Ja, nou. Wie? Kasabian voor Radiohead en The Weeknd voor de Foos. Gorillaz is te groot? Belle & Sebastian, Spoon, Fleet Foxes en die andere alternatieve namen van Mad Cool zijn te klein om die Barn vol te krijgen.. Ik bedoel ja, wie blijft er dan nog over? Dan toch Frank Ocean? Maar die zou volgens dat kleine tweetje van Ticketmaster over Flow Festival op PKP & LL staan.. Moderat, Royksopp, Nicolas Jaar? Hebben we jammer genoeg nu al Bonobo en Soulwax voor gekregen vrees ik..
Bonobo zal toch zo hoog niet staan verwacht ik. Anders hadden ze op de tweede lijn en niet op de derde lijn van de voorlopige poster gestaan.
Moderat kan nog op donderdag of zondag.
Fleet Foxes zie ik toch wel als headliner: ze maken zichzelf namelijk schaars. Laatste optredens in België waren Vorst in 2011 en Rock Werchter in 2011, toch al 6 jaar geleden. Bij hun twee vorige platen stonden ze op Rock Werchter, ik verwacht nu hetzelfde.
Wilco zit tot 25 juni in Amerika, op 8 juli staan ze op Mad Cool in Madrid. Het valt dus te zien hoe snel ze in Europa zullen zijn. Hetzelfde geldt voor Ryan Adams, al zit die nog langer in Amerika.
Voor Röyksopp zou Rock Werchter perfect in hun tourschema passen, al is dit zo'n band die perfect ook op Dour bv kunnen staan.
The Libertines hun tour begint eind mei in de UK, ze hebben ook data midden juli. Zijn dus ook een kanshebber. Verkochten vorig jaar probleemloos twee AB's na mekaar uit.
A Tribe Called Quest staat al op Roskilde, lijkt perfect mogelijk voor Rock Werchter.
Van Morisson zijn tour begint uitgebreider te worden, Rock Werchter zou perfect passen. Al optredens in Nederland, nog geen in België gepland.
The Afghan Whigs zijn zeer zuinig met hun aankondigingen: enkel Primavera Sound (1 juni) en Northside (9 juni) tot nu toe aangekondigd.
Grace Jones: Primavera Sound en midden juli in Duitsland
Jean-Michel Jarre doet de eerste helft van juli ook een Europese tour...
Maar namen als The Afghan WHigs, Grace Jones, Jean-Michel Jarre... maken natuurlijk allemaal een zeer kleine kans. Maar er is een kans.
Persoonlijk zie ik Fleet Foxes dus als een quasi zekerheid, de rest = ?
En dan valt het ook nog af te wachten hoe hoog we namen als Dua Lipa, MØ, Tom Odell, Lukas Graham... mogen verwachten...