Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Depeche Mode op Main Square.

Ik noteer ze even voor Rock Werchter!
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Avenged Sevenfold, Hollywood Undead en Limp Bizkit mogen wat mij betreft naar RW komen hoor. Volbeat mogen ze in Dessel houden. Snap echt niet wat daar zo bijzonder aan is.
Nou ik vind een metalband met een zanger die als een hilbilly Elvis klinkt best bijzonder, ken namelijk niet echt een andere band met hun sound. Of t je ding is is een tweede natuurlijk :p. Van mij hoeft avenged sevenfold dan weer niet zo namelijk.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Beide erg goed. Volbeat mag hun veters niet eens strikken, maar dat is mijn mening.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Beide erg goed. Volbeat mag hun veters niet eens strikken, maar dat is mijn mening.
denk idd dat dat persoonlijk is idd...
Maar de band is afgelopen jaren flink gegroeid.
Voor een Deense band ook heel knap om in Amerika behoorlijk aan de weg te timmeren.
Ze maken een sound die daar wel smaakvol wordt ontvangen.
Geen wonder ook dat ze in VS voorprogramma waren van Metallica en misschien zelfs de veters nog hebben mogen strikken ook ;) dus je redenatie is wat krom.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Depeche Mode op Main Square.

Ik noteer ze even voor Rock Werchter!

Sinds 2006 combineren ze élke tour een zaaloptreden met een optreden op de Werchterwei.

Touring the Angel (2006): Sportpaleis en Rock Werchter
Tour of the Universe (2009-2010): TW Classic en Sportpaleis
The Delta Machine Tour (2013-2014): Rock Werchter en Sportpaleis
Global Spirit Tour (2017-2018): Sportpaleis (x2) en ???

Hierbij valt het op dat ze deze tour reeds twee keer in het Sportpaleis staan (eind november komen ze nog eens). Ik weet niet of dit de kansen op een Belgisch festival hypothekeert (maar ik denk het wel). Op Main Square staan ze op zaterdag. Dus zouden ze donderdag of vrijdag in Werchter moeten staan. Kan. Toch zegt mijn gevoel van niet, door dat tweede concert in het Sportpaleis. Door deze redenering vervalt TW Classic als optie zeker volgens mij.

Al zou ik het te gek vinden, Depeche Mode blijft nog steeds één van de beste live-bands die er bestaan! Zalige groep!
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Volbeat - Pearl Jam - The Prodigy
The Script- QOTSA - The XX
Kasabian - The National - Gorillaz
The War On Drugs - Nick Cave - Depeche Mode

Klinkt best realistisch momenteel.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
OATW naar Boutique en dus uitgesloten voor RW?

Goed nieuws om de dag mee te beginnen! Het lijkt me nu sterk dat hij op Werchter staat inderdaad. En hiermee meer ruimte hoog op het affiche voor goede headliners.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Volbeat – Pearl Jam – The Prodigy
The Script- QOTSA – The XX
Kasabian – The National – Gorillaz
The War On Drugs – Nick Cave – Depeche Mode

Volbeat-PJ-The Prodigy is too much. Die willen allemaal headliner zijn dus dat zie ik niet gebeuren
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Volbeat – Pearl Jam – The Prodigy
The Script- QOTSA – The XX
Kasabian – The National – Gorillaz
The War On Drugs – Nick Cave – Depeche Mode

Volbeat-PJ-The Prodigy is too much. Die willen allemaal headliner zijn dus dat zie ik niet gebeuren
Dat dacht ik ook.
Echter, The Prodigy is inmiddels voor Champions League festivals gedegradeerd hoor. Ik denk dat sub / co-head idd maximaal is.
Volbeat is uitgegroeid tot potentieel headliner, maar dat is met PJ idd to much.
Nick Cave en Depeche Mode samen lijkt me ook wat veel, of overschat ik dan de positie van Cave?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Van al die namen vind ik Cave het moeilijkst om in te schatten qua positie. Tot 2013 was het makkelijk: grote naam, kleinere sub op RW. Maar als je ziet hoe snel hij zalen als tegenwoordig het Sportpaleis uitverkoopt en hoe gewild hij is, kan hij (en zal) hij wellicht een headliner plek eisen. Op een festival als RW, dat toch een heel breed publiek heeft, zie ik m het beste werken als vroegste van de 2 co-headliners, bij de val van de avond.

Met andere woorden:Nick Cave - Depeche Mode als afsluitende acts zou wel moeten lukken gok ik. Werchter heeft al vaker gestunt. ? En Cave en RW gaan hand in hand, al jaren, dus misschien is (het management van) Cave hier wel wat soepeler.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik blijf erbij hier word te vaak naar eigen smaak gekeken.

Nick Cave + Depeche Mode is voor de gemiddelde Werchter ganger (+/- 16 a 20 jaar) echt geen stunt.




 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik blijf erbij hier word te vaak naar eigen smaak gekeken.

Nick Cave + Depeche Mode is voor de gemiddelde Werchter ganger (+/- 16 a 20 jaar) echt geen stunt.

Dat is niet mijn gevoel bij de gemiddelde Werchter ganger. Voor mijn gevoel ligt de leeftijd op Werchter juist wat hoger dan bijvoorbeeld een Pinkpop of Pukkelpop. Tuurlijk loopt er jong grut rond maar ik zie veel meer 30+ muziekliefhebbers op de wei.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Als je een gemiddelde Werchter ganger tussen de 16 en 20 jaar schat, dan ben je er ofwel al lang niet meer geweest of was je te straalbezopen gedurende het ganse festival om je er iets van te herinneren. Het is algemeen geweten dat Werchter een iets ouder publiek heeft (uiteraard veel jongeren, maar ook echt wel heel wat ouderen).

Nick Cave + Depeche Mode + bv. TWOD als subheadliner is een mooie dag hoor. Er zijn in het (niet zo verre) verleden al heel wat minder sterke combinaties geweest: Arctic Monkeys/Paolo Nutini, The Offspring/Rammstein, Macklemore/Florence ...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
de gemiddelde Werchter ganger (+/- 16 a 20 jaar) echt geen stunt.

Ben jij al op RW geweest? Als je nu Pukkelpop zegt, oké. (en dan nog)

De gemiddelde Rock Werchter ganger is toch wel een stukje ouder. In de 30, gemiddeld. Laat ik zeggen dat ook m'n vader nog steeds regelmatig naar daar gaat met zijn vrienden, en zich daar niet misplaatst voelt.

Bovendien ga je vlak voor Werchter 2 weekenden hebben voor de jongeren, met enerzijds Ed Sheeran en anderzijds Bruno Mars en de Wolf. Dus ik vraag me af of die jongeren nog veel geld overhouden voor nog eens een vierdaagse. Misschien geen deel van hun strategie, maar deel het toch even...
 

Verwijderd lid 37382

Playlistbediener
8 nov 2017
7
0
Denk dat merendeels van de festivalgangers wel zeer tevreden zou zijn met Depeche Mode, onafhankelijk van hun leeftijd. Ben er zelf 21 en ik zou een naam als Depeche Mode met veel plezier verwelkomen. Laat ze hen deze week maar aankondigen, al is het voor een eerste naam te kennen. :wink:
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Wat ik hierboven lees is nogal subjectief natuurlijk, wij zijn met onze vriendengroep allemaal in de categorie 18/19 jaar en wij komen juist voor namen als Radiohead, Cave, Björk etc. Dus ligt maar net aan persoonlijke smaak hoor. Depeche Mode zou ik met open armen ontvangen, geweldige band!
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ben al meermaals naar zowel RW als andere events op de Werchter weide geweest ja.
Ik woon ook vlakbij Werchter en als "local" is het gewoon een feit dat de gemiddelde 16 a 20 jarige hier naar Werchter gaat, en de ervaring spreekt dat die het meest excited zijn voor een Arctic Monkeys, Macklemore, Editors, Netsky, Skrillex,... ipv. Paul MCartney, Beck, Iggy Pop, Radiohead,... (hoe jammer dat ook is).

Ik zou zelf Depeche Mode ook enorm appreciëren (als 24-jarige) Nick Cave heb ik iets minder mee maar vind ik een mooie boeking voor Werchter. Dus ik heb nooit gezegd dat ik ze niet goed vind of ze geen goede Werchter acts zijn.

En de leeftijd ligt misschien wel wat hoger dan Pkp of Pinkpop maar ze hebben ook zelf al gezegd dat ze zeer graag willen verjongen en een jonger publiek willen aantrekken (en dat bewijzen boekingen als een Imagine Dragons, Macklemore, Ellie Goulding, Pharell Williams nu eenmaal).

Dus "gemiddeld" 16 a 20 jaar is misschien wat kort door de bocht, maar als Werchter dat publiek niet zou hebben, mag je toch de wei voor meer dan 30% leeg verwachten denk ik.
 

E.B.B.A

Playlistbediener
18 jan 2017
9
0
Ikzelf ben nog maar 14, maar ga al enkele jaren naar RW. Ik zie inderdaad zeer veel mensen van rond de dertig, mijn moeder is bv. 41 en gaat elk jaar mee! Ik ben inderdaad jong maar ook ik kom voor namen als Radiohead, PJ, Cave ... Ik ben ook geen fan van Bruno Mars en andere Pop! Maar een naam als OATW kan ik wel appreciëren... Ieder heeft zijn smaak... Mijn vriendinnen komen dan bv. wel juist voor dat soort namen, maar ik ken er genoeg die mijn muzieksmaak delen... Ik vind het dus kort door de bocht om te zeggen dat het “jong grut” enkel voor de dance en pop acts komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken