Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Kereltje wrote:

Everyknight wrote:
Iron Maiden maakt vrijdag zijn tour bekend lees ik in het Iron Maiden-topic. … Niet dat de headliners per sé op vrijdag kenbaar gemaakt zullen worden, maar…

als Metallica toch helemaal niet zou touren op Europese festivals, kan Iron Maiden toch op Werchter staan (of Guns N’ Roses, maar ik lees in het GNR-topic dat er nog veel onduidelijkheid is of ze überhaupt zullen touren). Waarschijnlijk meer wens dan realiteit, want er is nog steeds Graspop.


Graspop start volgende week (en niet deze week) haar ticketverkoop, dus er volgen met zekerheid nog namen de komende dagen. 1+1=2?

Ik zie trouwens in het Iron Maiden-topic dat er ‘volgende week’ staat voor de aankondiging, en niet ‘vrijdag’.

Ja, meer dan waarschijnlijk Graspop he, moeten 2 mainstages weten te vullen.
maandag ;)
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Maiden toch liever op Graspop, geen zin in een DJ en een hip hop groepke na Maiden zoals vorige keer.

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Niet van Werchter. Wel van Mad Cool (waarschijnlijk QOTSA), Vieilles Charrues (waarschijnlijk Depeche Mode) en Download FR (mogelijk Foo Fighters).

Vergeet ik nog iets, @Dennisvdbr? :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Gokje: deze week nog steeds niet. En dan volgende bekendmakingen:

17 nov: Queens Of The Stone Age
24 nov: Pearl Jam
01 dec: The National
08 dec: The XX
15 dec: Gorillaz
22 dec: Nick Cave
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
Gokje: deze week nog steeds niet. En dan volgende bekendmakingen:

17 nov: Queens Of The Stone Age
24 nov: Pearl Jam
01 dec: The National
08 dec: The XX
15 dec: Gorillaz
22 dec: Nick Cave

Denk dat dit weleens een goede gok in de juist richting kan zijn, alleen verwacht ik een eventuele aankondiging van PJ pas in december en op 24/11 Gorillaz (hebben dan net hun show in Vorst gehad).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
neracroft wrote:
Gokje: deze week nog steeds niet. En dan volgende bekendmakingen:

17 nov: Queens Of The Stone Age
24 nov: Gorillaz
01 dec: The National
08 dec: Pearl Jam
15 dec: The XX
22 dec: Nick Cave

Denk dat dit weleens een goede gok in de juist richting kan zijn, alleen verwacht ik een eventuele aankondiging van PJ pas in december en op 24/11 Gorillaz (hebben dan net hun show in Vorst gehad).

Zo, deze volgorde dus. ;-)

Al zijn 6 namen tegen de jaarwisseling wat aan de magere kant. Meestal zijn het er een 10-tal. Dus misschien worden ze met een hogere regelmaat bekend gemaakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Niet van Werchter. Wel van Mad Cool (waarschijnlijk QOTSA), Vieilles Charrues (waarschijnlijk Depeche Mode) en Download FR (mogelijk Foo Fighters).

Vergeet ik nog iets, @dennisvdbr?
1f642.svg
Provinssi heeft zojuist wat namen gegeven.
Volgens mij eerste festival in Europa 2018 voor Volbeat en Prophets of Rage. Offspring en Arch Enemy ook opdat affiche.
28-30 juni is dicht aan voor RW toch? Al zal POR en Ofspring niet zo snel terugkomen hé.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Ik vond ze beide leuk.
POR dit jaar en Offspring verrassend genoeg
vorig jaar ook. Volbeat is wmb ook welkom.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
5e zomer op rij dat The Offspring in Europa zit...

Na Pukkelpop, Groezrock, Rock Werchter en Lokerse Feesten wel eens benieuwd wat het nu word als ze weer in België staan.
Al brengen ze wel een nieuw album uit dus die festivals kunnen ze ook gewoon opnieuw boeken.

Eind juni, dan is Dour misschien een optie deze keer? Of ik zie ze zelfs op Graspop staan als subheadliner van Main Stage 2 ofzo (als Sum 41, Bad Religion, Pennywise, Billy Talent,... er staat, mogen zij dat ook wel.).
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
visdave34 wrote:

neracroft wrote:
Gokje: deze week nog steeds niet. En dan volgende bekendmakingen:

17 nov: Queens Of The Stone Age
24 nov: Gorillaz
01 dec: The National
08 dec: Pearl Jam
15 dec: The XX
22 dec: Nick Cave


Denk dat dit weleens een goede gok in de juist richting kan zijn, alleen verwacht ik een eventuele aankondiging van PJ pas in december en op 24/11 Gorillaz (hebben dan net hun show in Vorst gehad).

Zo, deze volgorde dus.
1f609.svg


Al zijn 6 namen tegen de jaarwisseling wat aan de magere kant. Meestal zijn het er een 10-tal. Dus misschien worden ze met een hogere regelmaat bekend gemaakt.

Denk het wel. De verkoop begint denk ik eerste weekend van december. Dan zal daarvoor al wel meerdere namen bekend zijn. Zou ook kunnen dat in de week voor de start verkoop iedere dag een naam bekend wordt gemaakt. Dat is het in verleden ook wel eens geweest.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Volbeat zou een mooie zijn.
Kan ook naar Graspop natuurlijk.
Daar stonden ze 2 jaar geleden Ook, dus zie ik niet heel snel gebeuren. Al is de spoeling aan metalheadliners wel erg dun dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Paddy wrote:
Volbeat zou een mooie zijn.
Kan ook naar Graspop natuurlijk.

Daar stonden ze 2 jaar geleden Ook, dus zie ik niet heel snel gebeuren. Al is de spoeling aan metalheadliners wel erg dun dit jaar.
2007, 2009, 2011, 2014, 2016 en dan 2018 is nog een aardig ritme...
Al heb ik het idee dat Volbeat meer richting de "mainstream" festivals gaat dit jaar tov vorige tours, dan is een co-head op RW niet heel gek gedacht toch zeker?
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Dagje met volbeat en maiden in een co-headline constructie zie ik dan wel zitten:). Als soad en LP afgelopen jaar ook samen op een dag konden, waarom niet. Al zou dat wel ten nadele komen van graspop, wie moeten zij dan naast ozzy laten headlinen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Dagje met volbeat en maiden in een co-headline constructie zie ik dan wel zitten:). Als soad en LP afgelopen jaar ook samen op een dag konden, waarom niet. Al zou dat wel ten nadele komen van graspop, wie moeten zij dan naast ozzy laten headlinen?
in principe is dat een discussie in het Graspop topic ;) maar er zijn voor Metal scene wel wat op weg.
Natuurlijk kan Volbeat op beide terecht, wie weet, misschien is na "wegvallen" Metallica wel eea moeten verschuiven.
Voor Graspop kan in lijn zijn van acts als Iron Maiden, Nightwish, Judas Priest, Avenged Sevenfold, Marilyn Manson, Prophets Of Rage, Parkway Drive, Hollywood Vampires, KoRn, Limp Bizkit, denk ik ongeveer.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Avenged Sevenfold, Hollywood Undead en Limp Bizkit mogen wat mij betreft naar RW komen hoor. Volbeat mogen ze in Dessel houden. Snap echt niet wat daar zo bijzonder aan is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken