Rock Werchter 2020 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.475
4.806
Joe wrote:

TheMotherload wrote:

DennisvdBr wrote:
en SOAD stond enkel 2005 op Graspop.
Ik heb het vermoeden dat Graspop niet zomaar een headliner van dit caliber moet laten lopen volgend jaar.
Vandaar leg ik de kans bij Graspop hoger dan Rock Werchter.


Ik kan me ook niet voorstellen dat het RW zal worden voor ze. Sowieso zullen ze op Graspop headliner zijn, op RW niet. Daarbij ook geen nieuw album sinds vorige passage, zou daarmee dus grotendeels hetzelfde concert zijn.
De enige reden om ze weer op RW te laten staan zou zijn dat het vorige keer wel een enorm succes was, heb tot zover ik niet weet zoveel mensen uit hun dak zien gaan bij een optreden op de mainstage in de vroege avond.

Edit: Kleine vergissing geloof ik, ze waren sub die dag. In mijn herinnering stonden er nog 2 acts na.


Ze stonden als voorlaatste voor Linkin Park en speelden bijna 1.5uur en speelden de headliner los naar huis. Een van de zotste optredens die ik op Werchter al heb gezien.

Al speelde Radiohead wel los de beste show van die editie.
1f609.svg


Maar serieus: SOAD zo snel terug boeken, zonder nieuw materiaal, lijkt me een beetje lullig.

Voor wie zou dat lullig zijn? Niet voor het publiek, want die ging uit zijn dak.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.771
3.525
Voor mij. Want ik draag System of a Down een heel warm hart toe. En Graspop ook. En Rock Werchter gewoonweg iets minder door het tienerpubliek.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.475
4.806
Dat het Graspop publiek een andere mening heeft, is dan weer wat minder relevant.

Ik denk overigens dat SOAD niet op Werchter, maar op GMM zal staan. Wel benieuwd met welke harde grote naam Werchter wel aan de haal gaat: Korn, Volbeat?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Namen voor Rock Am Ring:
System Of A Down, Green Day, Volbeat, Billy Talent, Broilers, Korn, Disturbed, Deftones, The Offspring, Trailerpark, Bilderbuch, Weezer, Wanda, Alan Walker, Trettmann, Yungblud, Heaven Shall Burn, Powerwolf, Bosse, Of Mice & Men, Motionless In White und August Burns Red

Zie SOAD, Deftones, The Offspring en Billy Talent graag doorkomen, maar ook van die namen nog niet echt een waar ik een kaartje voor zou kopen al zullen de meeste natuurlijk naar Graspop gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.756
Als ik naar die RAR lineup kijk ben ik toch blij dat ik niet in Duitsland woon. Wat lijken die lineups door de jaren heen toch op elkaar. Ook weinig echt interessants voor RW denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Als ik naar die RAR lineup kijk ben ik toch blij dat ik niet in Duitsland woon. Wat lijken die lineups door de jaren heen toch op elkaar. Ook weinig echt interessants voor RW denk ik.
het is niet de vijver waar RW in zal vissen nee.
Maar deze worp is wel sterk.
Nou is RaR niet zo van de stadion headliners meer, sterke en niet al te dure veilige headliners.
Deze worp heeft een beetje dj, een beetje duitse acts en heel veel gitaren.
Voor RaR/RiP is dit een perfect begin.
Voor RW weinig intressant, zoals gewoonlijk. Hier zal veel van uitvloeien naar Graspop of wat rock of punk gerelateerde evenementen.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Als ik naar die RAR lineup kijk ben ik toch blij dat ik niet in Duitsland woon. Wat lijken die lineups door de jaren heen toch op elkaar. Ook weinig echt interessants voor RW denk ik.
Hurricane/Southside is vaak nog een stukje beter. Maar in Nederland en België zijn we ook wel redelijk verwend met het festivalaanbod.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.471
6.716
Taylor Swift 20 juni 2020 op Boutique
https://www.taylorswift.com/#block-views-events-block-upcoming-summary
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44

Denk dat dit goed nieuws is voor Rock Werchter, zeker als je ziet dat festivals zoals NOS Alive en Roskilde (en hoogstwaarschijnlijk ook Pinkpop) haar wel geboekt hebben. Dat Werchter haar als popact kan 'wegzetten' op een los event, doet veel goeds vermoeden over de kwaliteit aan namen die we gaan krijgen.

+ Iets in me zegt dat Bazart wel eens kan subben voor Taylor, zodat we daar ook al geen last van hebben op Rock Werchter ;-)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.460
700
DennisvdBr wrote:
Taylor Swift 20 juni 2020 op Boutique
https://www.taylorswift.com/#block-views-events-block-upcoming-summary

Denk dat dit goed nieuws is voor Rock Werchter, zeker als je ziet dat festivals zoals NOS Alive en Roskilde (en hoogstwaarschijnlijk ook Pinkpop) haar wel geboekt hebben. Dat Werchter haar als popact kan ‘wegzetten’ op een los event, doet veel goeds vermoeden over de kwaliteit aan namen die we gaan krijgen.

+ Iets in me zegt dat Bazart wel eens kan subben voor Taylor, zodat we daar ook al geen last van hebben op Rock Werchter
1f609.svg

Omgekeerd doet haar passage op Roskilde/Opener/NOS Alive toch ook vragen rijzen over het aantal beschikbare headliners kn die periode.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
217
130
Ik ben al lang blij dat System of a down sowieso in België speelt. Ik zie ze graspop of werchter niet missen :wink:
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.041
Lijkt me inderdaad goed nieuws voor de RW affiche.
Ben alleen benieuwd hoeveel stress er nu heerst in de kantoren van Werchter (en de andere aangekondigde festivals) om zo snel mogelijk eigen communicatie op poten te zetten. Straf dat zij zoveel data even op eigen houtje bekend maakt, kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar bij iedereen een akkoord over was...

Edit: blijkbaar is er een mailing van Werchter verstuurd, dus mogelijk toch een voorziene aankondiging, maar zag er dus nog niets van op social media.
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
146
44
Omgekeerd doet haar passage op Roskilde/Opener/NOS Alive toch ook vragen rijzen over het aantal beschikbare headliners kn die periode.

Denk dat het gewoon een zeer sterke headliner is, die zeker en vast verkoopt. Passage in België is van 2011 geleden, 2014 nog Ziggo (Benelux-exclusief). Dat Werchter de 'luxe' heeft om haar weg te zetten op Boutique, en niet (Zoals Pink) te laten spelen op RW zelf geeft eerder goede hoop over het aantal beschikbare headliners in die periode ;-)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Lijkt me inderdaad goed nieuws voor de RW affiche.
Ben alleen benieuwd hoeveel stress er nu heerst in de kantoren van Werchter (en de andere aangekondigde festivals) om zo snel mogelijk eigen communicatie op poten te zetten. Straf dat zij zoveel data even op eigen houtje bekend maakt, kan me eigenlijk niet voorstellen dat daar bij iedereen een akkoord over was…
Bijzonder ja. Bij Open'er en NOS Alive wisten ze het in ieder geval gisteren al.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.756
Taylor Swift had ik nog niet eens zo slecht gevonden voor RW. Toch een stukje relevanter dan een Pink vorig jaar. Alleen: als ze net zo'n eisen had, dan niet natuurlijk.
 

amichi

Playlistbediener
30 mei 2018
28
0
Lijkt me een perfecte headliner voor boutique. Een tijdje terug las ik ook geruchten over Bob Seger. Lijkt me een fantastische boeking. Hoe schatten jullie de kans want de man is momenteel wel aan zijn finale tour bezig.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.479
3.634
Leuk voor de fans, en het zegt natuurlijk nog niet veel over de (beschikbaarheid van) andere headliners, maar ben nu al blij dat ik het sowieso niet op Werchter hoef te zien. Na dat gedoe van P!nk vorig jaar zat ik daar niet echt op te wachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken