Enkel Het Zesde Metaal en misschien Vuurwerk kunnen mij bekoren van die Belgische namen deze week. De rest is, euhm.... allemaal in hetzelfde straatje zou ik zeggen.
Zulke bands moet je toch wegzetten in een tent op Pukkelpop? Dat is de reden waarom Pukkelpop zoveel tenten heeft!
Er staan in het algemeen te veel bands met twee, één of zelfs nog geen album! Belgisch (Tourist Le MC, J. Bernardt, Tout va Bien, Warhola, Vuurwerk...) en internationaal (Lorde, Kaleo, Mura Masa, Rae Sremmurd, Charli XCX, Benjamin Clementine, Cigarettes after Sex, Maggie Rogers, Machine Gun Kelly, Rag 'n' Bone Man...) The Chainsmokers hebben zelfs nog altijd hun eerste album niet uit en zullen er staan op basis van wat radiohits.
Inzake Beligsche acts snap ik de boekingen van Oscar & the Wolf en Bazart wel, die verkopen de grootste concertzalen moeiteloos uit.
Let op, er moeten nieuwe bands staan op Rock Werchter! Maar ik vind het evenwicht tussen nieuw en 'gevestigd' wel wat zoek nu... Net daarom houden ik en mijn Werchtergroep van Rock Werchter: een mooi evenwicht tussen gevestigde waarden en aankomend talent (onder de headliners wel te verstaan). Nu, elk jaar kom ik wel op een gegeven moment dat ik vrees dat de line-up minder zal worden... dat moment is nu gekomen
Elk jaar kwam dat wel weer goed, hopelijk ook dit jaar. Ik heb nog wat acts nodig als Wilco, The Libertines, Dinosaur Jr., Kasabian, Röyksopp, Slowdive, Cage the Elephant, Van Morisson, Belle & Sebastian, The Afghan Whigs, Biffy Clyro, CJ Ramone, AIR... En nog veel meer mogelijkheden natuurlijk. Slechts een klein aantal van deze mogelijkheden, en ik ben al tevreden