Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Nu begint die filler crap mij wel wat tegen te steken. Ik had deze week toch echt wel uitgekeken naar elke dag een nieuwe naam, maar op deze manier hoeft het echt niet. Nog geen enkele naam die ik wil zien. Tout va bien is ook maar om bij in slaap te vallen. Ik blijf ook nog geloven in grotere, bekendere namen, maar het zal niet voor deze week zijn. Jammer.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.323
4.535
@Joslittel, denk niet dat de tegenvallers van vorig jaar echt van invloed zijn geweest op het budget voor de artiesten. Sowieso is er dan weinig winst te behalen aan de onderkant van het affiche.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
We zullen het denk ik nooit te weten komen maar ik ben wel benieuwd welke vervangers Werchter heeft geregeld voor Massive Attack en Anderson Paak. Ik ga er vanuit dat beiden op het affiche stonden.

Ik was vanochtend aan het denken over het statement van sommige hier dat het onderste deel van de line-up tegenvalt. Zou het misschien kunnen komen omdat het vorige jaar financieel tegen is gevallen? Werchter was niet uitverkocht, door het slechte weer zal de drankomzet flink lager zijn geweest en ik verwacht dat ze heel veel extra kosten hebben moeten maken om het terrein en de campings begaanbaar te houden. Misschien is dit nu af te lezen aan de line-up?

Dat heeft er niks mee te maken denk ik. Ze zijn die jaren ervoor telkens uitverkocht geweest. Die hebben echt wel een buffer opgebouwd om een minder jaar op te vangen. Anders heb je geen gezonde bedrijfsvoering. Des te meer de reden om na een minder jaar terug te slaan met een goede line-up.
 

YFKTA

Playlistbediener
15 dec 2016
48
0
Joslittel wrote:
We zullen het denk ik nooit te weten komen maar ik ben wel benieuwd welke vervangers Werchter heeft geregeld voor Massive Attack en Anderson Paak. Ik ga er vanuit dat beiden op het affiche stonden.

Ik was vanochtend aan het denken over het statement van sommige hier dat het onderste deel van de line-up tegenvalt. Zou het misschien kunnen komen omdat het vorige jaar financieel tegen is gevallen? Werchter was niet uitverkocht, door het slechte weer zal de drankomzet flink lager zijn geweest en ik verwacht dat ze heel veel extra kosten hebben moeten maken om het terrein en de campings begaanbaar te houden. Misschien is dit nu af te lezen aan de line-up?


Dat heeft er niks mee te maken denk ik. Ze zijn die jaren ervoor telkens uitverkocht geweest. Die hebben echt wel een buffer opgebouwd om een minder jaar op te vangen. Anders heb je geen gezonde bedrijfsvoering. Des te meer de reden om na een minder jaar terug te slaan met een goede line-up.
Massive Attack kan toch nog perfect op 30 juni of 2 juli staan ?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
Heemstock wrote:
Joslittel wrote:
We zullen het denk ik nooit te weten komen maar ik ben wel benieuwd welke vervangers Werchter heeft geregeld voor Massive Attack en Anderson Paak. Ik ga er vanuit dat beiden op het affiche stonden.

Ik was vanochtend aan het denken over het statement van sommige hier dat het onderste deel van de line-up tegenvalt. Zou het misschien kunnen komen omdat het vorige jaar financieel tegen is gevallen? Werchter was niet uitverkocht, door het slechte weer zal de drankomzet flink lager zijn geweest en ik verwacht dat ze heel veel extra kosten hebben moeten maken om het terrein en de campings begaanbaar te houden. Misschien is dit nu af te lezen aan de line-up?


Dat heeft er niks mee te maken denk ik. Ze zijn die jaren ervoor telkens uitverkocht geweest. Die hebben echt wel een buffer opgebouwd om een minder jaar op te vangen. Anders heb je geen gezonde bedrijfsvoering. Des te meer de reden om na een minder jaar terug te slaan met een goede line-up.


Massive Attack kan toch nog perfect op 30 juni of 2 juli staan ?
Massive Attack heeft helaas de hele geplande tour gecanceld...

http://downtherabbithole.nl/nieuws/twee-afzeggingen
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Vuurwerk erbij. Kut, die had ik lang geleden nog in mijn voorspel gezet, maar ondertussen eruit :eek:

Edit: J. Bernardt blijkbaar ook. Van alle Belgische namen nog steeds maar Soulwax die interessant is, dit is echt wel erg.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.015
6.421
@visdave34 inside info gekregen? Laatste 3 namen allemaal juist voorspelt? ? Vuurwerk vind is echt vet, moet is ze al niet meer in de Botanique gaan zien. Maar nu hebben we het toch ver gehad qua kleine namen in hoe zit 't? Morgen Triggerfinger?
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.517
2.042
J. Bernardt opent de KluB C op zaterdag zegt hij zelf in zen interview op stubru.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.273
3.244
J. Bernardt zal de Klub C openen op zaterdag (bevestigd op Studio Brussel).

Edit: Jefferke was me voor

Hopelijk morgen toch een iets grotere Belgische naam en een mooi pakketje :)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.716
1.247
Wat is er toch mis met de organisatie?

Wat een miserabele week wat die namen van eigen kweek betreft... Nu maar hopen dat er bovenop het Belgische nog wat extra namen komen morgen.

Zonde wel wetende dat België wel wat moois in de kuip heeft (al dan niet allemaal mogelijkheden voor Werchter): Black Box Revelation, The Sore Losers, Evil Superstars, Admiral Freebee, Brutus, Deus, Absynthe Minded, Balthazar, Psycho 44, Triggerfinger, Selah Sue, Daan, The Hickey Underworld, Double Veterans, Flip Kowlier, The Van Jets, De Mens, Kapitan Korsakov, Wallace vanborn, Steak Number Eight, Mintzkov, The Sedan Vault...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Bij het Rock Werchter-voorspel is het wel duidelijk dat meerdere mensen inside-info doorgekregen hebben. Check gewoon de pagina van deze maand (nog maar twee dagen ver!) en het valt op hoeveel de twee laatste dagen J. Bernardt en vooral Vuurwerk erbij geplaatst zijn. Toch niet de meest voor de hand liggende Belgische namen zou ik denken...
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.633
632
Zou eerder hopen op nog wat kleine Belgische namen zodat er mee geld overblijft voor wat betere internationale artiesten.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.517
2.042
We zitten nu aan 10 Belgische acts en desondanks dat er in ieder laatste pakketje wel een aantal namen zaten die me aanstonden begint dit me toch stilaan tegen te steken. Er is zo geen gevoel van vreugde bij van "JA dit wil ik echt zien", meer zoiets van ja checken we wel als er tijd is. De hoop dat dit nog zal komen wordt wel iedere week kleiner.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Bij het Rock Werchter-voorspel is het wel duidelijk dat meerdere mensen inside-info doorgekregen hebben. Check gewoon de pagina van deze maand (nog maar twee dagen ver!) en het valt op hoeveel de twee laatste dagen J. Bernardt en vooral Vuurwerk erbij geplaatst zijn. Toch niet de meest voor de hand liggende Belgische namen zou ik denken…
Ah, ik weet zo niet hoor: ik had in november ook Vuurwerk staan (pure random gok) en deze week Tout va bien voorspeeld. Is wat geluk mee gemoeid. En met het Voorspel is het gewoon ook zo dat veel mensen wel eens bij elkaar spieken en ideetjes op doen, dus zo gek lijkt het me niet.

Ik ben overigens zeker geen negatief iemand, er staan heel mooie namen op de affiche en ik zal ook steeds iedere naam opzoeken en luisteren, maar die dagopvulling gaat er met iedere aankondiging op achteruit. Bij een festival als Werchter, waar je heel veel geld betaalt voor een ticket, verwacht je (zoals we dat vorige jaren ook gewoon zijn) ook tijdens de dag mooie grote kwaliteitsnamen. Kleinere acts horen erbij, ook Belgische, maar dit slaat toch nergens op. Waar vroeger bands als pakweg Manic street preachers, Stereophonics, Franz Ferdinand, etc. in de namiddag speelden, krijgen we nu Oscar & the wolf, Bazart, Passenger, etc. voorgeschoteld.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.071
663
Wat is er toch mis met de organisatie?

Wat een miserabele week wat die namen van eigen kweek betreft… Nu maar hopen dat er bovenop het Belgische nog wat extra namen komen morgen.

Zonde wel wetende dat België wel wat moois in de kuip heeft (al dan niet allemaal mogelijkheden voor Werchter): Black Box Revelation, The Sore Losers, Evil Superstars, Admiral Freebee, Brutus, Deus, Absynthe Minded, Balthazar, Psycho 44, Triggerfinger, Selah Sue, Daan, The Hickey Underworld, Double Veterans, Flip Kowlier, The Van Jets, De Mens, Kapitan Korsakov, Wallace vanborn, Steak Number Eight, Mintzkov, The Sedan Vault…
Ik vind vooral J. Bernardt en Warhaus wel mooie namen hoor. Heb je 2x Balthazar! ;-) En wat mij betreft voegen ze Zimmerman er dan ook nog aan toe... Maar van jouw lijstje zouden The Sore Losers, Evil Superstars, dEUS, Triggerfinger en Absynthe Minded ook niet misstaan inderdaad. Maar wat niet is, kan nog komen. Hoewel dEUS en Evil Superstars niet echt voor de hand liggen...

@shotgvn: zo aan het topic voor maart te zien was ik niet de enige met sterke vermoedens over de aankondigingen...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.203
1.250
Enkel Het Zesde Metaal en misschien Vuurwerk kunnen mij bekoren van die Belgische namen deze week. De rest is, euhm.... allemaal in hetzelfde straatje zou ik zeggen.

Zulke bands moet je toch wegzetten in een tent op Pukkelpop? Dat is de reden waarom Pukkelpop zoveel tenten heeft!

Er staan in het algemeen te veel bands met twee, één of zelfs nog geen album! Belgisch (Tourist Le MC, J. Bernardt, Tout va Bien, Warhola, Vuurwerk...) en internationaal (Lorde, Kaleo, Mura Masa, Rae Sremmurd, Charli XCX, Benjamin Clementine, Cigarettes after Sex, Maggie Rogers, Machine Gun Kelly, Rag 'n' Bone Man...) The Chainsmokers hebben zelfs nog altijd hun eerste album niet uit en zullen er staan op basis van wat radiohits.

Inzake Beligsche acts snap ik de boekingen van Oscar & the Wolf en Bazart wel, die verkopen de grootste concertzalen moeiteloos uit.

Let op, er moeten nieuwe bands staan op Rock Werchter! Maar ik vind het evenwicht tussen nieuw en 'gevestigd' wel wat zoek nu... Net daarom houden ik en mijn Werchtergroep van Rock Werchter: een mooi evenwicht tussen gevestigde waarden en aankomend talent (onder de headliners wel te verstaan). Nu, elk jaar kom ik wel op een gegeven moment dat ik vrees dat de line-up minder zal worden... dat moment is nu gekomen :) Elk jaar kwam dat wel weer goed, hopelijk ook dit jaar. Ik heb nog wat acts nodig als Wilco, The Libertines, Dinosaur Jr., Kasabian, Röyksopp, Slowdive, Cage the Elephant, Van Morisson, Belle & Sebastian, The Afghan Whigs, Biffy Clyro, CJ Ramone, AIR... En nog veel meer mogelijkheden natuurlijk. Slechts een klein aantal van deze mogelijkheden, en ik ben al tevreden :)
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.517
2.042
Belgische namen voorbije jaren:
2016: The Van Jets, Black Box Revelation, Trixie Whitley, (Puggy), Bazart, Goose, Lost Frequenties, SX, Alice on the Roof (9)
2015: Oscar and the Wolf, Magnus, Balthazar, Selah Sue, Tout va Bien, the Van Jets (6)
2014: Milow, Arsenal, The Subs, Trixie Whitley, The Sore Losers, Triggerfinger, Altrego, Melanie de Biasio, Ozark Henry, Stromae, Oscar and the wolf (11)

Ik wil gerust verder gaan zoeken maar dit zijn ook bands die op dat moment niet echt groot zijn maar wel hoog op de affiche komen te staan. Smaken verschillen maar is Werchter, als je dit ziet, dan slecht bezig met boeken?
 

Ouwe Rockert

Campingartiest
20 dec 2015
76
4
Het is een beetje droevig als ik al die negatieve comments hoor en tegelijkertijd verbaast het me. Als een act je niet bevalt, dan ga je toch gewoon iets anders zien of je loopt een rondje over het terrein. Of je laat je verassen door iets wat je niet kent.

Ik ken niet veel van de Belgische namen (behalve Soulwax) en sowieso weinig van de jongere acts (tis de leeftijd), maar ik weet zeker dat er tussen zitten die me gaan bevallen. Er is toch genoeg keuze om het iedereen naar de zin te maken? En voor degene die met de momenteel bekende line-up niet uit de voeten kan heb ik maar 1 welgemeend advies: ga aub niet naar Werchter en sluit je op in je kamer met een afspeellijstje met jouw beperkte muzieksmaak.

Het is juist belangrijk dat een hoop kleinere acts exposure krijgen op een groot festival, daaruit groeien de bands die je wellicht over enkele jaren juist graag wilt zien. En van onze Nederlandse acts moeten we het niet hebben, Op De Staat na weinig relevante aanwas de laatste jaren.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Ik ga volledig akkoord met Everyknight!

Van de nieuwe lichting Belgische groepen ben ik het meest tevreden met J. Bernhardt. Best wel goed, ondanks er nog maar twee songs gekend zijn.
Dan zou je inderdaad verwachten dat die op pukkelpop zou staan aangezien ze daar een tent hebben vol Belgisch geweld.

Ik ben ook van mening dat er meer gevestigde waarden op de affiche mogen staan. Jammer genoeg zijn er niet al te veel plaatsjes nog te vullen.

Hebben we nu alle Belgische namen niet gehad? Waren het er geen 5 deze week?
Of komt er morgen toch nog een naam bij?

Had de Compact Disk Dummies in feite wel verwacht aangezien die naar mijn weten nog niet op Werchter hebben gestaan. Die had ik het meer gegund dan pakwech Warhola.
Maar aangezien die daarstraks live op stubru waren en ik ervan uit ging dat ze vandaag aangekondigd zouden worden, zal dat wel niet meer het geval zijn.

Als er dan toch nog een Belgische groep bij komt, Triggerfinger graag! Dat is wel een gevestigde waarde!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken