Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ik vind de naam persoonlijk niet heel bijzonder, maar zo'n heel slechte groep namen is het nou toch ook weer niet, objectief gezien.

Passenger is vorig jaar nog verplaatst van de HMH naar Ziggodome, vanwege gebrek aan kaarten als ik me niet vergis.
Birdy is niet veel kleiner dan passenger denk ik. (correct me if i'm wrong)
En Rag'n'Bone man is gewoon super sick (persoonlijk mening)
Charli XCX is niet zo bijzonder (ook weer mijn persoonlijke mening)
Nothing but thieves gezien in het voorprogramma van Muse vorig jaar, toffe band, zeker voor de plek die ze waarschijnlijk gaan invullen in het blokkenschema.
Glass animals en cigarettes after sex kan niet veel zinnigs over zeggen, ken ik te weinig van.

Ik vind het gewoon nogal ver gaan om de line up dit jaar slecht te noemen, je kan er eigenlijk pas wat zinnigs van zeggen als je het blokkenschema heb. Het is bijvoorbeeld heel leuk als je tame impala en de peppers boekt, maar als ze clashen heb ik daar heel weinig aan.
 

robin78

Randprogramma
28 nov 2013
204
0
Ik vind de zaterdag ook echt dramatisch slecht. Niet mijn persoonlijke smaak. Ach Eddy vedder in de Barn die avond maakt veel goed hahaha. Wij gaan al jaren meerdere malen naar Leuven. Is geweldig daar
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Dit is het minste scenario:

donderdag:
mainstage: Imagine Dragons - Kings of Leon - Arcade Fire - The Chainsmokers
Barnheadliner: Prophets of Rage
Klub C- headliner: Lorde

vrijdag:
mainstage: x - Royal Blood - Oscar & the Wolf - Radiohead
Barnheadliner: Bazart
Klub C- headliner: James Blake

zaterdag:
mainstage: Jimmy Eat World - Blink 182 - System of a Down - Linkin Park
Barnheadliner: Passenger
Klub C - headliner: x

zondag:
mainstage: Dropkick Murhpys - x - alt-J - Foo Fighters
Barnheadliner: G-Eazy
Klub C - headliner: Soulwax

Drie kruisjes slechts, maar dit is dus het 'lelijkste' scenario. In realiteit kan het dus enkel maar beter zijn dan dit.

Hopelijk nog wat meer 'gevestigde waarden', bands die al een tijd meegaan. Dit zou de affiche meer 'in balans' brengen (zoals vorig jaar At the Drive-In, The Offspring, Band of Horses, Iggy Pop, Kaiser Chiefs, Skunk Anansie, New Order, Richard Hawley, Robert Plant, PJ Harvey, Beck...)
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
zaterdag:
mainstage: Jimmy Eat World – Blink 182 – System of a Down – Linkin Park
Barnheadliner: Passenger
Klub C – headliner: x

zondag:
mainstage: Dropkick Murhpys – x – alt-J – Foo Fighters
Barnheadliner: G-Eazy
Klub C – headliner: Soulwax

Dit is wel heel pessimistisch seg. Passenger is toch no way een Barn headliner? Stond 2 jaar geleden om half 6 op Pukkelpop en hij is sindsdien toch niet echt veel populairder geworden. Ik kan de populariteit van G-Eazy moeilijk inschatten maar dat lijkt me ook nog niet echt geschikt voor Barnheadliner, die spot is toch iets prestigieuzer vind ik. Jimmy Eat World zou ik ook een plaatsje lager zetten. Voor de donderdag en vrijdag lijkt je schema best realistisch.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Ik ben eigenlijk zeer blij met dit pakketje kleine namen. Passenger, Nothing But Thieves, Glass animals, Rag N Bone Man en vooral Cigarettes After Sex wil ik graag zien. De andere 2 hadden van mij niet gehoeven, maar met een score 5 uit 7 heb ik niet veel te klagen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Dit is het minste scenario:

donderdag:
mainstage: Imagine Dragons – Kings of Leon – Arcade Fire – The Chainsmokers
Barnheadliner: Prophets of Rage
Klub C- headliner: Lorde

vrijdag:
mainstage: x – Royal Blood – Oscar & the Wolf – Radiohead
Barnheadliner: Bazart
Klub C- headliner: James Blake

zaterdag:
mainstage: Jimmy Eat World – Blink 182 – System of a Down – Linkin Park
Barnheadliner: Passenger
Klub C – headliner: x

zondag:
mainstage: Dropkick Murhpys – x – alt-J – Foo Fighters
Barnheadliner: G-Eazy
Klub C – headliner: Soulwax

Drie kruisjes slechts, maar dit is dus het ‘lelijkste’ scenario. In realiteit kan het dus enkel maar beter zijn dan dit.

Hopelijk nog wat meer ‘gevestigde waarden’, bands die al een tijd meegaan. Dit zou de affiche meer ‘in balans’ brengen (zoals vorig jaar At the Drive-In, The Offspring, Band of Horses, Iggy Pop, Kaiser Chiefs, Skunk Anansie, New Order, Richard Hawley, Robert Plant, PJ Harvey, Beck…)

Dit wordt hem gelukkig niet. Passenger, Bazart en G-Eazy staan in een kleiner lettertype. die zijn dus geen podia afsluiters of subs. Ik verwacht ook tussen JEW en Blink nog een naam (Biffy Clyro of iets in die richting). De vrijdag vind ik een lastig te voorspellen dag.

Main: Royal Blood - James Blake - Radiohead
Barn: Bazart - OATW
KlubC: X

Met OATW, James Blake en nog aan te kondigen artiest X die kunnen switchen van plek. Ook Bazart zou zomaar op main kunnen staan (en wisselen met Royal Blood).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Passenger is gelukkig helemaal geen Barn headliner materiaal. Ook geen sub materiaal in de Barn. Gewoon als 3de Barn act moet kunnen? Voor de rest lijkt dat mij de enige Barn naam te zijn, dus met een beetje behoorlijke invulling valt die zaterdag nog een beetje te redden.

James Blake is ook geen sub he. Vorig jaar was er nog een stuk meer hype rond hem (album uit) en zelfs toen stond hij voor een halflege KlubC. Dus de Barn headlinen zie ik m niet doen. Oscar zou wel de meest geschikte counter zijn voor RH in de Barn. Dus ik vraag me af wie ze nog gaan droppen op die dag.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.682
2.013
Weet niet hoe goed de laatste show van Passenger in België het qua kaartverkoop heeft gedaan, maar zie hun met oog op het blokkenschema van vorig jaar niet lager dan twee na laatste staan in de Barn. Sowieso populairder dan een Richard Hawley en Beirut en houd het goed voor mogelijk dat dit voor het Werchter-publiek een grotere naam is dan een Beck.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Passenger zijn populariteit is naar mijn mening al serieus gedaald. Na Let Her Go heb ik hem nooit meer een hit weten scoren en wordt nooit gedraaid op de radio. Paar maanden geleden stond die ook in het Koninklijk Circus, wat nu ook niet de grootste zaal is en wat Beirut ook kan uitverkopen denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Rag 'N Bone Man is gewoon een opgehypte artiest door verscheidene media hier *kuch stubru weeral* Is dat album nu echt zo fantastisch? Human mag dan wel een vet nummer zijn maar afin, maar zijn nummers zijn wel echt 13 in een dozijn.
Ik heb net Cigarettes After Sex leren kennen, vette muziek seg! Barn-opener of main-opener? Persoonlijk zie ik ze als Barn opener (maar dat denk ik ook van Whitney tbh daarom dat ik 't me afvroeg..)

MAIN XXXXX - XXXXX - Imagine Dragons - Prophets Of Rage - Kings Of Leon - Arcade Fire - The Chainsmokers
KLUB C Cigarettes After Sex - Xavier Rudd - Agnes Obel - Mura Masa - XXXXX - Lorde - XXXXX
BARN Whitney - XXXXX - Mark Lanegan Band - XXXXX - XXXXX - XXXXX

MAIN XXXXX - XXXXX - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats - Bazart - Royal Blood - XXXXX - Radiohead
KLUB C Maggie Rogers - Future Islands - Kaleo - Birdy - XXXXX - James Blake
BARN XXXXX - Warhaus - White Lies - XXXXX - XXXXX - Oscar & The Wolf

MAIN Frank Carter & The Rattlesnakes - Jimmy Eat World - XXXXX - XXXXX - Blink-182 - System Of A Down - Linkin Park
KLUB C Machine Gun Kelly - Glass Animals - Charli XCX - Bonobo - Crystal Fighters - XXXXX - XXXXX
BARN XXXXX - XXXXX - XXXXX - Passenger - XXXXX - XXXXX

MAIN Nothing But Thieves - XXXXX - XXXXX - Dropkick Murphys - XXXXX - Foo Fighters
KLUB C XXXXX - XXXXX - Rae Sremmurd - Rag 'N Bone Man - The Kills - G-Eazy - Soulwax
BARN Benjamin Clementine - XXXXX - Tourist Lemc - The Lumineers - XXXXX - Alt-J

Zoiets, tot nu toe? :)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.118
596
Inderdaad, Sigarettes after Sex even beluisterd en die verrassen mij ook. Zeker even naar kijken.
 

Scarnick

Playlistbediener
28 mrt 2015
34
0
Foo Fighters LIVE..Nu op YouTube.
Zoek Foo Fighters.
Eerste optreden voor anderhalf jaar.
Voor de liefhebbers
 

dEUS

Randprogramma
29 jan 2015
136
0
Moest dit de laatste worp geweest zijn van namen om de affiche op te vullen, zou ik zeker niet ontevreden zijn geweest. Alleen is dit al een langere tijd bezig spijtig genoeg.

Cigarettes after sex en glass animals kende ik tot op heden onvoldoende, maar blijken zeker de moeite waard te zijn. Nothing but thieves is ook nog wel leuk om zien en rag 'n bone man zat er gewoon aan te komen. Die wordt gehypet door stubru, dus was een 'logische' aanvulling van het programma. Passenger, Charli XCX en Birdy interesseren me dan weer niet. Op een festival als Rock Werchter kunnen er nu niet eenmaal de groepen staan die je enkel wil zien. Toch is het jammer dat deze zo goed als allen gegroepeerd zijn op zaterdag. Ik hoop toch nog op fijne alternatieven die dag in de barn, maar begin er telkens meer voor te vrezen.

Jammer, naar mijn mening zijn er veel kwaliteitsvolle groepen die ook toeren rond de periode van Werchter. Degene die nog altijd hopen op een sub voor vrijdag en zondag, die gaan vrees ik teleurgesteld worden. Ik zou zelf graag nog een Kasabian, Bon Iver, Ediie Vedder of anderen zien komen... maar waarom zouden deze groepen dan al niet aangekondigd zijn. Met alle respect voor een groep als cigarettes after sex en consoorten, maar die gaan de verkoop van de tickets niet doen verhogen. Dus ik denk dat we gewoon nog enkele pakketjes blijven krijgen zoals afgelopen weken bij gebrek aan anderen. Al hoop ik dat ik achteraf kan zeggen dat ik het mis heb!

Ik tel trouwens voor donderdag, vrijdag en zondag 12 namen, voor zaterdag 11. Dat wil zeggen nog respectievelijk 3 keer 6 extra namen en voor de zaterdag 7 namen toe te voegen?
Dan is dat niet zo gek veel meer. Dus steeds minder kans op grote verrassingen. Maar laat ik niet te negatief zijn, buiten de zaterdag zal ik indien het blokkenschema het toelaat, veel groepen op mijn lijstje hebben staan om toch is gezien te hebben. Al hoop ik nog op beter!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Moest dit de laatste worp geweest zijn van namen om de affiche op te vullen, zou ik zeker niet ontevreden zijn geweest. Alleen is dit al een langere tijd bezig spijtig genoeg.

Cigarettes after sex en glass animals kende ik tot op heden onvoldoende, maar blijken zeker de moeite waard te zijn. Nothing but thieves is ook nog wel leuk om zien en rag ’n bone man zat er gewoon aan te komen. Die wordt gehypet door stubru, dus was een ‘logische’ aanvulling van het programma. Passenger, Charli XCX en Birdy interesseren me dan weer niet. Op een festival als Rock Werchter kunnen er nu niet eenmaal de groepen staan die je enkel wil zien. Toch is het jammer dat deze zo goed als allen gegroepeerd zijn op zaterdag. Ik hoop toch nog op fijne alternatieven die dag in de barn, maar begin er telkens meer voor te vrezen.

Jammer, naar mijn mening zijn er veel kwaliteitsvolle groepen die ook toeren rond de periode van Werchter. Degene die nog altijd hopen op een sub voor vrijdag en zondag, die gaan vrees ik teleurgesteld worden. Ik zou zelf graag nog een Kasabian, Bon Iver, Ediie Vedder of anderen zien komen… maar waarom zouden deze groepen dan al niet aangekondigd zijn. Met alle respect voor een groep als cigarettes after sex en consoorten, maar die gaan de verkoop van de tickets niet doen verhogen. Dus ik denk dat we gewoon nog enkele pakketjes blijven krijgen zoals afgelopen weken bij gebrek aan anderen. Al hoop ik dat ik achteraf kan zeggen dat ik het mis heb!

Ik tel trouwens voor donderdag, vrijdag en zondag 12 namen, voor zaterdag 11. Dat wil zeggen nog respectievelijk 3 keer 6 extra namen en voor de zaterdag 7 namen toe te voegen?
Dan is dat niet zo gek veel meer. Dus steeds minder kans op grote verrassingen. Maar laat ik niet te negatief zijn, buiten de zaterdag zal ik indien het blokkenschema het toelaat, veel groepen op mijn lijstje hebben staan om toch is gezien te hebben. Al hoop ik nog op beter!
Amen...

Alleen niet wat de zondag sub betreft. Die moet volgens mij echt nog wel aangekondigd worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Moest dit de laatste worp geweest zijn van namen om de affiche op te vullen, zou ik zeker niet ontevreden zijn geweest. Alleen is dit al een langere tijd bezig spijtig genoeg.

Cigarettes after sex en glass animals kende ik tot op heden onvoldoende, maar blijken zeker de moeite waard te zijn. Nothing but thieves is ook nog wel leuk om zien en rag ’n bone man zat er gewoon aan te komen. Die wordt gehypet door stubru, dus was een ‘logische’ aanvulling van het programma. Passenger, Charli XCX en Birdy interesseren me dan weer niet. Op een festival als Rock Werchter kunnen er nu niet eenmaal de groepen staan die je enkel wil zien. Toch is het jammer dat deze zo goed als allen gegroepeerd zijn op zaterdag. Ik hoop toch nog op fijne alternatieven die dag in de barn, maar begin er telkens meer voor te vrezen.

Jammer, naar mijn mening zijn er veel kwaliteitsvolle groepen die ook toeren rond de periode van Werchter. Degene die nog altijd hopen op een sub voor vrijdag en zondag, die gaan vrees ik teleurgesteld worden. Ik zou zelf graag nog een Kasabian, Bon Iver, Ediie Vedder of anderen zien komen… maar waarom zouden deze groepen dan al niet aangekondigd zijn. Met alle respect voor een groep als cigarettes after sex en consoorten, maar die gaan de verkoop van de tickets niet doen verhogen. Dus ik denk dat we gewoon nog enkele pakketjes blijven krijgen zoals afgelopen weken bij gebrek aan anderen. Al hoop ik dat ik achteraf kan zeggen dat ik het mis heb!

Ik tel trouwens voor donderdag, vrijdag en zondag 12 namen, voor zaterdag 11. Dat wil zeggen nog respectievelijk 3 keer 6 extra namen en voor de zaterdag 7 namen toe te voegen?
Dan is dat niet zo gek veel meer. Dus steeds minder kans op grote verrassingen. Maar laat ik niet te negatief zijn, buiten de zaterdag zal ik indien het blokkenschema het toelaat, veel groepen op mijn lijstje hebben staan om toch is gezien te hebben. Al hoop ik nog op beter!

Vooral het laatste stuk onderschrijf ik ook. De line-up is nog niet zo topzwaar als we gewend zijn van werchter, maar per dag zijn er genoeg bands die ik wil zien. Bijvoorbeeld de vrijdag, ogenschijnlijk de minste dag (qua grote namen). Radiohead staat bovenaan het lijstje van die dag maar overdag krijg ik het nog aardig druk met Royal blood, Birdy, White lies, Kaleo en future islands. Kans is groot dat deze al deels overlappen.

Mijn punt: de dagopvulling lijkt nog karig maar voorlopig is de kans tenminste groot dat ik alle bands kan zien die ik wil zien. Iemand zei het eerder ook al, leuk dat rhcp en tame impala op een dag staan, maar als ze overlappen heb je er nog niets aan.
 

Dweezzill

Campingartiest
25 feb 2017
52
15
Dag dames, dag heren.
Ik lees hier al enkele jaren mee, heb echter nog nooit gereageerd.
Meer nog, ik heb slechts net een account aangemaakt om te kunnen reageren.

Vind het wel leuk hoe sommige voorspellingen uitkomen of er volledig naast zitten. Sommigen zijn hier echt goed in.
Maar wat bepaalt voor jullie of een act in de Barn of KlubC staat?

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik gok met de voorlopige namen dat het er ongeveer zo uit ziet:

Donderdag:
MAIN: TBA – TBA – Agnes Obel – Prophets of Rage – Imagine Dragons – Kings of Leon – Arcade Fire
KLUB C: Whitney – TBA – TBA – TBA – Xavier Rudd – Mura Masa
BARN: Cigarettes after Sex – TBA – TBA – Mark Lanegan Band – Lorde – The Chainsmokers


Vrijdag:
MAIN: TBA – TBA – White Lies – Birdy – Royal Blood – Oscar And The Wolf – Radiohead
KLUB C: Maggie Rogers – TBA – TBA – TBA – Kaleo – Future Islands
BARN: TBA – TBA – Warhaus – Nathaniel Rateliff & The Night Sweats – Bazart – James Blake


Zaterdag:
MAIN: TBA – TBA – Frank Carter & The Rattlesnakes – Crystal Fighters – Blink-182 – System of A Down – Linkin Park
KLUB C: Machine Gun Kelly – TBA – TBA – TBA – Charli XCX – Bonobo (live)
BARN: Glass Animals – TBA – TBA – Jimmy Eat World – Passenger – TBA


Zondag:
MAIN: Nothing But Thieves – TBA – Rag’n’Bone Man – The Lumineers – Dropkick Murphy’s – Alt-J – Foo Fighters
KLUB C: TBA – TBA – TBA – TBA – Rae Sremmurd – G-Eazy
BARN: Benjamin Clementine – TBA – TBA – Tourist LeMC – The Kills – Soulwax

Ik denk namelijk niet dat er donderdag een danceafsluiter komt aangezien er al 2 headliners zijn en anders zou een van die 2 headliners wel erg vroeg moeten spelen. Ik zie wel dat ik nu helemaal geen danceafsluiter heb, ik zat wel te twijfelen over Soulwax. Het zou best kunnen dat dat een danceafsluiter gaat zijn. Of heel misschien Oscar & The Wolf na Radiohead. Anyway ik heb naar de poster van vorig jaar gekeken en de grotere namen die daarop staan en waar die in de line-up stonden. Blijkt dat de op een na grootste namen ofwel laat in de barn ofwel voor de headliners op mainstage staan over het algemeen en dan kom je dus zo'n beetje hier op uit. De kleinere namen weet ik echt niet zo goed wat mee te doen maar ik vermoed dus zoiets. Op zaterdag heb je overigens na de 2 headliners alleen Blink-182 als grote naam dus daar verwacht ik nog een barn-headliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Ik gok met de voorlopige namen dat het er ongeveer zo uit ziet:
Dat zou echt tristesse zijn wat je voorstelt :p Heb is effe geteld over wat ik zou willen zien ongeacht waar een act staat en ik kom uit op 5-6-2-6 aka vooral die zaterdag zou voor mij persoonlijk een grap zijn, buh :(
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.608
955
Misschien even wat mensen gerust stellen. nbt afgelopen winter in de Melkweg gezien. Echt een super goede performance. Hele bijzondere stem en enorm veel energie on stage.

Rag n none man was denk ik de sensatie van lowlands. Echt een super dikke sound en een indrukwekkend voorkomen.

Glass animals was vorig jaar op best kept secret misschien wel mijn favoriete optreden. Die zanger lijkt precies op Messi. Messi een uur zien zingen is al heel grappig. Maar daarnaast ook een heel fijn dansbaar optreden.

Dat zijn toch 3 namen waar ik heel positief over ben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken