Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.669
2.287
Ik deel wel vaak je mening maar ik denk dat je die donderdag te veel wilt. Volgens mij is het gewoon :

POR- KOL - AF - Chainsmokers met Lorde als KluB C en Imagine Dragons als Barn headliner.
Ook alle sub posities zullen wel volzet zijn. Vrijdag Oscar of James, zaterdag Blink en zondag Alt-J.
Op Klub C headliners kan geen lijn getrokken worden (zie vorig jaar met Puggy).
En Barn toppers zie ik nog niets zoals vorig jaar met New Order - Years and Years, Robert Plant - Parov Stelar, PJ Harvey - Tame Impala, Beck - Jamie XX.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Mwa, Dropkick hoogstens 1 plaatsje hoger dan de vorige keer, maar waarschijnlijk niet. Leuke naam om de boel wakker te maken.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
En Barn toppers zie ik nog niets zoals vorig jaar met New Order – Years and Years, Robert Plant – Parov Stelar, PJ Harvey – Tame Impala, Beck – Jamie XX.
Juist daarom dat er denk ik wel nog enkele grotere namen moeten vallen. Bij nader inzien heb ik trouwens 1 X verwijderd aangezien de Klub C blijkbaar vorig jaar allemaal 6 namen telde en het er zo ook wel degelijk genoeg uitziet. Op Efestivals was er een hele discussie gaande met de laatste pakketjes en welke namen daar tussen zaten en ook al was het vorig jaar niet echt het geval, was dat in '15 en '14 wel zo (nouja vind ik toch..) en eerlijk gezegd heb ik er best vertrouwen in dat ze nog met wat moois afkomen. Prophets Of Rage werd maanden geleden al aangekondigd door een resem festivals (Download, Rock Am Ring en al die andere shit) en wat doet RW? Maanden later aankondigen wanneer volgens mij de meerderheid al had gedacht dat ze niet meer gingen komen ofso (zag ook iemand die in zn voorspel die naam had verwijderd en letterlijk dezelfde week die mannen werden aangekondigd :p )

Als we dan toch nog 3 namen gaan krijgen dan Compact Disk Dummies, Triggerfinger en Netsky nog.. :')
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.669
2.287
Heb de discussie gelezen daar ja, vermits we nog een naam of 20 schuldig zijn kan er nog veel gebeuren. Ik zie immers dat er per nieuwe Belgische naam geen artikeltje komt op de site van Werchter. Daarom denk ik dat we bij de vrijdag naam, wat de grootste zal zijn, een samenvatting van deze week krijgen en nog een extratje zoals de podiumindeling. Alleszins dat hoop ik toch, als deze komt zal heel wat duidelijk worden over wat we nog kunnen verwachten.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Fleet Foxes.. Ehm;

05-26-29 Sydney, Australia - Sydney Opera House Concert Hall
07-01 Vilanova i la Geltrú, Spain - Vida Festival
07-03 Turin, Italy - Piazza Castello
07-06-08 Bilbao, Spain - Bilboa BBK Live
07-13 Dublin, Ireland - Iveagh Gardens
07-14 Dublin, Ireland - Iveagh Gardens
07-28 Newport, RI - Newport Folk Festival
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik verwacht voor zaterdag nog een klubC en barn headliner, voor zondag nog een barn headliner en nog ergens een classic act. Denk niet dat we verder nog veel grote namen gaan zien. De headerafbeelding op Facebook laat duidelijk de (co)headliners in het grootste lettertype zien, dan daaronder de subs, tent en dance afsluiters, vervolgens nog 2 rijen met namen. Het lijkt mij ook totaal niet realistisch om te denken dat in de ongeveer 25 namen die nog komen (waarvan er wss deze week nog 4 Belgische komen) er nog een barn headliner en dance afsluiter voor donderdag, sub-headliner voor vrijdag, 2 tent headliners voor zaterdag en een sub headliner voor zondag zitten. En dan reken ik nog niet eens op een classic act die er de afgelopen jaren toch altijd wel stond en alle andere spots die ik langs heb zien komen waarvan mensen denken dat er nog iets groters voor komt.


 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Zimmerman zou van mij mogen komen, want: wat een album. Maar te weinig hype rond waarschijnlijk.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Fleet Foxes.. Ehm;

05-26-29 Sydney, Australia – Sydney Opera House Concert Hall
07-01 Vilanova i la Geltrú, Spain – Vida Festival
07-03 Turin, Italy – Piazza Castello
07-06-08 Bilbao, Spain – Bilboa BBK Live
07-13 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-14 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-28 Newport, RI – Newport Folk Festival
Wat wil je hiermee zeggen? Ik zie nog steeds drie mogelijke data waarop ze op Werchter kunnen staan...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Yannick wrote:
Fleet Foxes.. Ehm;

05-26-29 Sydney, Australia – Sydney Opera House Concert Hall
07-01 Vilanova i la Geltrú, Spain – Vida Festival
07-03 Turin, Italy – Piazza Castello
07-06-08 Bilbao, Spain – Bilboa BBK Live
07-13 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-14 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-28 Newport, RI – Newport Folk Festival


Wat wil je hiermee zeggen? Ik zie nog steeds drie mogelijke data waarop ze op Werchter kunnen staan…

De data kunnen niet gunstiger zijn zelfs. Past perfect.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Prophets Of Rage werd maanden geleden al aangekondigd door een resem festivals (Download, Rock Am Ring en al die andere shit) en wat doet RW? Maanden later aankondigen wanneer volgens mij de meerderheid al had gedacht dat ze niet meer gingen komen ofso (zag ook iemand die in zn voorspel die naam had verwijderd en letterlijk dezelfde week die mannen werden aangekondigd :p )
Thanks voor de (niet zo) eervolle vermelding ?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
949
939
Steven Van Zandt staat op 24 juni met z’n project Little Steven And The Disciples of Soul in Carré, Amsterdam

lijkt mij een kanshebber
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
visdave34 wrote:
Yannick wrote:
Fleet Foxes.. Ehm;

05-26-29 Sydney, Australia – Sydney Opera House Concert Hall
07-01 Vilanova i la Geltrú, Spain – Vida Festival
07-03 Turin, Italy – Piazza Castello
07-06-08 Bilbao, Spain – Bilboa BBK Live
07-13 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-14 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-28 Newport, RI – Newport Folk Festival


Wat wil je hiermee zeggen? Ik zie nog steeds drie mogelijke data waarop ze op Werchter kunnen staan…


De data kunnen niet gunstiger zijn zelfs. Past perfect.
Van Australië naar hier is bijna 2 dagen vliegen, spreek je nog niet over mogelijke jetlag of iets anders. Logistiek lijkt het me ook vreemd om van Spanje naar België naar Italië te vliegen, maar zo zijn er wel gekkere bands dus dat is geen punt. Enkel zondag lijkt me vrij en daar hebben we toch al redelijk wat namen als ik me niet vergis (Alt-J, The Kills, The Lumineers .. kunnen allemaal in de Barn staan)

Zit wat in ja. Qua kleine namen zit donderdag wel zo goed als vol met Whitney, Cigarettes After Sex, Warhola, Xavier Rudd etc..
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.099
2.339
mattman wrote:
visdave34 wrote:
Yannick wrote:
Fleet Foxes.. Ehm;

05-26-29 Sydney, Australia – Sydney Opera House Concert Hall
07-01 Vilanova i la Geltrú, Spain – Vida Festival
07-03 Turin, Italy – Piazza Castello
07-06-08 Bilbao, Spain – Bilboa BBK Live
07-13 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-14 Dublin, Ireland – Iveagh Gardens
07-28 Newport, RI – Newport Folk Festival


Wat wil je hiermee zeggen? Ik zie nog steeds drie mogelijke data waarop ze op Werchter kunnen staan…


De data kunnen niet gunstiger zijn zelfs. Past perfect.


Van Australië naar hier is bijna 2 dagen vliegen, spreek je nog niet over mogelijke jetlag of iets anders. Logistiek lijkt het me ook vreemd om van Spanje naar België naar Italië te vliegen, maar zo zijn er wel gekkere bands dus dat is geen punt. Enkel zondag lijkt me vrij en daar hebben we toch al redelijk wat namen als ik me niet vergis (Alt-J, The Kills, The Lumineers .. kunnen allemaal in de Barn staan)

Zit wat in ja. Qua kleine namen zit donderdag wel zo goed als vol met Whitney, Cigarettes After Sex, Warhola, Xavier Rudd etc..

Ik zie het probleem niet.

Fleet Foxes spelen eind mei in Australië, niet eind juni.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Volgens Het Nieuwsblad opent Het Zesde Metaal de mainstage.

Amai, daar zal ook niet veel volk voor naar het hoofdpodium afzakken... Zet die toch gewoon op een iets later slot in The Barn, als er al wat meer volk is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken