Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
radiohoofd wrote:
Nou na die persconferentie gaat alle aandacht naar pinkpop. Als werchter 2 dagen daarna dan ook grote namen aankondigd, gaat de aandacht weer naar werchter.


Verleden jaar deelden ze dezelfde headliners. Dit jaar liggen de kaarten anders. De “grote” namen van Pinkpop zijn overigens al bekend: Kings of Leon (sub op RW), Green Day (alweer) en Justin Bieber (hier is al genoeg over gezegd). Denk niet dat Werchter wakker ligt van Pinkpop, en er geen of nog minder rekening mee houdt.

Mits goede programmatie moeten ze van elkaar geen schrik hebben.
(Check 2012 -> Bruce in Pinkop / Metallica in werchter = beide uitverkocht)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
mattman wrote:
jesse453 wrote:
Dave wrote:
radiohoofd wrote:

: Kings of Leon (sub op RW),


Neeeheeee! Kings of leon zijn gewoon co-headliner. Of je arcade fire nou beter vindt of niet.


Poteeto, potato. Ze staan voor Arcade Fire.


Of erachter. Nobody knows.

Tja, als ze op hun Facebook events pagina's kijkt staat KOL om 19.00 opgeschreven en AF om 21.00. Oké, uiteindelijk zullen die niet de juiste uren zijn (verwacht beiden minstens een uurtje later), maar misschien kunnen we daaruit toch afleiden dat het die volgorde is. Daarnaast lijkt het me ook iets logischer voor hen om een energiekere acts als AF wat later te zetten.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Het Zesde Metaal als 1e van de Belgische band die deze week nog bekend gemaakt worden.

Gokje:

Maandag: Het Zesde Metaal
Dinsdag: Delv!s en The Sore Losers
Woensdag: Netsky en Alice On The Roof
Donderdag: Trixie Whitley en Black Box Revelation

( Vrijdag: The Killers? :D )
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Hmm week van eigen kweek... Lost Frequencies en Netsky zou ik wel 2 leuke dance-acts vinden, maken deze nog kans ondanks Tomorrowland?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
Ik gok toch ook wel op Netsky als belgische naam. Voor de rest lijkt black box revelation en trixie whitley me twijfelachtig of zij op herhaling zouden komen..
Kans op Triggerfinger, deus?
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Hmm week van eigen kweek… Lost Frequencies en Netsky zou ik wel 2 leuke dance-acts vinden, maken deze nog kans ondanks Tomorrowland?
Programmatie TML heeft geen invloed op RW en omgekeerd. Netsky speelde zaterdag in een niet-uitverkocht sportpaleis, dus zou wel n reden kunnen zijn waarom ze hem nog niet aangekondigd hebben. Heeft enkel op 30/06 een datum in Oostenrijk. Dus kan nog perfect. Lost frequencies stond verleden jaar op RW, weinig kans op dat die er dit jaar weer staat.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
138
3
Ik gok toch ook wel op Netsky als belgische naam. Voor de rest lijkt black box revelation en trixie whitley me twijfelachtig of zij op herhaling zouden komen..
Kans op Triggerfinger, deus?
dEUS, geen plannen (bekend), Mauro nog maar pas afscheid genomen, geen nieuws ivm nieuw materiaal op komst...dus, neen. Triggerfinger speelt op 2 september in Nederland, enigste datum totnutoe, maar wie weet komt daar nog wat bij. Lijkt me dan logischer dat dit voor op Pukkelpop zou zijn.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Nog 5 opvulnamen erbij dus... Dan gaan er wel veel Belgische acts staan, want tot voor vandaag stonden er al 5. Lekker goedkoop te boeken, dat wel.
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Ik verwacht deze week ook wel Netsky. Zou inderdaad ook een goede reden zijn waarom ze nog niet eerder aangekondigd zijn, past perfect als eigen kweek.
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.669
2.287
Dan is het afwachten indien Netsky komt of hij op donderdag als dansact staat. Of anders als barnheadliner geplaatst wordt.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Nog 5 opvulnamen erbij dus… Dan gaan er wel veel Belgische acts staan, want tot voor vandaag stonden er al 5. Lekker goedkoop te boeken, dat wel.

2016: 10 Belgen
2015: 7
2014: 12

Toch niet meer dan anders indien ze de Belgische acts na deze week achterwege laten. Los daarvan wel akkoord over de goedkope opvulling, van mij mag de Belgische inbreng beperkt blijven tot semi-exclusieve dingen als Soulwax, O&TW, Goose, Stromae, Netsky, Balthazar, ... En geen acts die je op elk betalend festival tegenkomt (Bazart, kuch).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Everyknight wrote:
Nog 5 opvulnamen erbij dus… Dan gaan er wel veel Belgische acts staan, want tot voor vandaag stonden er al 5. Lekker goedkoop te boeken, dat wel.


2016: 10 Belgen
2015: 7
2014: 12

Toch niet meer dan anders indien ze de Belgische acts na deze week achterwege laten. Los daarvan wel akkoord over de goedkope opvulling, van mij mag de Belgische inbreng beperkt blijven tot semi-exclusieve dingen als Soulwax, O&TW, Goose, Stromae, Netsky, Balthazar, … En geen acts die je op elk betalend festival tegenkomt (Bazart, kuch). LN zal gevloekt hebben dat die niet op Graspop kunnen staan.

Bazart: Depot, Vooruit, AB, Pinkpop, Rock Werchter, Lokerse Feesten, Pukkelpop, Lowlands, Crammerock, Music For Life, Lotto Arena (2x), Down The Rabbit Hole, Rock Werchter, Dour, Rock Zottegem, Suikerrock, Dranouter... En dan ben ik er waarschijnlijk nog een paar vergeten.

En dat allemaal met die 10 liedjes van hun.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken