Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Nieuw gerucht voor Guns n Roses.
9 juli in Polen.

http://muzyka.interia.pl/koncerty/news-guns-n-roses-znow-w-polsce-koncert-w-chorzowie-w-2018-roku,nId,2462466

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
"stubru @thenational sluit vanavond hun Europese tournee af in Vorst Nationaal. En hoe? Voor de allereerste keer ooit spelen ze het album 'Boxer' - dat 10 jaar oud wordt - integraal!"
Geweldig. Was dat nu écht omdat die plaat 10 jaar oud was geworden of ze gewoon wat goed hadden te maken?

Nieuw gerucht voor Guns n Roses.
Guns N Roses is te duur en kan beter naar GMM gaan (al zullen ze die daar ook gewoon te duur vinden..?)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
GNR is voor Graspop te duur, maar Werchter heeft diepere zakken. Eens met @WeckoJ laat GNR maar komen!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Naast Guns 'n Roses is het misschien te veel van het goede voor deze zomer. Maar vorig jaar Rammstein, dit jaar Guns 'n Roses. Het gaat écht niet lang meer duren voordat Metallica Graspop een keer aandoet ipv RW!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
@neracroft weet ik zo niet hoor. Gaat volgens mij enkel gebeuren als Metallica 2 zomers na elkaar in Europa zou touren en die eerste zomer op Werchter (of Boutique/Classic) heeft gespeeld. Guns 'n Roses kan Graspop volgens mij enkel boeken omdat de organisatie van Werchter dit jaar geen interesse had doordat ze er vorig jaar stonden op één van hun festivals.

Edit: Ik bedoel met vorig jaar eigenlijk dit jaar, maar je snapt 't wel :)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Depeche Mode net aangekondigd voor Tinderbox.
Met wat gaan ze vanmiddag komen of wordt het weer nog een weekje wachten?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Beauregard (RW-weekend) geeft aan dat ze DM op de “monday after” hebben moeten boeken, omdat de “Thursday before” geen optie was. Daarbij zeggen ze ook dat DM niet twee dagen achtereen wil spelen.
Donderdag dan RW, zaterdag Main Square en maandag Beauregard? Of zou Roskilde of Open’er nog roet in het eten gooien?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
https://festileaks.com/2017/11/the-national-naar-nos-alive-2018/

Ook vanmorgen aangekondigd. Hmm zou me toch erg verbazen als RW straks niet met een headliner komt.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Of zou Roskilde of Open’er nog roet in het eten gooien?

DM is echt wel een band voor die festivals. Benieuwd wat en of er wat gaat komen om 16.00
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Of zou Roskilde of Open’er nog roet in het eten gooien?

DM is echt wel een band voor die festivals. Benieuwd wat en of er wat gaat komen om 16.00

Staan echter wel al 3x in Polen in februari, dus Open'er is het minst waarschijnlijk van de drie. We gaan het zien. Ik verwacht toch weer niks vandaag, site en social media staan allemaal nog in '2017-stand'.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Roskilde alvast niet want DM staat op Tinderbox het weekend ervoor. Het wordt dus Open’er of Werchter voor DM

Ah kijk... RW dan misschien toch het meest waarschijnlijk...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
dan loopt RW wel achter......Of willen ze PJ in december als eerste headliner aankondigen?
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
RW is nooit het festival dat als eerste met namen komt of een primeur vast heeft qua nieuwe naam in het circuit. Hun concurrenten hebben ook nog niets aangekondigd natuurlijk, buiten misschien Pinkpop maar daar kan je toch nog geen kaarten kopen, dus er is gewoon geen haast bij RW. Ticketverkoop zal wel ergens begin/midden december starten dus ze hebben nog tijd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
RW is nooit het festival dat als eerste met namen komt of een primeur vast heeft qua nieuwe naam in het circuit. Hun concurrenten hebben ook nog niets aangekondigd natuurlijk, buiten misschien Pinkpop maar daar kan je toch nog geen kaarten kopen, dus er is gewoon geen haast bij RW. Ticketverkoop zal wel ergens begin/midden december starten dus ze hebben nog tijd.
Vind je Roskilde, Open'er, Mad Cool en NOS Alive geen concurrenten? Qua grootte en line-up zijn die meer te vergelijken dan een BKS of DTRH (welke ik vermoed dat je met concurrenten bedoelt die nog niks hebben aangekondigd).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Hun concurrenten hebben ook nog niets aangekondigd natuurlijk, buiten misschien Pinkpop

Welke concurrenten bedoel je dan? :lol:

Zowat alle festivals met een min of meer gelijk profiel hebben al van zich laten horen. Pinkpop, Mad Cool, BBK Live, Rock Am Ring, Roskilde, Main Square, Open'er, Northside, NOS Alive. Zelfs de andere Belgische festivals als Graspop, Les Ardentes en Dour hebben iets gecommuniceerd. Oké, nog enkele 'rock gerichte' festivals (Hurricane, Novarock) moeten nog met iets komen (wss volgende week). En dan heb je nog festivals als Primavera, Melt, Hellfest die minder in het 'vaarwater' van RW liggen.

Maar heb het gevoel dat RW, na het waarschijnlijk wegvallen van Metallica, gefixeerd is op het willen beginnen met een mega naam. Een beetje onnozel, aangezien ze waarschijnlijk met een band als Gorillaz, Depeche Mode of QOTSA ook een vloed aan juichende reacties zouden krijgen. Eerste naam of niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken