Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.422
653
Ja, nou. Wie? Kasabian voor Radiohead en The Weeknd voor de Foos. Gorillaz is te groot? Belle & Sebastian, Spoon, Fleet Foxes en die andere alternatieve namen van Mad Cool zijn te klein om die Barn vol te krijgen.. Ik bedoel ja, wie blijft er dan nog over? Dan toch Frank Ocean? Maar die zou volgens dat kleine tweetje van Ticketmaster over Flow Festival op PKP & LL staan.. Moderat, Royksopp, Nicolas Jaar? Hebben we jammer genoeg nu al Bonobo en Soulwax voor gekregen vrees ik..

ATCQ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Belle & Sebastian, Spoon, Fleet Foxes en die andere alternatieve namen van Mad Cool zijn te klein om die Barn vol te krijgen..
Als ze ze verdorie maar wel geboekt hebben. En Wilco. En Wolf Alice. En Dinosaur Jr. En Warpaint. En Slowdive. En Foster the People. En Ryan Adams. En Kurt Vile. En Moderat. En Trentemøller. Dan ben ik wel tevreden. ;-)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
.... nog maar eens een artiest die ze laten schieten..

Sommige artiesten zijn voor een festival ook gewoon niet beschikbaar, vragen te veel of stellen te veel eisen. Ik wil maar zeggen niet alles wat er tourt kan RW ook daadwerkelijk krijgen. Wordt hier wel heel makkelijk gedacht dat RW alles kan boeken als ze maar zouden willen.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.026
290
Rock Werchter kan in principe veel boeken dat is waar.
Maar moet het wel vanuit Live Nation bekijken en niet vanuit standpunt Werchter.

Verkoop werchter loopt prachtig dus hebben in theorie Vedder niet nodig.
Dus apart concert in zaal brengt gewoon meer op dan deze bij op de affiche van Werchter te zetten, toch simpel, ni ?


 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
Ja, nou. Wie? Kasabian voor Radiohead en The Weeknd voor de Foos. Gorillaz is te groot? Belle & Sebastian, Spoon, Fleet Foxes en die andere alternatieve namen van Mad Cool zijn te klein om die Barn vol te krijgen.. Ik bedoel ja, wie blijft er dan nog over? Dan toch Frank Ocean? Maar die zou volgens dat kleine tweetje van Ticketmaster over Flow Festival op PKP & LL staan.. Moderat, Royksopp, Nicolas Jaar? Hebben we jammer genoeg nu al Bonobo en Soulwax voor gekregen vrees ik..

Bonobo zal toch zo hoog niet staan verwacht ik. Anders hadden ze op de tweede lijn en niet op de derde lijn van de voorlopige poster gestaan.

Moderat kan nog op donderdag of zondag.
Fleet Foxes zie ik toch wel als headliner: ze maken zichzelf namelijk schaars. Laatste optredens in België waren Vorst in 2011 en Rock Werchter in 2011, toch al 6 jaar geleden. Bij hun twee vorige platen stonden ze op Rock Werchter, ik verwacht nu hetzelfde.
Wilco zit tot 25 juni in Amerika, op 8 juli staan ze op Mad Cool in Madrid. Het valt dus te zien hoe snel ze in Europa zullen zijn. Hetzelfde geldt voor Ryan Adams, al zit die nog langer in Amerika.
Voor Röyksopp zou Rock Werchter perfect in hun tourschema passen, al is dit zo'n band die perfect ook op Dour bv kunnen staan.
The Libertines hun tour begint eind mei in de UK, ze hebben ook data midden juli. Zijn dus ook een kanshebber. Verkochten vorig jaar probleemloos twee AB's na mekaar uit.
A Tribe Called Quest staat al op Roskilde, lijkt perfect mogelijk voor Rock Werchter.
Van Morisson zijn tour begint uitgebreider te worden, Rock Werchter zou perfect passen. Al optredens in Nederland, nog geen in België gepland.
The Afghan Whigs zijn zeer zuinig met hun aankondigingen: enkel Primavera Sound (1 juni) en Northside (9 juni) tot nu toe aangekondigd.
Grace Jones: Primavera Sound en midden juli in Duitsland
Jean-Michel Jarre doet de eerste helft van juli ook een Europese tour...

Maar namen als The Afghan WHigs, Grace Jones, Jean-Michel Jarre... maken natuurlijk allemaal een zeer kleine kans. Maar er is een kans.

Persoonlijk zie ik Fleet Foxes dus als een quasi zekerheid, de rest = ?

En dan valt het ook nog af te wachten hoe hoog we namen als Dua Lipa, MØ, Tom Odell, Lukas Graham... mogen verwachten...

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
A Tribe Called Quest / Belle & Sebastian / Father John Misty / Fleet Foxes / Foster The People / Frank Ocean / Kasabian / Lukas Graham
MO / Royksopp / Ryan Adams / Slowdive / Spoon / The Killers / The Libertines / The Weeknd / Van Morrison / Warpaint / Wilco

Pete Doherty komt allesinds volgende week hier optreden in het Koninklijk circus, ik zal ze er ff bij zetten :')
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
http://clashfinder.com/s/rw2017

Het Zesde Metaal - Biffy Clyro - Gogol Bordello - Mark Lanegan Band - Imagine Dragons - Kings Of Leon - Arcade Fire
Cigarettes After Sex - Warhola - Xavier Rudd - Mura Masa - Lorde - The Chainsmokers
Whitney - Tout Va Bien - Agnes Obel - Wilco - Belle & Sebastian - Prophets Of Rage

Circa Waves - Seasick Steve - Nathaniel Rateliff - Bazart - Royal Blood - Kasabian - Radiohead
Maggie Rogers - Future Islands - Kaleo - Birdy - James Blake - Warpaint
Tamino - Vuurwerk - Warhaus - White Lies - Fleet Foxes - Van Morrison - Oscar & The Wolf

Frank Carter - Jimmy Eat World - Frank Turner - Live - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
J Bernardt - Machine Gun Kelly - Charli XCX - Bonobo - Crystal Fighters - Tom Odell - Royksopp
Glass Animals - Dinosaur Jr - Father John Misty - Passenger - Foster The People - A Tribe Called Quest

Nothing But Thieves - De Staat - Dropkick Murphys - Lukas Graham - The Lumineers - The Weeknd - Foo Fighters
Rae Sremmurd - Cage The Elephant - Rag 'N Bone Man - Zara Larsson - G-Eazy - Soulwax
Benjamin Clementine - Kodaline - Tourist lemc - The Kills - Ryan Adams - Alt-J

Voila ff een update (maar vind 't wel net iets te positief op deze manier..) :p
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.711
1.245
Ik vind het raar dat nog geen enkel belgische festival The Libertines heeft gehad in hun 3e jaar dat ze nu zomerfestivals doen. (inclusief ls reunie + nieuwe plaat is dat toch een zeer boeiende naam). Mogen van mij gerust nog komen.

Ik hoop op nog een mooi deel van volgend lijstje: The Libertines, Kasabian, Dinosaur Jr, A Tribe Called Quest, Foals, Rancid, Against Me, Angel Olsen, Wolfmother.

Maar ik verwacht eigenlijk enkel die laatste nog écht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.343
9.075
The Barn is te klein voor hem.

Zag net dat Vedder in de Lotto Arena staat, waarvan de capaciteit zo'n 5.200 man is. In de Barn kunnen er 14.000 man, een stuk meer dan het dubbele dus. Dus qua grootte past het prima.
 

Lynette

Randprogramma
4 okt 2016
136
0
...moeten we het nu echt tegenwoordig al gaan doen met de Passengers van deze wereld.. Maar The Chainsmokers boeken, dat lukt dan weet wél

Als we allemaal "Passengers van deze wereld" op RW hadden was ik blij hoor, die kerel kan me toch een show neerzetten! Voor mij een van de verrassingen van LL'15, geweldige live performer, ga hem dit jaar met plezier weer opzoeken!
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Zag net dat Vedder in de Lotto Arena staat, waarvan de capaciteit zo’n 5.200 man is. In de Barn kunnen er 14.000 man, een stuk meer dan het dubbele dus. Dus qua grootte past het prima.

Het verschil is wel dat er dan maar 5200 (echt zo weinig?) kaartjes verkocht worden voor Lotto Arena, en er meer man op het Werchter terrein rondlopen dan die 14.000
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Als Eddie Vedder in de barn komt dan zou dit toch zeker als afsluiter zijn, denk dat de kans klein is dat we die gaan zien.
Prophets of Rage lijkt me ook onwaarschijnlijk als afsluiter , lijkt me eerder iets voor op het hoofdpodium voor KOL (of voor Arcade Fire)
In de breedte vind ik het echt geen sterk programma, buiten de headliners dan, maar hey, het is werchter en het zal ongetwijfeld weer een topweekend zijn
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind het raar dat nog geen enkel belgische festival The Libertines heeft gehad in hun 3e jaar dat ze nu zomerfestivals doen. (inclusief ls reunie + nieuwe plaat is dat toch een zeer boeiende naam). Mogen van mij gerust nog komen.

Ik hoop op nog een mooi deel van volgend lijstje: The Libertines, Kasabian, Dinosaur Jr, A Tribe Called Quest, Foals, Rancid, Against Me, Angel Olsen, Wolfmother.

Maar ik verwacht eigenlijk enkel die laatste nog écht.

Die laatste verwacht ik juist niet aangezien ik die eerder op TW Classics verwacht bij GNR
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
neracroft wrote:
Ik vind het raar dat nog geen enkel belgische festival The Libertines heeft gehad in hun 3e jaar dat ze nu zomerfestivals doen. (inclusief ls reunie + nieuwe plaat is dat toch een zeer boeiende naam). Mogen van mij gerust nog komen.

Ik hoop op nog een mooi deel van volgend lijstje: The Libertines, Kasabian, Dinosaur Jr, A Tribe Called Quest, Foals, Rancid, Against Me, Angel Olsen, Wolfmother.

Maar ik verwacht eigenlijk enkel die laatste nog écht.


Die laatste verwacht ik juist niet aangezien ik die eerder op TW Classics verwacht bij GNR

Inderdaad, ik zie Wolfmother ook op TW Classic staan. Zijn al support geweest voor Guns N' Roses in het recente verleden en zou er perfect ergens voor passen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
mattman wrote:
Zag net dat Vedder in de Lotto Arena staat, waarvan de capaciteit zo’n 5.200 man is. In de Barn kunnen er 14.000 man, een stuk meer dan het dubbele dus. Dus qua grootte past het prima.

Het verschil is wel dat er dan maar 5200 (echt zo weinig?) kaartjes verkocht worden voor Lotto Arena, en er meer man op het Werchter terrein rondlopen dan die 14.000

Lotto arena 8.050 tijdens concerten, 5200 voor sportevenementen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
JB. wrote:
mattman wrote:
Zag net dat Vedder in de Lotto Arena staat, waarvan de capaciteit zo’n 5.200 man is. In de Barn kunnen er 14.000 man, een stuk meer dan het dubbele dus. Dus qua grootte past het prima.


Het verschil is wel dat er dan maar 5200 (echt zo weinig?) kaartjes verkocht worden voor Lotto Arena, en er meer man op het Werchter terrein rondlopen dan die 14.000


Lotto arena 8.050 tijdens concerten, 5200 voor sportevenementen.

Het concert van Eddie Vedder is dan ook een zittend concert, zo gaan veel plaatsen op het middenplein 'verloren' natuurlijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken