Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Ik heb een clashfinder gemaakt ( http://clashfinder.com/s/rw21017/?user=WeckoJ& ) Laat me gerust weten wat er allemaal niet goed aan is want het is vast niet zoals het is maar ik wilde vast kijken hoe het allemaal uit zou komen.

Naast alles wat hier al genoemd is: je acts op de mainstage staan véél te dicht bij elkaar. Voor een headliner moet je minstens 50 minuten change-over tijd rekenen, meestal zelfs een uur. Zelfs voor kleinere acts is een half uur al krap; meestal wordt daar 40-45 minuten voor genomen. Verder moet je meer kijken naar de groottes op de huidige poster, Royal Blood en Oscar & the Wolf zullen naar alle waarschijnlijkheid niet na elkaar op hetzelfde podium staan. Net als Prophets of Rage en Imagine Dragons. Het lijntje onder de headliners op de affiche is voorbehouden aan de tentheadliners en de subheadliners.

Kijk ook even op mijn clashfinder, ik heb de blueprint van de voorbije jaren gebruikt voor mijn indeling. http://clashfinder.com/s/werchter2017/
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Verder moet je meer kijken naar de groottes op de huidige poster, Royal Blood en Oscar & the Wolf zullen naar alle waarschijnlijkheid niet na elkaar op hetzelfde podium staan. Net als Prophets of Rage en Imagine Dragons. Het lijntje onder de headliners op de affiche is voorbehouden aan de tentheadliners en de subheadliners.

Euhm nee, ik heb juist gekeken naar die grootte en hoe dat in het verleden was. De op een na hoogste rij is vaak voor de subheadliner, barn afsluiter en de plek op de mainstage voor de 2 grote namen (zeg maar de sub sub). Kortom niet de KlubC afsluiter en dus is het niet gek dat een Royal Blood en Oscar and the Wolf op hetzelfde podium komen, juist niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
ik heb de blueprint van de voorbije jaren gebruikt voor mijn indeling.
Klub C acts krijgen nooit meer als 1u set-tijd. Overigens moet je ook rekening houden met zottigheden van RW zelf, ik bedoel zet zetten vorig jaar Years & Years als afsluitende act in de Barn en Puggy als afsluitende act in de Klub C op een dag, grootste act speelt dus nooit altijd laatst. James Blake is btw echt nog steeds geen sub.

Bazart - Birdy - Royal Blood vs Richard Hawley - Robert Plant - Parov Stelar
Mark Lanegan - Agnes Obel - Imagine Dragons vs Gutterhammerung - New Order - Years & Years
Dit is echt deprimerend en qua acts waren dit dan nog de minste dagen in de barn als je ziet dat je op zaterdag Beirut, PJ Harvey en Tame Impala had en op zondag Foals, Beck en Jamie xx ..
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Verder moet je meer kijken naar de groottes op de huidige poster, Royal Blood en Oscar & the Wolf zullen naar alle waarschijnlijkheid niet na elkaar op hetzelfde podium staan. Net als Prophets of Rage en Imagine Dragons. Het lijntje onder de headliners op de affiche is voorbehouden aan de tentheadliners en de subheadliners.

Euhm nee, ik heb juist gekeken naar die grootte en hoe dat in het verleden was. De op een na hoogste rij is vaak voor de subheadliner, barn afsluiter en de plek op de mainstage voor de 2 grote namen (zeg maar de sub sub). Kortom niet de KlubC afsluiter en dus is het niet gek dat een Royal Blood en Oscar and the Wolf op hetzelfde podium komen, juist niet.

Vergelijken met het verleden is nogal moeilijk, aangezien ze dit jaar voor een andere indeling gaan op hun poster. Prophets of Rage en Imagine Dragons na elkaar op Mainstage lijkt mij leuk, maar ik vermoed dat die allebei een subheadliner of tentheadliner positie zullen eisen.

pretparkfan wrote:
ik heb de blueprint van de voorbije jaren gebruikt voor mijn indeling.

Klub C acts krijgen nooit meer als 1u set-tijd. Overigens moet je ook rekening houden met zottigheden van RW zelf, ik bedoel zet zetten vorig jaar Years & Years als afsluitende act in de Barn en Puggy als afsluitende act in de Klub C op een dag, grootste act speelt dus nooit altijd laatst. James Blake is btw echt nog steeds geen sub.

KluB C-acts krijgen niet vaak meer dan één uur set-tijd, maar het gebeurt wel: Paul Kalkbrenner in 2016, Selah Sue en Gabriel Rios in 2015. Dat ze de tentheadliners niet altijd als afsluiter zetten, klopt inderdaad wel. Maar daar kan ik nog wel wat in schuiven, eens we namen krijgen die op die posities zouden passen. En die settijd in de Klub C valt ook nog makkelijk aan te passen, ik heb dat bewust een beetje gerokken, om het mooier te laten uitkomen. James Blake zal op z'n minst een tent headlinen of 3e laatste op de main staan. De reden waarom ik hem in de subheadline positie heb gezet, is dat hij hoogstwaarschijnlijk deel uitmaakt van de boeking van Radiohead, kijkend naar andere festivals.
 

MeanjakeBlues

Playlistbediener
24 feb 2017
8
0
Misschien krijgt Werchter dit jaar wel een vierde podium, en daarom de wat "kleinere" namen? Dan mogen we nog wat mooie namen verwachten mssn.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.301
4.467
pretparkfan wrote:
ik heb de blueprint van de voorbije jaren gebruikt voor mijn indeling.

Klub C acts krijgen nooit meer als 1u set-tijd. Overigens moet je ook rekening houden met zottigheden van RW zelf, ik bedoel zet zetten vorig jaar Years & Years als afsluitende act in de Barn en Puggy als afsluitende act in de Klub C op een dag, grootste act speelt dus nooit altijd laatst. James Blake is btw echt nog steeds geen sub.

Bazart – Birdy – Royal Blood vs Richard Hawley – Robert Plant – Parov Stelar
Mark Lanegan – Agnes Obel – Imagine Dragons vs Gutterhammerung – New Order – Years & Years
Dit is echt deprimerend en qua acts waren dit dan nog de minste dagen in de barn als je ziet dat je op zaterdag Beirut, PJ Harvey en Tame Impala had en op zondag Foals, Beck en Jamie xx ..

Nooit meer dan 1 uur in Klub C? Nou bij uitzondering wel hoor. Bv Paul Kalkbrenner, Selah Sue, Damon Albarn, Gesaffelstein, MGMT of Daptone super souls revue in het recente verleden.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.461
6.887
Misschien krijgt Werchter dit jaar wel een vierde podium, en daarom de wat “kleinere” namen? Dan mogen we nog wat mooie namen verwachten mssn.

Daar hadden ze toen wel gesprekken over een paar jaar geleden toch? Zou mooi zijn, maar denk dat dit een gevalletje is: te mooi om waar te zijn.
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Ik kan er nog altijd niet bij als Alt-J subt voor de Foo`s.. Daar is toch te veel verschil in qua genre/aanhang en gewoon grootheid? James Blake en Radiohead is in mijn ogen hetzelfde probleem, maar daar zit je dan nog met die package dus dat zou nog wel meer mogelijk zijn. Ik verwacht echt nog steeds The Killers of Kasabian voor de zondag, anders zal ik toch wel teleurgesteld zijn. Voorts reken ik nog op Highly Suspect en Live, maar rond Live is het precies toch al te lang stil. Zou nochtans ideaal zijn voor ergens rond een uur of 4-5 op de main.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Zo, ik heb me ook maar eens uitgesloofd... Hier en daar wat optimistisch geweest (nog subs voor vrijdag en zondag te gaan), elders wat pessimistisch (op meerdere dagen nog tent- en main-openers te verwachten). En heb het minimum van 6 acts op elke stage aangehouden. Daar zal er hier en daar nog wel één bij komen.

SHOOT!

Donderdag
Klub C: Warhola - Tout Va Bien - Cigarettes After Sex – Xavier Rudd – Mura Masa – The Chainsmokers
Barn: Zesde Metaal – Whitney – XXX – Agnes Obel – Lorde – Imagine Dragons
Main: XXX - Mark Lanegan Band – Prophets of Rage – Kings of Leon – Arcade Fire – XXX

Vrijdag
Klub C: Tamino – Vuurwerk – Future Islands - XXX - XXX – Bazart
Barn: Maggie Rogers - Warhaus – Kaleo –Birdy – Nathaniel Rateliff – James Blake
Main: XXX - White Lies – Royal Blood – Oscar & The Wolf – XXX – Radiohead

Zaterdag
Klub C: J. Bernardt – XXX – Charlie XCX - XXX – XXX - Bonobo
Barn: Machine Gun Kelly – XXX - Glass Animals - Crystal Fighters – Passenger - XXX
Main: Frank Carter – Jimmy Eat World - XXX - Blink-182 - System of a Down - Linkin Park

Zondag
Klub C: XXX - Benjamin Clementine - Tourist LeMC - Rae Sremmurd – XXX - Soulwax
Barn: XXX - Rag ’n Bone Man - The Kills - G-Eazy – XXX - Alt-J
Main: XXX - Nothing But Thieves - Dropkick Murphys – The Lumineers - XXX – Foo Fighters
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Kunnen we iets verwachten na de aankondiging van Pinkpop woensdag? Die is dacht ik om 2u, dus om 4u ook iets voor RW?? Al ziet het er volgens mij niet echt naar uit dat er zeer veel overlap zal zijn dit jaar..


Barn: Maggie Rogers – Warhaus – Kaleo –Birdy – Nathaniel Rateliff – James Blake
Barn: Machine Gun Kelly – XXX – Glass Animals – Crystal Fighters – Passenger – XXX
Das best pessimistisch ja :p
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Kunnen we iets verwachten na de aankondiging van Pinkpop woensdag? Die is dacht ik om 2u, dus om 4u ook iets voor RW?? Al ziet het er volgens mij niet echt naar uit dat er zeer veel overlap zal zijn dit jaar..

Barn: Maggie Rogers – Warhaus – Kaleo –Birdy – Nathaniel Rateliff – James Blake
Barn: Machine Gun Kelly – XXX – Glass Animals – Crystal Fighters – Passenger – XXX

Das best pessimistisch ja :p
Ach, dat eerste rijtje is niet eens zo heel slecht toch? Alleen Birdy boeit me niet zo, de rest is best interessant. En misschien komt er nog wel iets moois tussen.

Over woensdag: Exit Festival komt dan met DE naam voor Day 0, dus een apart optreden op de dag voor het festival. Het zou om een Amerikaanse band gaan en de geruchten gaan met name over Linkin Park, Kings of Leon en The Killers. Mocht het die laatste zijn, wie weet of ze dan wel een keer met meerdere data op dezelfde dag naar buiten komen... #wishfulthinking
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
@visdave34 , is Mark Lanegan niet meer een naam voor the Barn?
Ja, dat zou ook zomaar kunnen hoor. Valt een beetje uit de toon tussen Whitney en Agnes Obel, maar dat maakt bij Werchter niet zoveel uit natuurlijk... Ik hou 'm voorlopig nog even op main...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Het lijkt me inderdaad weinig waarschijnlijk dat Mark Lanegan op de main staat, langs de andere kant wel een mooie naam om voor POR te plaatsen. Maar ik zie ze toch eerder in een tent. Een main stage dag met Mark Lanegan - POR - AF - KOL zou ik eigenlijk heel mooi vinden, en dan koop ik gewoon een dagticketje. Als ze echter Lanegan en POR in een tent wegstoppen en laten clashen met de 2 headliners, dan is het wel een dikke tegenvaller voor mij ...

Lig het trouwens aan mij, of ziet de affiche er nog magerder uit als je het in een clashfinder stopt?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.105
Het lijkt me inderdaad weinig waarschijnlijk dat Mark Lanegan op de main staat, langs de andere kant wel een mooie naam om voor POR te plaatsen. Maar ik zie ze toch eerder in een tent. Een main stage dag met Mark Lanegan – POR – AF – KOL zou ik eigenlijk heel mooi vinden, en dan koop ik gewoon een dagticketje. Als ze echter Lanegan en POR in een tent wegstoppen en laten clashen met de 2 headliners, dan is het wel een dikke tegenvaller voor mij …

Lig het trouwens aan mij, of ziet de affiche er nog magerder uit als je het in een clashfinder stopt?

Ligt niet aan jou. ;-) Tot nu toe is het dagprogramma nog opvallend mager. Maar ik wacht nog even de volledige affiche af, voor ik (eind)conclusies trek.

Ik zie Mark Lanegan ook op de main staan eigenlijk. Sterker: ik eet mijn muts op als de op de main géén 'Mark Lanegan - Prophets Of Rage - Kings Of Leon - Arcade Fire' wordt. Met misschien nog een dancey act erachter. Tot nu toe is dat de enige dag met een tof rijtje precies.

Ik blijf hopen op een mooie Barn lineup op die zaterdag. Alleen zo kan die dag nog gered worden voor mij. Want hoe meer ik naar die dag kijk, hoe droeviger ik word. Nog nooit meegemaakt dat ik geen enkele act op een dag zou willen zien, zelfs niet een klein beetje...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.066
662
Lig het trouwens aan mij, of ziet de affiche er nog magerder uit als je het in een clashfinder stopt?
Ik had precies hetzelfde gevoel. Hoop dat er op de XXX'jes en hier en daar op stages nog een 7e wat grotere act worden toegevoegd, want het is inderdaad mager.
 

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
418
103
Gorillaz op donderdag na AF? :-o
http://festileaks.com/2017/03/gorillaz-headliner-demon-dayz-festival-2017/?utm_campaign=gorillaz-headliner-demon-dayz-festival-2017&utm_medium=twitter&utm_source=twitter
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Is inderdaad verdomd leeg lol, dacht dat die tickets tot een paar weken terug zo rap gingen? Zal nu wel wat vertraagd zijn ?
Gorillaz gingen toch geen enkel optreden geven?? Nou op donderdag zie ik ze nog minst van allemaal komen eerlijk gezegd. Volgens mij is dat een naam voor volgend jaar maar hey, de Foos zeiden ook dat ze een break gingen nemen hé..

We hebben Tourist lemc das al erg genoeg, ik hoef echt geen Stan Van Samang erbij..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken