Ben al meermaals naar zowel RW als andere events op de Werchter weide geweest ja.
Ik woon ook vlakbij Werchter en als "local" is het gewoon een feit dat de gemiddelde 16 a 20 jarige hier naar Werchter gaat, en de ervaring spreekt dat die het meest excited zijn voor een Arctic Monkeys, Macklemore, Editors, Netsky, Skrillex,... ipv. Paul MCartney, Beck, Iggy Pop, Radiohead,... (hoe jammer dat ook is).
Ik zou zelf Depeche Mode ook enorm appreciëren (als 24-jarige) Nick Cave heb ik iets minder mee maar vind ik een mooie boeking voor Werchter. Dus ik heb nooit gezegd dat ik ze niet goed vind of ze geen goede Werchter acts zijn.
En de leeftijd ligt misschien wel wat hoger dan Pkp of Pinkpop maar ze hebben ook zelf al gezegd dat ze zeer graag willen verjongen en een jonger publiek willen aantrekken (en dat bewijzen boekingen als een Imagine Dragons, Macklemore, Ellie Goulding, Pharell Williams nu eenmaal).
Dus "gemiddeld" 16 a 20 jaar is misschien wat kort door de bocht, maar als Werchter dat publiek niet zou hebben, mag je toch de wei voor meer dan 30% leeg verwachten denk ik.