Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik heb nooit gezegd "het jong grut komt enkel voor de dance en pop acts".

Ik zei dat de de jeugd (iets waar Werchter op mikt, en dat toch zeer aanwezig is op RW) Nick Cave + Depeche Mode geen stunt zou vinden of zelfs niet zo heel speciaal. Maar dat zij een combo O&TW + Arctic Monkeys GEMIDDELD bijvoorbeeld veel beter vinden.

Los van welke bands goed zijn of niet goed zijn, los van het feit dat het typische Werchter namen zijn of niet, zelfs los van ieder zijn smaak en los van het feit dat er hier wel jongere zitten die het tegendeel bewijzen.

Ik vond gewoon dat het woord "stunt" niet echt op zijn plaats was voor Nick Cave + Depeche Mode. Geen idee dat het hier zo opgevangen ging worden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik snap u argumenten wel Neracroft maar Cave en DM zijn bands die beide het Sportpaleis uitverkopen en waar festivals ze vaak apart programmeren door de kost doe ze met zich meebrengen. Beetje zoals AF en KoL of LP en SOAD vorig jaar. Los van het feit dat het jongere publiek het misschien zou koud laten, bewijst RW dat het dat op andere dagen gewoon compenseert qua headliners + dan nog het feit dat ze zowel Sheeran als Boutique buiten Werchter houden. Ik zou het wel een 'stunt' vinden al valt dat woord idd gewoon te nuanceren want RW kan vaak heel sterk uitpakken (en andere dagen dan wat minder, maar daar komt smaak dan weer terug kijken haha)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik snap u argumenten wel Neracroft maar Cave en DM zijn bands die beide het Sportpaleis uitverkopen en waar festivals ze vaak apart programmeren door de kost doe ze met zich meebrengen. Beetje zoals AF en KoL of LP en SOAD vorig jaar. Los van het feit dat het jongere publiek het misschien zou koud laten, bewijst RW dat het dat op andere dagen gewoon compenseert qua headliners + dan nog het feit dat ze zowel Sheeran als Boutique buiten Werchter houden. Ik zou het wel een ‘stunt’ vinden al valt dat woord idd gewoon te nuanceren want RW kan vaak heel sterk uitpakken (en andere dagen dan wat minder, maar daar komt smaak dan weer terug kijken haha)

Wat ik wel denk dat met de headliners die jullie aangeven het niet snel uitverkocht raakt. Ik vind de bovenkant van vorig jaar beter (zoals het hier er nu uit ziet) Het enige wat mij aanspreekt hier is The Prodigy.

Ik ben het met Neracroft eens dat dit niet zo een echte BAM bovenkant is met Nick Cave en Depeche Mode. Het is echt muziek die je echt fantastisch vindt of je krijgt de neiging om je trommelvliezen met een ijspriem te doorboren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Ik ben het met Neracroft eens dat dit niet zo een echte BAM bovenkant is met Nick Cave en Depeche Mode. Het is echt muziek die je echt fantastisch vindt of je krijgt de neiging om je trommelvliezen met een ijspriem te doorboren.
Dat heeft ie nu ook weer niet gezegd :lol:

The National - Depeche Mode - The XX
QOTSA - Gorillaz
Arctic Monkeys (- The Prodigy?)
Nick Cave - Pearl Jam
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.751
1.331
Ik snap u argumenten wel Neracroft maar Cave en DM zijn bands die beide het Sportpaleis uitverkopen en waar festivals ze vaak apart programmeren door de kost doe ze met zich meebrengen. Beetje zoals AF en KoL of LP en SOAD vorig jaar. Los van het feit dat het jongere publiek het misschien zou koud laten, bewijst RW dat het dat op andere dagen gewoon compenseert qua headliners + dan nog het feit dat ze zowel Sheeran als Boutique buiten Werchter houden. Ik zou het wel een ‘stunt’ vinden al valt dat woord idd gewoon te nuanceren want RW kan vaak heel sterk uitpakken (en andere dagen dan wat minder, maar daar komt smaak dan weer terug kijken haha)

Maar heel veel mensen die naar Nick Cave in het sportpaleis zijn gegaan ga je niet direct op Werchter terug vinden. Zet Nick Cave + Depeche Mode op de donderdag en het zal moeizaam uitverkopen.

Maar bon heel deze discussie was gewoon omdat het woord "stunt" mij wat zwaar viel. Stunten is in mijn hoofd Paul McCartney een paar jaar geleden. Stunten is ook een beetje 6 headliners op 4 dagen proppen zoals vorig jaar. Een stunt dit jaar zou kunnen zijn U2 maar dat gaat niet gebeuren denk ik. Nick Cave + Depeche Mode is gewoon realistisch in mijn ogen.

Blij dat deze discussie (die totaal niet bedoeld was om te klagen over de jeugd hun muzieksmaak, het gemiddelde Werchter publiek of hoe (al dan niet) goed ik Nick Cave en Depeche Mode vind) uitgeklaard is.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Neracroft, ik ben ook een local en woon vlakbij de weide. Ik ga al zo n 23 jaar naar werchter nu en de meerderheid locals die ik tegenkom zijn altijd dezelfde mensen en enorm veel oudere mensen. Natuurlijk hangt dat af van in welke kringen je je begeeft daar. Maar dat is echt wel een groot deel vh publiek, en waar ze ook graag munt uitslaan omdat die werkende mensen namelijk ook net wat meer gaan opdoen.
Op werchter ga je echt wel veel mensen terugvinden die naar een concert van nick cave gaan hoor.

Overmorgen gaan we al wat meer weten misschien. ik blijf hopen op een verrassende grote naam om mee te beginnen
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Moet zeggen dat ik bij zowel Depeche MOde en Nick Cave nog niet precies weet wat ik ervan zou moeten wachten, ook vanwege het feit dat ik ze niet goed ken. Daar tegenover staat dat ik dat vorig jaar met Arcade Fire in eerste instantie ook had en ze vervolgens hartstikke tof vond, dus ik zou me wel willen laten verrassen door beide.

Terugkomend op het idee Volbeat. Volbeat-Pearl Jam lijkt me idd ook too much, maar zou een Co-Headline constructie tussen Volbeat en Qotsa niet best reëel kunnen zijn? Maak je daar je standaard hardrock/metal dag van(die Werchter elk jaar wel soort van heeft de laatste jaren. 2017 Zaterdag, 2016 vrijdag, 2014 donderdag(2015 niet geweest, dus geen idee)). Iron Maiden zie ik in ieder geval gewoon echt niet gebeuren, al zou ik het wel toejuichen omdat het zo'n typische band is die ik op een festival wel een keer mee zou willen pakken.

 

Jordy1617899559

Nieuw lid
14 okt 2016
2
0
goedemorgen allemaal.
na een aantal jaar al te hebben gelezen wat jullie allemaal posten zelf ook maar eens een account aangemaakt.
wat denken jullie over rammstein,zou die niet gewoon volgend jaar komen.
alsnik zie wat de laatste dagen allemaal over hun promoten verbaasd het mij niks ook al zijn ze net geweest
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Goedemorgen Jordy. Rammstein is op dit moment bezig met opnames van het nieuwe album. Daarna kom waarschijnlijk een albumtour dus ik denk dat we Rammstein richting 2019/2020 kunnen verwachten als ze festivals gaan doen. Plus zijn nog in 2016 geweest.
 

JeroenJ

Campingartiest
22 okt 2015
97
0
Zet Nick Cave + Depeche Mode op de donderdag en het zal moeizaam uitverkopen.

Dan zou ik echt serieus gaan denken om een dagkaart te kopen. Met nog heel veel andere mensen, 100% zeker.

Moet zeggen dat ik bij zowel Depeche MOde en Nick Cave nog niet precies weet wat ik ervan zou moeten wachten

Nick Cave is wel een beetje de vreemde eend in de hele poel van headliners. Depeche Mode ken je gegarandeerd.
 

Jordy1617899559

Nieuw lid
14 okt 2016
2
0
dan kunnen we ze wel uitsluiten inderdaad.
en iets heel anders bye the way zoals een fleedwood mac ofzo of is dat een hele stomme vraag.
merk wel dat er steeds minder ruimte is voor de oudere garde maar mag er ook graag naar luisteren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Fleetwood Mac werd al half bevestigd via iemand op Inforoo (Bonnaroo forum) net zoals Jay Z en The Killers. Andere namen die daar vaak worden vermeld en dus om mee rekening te houden zijn; Arcade Fire (in mindere mate want herhaling), Jack White en Lana Del Rey.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
neracroft wrote:
Zet Nick Cave + Depeche Mode op de donderdag en het zal moeizaam uitverkopen.

Dan zou ik echt serieus gaan denken om een dagkaart te kopen. Met nog heel veel andere mensen, 100% zeker.


Aike wrote:
Moet zeggen dat ik bij zowel Depeche MOde en Nick Cave nog niet precies weet wat ik ervan zou moeten wachten

Nick Cave is wel een beetje de vreemde eend in de hele poel van headliners. Depeche Mode ken je gegarandeerd.

Ik ken ze beide ook wel hoor. Van Nick Cave ook wel eens een album geluisterd(meerdere keren). Het is meer dat ik bij beide niet weet wat ik van een show van hen moet verwachten, wat ook totaal geen kritiek is overigens.
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
451
62
Dus Mad Cool heeft inmiddels bevestigd dat
Qotsa wel komt maar geen headliner is..
Dat belooft wat.
Ik zou Jack White graag naar Rock Werchter zien
komen, iemand een idee of dat realistisch is?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Als je ooit de kans krijgt Nick Cave mee te pikken, moet je dat zeer zeker doen! In 2013 zag ik hem nog voordat Volbeat en Rammstein speelden. Nick Cave was met zeer grote afstand het best. En dit terwijl deze muziekstijl helemaal niet iets is wat ik dagelijks hoor.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.033
2.066
Weer een datum erbij voor Depeche Mode. Staan nu op 4 festivals in Frankrijk. 7/9/12/19 juli.
Zou me niks verbazen als Werchter hen morgen om 16:00 uur bekend maakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken