Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
618
466
Om 16:00 dan toch eindelijk de aankondiging van Urbanus als laatste Belgse act? :wink:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.420
Wel raar, nog maar net de nieuwe lichting gewonnen.
Verkoopt wel al bijna 2x de AB uit ;) Aan de andere kant, was dit nu de Belgische naam waarop we nog zaten te wachten? Jezus..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.384
9.132
WesleyNoH wrote:
Wel raar, nog maar net de nieuwe lichting gewonnen.

Verkoopt wel al bijna 2x de AB uit
1f609.svg
Aan de andere kant, was dit nu de Belgische naam waarop we nog zaten te wachten? Jezus..

De AB Club hé. ;-) In de AB kunnen 2000 man, in de club kunnen er 280. Maar dan nog: hoe ziet zijn set er dan uit? Tien keer zijn ene liedje spelen?

Net dat nummer eens gehoord op StuBru. Doet me denken aan een doorslagje van hoe Thom Yorke zingt. Een soort Exit Music (For A Film) structuur. Gelukkig gaan we de real deal ook meemaken dit jaar op RW.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.140
2.333
De Belgische acts van de afgelopen week een beluisterd en ze doen me maar weinig.

Ik snap wel dat die er moeten staan, al stel ik me bij sommige wel vragen. Zoals zo'n Vuurwerk en die van vandaag waar ik zelfs nog nooit van hoorde.


Maar ze staan allen wellicht veel te vroeg waardoor ik er geen een val zal zien. Ik zal dan maar Soulwax meepikken, daar kijk ik wel naar uit.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
1.031
354
Door die aankondiging van Tamino, wat denk ik wel de kleinste naam is van de week, kunnen we er denk ik wel vanuitgaan dat we nog een paketje namen krijgen die iets meer voorstellen :)

kunnen we namen als Triggerfinger, Coely, Netsky, Lost Frequencies,... afschrijven nu ze deze week niet zijn aangekondigd? (als we die vanavond ook niet krijgen)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.420
De AB Club hé. In de AB kunnen 2000 man, in de club kunnen er 280. Maar dan nog: hoe ziet zijn set er dan uit? Tien keer zijn ene liedje spelen?
Media altijd met hun grote woorden lol.. Meh, hij zal wel al een pak andere nummers hebben gemaakt voor hij meedeed aan de nieuwe lichting, dus dat moet geen probleem zijn. Ik bedoel, Bazart had ook maar 1 single (EP?) uit zeker tegen de tijd dat ze RW moesten spelen?
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
Zal 2005 geweest zijn. In 2007 en 2009 stonden ze op main stage.

[/quote]

Bingo. Benieuwd of we om 16 uur weer een pakketje 'internationaal' krijgen.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
koenbah wrote:
Het was heel tof hoor, de afgelopen jaren met mooie dagopvulling, en veel gevestigde namen, maar ik heb heel veel zin om al dit nieuw klein grut te ontdekken. Zo stond ik ooit in halflege tenten naar Bloc Party, Gaslight Anthem, Fleet Foxes, Death cab for cutie, Ben folds, CC Smugglers, Nathaniel Rateliff etc te kijken. Wat het extra gaaf maakt is dat die bands een beetje dichter bij je komen staan omdat je het daar ontdekt hebt, zonder dat je er van tevoren al naar hebt uitgekeken om die speciale, bekendere act te zien.

halflege tent bij Bloc Party? gaat dan denk ik niet over 2013. Stond toen barstens en barstens vol
Zal inderdaad enkele jaren ervoor zijn. Ik zag The Killers ook ooit voor een halflege tent (de club op Pukkelpop dan nog, wellicht hun kleinste tent). Ze hadden toen nét Mr. Brightside uit, wat was dat een super optreden! Ik kan me dus inderdaad vinden in de opmerking dat je dichter bij een band komt te staan als je ze ooit in een kleine setting hebt gezien, maar nogmaals: je moet niet je halve affiche vullen met namen die misschien ooit groot gaan worden, want veel ervan gaan ook nooit een topper worden. Maar oké, nog een 6tal bands per dag te gaan, dus er is nog hoop :) Maar ik zou het toch vreemd vinden dat ze sinds januari niet echt met grote kleppers komen, om dan in maart opeens alle resterende kleppers te gaan aankondigen. Hoe vreemd (én ook wel super natuurlijk) zou het niet zijn mochten we nu opeens nog The Killers, The Weeknd, Kasabian, Manic street preachers, Stereophonics, etc. krijgen? :D
 

oliblan

Playlistbediener
16 feb 2014
12
0
Hopelijk straks de dagindelingen. Wie weet krijgen al deze kleine belgische toevoegingen van deze week ook maar een beperkte speeltijd van 35 a 40min waardoor er nog ruimte genoeg is voor internationale acts!
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Hopelijk straks de dagindelingen. Wie weet krijgen al deze kleine belgische toevoegingen van deze week ook maar een beperkte speeltijd van 35 a 40min waardoor er nog ruimte genoeg is voor internationale acts!

Ik denk dat we hiervoor moeten wachten totdat alle namen er zijn. Hooguit de podiumindeling vanmiddag erbij, maar het tijdschema is vaak wat later. Vorig jaar begin april volgens mij.
 

shadyme

Playlistbediener
21 jun 2016
12
0
Wel grappig om ieder jaar de glas half vol en glas half leeg mensen eruit te halen :D
Maar ok de eigen kweek namen van deze week doen met nu ook niet direct "Fuck YEAH" juichen :p
Maar ik blijf hoopvol, zoals al aangehaald er moeten er nog een hele hoop komen; benieuwd of er om 16u een pakketje met wat grotere namen komt.
 

DJTHOMASTY

Playlistbediener
6 nov 2016
26
0
Ik verwacht niet meteen een extra pakketje vandaag, volgens mij lijsten ze gewoon de reeds aangekondigde namen door stubru nog eens op en voegen ze er een netsky aan toe als 'kers' op de Belgische taart.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
Ik verwacht niet meteen een extra pakketje vandaag, volgens mij lijsten ze gewoon de reeds aangekondigde namen door stubru nog eens op en voegen ze er een netsky aan toe als ‘kers’ op de Belgische taart.

Ik wel, anders zou Stubru Tamino gewoon om 16u aangekondigd hebben zoals de rest van de eigen kweek
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.384
9.132
Fuck dit hele festival dit jaar. De ene teleurstelling na de andere. Weer een hele week wachten op wat ongetwijfeld weer rotnamen gaan zijn.

Gewoon nog eens trots herhalen dat ze Oscar & The Wolf voor de derde keer hebben met dezelfde CD en dat Bazart lekker hun 10 dezelfde liedjes nog eens mogen aframmelen, zoals ze dat in elk gehucht in België gaan doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken