Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

marsupilami

Campingartiest
27 jan 2017
57
0
marsupilami wrote:
Medic92 wrote:
Laat Biffy Clyro, Oh Wonder en Kaiser Chiefs maar overkomen naar Werchter! Ook net bekend geworden: Wolfmother is van 9 juli tot 15 juli in Nederland met shows in zalen en op festivals. Hopelijk worden zij ook bevestigd voor Werchter.


Kaiser Chiefs en Oh Wonder zouden dan op herhaling komen volgens mij. Biffy Clyro is inmiddels wel vrij zeker, Wolfmother zou eventueel nog op TW Classic kunnen staan voor GnR (al heb ik ze liever op RW).

EDIT: wat @visdave34 zegt


Ja klopt, maar daar hebben ze op Werchter niet z’n problemen mee als je ziet dat Oscar and the Wolf er al 3 jaar achter elkaar staat. Oké, dat is dan wel een Belgische act dus is dat een uitzondering misschien. Maar vorig jaar stond Nathaniel Rateliff er ook. Florence + The Machine heeft er twee jaar achter elkaar gestaan net als Kings of Leon en Biffy Clyro. Niet dat ik dat een probleem vindt. Goede muziek kun je niet vaak genoeg live zien en horen. Ik snap ook nooit dat geklaag als een act op herhaling komt, tenzij je het natuurlijk helemaal niks vindt. ;). Sowieso wordt er elk jaar ontzettend veel geklaagd op dit forum. Dan zijn de headliners niks en dan is het dagprogramma weer niks. Je kunt niet beide hebben, tenzij je meer gaat betalen, maar dan gaan mensen weer klagen dat het te duur is. Aan het eind van de dag gaan de meeste toch gewoon naar Werchter en wordt het weer een mooi festival.

Laat ik het zo zeggen, acts die op herhaling komen hebben over het algemeen niet mijn voorkeur. Meestal is er geen nieuw album t.o.v. het jaar daarvoor, dus komen ze met dezelfde set nummers aan en dat is jammer. Dan kan je beter een jaar wachten en met nieuwe muziek terugkomen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.138
780
pretparkfan wrote:
Live gaat naar Pinkpop. Die zullen vrijdag dan wel aangekondigd worden voor RW.
1f642.svg
Verder heel weinig namen die interessant zouden zijn voor Werchter, lijkt mij.


Kunnen natuurlijk ook nog naar TW Classic gaan…
Live komt trouwens tussen 28/5 (USA) en 10/6 (Canada) even overvliegen om PP te doen. De vraag is dus of ze wel heen en weer willen blijven vliegen om nog meer Europese festivals te doen na 10/6...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De La Soul had ik wel op Dour verwacht, Solange niet meteen. Weer 2 namen met een streep door voor Werchter (hoogstwaarschijnlijk toch :) ).
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Eigenlijk jammer dat Werchter zoveel namen laat passeren (vb. Justice kon DE ideale afsluiter zijn op Donderdag). Je zou dan denken dat ze die hebben laten schieten omdat ze beter konden halen, maar dan komen ze met van die brakka namen af.. Nu hoop ik dat ze vrijdag (of vandaag ?) toch nog een lekker pakketje de weireld in sturen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Amai Pinkpop, ronduit dramatisch.

Al mogen ze Ranid, Live, Seasick Steve en Biffy Clyro ook voor Werchter aankondigen. De rest staat er al of op andere festivals in België.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Amai Pinkpop, ronduit dramatisch.

Al mogen ze Ranid, Live, Seasick Steve en Biffy Clyro ook voor Werchter aankondigen. De rest staat er al of op andere festivals in België.
Alleen die maandag is goed, al de rest trekt op niets.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Eigenlijk jammer dat Werchter zoveel namen laat passeren (vb. Justice kon DE ideale afsluiter zijn op Donderdag). Je zou dan denken dat ze die hebben laten schieten omdat ze beter konden halen, maar dan komen ze met van die brakka namen af.. Nu hoop ik dat ze vrijdag (of vandaag ?) toch nog een lekker pakketje de weireld in sturen.

Is opnieuw een kwestie van smaken versus 'wat kan deze act nog maken op RW' he. Justice trok in 2012 al bar weinig volk naar Main Stage en dat zou 5 jaar later niet plots meer zijn (lees: hoogstens KluB C dus). Terwijl ze op Dour een thuismatch spelen (hoofdzakelijk Franstalig publiek) en ze gewoon het hoofdpodium/festival voor een volle (kleinere) weide mogen afsluiten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Compact Disk Dummies ook op Couleur Cafe, ik blijf het een gemist kans vinden..
 

RollingStoner

Playlistbediener
7 dec 2016
6
0
Is er een kans dat ze wolfmother samen met live op TW zetten? Er is in de geschiedenis van TW wel gebleken dat de namen die daar staan er niet om liegen. Echter is wolfmother wellicht niet classic genoeg?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.370
2.712
Is er een kans dat ze wolfmother samen met live op TW zetten? Er is in de geschiedenis van TW wel gebleken dat de namen die daar staan er niet om liegen. Echter is wolfmother wellicht niet classic genoeg?

Kan perfect.
TW Classic gaat trouwens niet om classic artiesten maar om hoe het festival vroeger was; 1 dag, 1 podium.
Zeker Wolfmother zou daar wel eens kunnen staan dus.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Verwacht en/of hoop ik wat doorkomt van pinkpop: Biffy clyro, Mo, Seasick Steve, Live, Clean Bandit, Kodaline & Pierce Brothers.

Welke positie zou Live kunnen innemen denken jullie? op pinkpop staan ze sub. Zou dit de sub voor de Foo's kunnen zijn of staan ze er nog wel een plaatsje onder sub?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Verwacht en/of hoop ik wat doorkomt van pinkpop: Biffy clyro, Mo, Seasick Steve, Live, Clean Bandit, Kodaline & Pierce Brothers.

Clean Bandit staat al op Pukkelpop en artiesten met het profiel van Kodaline en Mo staan er al meer dan genoeg op die affiche. Please, genoeg is genoeg.

Live zie ik eerder TWC doen...
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Brian wrote:
Verwacht en/of hoop ik wat doorkomt van pinkpop: Biffy clyro, Mo, Seasick Steve, Live, Clean Bandit, Kodaline & Pierce Brothers.


Clean Bandit staat al op Pukkelpop en artiesten met het profiel van Kodaline en Mo staan er al meer dan genoeg op die affiche. Please, genoeg is genoeg.

Live zie ik eerder TWC doen…

Ik zou me maar alvast voorbereiden als ik jou was. Van de ruim 20 artiesten die nog komen ga jij er nog wel wat niks vinden ;) .

Van Clean Bandit gemist. Mooi, missen we niks van.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Welke positie zou Live kunnen innemen denken jullie? op pinkpop staan ze sub. Zou dit de sub voor de Foo’s kunnen zijn of staan ze er nog wel een plaatsje onder sub?

Goeie vraag. Ik zou eigenlijk zeggen plaatsje onder de sub, maar met die reünie kunnen ze wel een hogere positie eisen.


Valt mij ook op dat Prophets of Rage op Pinkpop niet als sub staat, maar als voorlaatste naam op 3FM. Dat wil dus zeggen dat ze toch niet zo een hoge positie eisen als ik dacht. Volgens mij is dit het eerste festival waar ze niet als minstens subheadliner spelen. En dat zou wel eens interessant kunnen zijn voor Werchter. Dan toch PoR en Imagine Dragons na elkaar op mainstage, als voorlaatste en laatste naam voor KOL en AF? Ik zou het alleszins toejuichen. Hopelijk komt Werchter deze week met een podiumindeling en brengen ze zo een beetje duidelijkheid in mogelijke clashes.


Ik heb eens even alle bands van Pinkpop overlopen, om te kijken wat we nog kunnen verwachten op RW.

In no particular order:
- Justin Bieber: gelukkig niet
- Martin Garrix: nope
- Kensington: hebben vorig jaar op RW gespeeld, kleine kans
- Chef'Special: verwacht ik niet
- James TW: staat half juni op Firefly, dus waarschijnlijk niet
- Five Finger Death Punch: staan al op Graspop
- Kaiser Chiefs: vorig jaar op RW, nu op Cactus, uitgesloten
- White Lies: staan op RW17
- Richard Ashcroft: al op Cactus
- Crystal Fighters: staan op RW17
- Pierce Brothers: 7 juni in AB, uitgesloten
- The Ten Bells: nope
- Declan McKenna: mogelijk
- Green Day: uitgesloten
- Imagine Dragons: staan op RW17
- Broederliefde: verwacht ik niet
- Kodaline: waarschijnlijk
- Gavin James: mogelijk
- Sean Paul: geen idee, ik denk van niet
- Sum 41: staan al op Graspop
- Clean Bandit: staan al op Pukkelpop
- James Arthur: mogelijk
- Anne-Marie: wie?
- Rancid: touren met Green Day, dus nope
- Birdy: staat op RW17
- The Charm The Fury: staat op Graspop
- My Baby: verwacht ik niet
- Jack Savoretti: mogelijk
- Busty and the Bass: verwacht ik niet
- Charl Delemarre: nope
- Kings of Leon: staan op RW17
- Live: waarschijnlijk
- Passenger: staat op RW17
- Guus Meeuwis: laat die trein maar thuis
- Seasick Steve: waarschijnlijk
- System of a Down: staan op RW17
- Prophets of Rage: staan op RW17

- Biffy Clyro: waarschijnlijk
- Rag'n'Bone Man: staat op RW17
- Machine Gun Kelly: staat op RW17

- Mø: waarschijnlijk
- Fat Freddy's Drop: mogelijk, maar niet erg waarschijnlijk
- Liam Gallagher: staat op Dour, uitgesloten
- Oh Wonder: stond op RW16
- Gutterdämmerung: stond op RW16 en eerder dit jaar in AB
- JP Cooper: mogelijk
- Chris Ayer: verwacht ik niet
- Don Broco: mogelijk
- Midas: guess not

Daaruit valt dus te concluderen dat we op RW weinig missen van de sterke namen van Pinkpop. Ofwel staan ze er al, ofwel komen ze waarschijnlijk nog, ofwel stonden ze vorig jaar op Werchter. De paar namen zoals Liam Gallagher die uitgesloten zijn voor Werchter, zijn echt maar een klein verlies.

Ik ben benieuwd naar vrijdag, ik verwacht een paar sterke namen!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Kan aan mij liggen, maar ik vind de combi Live - Guns N Roses niet zo'n logische. Ik verwacht Live dan toch eerder op RW dan op TWClassic.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.257
6.740
Mag ik het bijna ironisch vinden dat Biffy Clyro niet zo'n groot publiek treft maar volgens de clashfinder die ik maakte zowat dé populairste act is qua dagopvulling (aka de hoeveelheid mensen die BC hebben aangeduid te willen gaan zien..)
Ik verwacht nu wel zeker Kodaline, Seasick Steve, Biffy Clyro als kleinere namen en Fleet Foxes, Live en Kasabian als grotere namen, het verbaasde mij trouwens dat PP geen Frank Turner heeft, de enige mogelijkheid die dan nog overschiet is volgens mij LL waar dus ook PKP dichtbij aanleunt.. Dus Frank Turner voor PKP & LL en dus geen RW?
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Kan aan mij liggen, maar ik vind de combi Live – Guns N Roses niet zo’n logische. Ik verwacht Live dan toch eerder op RW dan op TWClassic.

Precies of de combinatie Lana Del Rey - Bruce Springsteen is zo logisch :) Live - GnR lijkt me perfect mogelijk. Bovendien denk ik wel dat een optreden van Live de nodige en ergie en kracht heeft, wat volgens mij voldoende is om voor GnR te kunnen spelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Biffy Clyro op... Vestrock.

Haha, dat toont nog maar eens hun status aan in festivalland.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken