Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.544
Tout va Bien, meh, alweer een naam die me niet veel zegt. Verbaast mij vooral dat deze naam ook al op donderdag staat. Wordt rustig opstarten die dag.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Gisteren in mijn voorspel topic ingevuld, whoopa :) Daarmee is ook wel het meest positieve over deze boeking gezegd vrees ik ... vooral ook vreemd inderdaad dat die óók op donderdag staan. Ach, misschien starten ze gewoon wat vroeger op donderdag om die Belgische bandjes te kunnen plaatsen (beetje in de lijn van Pukkelpop die ook altijd de winnaars van de Nieuwe Lichting wat speeltijd geeft op de eerste dag).
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Gisteren in mijn voorspel topic ingevuld, whoopa
1f642.svg
Daarmee is ook wel het meest positieve over deze boeking gezegd vrees ik … vooral ook vreemd inderdaad dat die óók op donderdag staan. Ach, misschien starten ze gewoon wat vroeger op donderdag om die Belgische bandjes te kunnen plaatsen (beetje in de lijn van Pukkelpop die ook altijd de winnaars van de Nieuwe Lichting wat speeltijd geeft op de eerste dag).
Klinkt logisch. Wellicht dat ze zelfs iets eerder open gaan om die megadrukte bij de ingang wat te proberen te spreiden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Rock Torhout wrote:
Gisteren in mijn voorspel topic ingevuld, whoopa
1f642.svg
Daarmee is ook wel het meest positieve over deze boeking gezegd vrees ik … vooral ook vreemd inderdaad dat die óók op donderdag staan. Ach, misschien starten ze gewoon wat vroeger op donderdag om die Belgische bandjes te kunnen plaatsen (beetje in de lijn van Pukkelpop die ook altijd de winnaars van de Nieuwe Lichting wat speeltijd geeft op de eerste dag).


Klinkt logisch. Wellicht dat ze zelfs iets eerder open gaan om die megadrukte bij de ingang wat te proberen te spreiden.

Daar geloof ik niets van. Het zullen hetzelfde aantal slots zijn hoor. Dat Tout va bien óók op donderdag staat, betekent dat het wel juist zal zijn dat Het Zesde Metaal de mainstage zal openen. En duidt dit ook (vrees ik) weer eens op het feit dat het programma vóór de headliners (zowel overdag als 's avonds) magerder (en goedkoper) zal zijn dan vorig jaar.

Vorig jaar zoveel gevestigde waarden, maar... enkel zaterdag was uitverkocht. Misschien gooien ze het daarom bewust over een andere boeg.
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Op zich niet veel mis met Tout Va Bien, maar die heb ik al verscheidene malen gratis kunnen zien optreden hier in België.
En wederom op donderdag, ja toch wel bizar, dat duidt dan toch op het feit dat we niet te veel meer moeten verwachten.

Ik hoopte stiekem nog op Compact Disc Dummies en Triggerfinger nu die ook in Spanje zijn aangekondigd, maar ik denk dat ik mijn verwachtingen maar beter kan bijstellen.
Al kan Triggerfinger natuurlijk nog de 'grootste' naam worden die op vrijdag aangekondigd wordt. Er moet toch nog een grotere Belgische naam bijkomen zou je denken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Voor de mensen die dit nu als bewijs zien dat Werchter voor de goedkope undercard gaat: waren Samm Henshaw, Barns Courtney en Ryan Bingham dan zoveel beter als middagacts? De Belgen die we nu gekregen hebben gaan op pakweg dezelfde posities spelen, maar zijn hier wel een pak bekender/populairder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
visdave34 wrote:
Rock Torhout wrote:
Gisteren in mijn voorspel topic ingevuld, whoopa
1f642.svg
Daarmee is ook wel het meest positieve over deze boeking gezegd vrees ik … vooral ook vreemd inderdaad dat die óók op donderdag staan. Ach, misschien starten ze gewoon wat vroeger op donderdag om die Belgische bandjes te kunnen plaatsen (beetje in de lijn van Pukkelpop die ook altijd de winnaars van de Nieuwe Lichting wat speeltijd geeft op de eerste dag).


Klinkt logisch. Wellicht dat ze zelfs iets eerder open gaan om die megadrukte bij de ingang wat te proberen te spreiden.


Daar geloof ik niets van. Het zullen hetzelfde aantal slots zijn hoor. Dat Tout va bien óók op donderdag staat, betekent dat het wel juist zal zijn dat Het Zesde Metaal de mainstage zal openen. En duidt dit ook (vrees ik) weer eens op het feit dat het programma vóór de headliners (zowel overdag als ’s avonds) magerder (en goedkoper) zal zijn dan vorig jaar.

Vorig jaar zoveel gevestigde waarden, maar… enkel zaterdag was uitverkocht. Misschien gooien ze het daarom bewust over een andere boeg.

Tja, dit vind ik ook wel opvallend. Héél weinig gevestigde waarden. Haast geen. Nuja, met Beck, At-The Drive In, Robert Plant, New Order, PJ Harvey, Tame Impala, Iggy Pop, Macca, Last Shadow Puppets en -vooruit- The Offspring waren we wel wat verwend toen. James Blake stond er toen ook, maar die viel zelfs niet op tussen die grote namen. Nu is James Blake één van de 'grotere' niet headliners.

Tot nu toe noem ik deze lineup gerust de magerste qua daginvulling sinds ik 10 jaar geleden voor de eerste keer naar RW ging. Maar dus: tot nu toe hé. Ik geloof er nog steeds in dat er wat moois bijkomt.

Donderdag is top. Maar de 3 andere dagen zijn in hun totaliteit absoluut geen vetpot op de headliners na. Komende vrijdag zal wel een kantelpunt zijn voor mij. Als het wéér tegenvalt, vrees ik dat m'n hoop weg is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Voor de mensen die dit nu als bewijs zien dat Werchter voor de goedkope undercard gaat: waren Samm Henshaw, Barns Courtney en Ryan Bingham dan zoveel beter als middagacts? De Belgen die we nu gekregen hebben gaan op pakweg dezelfde posities spelen, maar zijn hier wel een pak bekender/populairder.

Ja, maar populairder of niet: de undercard is wel goedkoper. ;-)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Donderdag eerst zoveel mogelijk dingen aan kondigen omdat die dag het moeilijkst uitverkoopt? Das allezins mijn theorie.. Voor donderdag missen we nu dus nog 4 namen..

Het Zesde Metaal – XXXXX – Imagine Dragons – Prophets Of Rage – Kings Of Leon – Arcade Fire – XXXXX
Cigarettes After Sex – Warhola – Xavier Rudd – Mura Masa – Lorde – The Chainsmokers
Whitney – Tout Va Bien – Agnes Obel – Mark Lanegan Band – XXXXX – XXXXX
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
....

Donderdag is top. Maar de 3 andere dagen zijn in hun totaliteit absoluut geen vetpot op de headliners na. Komende vrijdag zal wel een kantelpunt zijn voor mij. Als het wéér tegenvalt, vrees ik dat m’n hoop weg is.

Dan zou ik volgende week vrijdag als kantelpunt nemen, want zou best kunnen dat vrijdag maar 1 (Belgische) naam wordt aangekondigd en volgende week weer een pakketje.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Waarom schat Whitney iedereen hier lage in dan Het Zesde Metaal, Tout Va Bien, Cigarettes After Sex e.d. blijft mij een raadsel. Brachten een van de betere alternatieve cd's uit. Ik had stiekem gehoopt dat zij de Main Stage zouden openen op een zonnige namiddag.

Maar opener in 1 v/d 2 tenten is echt wel laag.


[video]https://www.youtube.com/watch?v=PsNU7pzAc_k[/video]
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Voor donderdag missen we nu dus nog 4 namen..

Het Zesde Metaal – XXXXX – Imagine Dragons – Prophets Of Rage – Kings Of Leon – Arcade Fire – XXXXX
Cigarettes After Sex – Warhola – Xavier Rudd – Mura Masa – Lorde – The Chainsmokers
Whitney – Tout Va Bien – Agnes Obel – Mark Lanegan Band – XXXXX – XXXXX

ik denk dat je het voor de donderdag veel te positief inschat. Alle grote namen hebben we nu toch wel gehad voor die dag. Alle hoge posities lijken mij ingevuld. Ik denk dat er nog 3 namen bijkomen.

Het zesde Metaal - X - Imagine Dragons - Arcade Fire - Kings of Leon - The Chainsmokers
Whitney - Warhola - X - Agnes Obel - X - Lorde
Tout Va Bien - Cigarettes After Sex - Mura Masa - Xavier Rudd - Mark Lanegan Band - Prophets of Rage

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Ik baal van de Belgische namen tot nu toe. Liggen allemaal niet in mijn straatje qua muziek. Ik vind het op Soulwax na ook allemaal redelijk dicht bij elkaar liggen qua stijl. Op de donderdag lijken me ook veel te veel kleine bands te staan. Whitney, Warhola, Het 6e Metaal, Tout Va Bien en Cigarettes After Sex zijn met alle respect toch eigenlijk allemaal (tent)openers. Nu heb je in mijn optiek 5 bands voor 2 a 3 posities.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Donderdag, volgens mij:

MAIN: XXX - Mark Lanegan - XXX - Prophets Of Rage - Kings Of Leon - Arcade Fire - XXX
BARN: Het Zesde Metaal - Whitney – XXX - Agnes Obel - Lorde - Imagine Dragons
KlubC: Tout Va Bien - Warhola - Sigarettes After Sex - Xavier Rudd - Mura Masa - The Chainsmokers

Al vind ik Sigatettes te klein voor derde plek. En XR te klein voor de vierde. Veel opvallend kleine namen die dag. Maar we hebben eigenlijk echt nog redelijk wat namen nodig voor de 3 andere dagen, nog een aantal (behoorlijk grote) gaten daar.
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
Ik baal van de Belgische namen tot nu toe. Liggen allemaal niet in mijn straatje qua muziek. Ik vind het op Soulwax na ook allemaal redelijk dicht bij elkaar liggen qua stijl. Op de donderdag lijken me ook veel te veel kleine bands te staan. Whitney, Warhola, Het 6e Metaal, Tout Va Bien en Cigarettes After Sex zijn met alle respect toch eigenlijk allemaal (tent)openers. Nu heb je in mijn optiek 5 bands voor 2 a 3 posities.

Ik denk niet dat de rest je dan nog meer gaat overtuigen, al is er naar mijn gevoel wel één echt leuke naam bij.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.544
We zullen het denk ik nooit te weten komen maar ik ben wel benieuwd welke vervangers Werchter heeft geregeld voor Massive Attack en Anderson Paak. Ik ga er vanuit dat beiden op het affiche stonden.

Ik was vanochtend aan het denken over het statement van sommige hier dat het onderste deel van de line-up tegenvalt. Zou het misschien kunnen komen omdat het vorige jaar financieel tegen is gevallen? Werchter was niet uitverkocht, door het slechte weer zal de drankomzet flink lager zijn geweest en ik verwacht dat ze heel veel extra kosten hebben moeten maken om het terrein en de campings begaanbaar te houden. Misschien is dit nu af te lezen aan de line-up?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken