Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.462
11.433
Wat een prut line-up voor Boutique zeg.. In ieder geval geen Marco Borsato op RW! Mijn vrouw zal het wel jammer vinden dat Emili Sande is weggevallen. Dat is ook de enige naam die nog een beetje glans aan dat rijtje geeft.
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
33
0
http://metro.co.uk/2017/03/06/full-glastonbury-2017-line-up-leaks-online-and-ed-sheeran-is-the-third-headliner-6490231/

Er moet ietsje inzitten om het in een Londense krant te komen.

Misschien fake nieuws maar er zijn wel een paar mooie namen erbij.
HAIM zijn nog niet genoemd. Nieuwe CD dit zomer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Werd door iemand gemaakt van Efestivals lol, op het forum daar zijn ze er ook mee aan het lachen :lol:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.193
1.218
Kasabian vandaag aangekondigd voor Öllesummerfestival in Estland: http://www.ollesummer.ee/eng

Ze spelen er op 5 juli, de datum die vooralsnog het dichtst tegen Rock Werchter aanzit. Het komt toch dichterbij heb ik het gevoel... al kunnen ze nog altijd échte headliner zijn op Dour of Les Ardentes.

Overigens staan John Newman en The Prodigy ook op dit festival. Wat verkies ik The Prodigy boven Major Lazer, The Weeknd, Netsky of The Chainsmokers als eventuele afsluitende dance-naam op mainstage voor donderdag! Maar ze brengen geen nieuw werk uit en hebben al eens met dit album op Rock Werchter gestaan, het kan altijd natuurlijk, maar het maakt de kans kleiner alleszins.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Kasabian vandaag aangekondigd voor Öllesummerfestival in Estland: http://www.ollesummer.ee/eng

Ze spelen er op 5 juli, de datum die vooralsnog het dichtst tegen Rock Werchter aanzit. Het komt toch dichterbij heb ik het gevoel… al kunnen ze nog altijd échte headliner zijn op Dour of Les Ardentes.

Overigens staan John Newman en The Prodigy ook op dit festival. Wat verkies ik The Prodigy boven Major Lazer, The Weeknd, Netsky of The Chainsmokers als eventuele afsluitende dance-naam op mainstage voor donderdag! Maar ze brengen geen nieuw werk uit en hebben al eens met dit album op Rock Werchter gestaan, het kan altijd natuurlijk, maar het maakt de kans kleiner alleszins.
Laat Kasabian maar doorkomen hoor...

Voor mij is het Weeknd (beelden van Ziggo zagen er heel vet uit) > Netsky (nooit een show van gezien) > Prodigy (platte bende) > Major Lazer (platte bende) > Chainsmokers (kinderdj's).

Ik vrees echter voor Major Lazer...
 

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
Vandaag toch een belangrijke dag, hopelijk kunnen we iets meer duidelijkheid krijgen over welke namen nog over kunnen komen van PP. Zouden ze bij RW counteren vanmiddag?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
The Afghan Whigs ook afgeschreven ... staan op 15 juni in de AB. Dat was toch wel nog een prima aanvulling geweest voor een hoge spot in The Barn, eentje die niet té veel zal gekost hebben wss, gezien ze in de AB spelen ... jammer.

Edit: ik zie dat ze op 14 juni ook in Trix spelen.
Edit2: @everyknight was me voor :')
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Georganiseerd door, you guessed it.. Livenation :€€€

Dour komt vandaag met namen om 3u en stiekem hoop ik op een woensdagaankondiging vandaag..
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Werchter heeft nog maar 2 keer een naam op woensdag bekend gemaakt en Dour komt met namen, lijkt me dus weinig aannemelijk dat Werchter opeens ook met namen komt vandaag. Neen, ik verwacht vrijdag om 16u gewoon weer een lading (met dan hopelijk/wellicht ook de podiumindeling), dan komen ze ook weer in de spotlights voor de VVK van Pinkpop start. Mochten ze daar dan al rekening mee willen houden.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik bedacht mij iets. Pinkpop en Rock Werchter zijn natuurlijk beiden van Live Nation maar ondertussen hebben ze beiden dezelfde doelgroep en zijn er een hoop mensen die tussen 1 van de 2 kiezen. Wat nou als ze voor Pinkpop geen fatsoenlijke headliners konden vinden en voor Rock Werchter juist heel veel (kijk naar de headliners die nu voor beide festivals bekend zijn) en ze niet iedereen van Pinkpop naar Rock Werchter wilden trekken. Daarom krijgen we nu een minder dagprogramma voorgeschoteld dan we gewend zijn van Rock Werchter. En zeker de laatste paar weken omdat anders de line-up van Pinkpop in het niets valt bij die van Rock Werchter.

In dat geval kan het zo zijn dat zodra de Pinkpop voorverkoop een beetje op gang komt er weer wat grotere namen als dagvulling bekend worden gemaakt. En kunnen we voor Pinkpop een betere dagvulling als normaal verwachten.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Anderson .Paak zonet een 2de concert in de AB aangekondigd op 20 juni, dus lijkt me nu wel zeker uitgesloten voor Werchter.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Nou Les Ardentes maakte ook net een aantal namen bekend en dat is toch zo goed als concurrentie voor Dour? :p
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
Vandaag toch een belangrijke dag, hopelijk kunnen we iets meer duidelijkheid krijgen over welke namen nog over kunnen komen van PP. Zouden ze bij RW counteren vanmiddag?

Ik verwacht dat vrijdag een lijstje met enkele dubbelingen in het programma met Pinkpop voor Werchter bekend worden gemaakt.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.063
654
Ondertussen Fleet Foxes toegevoegd aan NOS Alive op 8/7 en The Killers op de 'Day 0' van Exit Festival (5/7).

Ik heb nog hoop voor beide op RW.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
1 dag ver op de PP presentatie en geen enkele naam die ik zou willen zien die niet op RW staat lol
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.296
4.464
duyck wrote:
1 dag ver op de PP presentatie en geen enkele naam die ik zou willen zien die niet op RW staat lol


Ik zou Five Finger Death Punch wel door zien komen, de rest staat er al of gewoon nee inderdaad.

Maar die staan al op Graspop, dus helaas.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken