Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

OMG

Campingartiest
22 apr 2015
50
0
Zo te zien zijn Mando Diao ook weer aan het touren:
http://www.mandodiao.com/tour

Zouden er wel kunnen staan toch??
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Yannick wrote:
Van al de “legacy” acts blijft enkel Van Morrison nog over zeker?


Van Morrison inderdaad. Ook nog Grace Jones (Primavera Sound + midden juli in Duitsland), Kraftwerk (1 juli in Düsseldorf), A Tribe called Quest (of is dat nog niet ‘legacy’?), Run DMC (Isle of Wight Festival), ZZ Top (6 juli op een Frans festival en nog geen Belgische datum), Stevie Nicks (9 juli Hyde Park).

De ene al wat meer kans dan de andere
1f642.svg

En The Cult, op 1 juli in Hongarije.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Over Pendulum gesproken, waar staan zijn dan in het programma? In mijn vriendenkring zijn ze enorm populair maar ik weet niet hoe dat zit bij de rest van het Werchter publiek.
Zie ze beter uitpakken op Dour eerlijk gezegd, als package deal Knife Party ook nog is ergens een set spelen op een stage zie ik wel gebeuren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
Everyknight wrote:
Yannick wrote:
Van al de “legacy” acts blijft enkel Van Morrison nog over zeker?


Van Morrison inderdaad. Ook nog Grace Jones (Primavera Sound + midden juli in Duitsland), Kraftwerk (1 juli in Düsseldorf), A Tribe called Quest (of is dat nog niet ‘legacy’?), Run DMC (Isle of Wight Festival), ZZ Top (6 juli op een Frans festival en nog geen Belgische datum), Stevie Nicks (9 juli Hyde Park).

De ene al wat meer kans dan de andere
1f642.svg



En The Cult, op 1 juli in Hongarije.

+ Sparks, Manic Street Preachers, Primal Scream, Dinosaur Jr., Madness en Jamiroquay (als die laatste telt). Mogelijk dat Live nog overkomt ook. En dan is er natuurlijk nog Eddie Vedder solo.

Ongelofelijk hoeveel 'legacy acts' ze dit jaar opzettelijk laten schieten: Pixies (naar LF), Erasure (naar TWC), Bryan Ferry (naar suikerrock), Liam Gallagher (naar LA), Brian Wilson (naar Oostende), Pet Shop Boys (naar BSF), Primus (naar GMM), Flaming Lips (naar PkP)... Veel gemiste kansen, maar het doet me vermoeden dat ze wel iets beters hebben.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.475
720
Everyknight wrote:
Everyknight wrote:
Yannick wrote:
Van al de “legacy” acts blijft enkel Van Morrison nog over zeker?


Van Morrison inderdaad. Ook nog Grace Jones (Primavera Sound + midden juli in Duitsland), Kraftwerk (1 juli in Düsseldorf), A Tribe called Quest (of is dat nog niet ‘legacy’?), Run DMC (Isle of Wight Festival), ZZ Top (6 juli op een Frans festival en nog geen Belgische datum), Stevie Nicks (9 juli Hyde Park).

De ene al wat meer kans dan de andere
1f642.svg



En The Cult, op 1 juli in Hongarije.


+ Sparks, Manic Street Preachers, Primal Scream, Dinosaur Jr., Madness en Jamiroquay (als die laatste telt). Mogelijk dat Live nog overkomt ook. En dan is er natuurlijk nog Eddie Vedder solo.

Ongelofelijk hoeveel ‘legacy acts’ ze dit jaar opzettelijk laten schieten: Pixies (naar LF), Erasure (naar TWC), Bryan Ferry (naar suikerrock), Liam Gallagher (naar LA), Brian Wilson (naar Oostende), Pet Shop Boys (naar BSF), Primus (naar GMM), Flaming Lips (naar PkP)… Veel gemiste kansen, maar het doet me vermoeden dat ze wel iets beters hebben.

De helft ervan is ook niet echt legacy in mijn ogen. Flaming Lips, Erasure, Liam Gallagher of Primus mag je toch echt niet op eenzelfde lijn als Iggy Pop, Robert Plant of Patti Smith qua mileage en invloed op de muziekgeschiedenis.

En los daarvan is het ook gewoon een kwestie van factoren die in een goede plooi moeten vallen. Spreekt de act uberhaupt het Werchterpubliek voldoende aan (bvb Sparks, Erasure, Dinosaur Jr), is de band bereid de spot te accepteren die RW hen aanbiedt (bvb Pixies, Liam Gallagher), kost de band niet te veel in verhouding tot de aantrekkingskracht en positie, past Werchter in het tourschema (bvb de laatste Europese datum van Primus staat momenteel op 20 juni), ... Om dan over opzettelijk laten schieten te spreken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.904
9.869
mattman wrote:
Everyknight wrote:
Everyknight wrote:
Yannick wrote:
Van al de “legacy” acts blijft enkel Van Morrison nog over zeker?


Van Morrison inderdaad. Ook nog Grace Jones (Primavera Sound + midden juli in Duitsland), Kraftwerk (1 juli in Düsseldorf), A Tribe called Quest (of is dat nog niet ‘legacy’?), Run DMC (Isle of Wight Festival), ZZ Top (6 juli op een Frans festival en nog geen Belgische datum), Stevie Nicks (9 juli Hyde Park).

De ene al wat meer kans dan de andere
1f642.svg



En The Cult, op 1 juli in Hongarije.


+ Sparks, Manic Street Preachers, Primal Scream, Dinosaur Jr., Madness en Jamiroquay (als die laatste telt). Mogelijk dat Live nog overkomt ook. En dan is er natuurlijk nog Eddie Vedder solo.

Ongelofelijk hoeveel ‘legacy acts’ ze dit jaar opzettelijk laten schieten: Pixies (naar LF), Erasure (naar TWC), Bryan Ferry (naar suikerrock), Liam Gallagher (naar LA), Brian Wilson (naar Oostende), Pet Shop Boys (naar BSF), Primus (naar GMM), Flaming Lips (naar PkP)… Veel gemiste kansen, maar het doet me vermoeden dat ze wel iets beters hebben.


De helft ervan is ook niet echt legacy in mijn ogen. Flaming Lips, Erasure, Liam Gallagher of Primus mag je toch echt niet op eenzelfde lijn als Iggy Pop, Robert Plant of Patti Smith qua mileage en invloed op de muziekgeschiedenis.

Klopt, is wat ongelukkig verwoord. Ik had het over iets oudere acts. 4-5 muziek echte muzieklegendes op 1 affiche, zoals vorig jaar, valt niet alk jaar voor.

Met Foo Fighters, Radiohead en Kings Of Leon spreken ze een vrij brede doelgroep aan qua leeftijd. Zowel iets jongere mensen als veertigers kunnen van die acts houden. Het zou jammer zijn om die laatste groep een beetje in de steek te laten met een dagprogramma die alleen en enkel jonge acts bevat.

Maar ze moeten natuurlijk nog beschikbaar zijn ook, inderdaad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.272
6.762
Kasabian, Jamiroquai, Belle & Sebastian, Spoon, Father John Misty, Biffy Clyro, Seasick Steve, Cage The Elephant, Rag 'N Bone Man, De Staat en The Lemon Twigs

Omdat we potverdikke nog een pak namen moeten krijgen, gokske :')

Ja, inderdaad. Niet elke naam in dat lijstje heeft dezelfde populariteit/invloed gehad als New Order, Iggy Pop of Patti Smith hier in België dus ik denk dat we qua oudere acts maar een aantal meer overhouden. Van al die namen zie ik dan nog ZZ Top en Grace Jones als mogelijkheden.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik zou Stevie Nicks als lagacy act geweldig vinden, met 1 bekende datum rond RW tot nu toe is er alleen niet echt een pijl op te trekken wat ze zal gaan doen.
 

MeanjakeBlues

Playlistbediener
24 feb 2017
8
0
Volgens geruchten staat ZZ top op Blues Peer (14-16/07) Zou op hun site verschenen zijn maar ondertussen terug verwijderd.
Ik hoop Live te krijgen vandaag.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Gokje voor straks:

A Tribe Called Quest, Eddie Vedder, Biffy Clyro, Belle & Sebastian, Cage The Elephant.
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Maggie Rogers staat ook al een tijdje op de line up heb ik gezien. (vrijdag)
Gisteren heb ik de kans gehad om haar te gaan zien in de AB club. Het was volledig uitverkocht dus gelukkig dat ik er bij was.

Korte samenvatting: geweldige stem, goed optreden (van 45 min) en heel toffe griet. Goeie interactie met het publiek en een fijne/brede setlist.
Aanrader!!! Ik veronderstel dat ze ergens vroeg in de namiddag zal spelen in Klub C/Barn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Mijn gokje voor vandaag. Denk meer dan vorige week dus 8 groepen. Eddie vedder, trentemoller, biffy clyro, seasick steve, clean bandit, king gizard & the lizard wizard, compact disk dummies & tsar B.

Mooi gevarieerd lijkt me.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Trentemoller is uitgesloten vanwege Dour en Eddie lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De rest zou volgens mij zomaar kunnen!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Trentemoller is uitgesloten vanwege Dour en Eddie lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De rest zou volgens mij zomaar kunnen!

Had dat van trentemoller gemist. Dan major lazer. Eddie lijkt me juist waarschijnlijk. Waarom die laten lopen als de barn headliners dun gezaaid lijken.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.051
346
visdave34 wrote:
Trentemoller is uitgesloten vanwege Dour en Eddie lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De rest zou volgens mij zomaar kunnen!


Had dat van trentemoller gemist. Dan major lazer. Eddie lijkt me juist waarschijnlijk. Waarom die laten lopen als de barn headliners dun gezaaid lijken.

Voila, Eddy komt graag naar Werchter en Werchter heeft graag Eddy
Ideale tinder match
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.384
2.740
Bazart ondertussen op heel veel festivals, die zullen ze dan toch niet al te hoog zetten hopelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken