Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
De meeste festivals die je opnoemt, noem ik niet echt concurrenten voor de ticketverkoop. Meeste mensen reizen niet zo ver voor een festival. Heb echter wel even Dour, Les Ardentes en Graspop enz. over het hoofd gezien. Ok ze zijn inderdaad relatief laat.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Ze zijn wel wat laat. Heeft misschien ook te maken met Boutique en Classic. Kan me zomaar voorstellen dat ze niet in dezelfde week allemaal met nieuws komen. Van Classic ook nog niets bekend toch? Nog niet eens datum of heb ik wat gemist.......
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Normaal laat RW niet eerst iedereen met nieuws komen om er daarna maar achteraan te hobbelen...joh straks gaan ze nog een persconferentie houden met de volledige line-up :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Voorspellingske: DM volgende week vrijdag voor de donderdag. Met direct daarna op maandag QOTSA voor de zaterdag.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik denk dat als the stones op tw classic komen ze dit niet nu al moeten aankondigen, verkoopt toch onmiddellijk uit.

gok wel dat er vandaag een naam komt. Ik hoop , maar dat is persoonlijke smaak, dat het niet the national is als eerste naam. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte band is, maar van mij mag het iets groter om mee te openen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Na het grote Graspopnieuws vandaag is het toch bijna zeker dat Rock Werchter niet op dezelfde dag met nieuws komt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Na het grote Graspopnieuws vandaag is het toch bijna zeker dat Rock Werchter niet op dezelfde dag met nieuws komt.
Inderdaad heb je helemaal gelijk in. Stom, had ik helemaal niet bij stil gestaan. Zal voor volgende week zijn dan maar?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.085
438
Weet niet hoe vaak zijn naam al gepasseerd is maar Eminem kan natuurlijk ook als headliner. Brengt als de geruchten waar zijn volgende week album uit.
Ook Frank Turner komt met nieuw album en heeft denk ik nog nooit op RW gestaan.
The Van Jets zullen ook wel weer van de partij zijn met nieuwe plaat en vrees ook voor Jasper Erkens.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Neil Young brengt op 1 december een nieuw album uit (The Visitor, terug samen met Promise of the Real). Lukas Nelson heeft al bevestigd dat ze gaan touren. Zou een zalige boeking zijn, is intussen van 2008 geleden dat Neil Young er nog eens stond. Liefst net voor Pearl Jam, kunnen ze bij mekaar komen meespelen (*dromen*).

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Hoe langer de eerste aankondiging duurt, hoe meer ik het geloof dat Metallica zijn volledige Europese tour heeft geannuleerd voordat ze bekend gemaakt is.

Er zijn volgende zomer heel veel bands op tour die wel 'groot' zijn, maar niet 'supergroot'. Er is een grote vijver aan acts die kunnen sub- of coheadlinen: The xx, The National, Nick Cave & the bad Seeds, Neil Young, Kendrick Lamar (waarschijnlijk), 30 Seconds to Mars, Volbeat, The Killers, Editors (waarschijnlijk), Depeche Mode, Queens of the Stone Age, Iron Maiden, Kasabian, The War on Drugs, The Offspring, Arcade Fire (waarschijnlijk), Gorillaz, The Prodigy...

Het lijstje van deze 'coheadlineconstructieacts' is echt wel enorm groot dit jaar. Echter, door hier twee (of drie) van te combineren... verkoop je dan de dagen uit? Meestal boeken ze toch twee 'absolute headliners' die bijna op hun eentje sowieso een dag kunnen uitverkopen. In 2017 Foo Fighters en Radiohead, in 2016 Rammstein en Red Hot Chili Peppers, in 2015 Foo Fighters en Muse, in 2014 Pearl Jam en Metallica, enz.. Als Metallica echt geannuleerd heeft, gaan ze bij de organisatie toch gaan bidden dat Pearl Jam dit keer wel komt, want ze bleken de voorbije jaren hierin niet echt betrouwbaar...

Als ze buiten Pearl Jam nog zo'n 'absolute headliner' willen, tja, dan zie ik niemand anders dan Eminem of Arctic Monkeys (denk dat zij ook meer tickets doen verkopen als het lijstje The xx, The National enz.. U2, Bruce Springsteen of The Rolling Stones gaan nooit op Rock Werchter zelf staan. Maar goed ook, als je de chaotische kaartverkoop bij Pinkpop 2014 zag.

Persoonlijk vind ik het niet erg, die combinaties van headliners (zeker met zoveel mooie namen die touren), zeker omdat dit de breedte van de affiche ten goede kan komen (een beetje omgekeerd met 2017: dikke headliners, minder programma in de breedte). En dan kies ik persoonlijk altijd voor 'kleinere' headliners en een sterk programma in de breedte. Alleen... verkopen ze zo uit? Eigenlijk heeft 2016 bewezen van niet...
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
In 2016 scheen de internationale verkoop tegen te vallen wegens de terreurdreiging en hebben ze waarschijnlijk in de laatste maand vrijwel geen kaarten verkocht door het weer.

Overigens was dat wel een heerlijke line-up.
 

Bas Gerrits

Playlistbediener
22 okt 2017
20
1
Khalid zit ook in Europa rond RW. misschien ook een kanshebber, of zou die wat duur zijn voor een niet-rock act?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Hoe langer de eerste aankondiging duurt, hoe meer ik het geloof dat Metallica zijn volledige Europese tour heeft geannuleerd voordat ze bekend gemaakt is.

Er zijn volgende zomer heel veel bands op tour die wel ‘groot’ zijn, maar niet ‘supergroot’. Er is een grote vijver aan acts die kunnen sub- of coheadlinen: The xx, The National, Nick Cave & the bad Seeds, Neil Young, Kendrick Lamar (waarschijnlijk), 30 Seconds to Mars, Volbeat, The Killers, Editors (waarschijnlijk), Depeche Mode, Queens of the Stone Age, Iron Maiden, Kasabian, The War on Drugs, The Offspring, Arcade Fire (waarschijnlijk), Gorillaz, The Prodigy…

Het lijstje van deze ‘coheadlineconstructieacts’ is echt wel enorm groot dit jaar. Echter, door hier twee (of drie) van te combineren… verkoop je dan de dagen uit? Meestal boeken ze toch twee ‘absolute headliners’ die bijna op hun eentje sowieso een dag kunnen uitverkopen. In 2017 Foo Fighters en Radiohead, in 2016 Rammstein en Red Hot Chili Peppers, in 2015 Foo Fighters en Muse, in 2014 Pearl Jam en Metallica, enz.. Als Metallica echt geannuleerd heeft, gaan ze bij de organisatie toch gaan bidden dat Pearl Jam dit keer wel komt, want ze bleken de voorbije jaren hierin niet echt betrouwbaar…

Als ze buiten Pearl Jam nog zo’n ‘absolute headliner’ willen, tja, dan zie ik niemand anders dan Eminem of Arctic Monkeys (denk dat zij ook meer tickets doen verkopen als het lijstje The xx, The National enz.. U2, Bruce Springsteen of The Rolling Stones gaan nooit op Rock Werchter zelf staan. Maar goed ook, als je de chaotische kaartverkoop bij Pinkpop 2014 zag.

Persoonlijk vind ik het niet erg, die combinaties van headliners (zeker met zoveel mooie namen die touren), zeker omdat dit de breedte van de affiche ten goede kan komen (een beetje omgekeerd met 2017: dikke headliners, minder programma in de breedte). En dan kies ik persoonlijk altijd voor ‘kleinere’ headliners en een sterk programma in de breedte. Alleen… verkopen ze zo uit? Eigenlijk heeft 2016 bewezen van niet…

Peppers was coheadliner in 2016 en geen 'absolute' headliner.
En 2016 verkocht niet uit vanwege minder buitenlandse bezoekers door de terreurdreiging en vanwege het weer.

En het uitblijven van namen doordat een headliner afgehaakt zou zijn. Waarom? Ze hebben toch andere namen die ze al wel kunnen aankondigen? Sowieso maar de vraag of Metallica Europese festivals zou doen komend jaar. En Metallica is een grote naam, maar toch ook weer niet zo uniek dat alles moet wachten tot ze een vervanger hebben gevonden?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Khalid zit ook in Europa rond RW. misschien ook een kanshebber, of zou die wat duur zijn voor een niet-rock act?
Khalid kan altijd een ticket kopen als hij wil komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
M: The Sore Losers - Nothing But Thieves - Rise Against - N*E*R*D - Kasabian - Depeche Mode - Gorillaz
KC: Blackwave. - Sigrid - Kelela - J. Bernardt - Oh Wonder - Vince Staples - Kölsch
B: Weyes Blood - Sylvan Esso - Romeo Elvis + Le Motel - Future Islands - HAIM - Phoenix - Jack White

M: Equal Idiots - Wolf Alice - The Vaccines - MGMT - Triggerfinger - Nick Cave - Arctic Monkeys
KC: Girlpool - Ulysse - Khalid - Sampha - Tears For Fears - Clean Bandit - Marshmello
B: Milo Meskens - Tamino - First Aid Kit - Grizzly Bear - Dua Lipa - London Grammar

M: The Lighthouse - Portugal. The Man - Air Traffic - The Script - The War On Drugs - Queens Of The Stone Age - The XX
KC: Témé Tan - Vulfpeck - Petit Biscuit - Cigarettes After Sex - Intergalactic Lovers - Anderson .Paak - Nick Murphy
B: The Lemon Twigs - French Montana - Absynthe Minded - Mac DeMarco - Fleet Foxes - Arsenal

M: Echosmith - Kaleo - Paramore - Thirty Seconds To Mars - The National - Pearl Jam
KC: Felix Pallas - Astrid S - School Is Cool - Post Malone - Jessie Ware - St Vincent - Tyler, The Creator
B: Greta Van Fleet - Glass Animals - Millionaire - Girls In Hawaii - Father John Misty - LCD Soundsystem

Geen idee of dit nu 'te zwaar' (Main dan) is of op sommige vlakken 'te zwak' (Barn dan). Björk en Mogwai kunnen naar Cactus, zullen daar wss voor een veel geïnteresseerder publiek spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken