Met alle respect voor Tamino, maar wat een anticlimax! Hierin kan ik Werchter echt niet begrijpen. Dat zulke groepen een eerste kans krijgen op Pukkelpop is niet meer als normaal. Dat festival staat er ook voor gekend. Daarnaast is het qua genre ook allemaal gelijkaardig. Er zijn toch genoeg Belgische groepen die stevige rockmuziek maken. Op dat vlak zou er toch ook wat meer variatie kunnen zijn. Ik had echt verwacht dat Triggerfinger vandaag de nieuwe naam zou worden. Maar mijn verwachtingen zijn dit jaar wel meermaals foutief gebleken. Ik kan mogelijks begrijpen dat er een drietal kleinere Belgische band een kans krijgen, maar nu zijn het er te veel die nauwelijks of geen cd's hebben uitgebracht en teren op enkele nummers. Dat Bazart er staat, kan ik ergens vatten qua populariteit, maar uniek is het alvast niet aangezien ze overal geboekt staan.
Op dit forum zijn er enkele die vinden dat het merendeel aan het zagen is. Ik vind de kritiek meer als terecht! Je kan er hoe dan ook niet omheen dat de line-up in de breedte vrij magertjes is. Heb zelf een combiticket aangekocht en zal deze ook wel behouden. Tenslotte wil ik Arcade Fire, Radiohead en de Foo Fighters zeer graag zien. Daar kan ik niet om klagen! Ik ben ook volop de muziek van andere bands aan het beluisteren en er zitten er zeker ook vele leuke bij. Vrijdag staan er zelf een heleboel die ik wel wil zien, weliswaar bij gebrek aan ander. Bij Werchter verwacht je meer gevestigde waarde. En dat is dit jaar echt niet het geval. De tickets, camping en drank zijn ook allemaal kostelijk, dan wil je daarvoor ook iets in de plaats krijgen.
Nu goed, zoals hier ook al vermeld is, misschien liever enkele kleinere Belgische namen om op die manier de rest van de affiche terug de hoogte in te sturen. Maar daar hoop ik al enkele weken op, en week om week merk ik weer dat mijn verwachtingen blijkbaar te hoog liggen. Om positief te eindigen, hop naar de namen van volgende week!