Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Wel veel Belgische namen dan toch. Van degene die nu geboekt zijn, zijn enkel Soulwax en Warhaus groepen waar ik naar uitkijk.

Ik zou Balthazar, dEUS, Triggerfinger en Daan zeer graag zien. Maar de eerste zijn volop bezig met hun soloprojecten, bij dEUS is Mauro net vertrokken en hebben nog geen vervanger, Triggerfinger lijkt me niet meteen te gaan touren rond die periode en Daan... zou die nog op Werchter een kans krijgen?

Zoals reeds aangegeven op het forum, goedkope opvulling wel. Dan is er zeker nog wat budget voor wat ander moois (hoop ik)!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Het Zesde Metaal als 1e van de Belgische band die deze week nog bekend gemaakt worden.

Gokje:

Maandag: Het Zesde Metaal
Dinsdag: Delv!s en The Sore Losers
Woensdag: Netsky en Alice On The Roof
Donderdag: Trixie Whitley en Black Box Revelation

( Vrijdag: The Killers? ? )


Ik denk dan eerder op vrijdag de grootste Belgennaam. Dus een Netsky, deus, Triggerfinger of Lost Frequensies of iets in die trant.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Rockafeller wrote:
Het Zesde Metaal als 1e van de Belgische band die deze week nog bekend gemaakt worden.

Gokje:

Maandag: Het Zesde Metaal
Dinsdag: Delv!s en The Sore Losers
Woensdag: Netsky en Alice On The Roof
Donderdag: Trixie Whitley en Black Box Revelation

( Vrijdag: The Killers? ? )


Ik denk dan eerder op vrijdag de grootste Belgennaam. Dus een Netsky, deus, Triggerfinger of Lost Frequensies of iets in die trant.
Dat denk ik eigenlijk niet. De grootste Belgische naam deze week zullen ze toch wel prominent willen presenteren. Dus tenzij het zelfs de grootste naam van het vrijdagse pakketje is - wat ik na Soulwax niet nog een keer zie gebeuren - verwacht ik die op een andere dag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Ja, stel dat ze Netsky vrijdag zouden delen, dan zie ik ze nog in staat om die als grootste naam van het pakketje te presenteren. En dat zou niet zo tof zijn. Gewoon woensdag misschien? Das een mooie 'platte act' bekendmakingsdag.

Wil gewoon die Barn headliner voor zaterdag kennen, Haha.

Het Zesde Metaal is wel een tof naampje hoor. Heel leuk voor ze, na al die jaren. Die donderdag ziet er toch wel weer sterk uit (itt de andere dagen tot nu toe...).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ik verwacht de grootste naam dan weer op vrijdag aangezien het dan weer die Top 100 van Eigen Kweek is. Eventjes een Belgische 'topper' presenteren tijdens het hoogtepunt van die hele Belgische week.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Netsky is belange geen Barnheadliner, die is echt wel afsluiter en stiekem hoop ik dat hij wordt bekend gemaakt na z'n knaloptreden van afgelopen weekend!

Netsky - Compact Disk Dummies - Coely - Delvis - Tsar B - Warhola - Woodie Smalls - Tout Va Bien - School Is Cool
The Sore Losers - Whispering Sons - Tamino - Equal Ediots - Amongster - Pomrad - Faces On TV - Oathbreaker
Soldiers Heart - Jacle Bow - Brutus - Hydrogen Sea - Romeo Elvis - J Bernardt - Billie - Baloji

Voila, hier moeten ze nu toch wel tussen zitten?

Wil gewoon die Barn headliner voor zaterdag kennen, Haha.
Same en hoe verder de dagen vorderen hoe minder hoopvol ik word dat 't een degelijke act zal zijn grmbl
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.813
12.546
Netsky is belange geen Barnheadliner, die is echt wel afsluiter en stiekem hoop ik dat hij wordt bekend gemaakt na z’n knaloptreden van afgelopen weekend!

Netsky – Compact Disk Dummies – Coely – Delvis – Tsar B – Warhola – Woodie Smalls – Tout Va Bien – School Is Cool
The Sore Losers – Whispering Sons – Tamino – Equal Ediots – Amongster – Pomrad – Faces On TV – Oathbreaker
Soldiers Heart – Jacle Bow – Brutus – Hydrogen Sea – Romeo Elvis – J Bernardt – Billie – Baloji

Voila, hier moeten ze nu toch wel tussen zitten?

mattman wrote:
Wil gewoon die Barn headliner voor zaterdag kennen, Haha.

Same en hoe verder de dagen vorderen hoe minder hoopvol ik word dat ’t een degelijke act zal zijn grmbl

Mooi rijtje! Ik voeg drive Like Maria er nog aan toe.
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
117
108
Ze zullen waarschijnljjk niet aangekondigd worden in de week van eigen kweek, maar Highly Suspect kun je er goed bij hebben op Werchter denk ik. Ik zag ze gisteren in de kleine zaal in de Melkweg en waren erg goed op dreef. Ze zijn live net wat ruiger/harder als op de studio albums.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Een beetje van het 6e metaal geluisterd en ik ben niet bijster enthousiast. Welke positie zullen ze krijgen? Opener van een van de tenten of vlak erna lijkt me?
Wat zou de week van eigen kweek betekenen voor het vrijdag moment 16:00? Geen pakketje, maar alle dagen van de week een Belgische naam? Dus 5 namen deze week en dan volgende week vrijdag verder met de rest?

Ik hoop op deze Belgische bands (ik ken er niet superveel als Nederlander zijnde): School is Cool, Triggerfinger, Balthazar, The Sore Losers & Drive Like Maria.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Normaal zou er deze week toch geen pakketje komen door de vakantieperiode. Die 5 Belgische namen zijn dus meer dan dat we anders elk jaar in de krokusvakantie krijgen. Een pakketje erbij lijkt me redelijk onrealistisch vrijdag.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Ben blij dat Werchter terug wat podium tijd geeft aan Belgische Bands (Het is ooit anders geweest zenne)
Alleen hoop ik dat ze nu wel wat inventiever zijn en bands zoals School is Cool, Van Jets , ea gewoon weglaten !
Er is genoeg jong talent die meer aandacht verdienen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Normaal zou er deze week toch geen pakketje komen door de vakantieperiode. Die 5 Belgische namen zijn dus meer dan dat we anders elk jaar in de krokusvakantie krijgen. Een pakketje erbij lijkt me redelijk onrealistisch vrijdag.

Hoezo? Normaal gezien kijken ze er niet naar hoor, om tijdens de krokusvakantie een pakketje te delen. Vorig jaar kwam er ook gewoon nieuws.

Vrijdag krijgen we gewoon weer een handjevol namen hoor.

 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
Michiel wrote:
Normaal zou er deze week toch geen pakketje komen door de vakantieperiode. Die 5 Belgische namen zijn dus meer dan dat we anders elk jaar in de krokusvakantie krijgen. Een pakketje erbij lijkt me redelijk onrealistisch vrijdag.


Hoezo? Normaal gezien kijken ze er niet naar hoor, om tijdens de krokusvakantie een pakketje te delen. Vorig jaar kwam er ook gewoon nieuws.

Vrijdag krijgen we gewoon weer een handjevol namen hoor.

Vorig vrijdag sloten ze de nieuwsbrief toch af met "Meer aanvullingen volgende week!"
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.856
Ik houd er rekening mee dat we as vrijdag geen pakketje krijgen, maar deze week alleen Belgische namen.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Tom Chaplin (frontman Keane) naar Isle of Wight, kan misschien ook wel doorkomen als kleine naam
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
De aankondiging van De La Soul voor North Sea Jazz verhoogt de kansen wel voor Rock Werchter.. Zou super vet zijn!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
De aankondiging van De La Soul voor North Sea Jazz verhoogt de kansen wel voor Rock Werchter.. Zou super vet zijn!

De La Soul zou inderdaad machtig zijn. Sowieso een feest.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
De La Soul lijkt me beter tot zijn recht te komen op andere festivals dan Werchter. Couleur Café bv. Ik schat de kans op Werchter toch niet zo heel hoog in alvast. Maar ik laat jullie lekker hopen :D
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
De La Soul lijkt me beter tot zijn recht te komen op andere festivals dan Werchter. Couleur Café bv. Ik schat de kans op Werchter toch niet zo heel hoog in alvast. Maar ik laat jullie lekker hopen
1f600.svg

En waarom zou die niet goed tot zijn recht komen op RW? Past perfect en RW heeft toch wel een/enkele act(s) als deze nodig.

Want als we dergelijke acts blijven doorschuiven dan komen we uiteindelijk op een affiche uit vol Passengers, Biffy Clyros, Lumineertjes en Bazarts. Iets kwalitatiefst met wat substantie als De La Soul of The Roots zou deze affiche deugd doen. De La Soul stond vorig jaar trouwens al op Couleur Café. Ze spelen eigen hits (Ring Ring Ring, Me Myself & I, Rollerskating Jam) en zelfs Feel Good Inc in elke set. Perfect voor het RW publiek.

Kurt Vile is bijvoorbeeld ook al doorgeschoven, naar Rivierenhof. Allemaal leuk en wel, maar de komende lichting mogen er wel wat dergelijke acts bij voor RW.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Maandag: Het Zesde Metaal
Dinsdag: Evil Superstars
Woensdag: Delv!s
Donderdag: The Sore Losers
Vrijdag: Netsky + Kasabian + Frank Turner + Metronomy + Sohn
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken