pearl Jam.

2014, overigens ook het jaar dat Twenty One Pilots nog op 14u in Klub C werd weggezet.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Dat Bon Iver en Tame Impala geen absolute headliner zijn voor RW was toch vrij logisch... niet?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.260
1.320
The Who komt dit najaar met een nieuw album... Zou nog eens een mooie gelegenheid zijn om ze uit te nodigen! Is al van 2006 (met het vorige album) geleden. Zou voor mij een topnaam zijn: ze hebben de hits, de rock, de iconische status en staan live nog als een huis. In een co-headlineconstructie kan het misschien wel.

Ik weet dat Lokerse Feesten of een zaaloptreden misschien realistischer zijn, maar ik mag er maar op hopen he :)
 

Jasperrr

Randprogramma
15 dec 2016
131
8
Raskolnikov wrote:
Ah oke, ik had niet in de gaten dat de boeking in Ziggo door Friendly Fire werd gedaan. In dat geval is de kans inderdaad niet groot.

Dat is ook niet per definitie zo.
Zit niet specifiek een boekingskantoor aan Ziggo Dome, LiveNation, Mojo, Friendly Fire… Het is maar een locatie hè…

Maar, er kan ook zomaar een Friendly Fire act op een Mojo event staan, wilde ik eigenlijk zeggen..
Ja, maar Friendly Fire boekt die show en zal dus enige exclusiviteit eisen. Het gaat hier niet om een klein bandje dat zelfs op bks vroeg in de middag op het kleine podium zou spelen, maar om een naam van Ziggo dome formaat. Dat soort namen staan echt niet hetzelfde jaar dat Friendly Fire ze boekt op een MOJO evenement...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Dat zou me toch eens een headliner van Rock Werchter zijn.... Maar het gaat niet gebeuren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken