Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Bummer. Maar ik heb wel het idee dat hiermee bewust het Belgische gedeelte van de line up bekend is gemaakt; dat zou dan willen zeggen dat er enkel 'internationale' artiesten worden bekend gemaakt. Nog 22 namen te gaan als we het vergelijken met vorig jaar. Over drie weken weten we dus als het goed is het hele affiche.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
Ik verwacht geen grootse dingen meer. Toch aan het twijfelen om de combi in te ruilen voor een Donderdag-ticket voor Arcade Fire
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.420
Als ge is goed die lijst bekijkt dan ziet ge ook wel welke bands er eigenlijk hadden moeten aangekondigd worden..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Ik verwacht geen grootse dingen meer. Toch aan het twijfelen om de combi in te ruilen voor een Donderdag-ticket voor Arcade Fire

Ik ook. Combiticket verkopen, vrijdagticket kopen, al is het maar voor 1 band (de rest op die dag is ook gene vette). Al blijf ik ergens hopen dat het allemaal wat beter zal worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.663
708
Fuck dit hele festival dit jaar. De ene teleurstelling na de andere. Weer een hele week wachten op wat ongetwijfeld weer rotnamen gaan zijn.

Kom gezellig naar Landgraaf, gaan we ons lekker bezatten onder de klanken van Mister Bieber :)
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Ik ook. Combiticket verkopen, vrijdagticket kopen, al is het maar voor 1 band (de rest op die dag is ook gene vette). Al blijf ik ergens hopen dat het allemaal wat beter zal worden.

[/quote] Op ticketswap worden ze al vlotjes aangeboden die vrijdagtickets! Maar die combi's ook! Ontgoochelde "earlybirds" like you
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.420
Op ticketswap worden ze al vlotjes aangeboden die vrijdagtickets! Maar die combi’s ook! Ontgoochelde “earlybirds” like you
Wacht nog een dikke maand en ge kunt u tickets er voor een koopje doen, zeker met de adds van de laatste weken.. Ieder nadeel, .. :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.307
4.481
mattman wrote:
….

Donderdag is top. Maar de 3 andere dagen zijn in hun totaliteit absoluut geen vetpot op de headliners na. Komende vrijdag zal wel een kantelpunt zijn voor mij. Als het wéér tegenvalt, vrees ik dat m’n hoop weg is.


Dan zou ik volgende week vrijdag als kantelpunt nemen, want zou best kunnen dat vrijdag maar 1 (Belgische) naam wordt aangekondigd en volgende week weer een pakketje.

@mattman , wat had ik gezegd?
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Met alle respect voor Tamino, maar wat een anticlimax! Hierin kan ik Werchter echt niet begrijpen. Dat zulke groepen een eerste kans krijgen op Pukkelpop is niet meer als normaal. Dat festival staat er ook voor gekend. Daarnaast is het qua genre ook allemaal gelijkaardig. Er zijn toch genoeg Belgische groepen die stevige rockmuziek maken. Op dat vlak zou er toch ook wat meer variatie kunnen zijn. Ik had echt verwacht dat Triggerfinger vandaag de nieuwe naam zou worden. Maar mijn verwachtingen zijn dit jaar wel meermaals foutief gebleken. Ik kan mogelijks begrijpen dat er een drietal kleinere Belgische band een kans krijgen, maar nu zijn het er te veel die nauwelijks of geen cd's hebben uitgebracht en teren op enkele nummers. Dat Bazart er staat, kan ik ergens vatten qua populariteit, maar uniek is het alvast niet aangezien ze overal geboekt staan.

Op dit forum zijn er enkele die vinden dat het merendeel aan het zagen is. Ik vind de kritiek meer als terecht! Je kan er hoe dan ook niet omheen dat de line-up in de breedte vrij magertjes is. Heb zelf een combiticket aangekocht en zal deze ook wel behouden. Tenslotte wil ik Arcade Fire, Radiohead en de Foo Fighters zeer graag zien. Daar kan ik niet om klagen! Ik ben ook volop de muziek van andere bands aan het beluisteren en er zitten er zeker ook vele leuke bij. Vrijdag staan er zelf een heleboel die ik wel wil zien, weliswaar bij gebrek aan ander. Bij Werchter verwacht je meer gevestigde waarde. En dat is dit jaar echt niet het geval. De tickets, camping en drank zijn ook allemaal kostelijk, dan wil je daarvoor ook iets in de plaats krijgen.

Nu goed, zoals hier ook al vermeld is, misschien liever enkele kleinere Belgische namen om op die manier de rest van de affiche terug de hoogte in te sturen. Maar daar hoop ik al enkele weken op, en week om week merk ik weer dat mijn verwachtingen blijkbaar te hoog liggen. Om positief te eindigen, hop naar de namen van volgende week!
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.511
2.022
Whatever, dan gewoon meer plezier maken met de vrienden, de headliners zijn top, er zal wel altijd iets te ontdekken vallen, wacht nog een maandje jongens. Zoveel drukte om iets wat al duidelijk werd gedurende de week. Deze namen nemen niet de grote spots in die we al een aantal weken hebben aangeduid. Take a chill pill.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.462
6.894
Bummer. Maar ik heb wel het idee dat hiermee bewust het Belgische gedeelte van de line up bekend is gemaakt; dat zou dan willen zeggen dat er enkel ‘internationale’ artiesten worden bekend gemaakt. Nog 22 namen te gaan als we het vergelijken met vorig jaar. Over drie weken weten we dus als het goed is het hele affiche.

Ik gok op 4 weken. 3 pakketjes en nog een vrijdag met een grote naam los. Dan weten we 31 maart alles.

Positieve kant. Op alle dagen lijken me de acts die in het begin van de dag in de tenten spelen bekend. Enkel de zondag niet misschien. Dat betekent dat Rock Werchter met de laatste namen de middenmoot bekend gaat maken. Daar heb ik mijn hoop op gevestigd.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb een clashfinder gemaakt ( http://clashfinder.com/s/rw21017/?user=WeckoJ& ) Laat me gerust weten wat er allemaal niet goed aan is want het is vast niet zoals het is maar ik wilde vast kijken hoe het allemaal uit zou komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.383
9.132
Ik heb een clashfinder gemaakt ( http://clashfinder.com/s/rw21017/?user=WeckoJ& ) Laat me gerust weten wat er allemaal niet goed aan is want het is vast niet zoals het is maar ik wilde vast kijken hoe het allemaal uit zou komen.

Best een deprimerend clashfindertje toch.

- Imagine Dragons zal wel de Barn headlinen op donderdag, waardoor POR voor KOL komt op de main.

- Chainsmokers zullen die dag wel de KluBC afsluiten. Mura Masa als hoogste act in de tent die dag is wat vreemd. En Xavier Rudd een plek daarvoor nog vreemder.

- Oscar & The Wolf vlak voor RH op de main. Sorry, maar ik kan er nog steeds niet met m'n gedachten bij. En zelfs ALS dat gebeurt moeten ze toch echt een grote act VOOR Oscar plaatsen. Want op RH na staan er eigenijk gewoon geen grote(re) niet-Belgische acts. Moet nog wel wat bij toch.

- Future Islands is véél te klein om een tent te headlinen. Is toch niet zo'n grote naam? Daarnaast gaan ze die, als enige andere 'alternatieve' act, niet tijdens RH plaatsen.

- Birdy zie ik niet op de main staan.

- Passenger als sub in de Barn op zaterdag is gewoon te hoog. Ik gok dat we de 2 grootste Barn acts op zaterdag nog moeten krijgen.

- Dropkick Murphy's ook veel te hoog. Stonden de vorige keer als tweede op de main. Die gaan nu niet de plek voor de sub krijgen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.307
4.481
Ik heb een clashfinder gemaakt ( http://clashfinder.com/s/rw21017/?user=WeckoJ& ) Laat me gerust weten wat er allemaal niet goed aan is want het is vast niet zoals het is maar ik wilde vast kijken hoe het allemaal uit zou komen.

Op de donderdag zijn voor mij 2 namen die ik wil zien: Lanegan en Prophets of Rage. De rest boeit mij een stuk minder (ga waarschijnlijk wel kol en af kijken, maar wordt van beiden nog niet heel enthousiast).
Zul je zien dat jouw clashfinder gelijk heeft en beide namen clashen. ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.420
Ik zie eerlijk gezegd wel wat in die donderdag, Arcade Fire dient als tegengewicht (dat een zeer alternatief maar ook breed publiek zal aantrekken) en The Chainsmokers die de tent krijgen voor de rest, volgens mij dan logischer wijze de Barn sinds die groter is en The Chainsmokers ook veel volk zullen trekken.. Xavier Rudd & Mura Masa (vorig jaar opener Barn, nu opeens closer van Klub C?) staan inderdaad veels te hoog. Maar dus als je The Chainsmokers vs AF zet dan krijg je Lorde vs KoL met Imagine Dragons tussen beide, werkt dat? Agnes Obel op de main zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren, meer een act voor in de Barn.

Tamino gaat echt de main niet openen en Birdy zal daar ook niet staan. De Barn op die vrijdag ziet er overigens heel erg mager uit. Wederom, kijk wat er vorig jaar allemaal in de Barn stond en wat 't nu zou worden. Future Islands tegenover RH is gewoon vragen om een lege Klub C tent.

Glass Animals vs J Bernardt gaat niet gebeuren, zelfs zo vroeg niet op het schema. Frank Carter staat veels te hoog en had al aangegeven dat hij de main zou openen. Passenger & Charli XCX staan te hoog. Bonobo zou een mogelijke Klub C closer kunnen zijn maar vind ik pover. Het is alsof RW echt wil dat we allemaal naar die main gaan buh

Rag 'N Bone Man zie ik niet op de main staan en ik zou Dropkick Murphys toch een plekje of twee droppen. Rae Sremmurd staat te hoog. Heb al een tijdje zitten denken over dat Tourist lemc niet gewoon op de main kan? En volgens mij wordt 't Soulwax vs FF met G-Eazy die tussen de sub en de Foo's speelt met Alt-J als barn head
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Best een deprimerend clashfindertje toch.

– Imagine Dragons zal wel de Barn headlinen op donderdag, waardoor POR voor KOL komt op de main.

Ik denk dat Imagine Dragons te groot is voor een tent en dus wel op de Main Stage staat, maar wie weet heb je gelijk.

– Chainsmokers zullen die dag wel de KluBC afsluiten. Mura Masa als hoogste act in de tent die dag is wat vreemd. En Xavier Rudd een plek daarvoor nog vreemder.

Daar kan je wellicht wel gelijk in hebben

– Oscar & The Wolf vlak voor RH op de main. Sorry, maar ik kan er nog steeds niet met m’n gedachten bij. En zelfs ALS dat gebeurt moeten ze toch echt een grote act VOOR Oscar plaatsen. Want op RH na staan er eigenijk gewoon geen grote(re) niet-Belgische acts. Moet nog wel wat bij toch.

Ik vrees het toch van wel, let wel ik hoop het zelf ook niet en ik hoop ook op nog een leuke sub voor RH maar ik vrees dat die niet meer komt. Ik zie trouwens persoonlijk liever Royal Blood als sub dan OaTW maar dit is gebaseerd op hoe groot de bands op de affiche staan

– Future Islands is véél te klein om een tent te headlinen. Is toch niet zo’n grote naam? Daarnaast gaan ze die, als enige andere ‘alternatieve’ act, niet tijdens RH plaatsen.

Ze staan in dezelfde grote als Bazart, Birdy en Kaleo en artiesten uit dat rijtje kwa grootte sluiten over het algemeen de KlubC af. Ik vind het ook geen grote naam maar het staat wel als enigszins grote naam op het affiche. Al boeit het me weinig wie er dan staat want ik ga toch wel naar Radiohead zoals zo'n beetje iedereen van dit forum denk ik.

– Birdy zie ik niet op de main staan.
– Passenger als sub in de Barn op zaterdag is gewoon te hoog. Ik gok dat we de 2 grootste Barn acts op zaterdag nog moeten krijgen.
– Dropkick Murphy’s ook veel te hoog. Stonden de vorige keer als tweede op de main. Die gaan nu niet de plek voor de sub krijgen.

Wat Birdy betreft kan je gelijk hebben maar waar komt ze dan, als een na laatste in een van de tenten?
Passenger als sub in de tent denk ik wel hoor, maar wie weet heb je gelijk
Dropkick Murphy's zouden wellicht nog een plaatsje kunnen zakken ja ik ben ook wel engiszins van een worst case scenario uitgegaan dan kan het alleen nog maar meevallen wat we er nog bij krijgen.


Voorlopig laat ik het nog zo, eerst maar weer eens de nieuwe namen van as vrijdag afwachten. Hopelijk krijgen we dan weer een paar mooie namen en klopt er helemaal niks van mijn clashfinder ;)
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
het zesde metaal staat er niet in bij de clashfinder, die gaan de main openen op donderdag, dus tout va bien mag je daar al schrappen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken